Okulun ilk günü neler oldu?

Pazartesi, Eylül 20, 2010

Dün Akşam, benim için işkence çanlarının çaldığı bir güne hazırlanırken içimde korku tortusu oluştu. Yine aynı şeyleri yaşamaktan korkuyordum sanırım. Size bir şey söyleyeyim mi? Okullar açılınca ne olacak adlı yazım bire bir tuttu resmen. 12.Sınıf olmak hava katıyor insana doğrusu. Elinde kitaplarla ''okuyom ben ya '' havası veriyorsunuz insanlara.
Sabahın köründe kalktım. Hiç gitmek istemiyorum aslında. Neler yaşacağımı biliyorum çünkü. Kahvaltı falan yaptıktan sonra yola koyuldum. Sokakta köpek vardı. Benim köpeklere karşı fobim var. Hayır korkak değilim. Sadece uzaktan seviyorum köpekleri. Ben küçükken üzerime atlamıştı bi köpek. O günden beri fobim var işte.
Allahtan köpek birşey yapmadı. Otobüs bekliyorum. Okulların açıldığı gün mutlaka otobüsler beleş oluyor. Belediyenin bu huyunu çok seviyorum. Beleş şeyleri insanlar her zaman çok sever. Ama bu bir yandan da alışkanlık haline gelmiş. Otobüs durağında tek bir allahın kulu yok. Hava da bugün kapalıydı hani. Kendimi korku filmlerinde gibi hissettim gerçekten. Rüzgar esiyor,hava sisli ve boğucu..Otobüs gelmiyor, Yolda bir allahın kulu yok. Ne güzel öyle değil mi ?
Otobüs geldi. Günaydın diyorum şöfore. Yüzüme bön bön bakıyor. Ee akbil basmıyoruz ya bedavadan insan taşımak ağırına gidiyor işte. Ben 2 otobüs kullanıyorum. 2.otobüsümü de son anda yakaladım.
Halk otobüsüydü. Allahım herkes akbil basıyor ben basmamışım. Resmen rezil oldum. Allahtan çakmadılar basmadığımı. Otobüs çok kalabalıktı. Ben hergün bu işkenceyi çekeceğim evet.
Yol boyunca muavinden saklanıp durdum. Okula geldim. Etraf neşe dolu.. Bir yandan endişe yer alırken bir yanda da uzun bir arada sonrası yaşanılan sevinç vardı. Özlenenler,özleyenler,Umursanmayanlar..Ne ararsanız vardı sabah.Yarım saat ayakta arkadaşlarımla hasret giderdim. Özlemiştim gerçekten onları. Yeniden bir arada olmak iyi gelmişti.
Umursamadığım insanlar vardı tabiki. Öpüp geçtim onları. Açıkçası umursanmadığım bir yere gitmem. Kazık gibi dikilmek hoşuma gitmez. Yakın arkadaşlarımı görmem benim sevince boğulmamla birlikte oldu resmen. Hiç bu kadar sevinmemiştim. Ama sevincim kısa sürdü. Sarılmalar faland derken durum eskisi gibi oldu.'' Hiç değişmemişsin Mert '' sözünü bütün gün boyunca kulaklarımda hissettim. Elimde test kitabıyla okula gelen tek ben değilim herhalde. Kazanmak istiyorum üniversiteyi ne var ? Dersaneye gidemiyorum zaten. Bırakın da adam gibi bir yeri kazanmak için uğraşayım. ''İlk gün kitap mı getirilir ya '' diye söyleyenler çok oldu tabi. Ama ben hedefimi belirledim ve bunun için elimden geleni yapacağım.. Tören başladı. Müdüre ısınamadım. Eski müdürü aradı gözlerim ama yoktu. Tören resmen işkence gibiydi blog. Dakikalarca ayakta durduğumdan kilo vermişimdir herhalde.. Ayaklarım feci ağrıdı. Öğrenciler ''Bitsin artık lütfen'' gibi serzenişlerini dile getirdiler. Alkışladılar bol bol. Bir an önce çabuk bitsin gibilerinden yani. Gerçekten orada durmak sabır istiyor. Bir de endişe var tabi. Sıra kapma telaşı. Kim nerde oturacak ? Açıkçası istediğim yere oturduğumu söyleyebilirim. Sevdiğim insanla oturmak bana iyi geliyor. Benim kahrımı çeken tek insan o.
  Sınıfa girdim. Sınıf değişmiş. İçeriye ışık girmiyor. Karanlık biraz. Ee çekilmiyor tabikide. Hoca girdi işte. Dil anlatım hocası. Allahım 2 saat resmen laklak yapmakla geçti. Boş boş oturduk yani. Gevezeliğimizin kat sayısı arttı resmen. Ben tabi kafamı test kitabına gömmüş birşeyleri çözme derdindeyim. Herkes ayrı bir alemde sınıfta. Kimisi kakara kikiri yapıyor, kimisi test çözüyor,kimisi sadece susuyor. Bazen saatlerce susmak istiyorum sınıfta. Yokluğum fark ediliyor mu diye yapmak isterdim bunu.Günün en kötü tarafı edebiyat dersine giren hocamdı tabiki. Cins bir adam doğrusu.
Ya istemediğim hocalar neden beni bulur anlamıyorum ben ? Bu kadar şanssız olmak zorunda mıyım?
Günün en'lerini açıklamak istiyorum..
 *Günün en güzel tarafı arkadaşlarımı görmem oldu..Hele Ezginin bana hediye vermesine çok sevindim.Öznuru gördüğüme sevindim.Sınıf arkadaşlarım da var tabi..
 *Günün en işkenceli tarafı, 45 dakikalık tören olsa gerek. Güneş yüzüme vurdukça ben isyan ettim.Hani bugün hava kapalıydı..Meteroloji bile bana karşı lan. !
 *Günün en çaresiz tarafı, sevdiğin insanların seni başkalarına tercih etmesidir. Sen sıranda oturup test çözerken,sevdiğin insanlar başkalarıyla bahçeye çıkıp gezip tozmaktadır..
 *Günün en tahammül edilemez yanı, Son saatin edebiyat olması..Sevmediğin bir hocayı görmek insana işkence gibi geliyor. Hani anlasan adamı neyse,anlayamıyorsunda. Çok gizemli konuşuyor.
''Ne diyor bu adam ya'' modundaydı çoğu arkadaşım ve şunu da belirtmek istiyorum;
  Bu seneki öğretmenlerden çoğu arkadaş memnun değil. Yarın neler olacak bilmiyorum ama bugün çok kötü geçti. Biliyorum kötü tarafları söylüyorum sürekli. Ama hayatımda doğru düzgün iyi birşey olmuyor ki. Ben hiç karşılaşmadım..Acaba benim gibi kaç kişinin günü böyle geçmiştir.
Okul bir yandan güzel ama bir yandan da işkence gibi geliyor insana..Tuhaf bir şey bu.
Zıtlık barındıyor kendi içinde.. Her şey zıtlıklarla güzeldir aslında demişti edebiyat hocam..
O adamı bizim sınıf ne zaman anlayacak merak ediyorum doğrusu..
Sinirliydim bütün gün. Çünkü yaşacaklarımda şüphe duymadım. Nelerle karşı karşıya olacağımı biliyordum. Yanılmadım doğrusu. Hayal kırıklığı ile sık sık karşılaşmaktan yoruldum açıkçası.
Kabul ediyorum..Cezalandırılıyorum ben..Bu ödediğim en ağır bedel sanırım..
Bir yandan Öss,bir yanda dersler,bir yanda arkadaşlar..Nasıl bir dönem olacak merak ediyorum doğrusu.. Hayal kırıklığına uğradığınız zaman sakın yüzünüzü benim gibi asmayın.Negatif enerji yaymak hoş olmazdı öyle değil mi?
Bayanlar baylar,Maskelerimizi takıp hayatımıza devam ediyoruz işte..
İkiyüzlülüğün hüküm sürdüğü bir dünyada insanların senin gibi olmasını bekleme sakın..
Ne olursa olsun maskenin altındaki yüzü kimselere gösterme..
Pişman olan sen olursun..Yine hayal kırıklığına uğrarsınız yani..
Maskeler hazır dimi ? Eee ne duruyorsunuz ? Takın hadi..
Güzel günler bizi bekliyor..

You Might Also Like

0 kişi benim de tuzum olsun dedi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe