İnsanlar Matruşka gibidir..

Çarşamba, Ekim 20, 2010

Geçen hafta Kabalcı Kitabevine gittiğimde matruşka gördüm bir bölümde. İlgimi çekti tabi. İnceledim ben bunu bir güzel. Ben açtıkça içinden daha çok çıkmaya başlıyor.
Ve küçüldükçe daha bir şirin görünüyor insanın yüzüne.. Buradan yola çıkarak şöyle düşündüm;
İnsanlar tıpkı matruşka gibidir. Bunun hem iyi tarafı vardır hem de kötü tarafı vardır. Kötü yanı; İnsanlar aciz şeyler(hırsızlık,ikiyüzlülük vs) yaptıkça aslında onların ne kadar karaktersiz olduklarını,karakter sahibi olabilmek için şekilden şekile girdiklerini düşünebilirsin..Örnek;
Sevdiğin bir erkek seninle çıkmak yerine en yakın arkadaşınla çıkıyor. Bu durum onu senin gözünde küçülte küçülte virüse çeviriyor. Ee bu durumda sen de ondan soğuyorsun..
Sonra onu başka bir durumda yine kötü rolde görüyorsun. ''Vay be! Bunu da mı yapacaktı. Kişiliksiz!''
diye içinden geçiriyorsun..
İyi yani;Her insan bir dünyadır demişti felsefe hocam. Ne kadar doğru söylemiş. İnsanları tanıdıkça onlardaki birikimlerin ne kadar çok olduğunu görür insan. Ondan öğrenilecek çok şeyi olduğunu düşünür. Sen insanı yüzelsel olarak incelersin. Yani matruşkanın en büyük tarafını. Oysa yüzelsel bakmak yerine derinlemesine baktığında içinde ne kadar güzel şeyler olduğunu fark edersin..
Bu durum seni şaşırtır ve sevindirir. Sınıfta hoca hiç bilmediğin bir soruyu sınıfa sormuştur ve senin hiç tahmin etmediğin bir kişi bu soruyu rahatça cevaplamıştır. Sense bu duruma ''sen neymişsin be abi'' tarzında tepkiler veriyorsun. İşte o zaman karşındakinin içinde neler yattığını keşfedebilmenin başlangıcını yapıyorsun...
Matruşkayı açtıkça arkadaşım kendini gülmekten alamadı.  Gülerken''Bu açılmalar nereye kadar devam eder?'' sorusunu yöneltti bana. Ben de en küçüğünü bulana kadar bu böyle devam eder dedim.
Ve onları açarken eğlendim. Açtıkça daha bir küçüldüler..
Çok tuhaf aslında bu matruşkalar. Hiç beklenmedik bir zamanda yüzünüzü güldürebiliyorlar..
Hatta bazılarınız onlarla uğraşmaktan keyif alıyordur..
''Matruşka,matruşkadır lan banane'' diyebilirsiniz. Ama olaya farklı açılardan bakmak faydalıdır insan için.
At gözlüğünle bir manzara nasıl izleyebilirsin ki sen ? Tek bir noktayı izlemek bir süre sonra can sıkmaz mı ?
Farklı boyutlarda olayları incelemek sana daha çok şey katar..
Bu sayede kişi,keşfedilmemiş duyguları keşfeder ve kendinden bir parça bulduğunda sevinir..
Dediğim gibi, İnsanlar matruşka gibidir.
İçinden ne çıkacağı hiç belli olmaz..

You Might Also Like

4 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. hayat dediğin de bundan ibaret değil midir azizim :)

    YanıtlaSil
  2. @AyŞeGüL KuŞ
    Kesinlikle bundan ibaret :)

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru bir tespit bence de ,insanlar matruşka gibidir,içinden ne çıkacağı belli olmaz. :D

    YanıtlaSil
  4. Matruşka. Bunu hiç düşünmemiştim. Gerçekten çok doğru demişsin jelibonum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe