Anam! Mimlendik..

Pazartesi, Kasım 01, 2010

Sayın 8ex-en8  beni mimlemiş. Kendisine teşekkürü borç bilirim. Sayesinde blog mim kokacak. Mim tadı nasıl onu öğrenecek.. Allah razı olsun Cem.. Bu benim ilk mimlenişim. Hayacanlandım valla. Gerçi şu mim olaylarını pek anlamazdım ama sonradan çaktım köfteyi.
Ayrıca mim konusuna bayıldım. Tam benlik hani..
Mim konusu ne mi ? Açıklayayım hemen..
 Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.
Kuralları da var..
Mim Kuralları: 
- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz.
- Mimin bozulması teklif dahi edilemez.
- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir.
- Karşılıklı mimlemeler yasaktır.
- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir.
- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez.


 Açtım ben kitaplığımı. Gezdirdim elimi bir o yana bir bu yana. Şansa, Muzaffer İzgü'nün ''Zıkkımın kökü '' çıktı.


Kitabı satın aldığımda neler düşündüm ?
 İsmi ve konusu çok ilgimi çekti. Muzaffet İzgü, mizah alanında usta bir yazardır. Bu kitabından önce Halo Dayı ve İki Öküz adlı kitabını okumuştum. O kitabı aldığım zamanı anlatayım. Lise 1'de D&R'da gizli gizli kitap okuduğum günlerdi. Her hafta  Kitabevlerinde gizli gizli kitap okurdum. Alacağım kitaplar genelde 25 liranın üzerinde olurdu. O kadar param yoktu o sene.. Hatırladıkça gülüyorum halime. Görevli kadın yanıma gelip ''Ne yapıyorsun sen? dediğinde utanarak ''kitap okuyorum ben'' dedim..Gülerek yürümeye devam etti. Ne kadar malca bir soru soruydu bir bilseniz. Lan kitabevine kitap okumaktan başka ne yapılabilinir ki? Muzaffer İzgü, bu kitabında hayat hikayesini mizahi bir dille ele almış. Okurken çok eğlendim açıkçası..
 İlk Okuduğumda neler düşündüm ?
 Aha! İşte benim aradığım gibi kitap dedim. Okurken Adana'nın sıcak havasında buldum kendimi. Kah tarlada pamuk topladım, kah barajlarda yüzdüm yazarla. İçten bir anlatıma sahip.. Bu kitabın filmi de yapılmış. Kitabın son sayfalarında filmden kareler gözünüze çarpabilir. Filmi de kitabı kadar güzeldir..

 55.Sayfayı buldum. Size bir paragraf sunayım..
  Bazen babamın anama gizli gizli anlattığı şeyler geldi aklıma. Çıplak kadınlar olurmuş,şölen masaları olurmuş,üzerinde bir tek kuşsütü eksik olurmuş bu masaların,ama çok parayla yapılacak şeylermiş bunlar..Adına da hovardalık derlermiş.
 Eh, bir kez hovardalık yapalım. Tavuğun budundan giriştim. Ara sıra adama gözüm takılıyor. Kadınla bu adamın darı yiyişlerini karşılaştırıyorum. Kadının ağzından sapsarı bir ağız mızıkası var,adamınsa odun. İçimden;
 ''Ne iyi bu abla ''diyorum.Ama niye çıplak? Hem de bu böyle çam yarması gibi adamın yanında? Ne yapar ki bu adam bu ablaya? Sıkar,canını çıkarır. Ama sopası var ablanın,kızdırdı mıydı vurur bu öküze. Pis Öküz!...

Gönlümde Şu followers listesindeki herkesi mimlemek geçiyor. Ama lanet olsun ki kuralları ihlal edemiyorum.. 3 kişiyi mimlemek gerekiyormuş.
İlk Mimim, içtenliğiyle gözümü kamaştıran cipsyiyemeyenkız'a gitsin..
İkinci Mimim sevgisini benden esirgemeyen,alçakgönüllü insan AyŞeGül KuŞ'a gitsin..
Üçüncü Mimim Abilerin abisi Telekinesis'e gitsin.. Ne zamandır yazı yazmıyordu. Bu mim sayesinde döktürür bir güzel..

P.s: Elimden gelse hepinizin ismini yazıcam ama şu 3.kural varya onu bozamam işte..
P.s 2:Benim sizlere en büyük mimim kucak dolusu sevgim..(Kafiyeli oldu lan)

You Might Also Like

10 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. walla yahu ne zamandır yazmıyor...

    burdan yetkililere sesleniorum...!

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir mimmiş çok sevdim ben bunu biriken mimim 4 oldu 5. sinde hepsini yazcam söz (:

    Bu arada hiç Muzaffer İzgü okumamıştım, belki bu kitabı bir denerim.

    YanıtlaSil
  3. @8ex-en8
    Bu konuda yalnız değilmişim.Sevindim :)

    @cips yiyemeyen kız
    Tamam.Güveniyorum ben sana. Muzaffer İzgüyü seveceğine inanıyorum.. :)

    YanıtlaSil
  4. samimiyetin ve güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.mesaj alınmıştır ve en kısa zamanda gerçekleştirilecektir efenim.bu aralar yoğunluktan yazacak gücü bulamıyorum kendimde ama sevdiğim blogları takip etmeye çalışıyorum. paylaştığın için tekrar teşekkürler :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. @AyŞeGüL KuŞ
    Rica ederim :)
    Blog okuyan gözleriniz dert görmesin :D

    YanıtlaSil
  6. Valla abicim, beni onure ettin, inan ne diyeceğimi bilemiyorum.

    Pek fazla yazı yazmıyorum ama muhakkak geri dönüş yapacağım. Hem de en gırgır ve en şamatalı bir şekilde.

    Bu arada kitabın adına vuruldum. Ben bunu kesin okurum :D

    YanıtlaSil
  7. @SonKraliçe
    Evet,okurken ben çok eğlendim :D

    @Telekinesis
    Lafı bile olmaz abicim.Doğruları söylüyorum..Dönüşüm muhteşem olacak diyorsun yani. Merakla bekliyorum yazılarını. :)
    Kitabı görürsen al mutlaka,eğlenceli bir kitaptır.. :)

    YanıtlaSil
  8. Kitap evinde yaşadıkların komikmiş:):) ve yazıların güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  9. @Adnan Byyt
    Bloguma Hoş geldin :)
    Bir zamanlar kitabevlerinde sürünüyordum işte :)
    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe