Klişe Bayramlar..

Çarşamba, Eylül 08, 2010


Bayram sabahlarından nefret ederim. Çünkü erken uyanmak hoşuma gitmez. Çocukların sabahın köründe zile basması uykumdan uyandırılmam için en geçerli sebep olsa gerek. Önceden alınmış şekerler çocuklara ikram edilirken ,çocukların yüzlerinde muzdarip bir gülümseme belirir. Mutlu olduklarının belirtisidir bu. Ben küçüklüğümde çok şeker toplardım. Mahalle arkadaşlarımla beraber sokak sokak dolaşıp poşet poşet şeker toplardım. Beni çocukken pek tatlı bulurlarmış. Sevimli biriymişim. Şimdiki benden sevimlilik denen duygudan eser kalmadı. Şimdiki bende aşırı isyan ve huysuzluk var. Memnun olmayan bir hayat var. Nefret kat katsayısı yüksek bir ben var içimde..
  Çocukluğumda kapıları açanlara '' Şeker bayramınız kutlu olsun'' der ve gülerdim. Onlar da bu gülümseyişime sevinerek bana şeker falan verirdi. Bakkala gider çikolata alırdım. Eve geldiğimde topladığım şekerleri teker teker sayardım teyzemle. Geçirdiğim en güzel bayramlar eski bayramlardır.
Şimdiki bayramlardan nefret ediyorum. Soğuk,tatsız tuzsuz bir bayramlar işte. 5 dakka oturup giderler komşular. Bir de çocukları varsa o evde tam bir işkence var demektir. Küçük çocuklara tahammül edemem ben. Çok yaramaz ve şımarık olurlar. Benim sevdiğim çocuklar usludur ve laf dinlerler. Sevmediklerimle çoğu zaman karşılaşırım ve sert bakarım onlara. Bayramlarda akraba ziyaretleri bana göre değil arkadaş. Gidiyorsun , kaç aydır görmediğin insanlarla kucaklaşıyorsun. Ne gereği var ki ? Gereksiz bence. Çok samimi olduğum insanlarla kucaklaşmayı tercih ederim
[bknz: Teyzelerim}..
  Ve tabiki bayramın getirdiği en güzel şeylerden birisi gıcır gıcır kıyafetlerdir. Büyüdüğümden olsa gerek kıyafet pek alınmadı bana. Bu yüzden küçük çocukların bu mutluluklarına çok özenmişimdir.
Biraz önce markete gidip bayramlık çikolata aldık. Tabiki benim huysuzluğum orada da baş gösterdi.
İstediğim çikolata ve şeker alınmadı. Onun yerine dandik bir çikolata alındı. Yemeyeceğim çikolata falan. Otursunlar yesinler. Ayda yılda bir çikolata istiyoruz onu da almıyorlar Bir Ülker Eceyi çok görüyorlar bana blog. Ve tabiki bizim insanımız bayram alışverişini son güne bıraktığı için trafik oluştu. Kalabalıki,gürültü,korna sesleri.. Sinirlerim bozuldu gerçekten. Daha huzurlu bir yerde yaşamalıyım ben. Kalabalığın getirdiği stres beni çabuk bunaltıyor çünkü.
  Evde kalıp film ya da yabancı dizi izlemek kadar keyifli bir şey yoktur bayramlarda. Ama ebeveynler bu duruma karşı çıkıyor. Bayramda bu tür durumları hoş karşılamıyorlar. Banane akrabalarımdan ya! Ben dizimi izlerim. Şimdi istediğim çikolata alınmadığı diye sinir komasındayım. Kendimi su içerek yatıştırıyorum. Sinirden beynim çatlayacak gibi. Çabuk sinirlenmezdim ben aslında. Ama bu aptal ergenlik dönemi ben bu hale getirdi. Nefret ediyorum bu dönemden. Şimdi ağız burun büküyorum diye annem üzülüyor biliyorum. Demin yanıma gelip bana çikolata verdi. Suratında üzgün bir ifade vardı. Ne kadar kızarsam kızayım sonunda sinirlerim yatışıyor ve annemi daha çok sevmeye başlıyorum.
Babamı o kadar sevmem ben. Üvey evladı gibi görür beni. Pek baba-oğul ilişkimiz yoktur bizim.
Sözde bu bayramda yeni kıyafetler alacaktım. Ama avcumu yaladım. Ne kıyafet,ne de istediğim çikolatalardan alamadım. Gözüm kaldı resmen. Şeker de dandik birşey yenmez ki.

Şunu  da söylemeliyim ki aşırı inatçı biriyim. İnat ettiğim herhangi birşey için saatlerce mücadele edebilirim. Burcum gereği öyle sanırım. Hangi burçtan mıyım ? Koç burcuna mensubum ben.
Bütün özelliklerini taşıyorum burcumun.
Neyse. Bu bayramda somurtarak geçecek sanırım. Çikolata yiyemeyeceğim fazla. Kalitesiz şeylerden haz etmem. Paraya kıyıp bi çikolata alamadılar bana. Çok sinirliyim
Yeni kıyafetlerim de yok zaten.
Yeni olan hiçbirşeyim yok
Eskilerle idare ede ede bıktım ben !
Şu lanet hayatımın değişmesini istiyorum artık
Yoksa bu gidişle sinir hastası olmaya meyilliyim..
Size bol Klişeli bayramlar..

You Might Also Like

0 kişi benim de tuzum olsun dedi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe