Ama ben Bayramları Sevmem ki..

Salı, Kasım 16, 2010

Bana istediğini söyleyebilirsin bu konuda.. Hiçbir zaman bayramları sevmemişimdir. Hele Kurban bayramlarını hiç sevemedim. Tamam etler yeniyor bir güzel ama onun kokusu beni deli ediyor. Bayramlardan nefret etmemin nedenlerini açıklayayım size.;
  •  Sabahları erken kalkmak zorunda kalıyorsun. Muhtemelen dün gece geç uyumuşsundur. Ve uykusuzsun. Kapıdaki zilin çalmasıyla tatlı uykundan uyandırılsın. Pencereye bakarsın,karşında 3-4 tane çocuk yüzleri belirir.. ''İyi bayramlar Abiiğ/ablaa'' gibi şirin cümleler söyleler. Başını kaşıyıp,mutfağa geçersin. Şeker verirsin onlara. Ee sonra uyuyamazsın.. Gitti güzelim uyku
  • Misafirler gelir. Ya hiç tahammül edemem ben buna. Bide sevmediğim insanlar geliyor ya evime kıl oluyorum. Genelde ilgilenmiyorum. Suratımda bi gülücükle ''Hoşgeldiniz,ehehe'' dedikten sonra odama geçip, kitabımı okuyorum. Büyük insanların konuştukları pek hitap etmiyor bana.. Ayrıca çoğu büyük insan evdeki küçük çocuğun ne düşündüğünü hiç önemsemez. Genelde evin reisiyle konuşur. Ne sinir bozucu
  • Çikolataları löp löp yiyorum diye azar işitiyorum. Lan bayramda yemeyeceğim de ne zaman yiyeceğim ben? Bırakın ağız tadıyla çikolata komasına gireyim. Lan ben böyle yiyorum ama sonra suratımda sempatik sivilceler çıkmasın. Çıkar valla. Boğazımı kesmem lazım bu konuda. Sivilcelerle uğraşamam valla
  • Arife günü çıkmışsın,gitmişsin bir mağazaya. Kıyafet seçiyorsun. ''Bunu mu alsam,bu bana yakıştı mı?, Bak valla kilolu gösterdi bu beni dimi?,'' cümle türevleriyle sık sık karşılaşıyorsun mağazada. Bir de kalabalık. Klimalar da nedense o gün bozulur. Ortam çok sıcak olur. Cehennem ateşi gibi lan resmen. Kabine girip bir şeyler denemekte cabası.. O kabin üstüne üstüne gelir. Dardır. Ayrıca kabin sırası çok uzundur. Çekilmez yani... Paranın yarısı kıyafetlere gitti..
  • Büyüdüm ya şimdi,harçlık vermez oldular. Lan küçükken cebimden para kaynardı be! Şimdiyse züğürtlere döndüm resmen. Öyle ''al sana harçlık vereyim oğlum/yiğenim'' diyen yok.
  • Eski misafirlik tadı kalmadı bence. Şimdiki misafirlik anlayışı çok saçma. Misafirler gelir. Bayramlaşılır. Çikolata ve kolonya ikram edilir. 5 dakika sohbet edilir. Hobaaa kalkılır ayağa.Yemeğe kalınmaz. ''Diğer komşulara da gidicez''derler. Tipik bahanedir bu yani.
  • Bayram mesajları genelde üst üste gelir. Hepsi de aynı türden. Sms hakkın yoksa yandın demektir. ''Niye mesajıma cevap vermedin lan'' gibi isyankar tavırlara rastlayabilirsiniz.
  • Ha bir de evde kös kös oturmak vardır. En güzel kıyafetlerini giyen insanoğlu,bütün gün televiyonun ya da bilgisayarın karşısına geçip,elinde çikolatalarıyla birilerinin gelmesini bekler. Et getirenler olursa sevinçten havalara uçar. Kimse evine uğramazsa ''Ne gelen var,ne giden var hacı'' cümlesini içli içli söyler kendisine..
  • Toplu taşıma araçlarının beleş olması berbat bir durumdur. Şimdi bu durum maddi durumu iyi olmayanlar açısından çok iyi. Sevdikleri insanları görecekler. Hasret giderecekler. Ama diğer insanların hali ne olacak? Bir otobüs tıklım tıklım olmak zorunda mı? Hadi erkekler bunu pek önemsemezler de bayanlar çok rahatsız olur bu durumdan. Taciz ederler otobüsün içinde diye düşünür ve otobüsü kullanmaktan vazgeçer. O otobüs tam bir işkence gibidir. Çekilmez yani.
  • Lunaparka gidecek insan bulamıyorum. Kaç sene oldu ki gondola binmeyeli. Lanet olsun ya.İnsanların içindeki çocuk öldü sanki. Birçok insan sevdikleriyle birlikte lunaparkta fink atıyor resmen. Ya ben ne yapıyorum? Jelibon yiyorum mal mal..
  • Şimdi ben küçükken gözümün önünde kurban kesilmiş. Bayılmışım. O yüzden pek kurban eti yiyemiyorum. Ya bir de alnıma kan sürme olayı var. Sürdürtmedim. Sürtmem de. Annem bu duruma karşı çıksa da ben inatla tavrımı sürdürmeye devam ediyorum. Fecii inatçıyım bu konuda
  • Eve yayılan kurban eti kokusundan hiç haz etmem. Bayram günlerinde akşam yemeğinde %85 et yemeği vardır.Ve ben bu yüzden sürekli aç kalırım.
  • Sinemaya gidecek adam bulamıyorum. ''Çok kalabalıktır şimdi,haftaya gidelim'' diyenlere suratımı asıyorum. Ben bugün gitmeyeceksem bayramın ne anlamı kalıyor ki?
  • Ha bayramda sınavlara çalışma gibi bi durum da var. Çoğu öğrenci bunu yapmaz. İşine gelmez ki. Gezmeyi tercih eder.
  • Sokaklarda çocukların oynadığı çata patlardan hiç hoşlanmam. Gözüme gelir düşüncesiyle o sokaktan hızlıca geçiyorum genelde. Ve çoğu zaman,akşam haberlerinde bu çata patlar yüzünden yaralanan çocukları seyrediyoruz. Ne acı..
  • Sokağın ortasında et kesen insanlardan nefret ediyorum.. Allahın ayılarına söyleyecek söz bulamıyorum. Orası arabaların geçmesi için yapılmış öküz. Sen nası kurban kesersin orada. Yahu bir de çocukların gözü önünde kesiyorlar hayvanları. O çocukların psikolojisi bozulur. Kendine gelemez çocuk.. Kesimhanelerde yapsalar şu işi, ne iyi olur ama dimi?
Gördüğünüz gibi birçok etken benim bayramlardan nefret etmeme neden oluyor. Ama ben sizin bayramınızı kutlamadan da rahat edemem ki. Bayramınız kutlu olsun.. Sağlıklı ve mutlu olmanızı can-ı gönülden istiyorum.. Bayramda fazla et yemeyin. Sonra midenize oturur. Akşam karın ağrısı çekersiniz. Benden söylemesi :)



You Might Also Like

21 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. dedemle ananemi kaybettiğimden beri bayramları sevmem! zorunlu akraba ziyaretlerinden başka bi'şey değil bence (: Hele Kurban Bayramı aylarca et yememem için büyük neden! :) sanki kurban eti kokuyor gibi geliyor bana :)

    o kadar güzel yazmışsın ki duygularıma tercüman oldun..

    ama Her şeye rağmen İyi Bayramlar... (:

    YanıtlaSil
  2. Ben de bayramları sevmem ve nedenleri birebir aynı.
    Ama kurbam bayramına ayrı bir uyuzum var. Kurban ya adı üstünde. Et kokuları falan filan..

    Bunun yanında ben de lunaparka gidemiyorum ve çoook istiyorumm! gel gidelim :)

    Son olarak karükatürler çok başarılı :)

    YanıtlaSil
  3. Aynen haklısın. Hele şu harçlık konusu !! Ben küçükken kriz vardı millet bahane ederdi mederdi az verirdi yine verirdi. Büyüdüm hadi yallah diyor herkes, oysa benim ruhum çocuk :)

    YanıtlaSil
  4. -Misafirlik olayından ben de hoşlanmam. Çok şükür bize pek misafir gelmiyo :D
    -Bu sene bayram mesajı atan da pek yok :P
    -Aynen, yıllardır lunaparka gitmedim ben de :D

    Çok iyi demişsin, çok güzel olmuş çok da iyi olmuş :P Sana da iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
  5. @yasemen k.
    Deden ve ananane çok üzüldüm. Böyle hatırlamak seni üzüyordur. Teşekkür ederim :)
    Sana da iyi bayramlar :)

    @Mia Wallace
    Duygularına tercüman oldum desene Mia :D Teşekkür ederim. Gitsek ne iyi olurdu, gondola binerdik. :) Karikatürler için de teşekkür edeirim :)

    @Miyuki
    İnsanın içindeki çocuk ölmez ki :) Bu ebeveynler bizi harçlıksız bırakıyor ya sinir oluyorum -_-

    @ ::RockunzeL::
    Lunaparka çocukken gitmek daha keyifliydi sanki :) Birileri sana mutlaka mesaj atar bence :)
    Teşekkür ederim. Sana da iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
  6. Hiç alakası yok da isim neden değişti..?

    Bu arada bende sevmem bayramları.

    Kurban eti kokusunu yazmıştım hatta demek aynı fikirdeymişiz.

    YanıtlaSil
  7. @8ex-en8
    Birçok blog yazarı avatarım ve ismim yüzünden benim bayan olduğumu sanıyor. Ben de daha fazla bu durumlarla sinirlerimi bozmamak için adımı ve resmimi değiştirdim.
    Bayramları sevmeme konusunda yalnız olmadığıma sevindim :)

    YanıtlaSil
  8. yazına baştan sona koptum, çenem ağrıdı resmen gülmekten.hahahah allah seni ne de güzel özetlemişsin bu olayı.sen hadi bakamıyorsun bayılmışsın banba ne olmuş peki içime vampir kaçmış gibi evde ablamın ve annemin vekalatini alıp kurban kesim yerine gidip kestirtip sonrada dağıtıp eve zor geliyorum buan ne demeli.henüz ben kesmedim eğer bir gün atanırsam mağaşım olunca ben de görevimi üstleneceğim el bet bir gün kpss bana da gülecek.kopyasız bir gelecek diliyorum kendime neyse efendim.en çok da şuna katıldım bu bayram harçlığı asıl büyüdüğümüzde verilmeli, parayı anlamazken dolu verilir biz de saf gibi al anne sne de dursun sonra verisin denir ve asla verilmez.şimdi ise tık yok.allahım atanamadım atanamayacağım şimdi bana para verilmeyecek de ne zman verilecek dimi...

    YanıtlaSil
  9. @tarih84
    Yorumun için teşekkür ederim :) Okurken gülmene sevindim. Haklısın valla. Paraya en ihtiyacımız olduğu bu dönemlerde cebimizde para yok. Bayramları fırsata çeviremiyoruz bence.. İnşallah atanırsın,kötü düşünme :)

    YanıtlaSil
  10. tamamiyle katılıyorum :)

    ben neden sevmediğimi anlatmak isterdim ama sanırım senin gibi uzun uzun yazmaya üşendim.
    e sana teşekkür ediyoruz o zaman :)

    YanıtlaSil
  11. Çoğu kişi seninle hemfikirdir herhalde. Ben bayılmamıştım ama fenalaşmıştım. Son defa kurban kesildi o gün bizim ailede. Ama bu benim etten nefret etmeme engel olamadı :(

    YanıtlaSil
  12. @Jove ve @Francesca mckennitt Bloguma hoş geldiniz :) İyi ki geldiniz :)

    @Jove
    Asıl ben teşekkür ederim. Sıkılmadan okuduğun için. :)

    @Francesca mckennitt
    Bende farklı bir etki bıraktı sanırım. Kırmızı et pek tüketmiyorum. Fenalaştın demek. Geçmiş olsun.. Sanırım yazdıklarım birçok insan tarafından benimsendi :)
    Teşekkür ederim yorumun için :)

    YanıtlaSil
  13. @Ruhumun Cesareti
    Bayramlar çekilmez bir hal alınca çekemeyen de çok oluyor tabii..

    YanıtlaSil
  14. her bayram bilinçsizce kendimi odama kapatıp ders çalışıp kitap okuyup uyuyup delirmemin sebeplerini bir bir maddelenmiş görmek harikulade gerçekten =) hoşbuldum

    YanıtlaSil
  15. Bukadarmı iyi anlatılır yaa tek tek ''burası çok iyi burası muhteşem ahh evet yaaa'' dedim okurken.Bayramları bende sevmem ama Fırat'ı sevmeyen yoktur elbette =)

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,
    Malesef ben de artık bayramları sevmiyorum,artık dediysem son 13 yıldır,babamı kaybettiğimden beri.Her bayram hüzün vardır bizim evde,hepimiz büyüyp evlensek de ,babasız baba evi bizi hep üzer :(

    YanıtlaSil
  17. @Bellavista , @Emreabf , @Çikolata @ozgur bloguma hoş geldiniz, yorumlarınızla sayfamı şenlendirdiniz :)

    @Bellavista
    Teşekkür ederim. Çoğu insan bu maddeleri bire bir yaşıyor sanırım.. Tekrar hoşgeldin :)

    @Emreabf
    Bu bloguma yaptığın ilk yorum Emre. Çok teşekkür ederim.. Fıratı sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Fırat gibisi var mı yahu :)

    @Çikolata
    Teşekkür ederim..

    @ozgur
    Merhaba, senin adına çok üzüldüm. Seni gerçekten anlıyorum. Çünkü benim babam da memlekete gitti. Evin bir yanı eksik sanki. Bayramlar sana babanın acısını hatırlatıyor demek,üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  18. Rica ederim :) Buda 2. olsun bakalım =) Ayrıca Fıratı sevmeyen olabilemezzz :D

    YanıtlaSil
  19. @Emreabf
    Kesinlikle öyle. Fırat şahane yahu :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe