Bugün Gülmek Gelmiyor İçimden..

Cuma, Kasım 26, 2010

Şimdiden söyleyeyim bu yazı içinizi karartabilir..
Dün ve bugün kendimde değilim.. İçimde taze bir kor ateş var.Öğretmenler Gününün akşamında kendimi uykuya vermiştim. Gün boyu yorgunluktan bir o yana bir bu yana kafamı yaslayıp durdum... Eve geldim. Yemek yedikten sonra uyuyayım dedim..Saat 6 gibi uykudan uyandım.. Uykudan uyandıktan 5 dakika sonra en yakın arkadaşlarımdan Çilek Aradı. Ağlamaklı bir sesle;
 -Kanka Mahir öldü.. dedi. Öldü demek, bu gerçekten inanılır gibi değildi. Bunu hiç beklemiyordum. Şaka yapıyor sandım ama sonradan ''Mal Mert, ölümün şakası mı olur'' dedim.
Hastanede olduklarını, herkesin yarı şaşkın yarı üzgün bir hal aldığını söyledi bana.. Ben de tabii böyle birşeyle hiç karşılaşmamıştım. Yani sınıf arkadaşım Mahiri kaybedeceğim hiç aklıma gelmezdi...
Niçin mi öldü ? Kız arkadaşıyla problemleri vardı. Kız arkadaşı onun facebookta başka bir yakın kız arkadaşıyla fotoğrafını görünce sinirlenmiş. Kız, ''ilişkisi yok'' yazmış profiline. Mahir de bunu görünce sinirlenmiş. Ona çok aşıktı. Sinirden elindeki tabancayı kalbine sıkmış.. Oracıkta ölüvermiş.. Sessizce..
Ağlamayı hala sürdüren Çileğe;
-Kankacım ağlama lütfen, güçlü olman gerek. Biliyorum zor bir durum ama dayanmalısın bu acıya.. dedim. Telefonu kapattıktan sonra Elmaya mesaj attım. O da hastaneydedi. Orada olan herkesin sürekli ağladığını, ağlamamak için kendini zor tuttuğunu söyledi.. Ben de hastaneye gidecektim ancak annemi evde tek bırakamazdım..
Ertesi gün sınav olduğu için kendimi sınav moduna ayarlamıştım. Önümde kağıtlar, aklımda kaybettiğim arkadaşım Mahir.Ölümü hak etmiyordu ki o..
Odaklanamıyordum hiçbir şeye. Kağıtlardaki yazılanları okumaya çalışıyorum. Yok olmuyor.
Birkaç saat sonra Erik aradı. Kızın ağlamaktan sesi çatlamıştı. Telefon kapanana kadar ağlaması hiç dinmedi. Sürekli ağladı. ''Nasıl dayanacağım ben bu acıya Mert'' dedi. Ben de durmadan teselli edici sözler sarf ediyordum. ''Yapma böyle Erik, o yaşasaydı senin ağlamanı istemezdi'' gibi sözler söylüyorum. Ağlamayı hala sürdürüyor. Ağlamaktan gözleri ağrıyınca uyuma kararı aldı.. Gözlerim dalmış gitmiş uzaklara.. Telefondan dıt dıt dıııt  sesleri geliyor. Bir süre sonra kendime geldim. Uyumaya çalıştım. Ama uykum gelmiyordu. Saat 1 gibi uykuya anca dalabildim..
...
25 Kasım/Saat 08:10
 Etrafımda sınıf arkadaşım var. Çoğunun gözü kıpkırmızı.. Sınıf hocamızla beraber cenazeye gideceğiz. Çilek ve Erik dünden beri ağlıyorlardı. Mahirin en yakın kız arkadaşlarıydı onlar.Çok şey paylaşmışlardı.. Bir anda ölmesi onlara çok dokunmuştu şüphesiz.. Okulun yarısına yakın öğrenci grubuyla evine gittik. Herkes sessiz bir şekild yolda yürüyordu.. Ağlama sesinden başka ses duyamıyordum..Eve vardık. Çilek evi görünce başladı ağlamaya. Ben ağlayamıyorum. Birinin Arkadaşlarımı teselli etmesi gerek öyle değil mi? Çilek;
 - Bu eve bir daha gelemeyecek, bu kapıdan bir daha giremeyecek dedi. Onunla beraber Erik ve Kİraz ağlamaya başladı. Mandalina ve Elma yanımda sessizce duruyorlar. Etraf çok kalabalık. Etrafımda bir sürü gözyaşı döken insan var.. İçime oturmuş kocaman bir acı var..
Cemevine gidilecek dediler,yollara düştük gittik. Bekledik 2 saat. Cemevinde herkes suskundu. Sadece trafikten arabaların sesi geliyordu kulağıma. Gözümden birkaç damla döküldü,sildim elimin tersiyle.. ''Güçlü ol Mert!''dedim kendime..
Cenaze yarın yapılacakmış. Okula döndük. Çilek sırasına oturmak istediğini söyledi bizlere. Sınıfa girdiklerinde o dahil bütün arkadaşlarım ağlamaya başladı. Kendimi çok ama çok kötü hissettim. Bir süre sonra Mahir'in en küçük kardeşiyle birkaç akrabası geldi. Onun fotoğrafını sırasına koyacaklardı. Çiçeklerle beraber fotoğrafını koydular sıraya.. Herkes tekrar ağlamaya başladı. Hocalarım geldi. Yapmayın ,ağlamayın deseler de onların da içi kan ağlıyordu..
Yarım saat sonra çıktım okuldan. O manzarayı izlemek, arkadaşlarımın gözümün önünde harap olmasını izlemek bana göre değildi.
...
26 Kasım/Saat 12:00
 Cemevindeyiz. Cenaze birazdan başlayacak. Ağlamaklı sesler çoğaldı. Kimse onun ölümüne inanamıyordu hala. Tabutu gören arkadaşlarım ağlamaya başladılar. Ben de çok duygulandım ama ağlayamadım. Yine göğsümdeki o acıyı hissettim. O acı yine canımı yakıyordu..
Mandalina ve Elmayı gördüm. Çileğe sarıldım. ''Yapma böyle Çilek,dünden beri kendini harap ettin. Dayanıklı ol''dedim. Soğukanlığıydım bugün. Arkadaşlarıma sarılıp onları teselli etmekten başka elimden bir şey gelmedi. Keşke daha fazlasını yapabilsem...
Tabutu arabaya yerleştirdiler. Erik ve Çileğin ağlaması arttı..
- Güle güle Sarı Mahir
- Güle güle kardeşim.. dediler onun ardından.. Ellerimizi dua için kaldırığımız sırada gökten küçük küçük yağmur damlaları düşüyordu. Rahmet yağıyordu belli ki.. Yağmur usul usul yağarken ben ölümün acı gerçeğini bir kez daha anladım.
Okul yolundan otobüsle eve gittik
Zaten 2 günlük iznimizi vermişti okul yönetimi..
Pazartesi o sınıfa nasıl gireceğiz bilmiyorum..
Sınıf Bilgisayarında fotoğrafı vardı.. Nasıl açacağız onu hiç bilmiyorum..
Tek bildiğim arkadaşlarımın gözlerinin ağlamaktan kıpkırmızı olduğu..
Daha önce hiç arkadaşımı kaybetmemiştim..
Benim için tecrübelerin en kötüsü. Onun ölümüne nasıl alışabilirim ki?
Şimdi hafızamıza yaşadıklarımızın izlerini bıraka bıraka gitti öteki dünyaya..
Ölüm sana hiç yakışmadı Sarı Mahir..
Yasın adı Sarı mahir;azrailin adıysa kızgın bir kurşun oldu bu kez...Toprak seni taşıyabilir mi,ölümün yaş sınırı yok mudur,erken değil miydi Mahir?..

P.S = Dinlediğin Şarkı Onun En Sevdiği Şarkıydı..

You Might Also Like

35 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. offff başın sağolsun neler var hayatta

    YanıtlaSil
  2. @8ex-en8
    Sağol Cem. Sorma ya, nasıl şeyler var hayatta böyle :(

    @Roy
    Sağol Rory..

    YanıtlaSil
  3. Ölüm hiç isteyerek gelmiyor..kim karar verebilir ki basın sağolsun seni anlıyorum beş arkadaşımdan sadece bir tanesi hayatta kaldı o kazadan oda ölseydim Bende demişti..

    YanıtlaSil
  4. başınız sağolsun,mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  5. Başın sağolsun.. Bu kadar basit bişey yüzünden birinin ölmesi çok kötü..

    YanıtlaSil
  6. başı sağolsun çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  7. bu yazı beni şu an çoook uzaklara götürdü. yıllar önceye. aynen böyle bir tecrübeye.. okumasaydm keşke dedim bir an ama bencillik olurdu. acını bizimle paylaşmışsın. sen bitanesin mert.

    Başın sağolsun..

    YanıtlaSil
  8. Tekrar başın sağolsun jelibonum.. Anlaştık seninle bu konuda kendini üzmek yok çok fazla, o da istemezdi üzülmenizi zaten. Ağlamak yerine ne yapıcaaaz, sınava hazırlanıcazz (, Bende hazırlanıyorum bak sınava, hemde rakılarla :p

    YanıtlaSil
  9. başın sağolsun. gerçekten sözlerle ifade edilemeyecek kadar zor bi durum.

    YanıtlaSil
  10. Başın sağolsun. Bu hikaye aslında çok şey anlatıyor. Bizim verdiğimiz tepkilerin başka insanların hayatında derin etkilerini anlatıyor... Keşke bazen dinlemeyi becerebilsek, fevri davranmasak...

    YanıtlaSil
  11. Daha 12. sınıfa gidiyordu öyle mi.. Çok üzüldüm ya. Ne hissettiğini anlayabiliyorum, ben de yaşadım bir benzerini. Başın sağolsun..

    YanıtlaSil
  12. Kalbe sıkılan tek kurşun, benim hayatımda en acı olayla eşdeğer. Gücüm yeterse bir gün bende anlatırım belki.

    Başın sağolsun canım benim.

    YanıtlaSil
  13. çok acı gerçekten, başınız sağolsun...

    YanıtlaSil
  14. @Ruhumun Cesareti
    @Femida
    @ ::Rockunzel::
    @ ♥ Unicorn ♥
    @Mia Wallace
    @Girl with the Red Balloon
    @Burcu.
    @Laliş
    @Francesca Mckennitt
    @Cips Yiyemeyen Kız
    @Zennube
    Hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim.. İyi ki varsınız..

    YanıtlaSil
  15. canım benim yaa:(
    çok üzüldüm gerçekten,böyle şeylerde insan nedese boş biliyorum..dediklerimin hiç biri acını/acınızı dindirmiyecek..kıskançlık veya bir yanlış anlama insanlara bazen çok kötü şeyler yaptırabiliyorr!
    başın saolsun.:(

    YanıtlaSil
  16. @Duru
    Teşekkür Ederim Duru. Bi anlık sinir,kıskançlık insanın hayatına mal olabiliyor işte..
    Allah hepimize hayırlı ölüm nasip etsin..

    YanıtlaSil
  17. bazen hayat kötü süprizleriyle karşındadır hep herşey olur hayatta alışmaya bak derim ben sana son dört senedir sadece ölümü ensemde hissederek yaşadım ben yarın o ölüp gidecekmiş gibi..bu yüzden sana tek tavsiyem yarın ölücekmişsin gibi yaşa mert..yoksa hayatını boşa harcarsın sınav falan hepsi boş o aileye şimdi sınav desen sana ne söylerler bi düşün ve ona göre yaşa belkide bunu yaşaman gerekti ve yaşadın kader de sadece...ölüm hep varolacak baika çaren yok zaten...

    YanıtlaSil
  18. arkadaşının başına gelene gerçekten çok üzüldüm gerçekten :(
    Allah sana yardım etsin..

    YanıtlaSil
  19. Hay Allah
    Hiçte beceremem, başın sağolsun kardeşim

    YanıtlaSil
  20. başın sağolsun demiyorum mertcim,senin kalbinde hala varsa düşünceleri ölmüş olmaz be kuzum.kendine iyi bak ve zamana dayan diyorum sana sadece arkadaşım...

    YanıtlaSil
  21. Geç oldu ama ödülünü avuçla beybi:D

    YanıtlaSil
  22. Her insan herşeye apayrı anlamlar yüklüyor. Bu şekilde varoluyorlar. O yüzden asla - ne kadar saçma sapan birşey için hayatına kıymış - diyemedim,diyemem. Ama O'nun artık hayatınızda olmamasına ne seni ne de onu tanımamama rağmen çok üzüldüm.

    Gani gani sabır diliyorum..

    YanıtlaSil
  23. @Emel
    Olabildiğince bu duruma alışmaya çalışıyorum zaten.. Kesinlikle doğru söylüyorsun. Ölüm her zaman var olacak hayatımızda. Kendimiz için yaşamamak gerek..

    @Telekinesis
    Eyvallah Abim, dostlar sağolsun..

    @Çizer(Drawer)
    Kalbimizde yaşayacak o. Biliyorum. Dayanmaya çalışacağım Arkadaşım..

    @LieLLa
    Tuttum ödülü. Teşekkür ederim :D

    @Morfularlikiz
    Bloguma hoşgeldin. Üzülmeni istemezdim. Yorumun için teşekkür ederim. Olabildiğince sabırlı olmaya çalışıyorum..

    YanıtlaSil
  24. @Çikolata
    Sağol canım, allah kimsenin başına böyle acı vermesin..

    YanıtlaSil
  25. şöyle bi yazının altına da yazılmaz ama bi ödül işi olucak benim tarafta. bi ara uğra emanetin bende kalmasın aslan parçası.

    YanıtlaSil
  26. bizde mezuniyet fotolarımızı zümrütte çektirdik ben çok beğendim gerçekten güzel fotoğraflar çıkartıyolar :D makyaj yapmaları cabasıı

    YanıtlaSil
  27. @EMEL
    Evet, ben de çok beğendim. Hizmetten memnun kaldım. Bu konu hakkında yakın bir zamanda yazı yazacağım zate. Makyaj pek yapmadılar, ambiyans çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
  28. @Kırmızı Çizmeli Kedi
    Tamam, uğrarım mutlaka.. Teşekkür ederim sana ^_^

    YanıtlaSil
  29. ben bayaaann olduğum için gerçekten fazla özendiler ki be biraz pimpirikliyim noralde ama gayet memnun kaldım toplu fotoğraf işinde bnce ustalar tabi biraz tuzlu ama değiyo gerçekten geçen sene bende aynı heyecan içersindeydim balonuz olucak mı fazla mı meraklıyım ne :D seni kendime biraz yakın hissettimde :)))

    YanıtlaSil
  30. @EMEL
    Ben de çok heyecanlıydım. İlk defa bu kadar çok poz verdim sanırım fotoğrafçıya. Heyecanlıydım, kastım sanırım kendimi biraz. Ama sonuçta eğlendim ve bazı fotoğraflarım olgun çıkmış :D
    Grup fotoğrafları çok iyi çıktı..
    Balo yapmayı düşünüyoruz. Yer kesin belli değil..
    Teşekkür ederim. Sevindim Emel. Benim en yakın arkadaşımın adı da Emel. Ne tesadüf :)

    YanıtlaSil
  31. ayy şarkıyı koymuşsun ağladım resmen ya o kadar çok severimki ben bu şarkyı gerçekten beni derinden etkiledin mert..başına gelenlerden sonra böyle ayakta kalmana hayran kaldım ben yapamazdım heralde :)

    YanıtlaSil
  32. o tabanca o çocukta ne arıyor
    facebook bu kadar mı önemli
    aşk gerçekten aşk mı saplantı mı

    eğitimde değişen yaklaşımlar, gençlerin uçlardaki duygukları, ergenlik başlı başına sorun.

    ergenlik dönemi çatışmasını kaldırammaış, Allah rahmet eylesin, tabi sadece kız arkadaş değil ölüme götüren süreç,yaşadığı dönem ve doyurulamamış ego istekleri, şimdi bana kızabilir, tanımıyorsun ahkam kesiyorsun diyebilirsin ama psikoloklarda aynı şeyi söyleyecekler.Tek sebep aşk değil tek sebep çocuğun psikolojisi de değil, aile- medya- net... o kadar etken varki yazık gençliğimize.

    Ya miroğlu, alemdar, ezel olunuyor ya da aşk uğruna mecnun, ya benimsin ya da bu beden senin.Çok üzülüyorum, gidişat çok kötü.
    yazılarındaki anlatımın, yalnızlığın için de üzülüyorum, bu yaşta bu melankoli çok tehlikeli, buı dönemler altın çağın olmalı halbuki.umarım bu dönemin gelişim dönemlerini olumlu atlatabilmeyi başarır genç yetişkinliğe sağlıklı geçebilirsiniz.

    Tekrardan başın sağolsun.

    YanıtlaSil
  33. okudukça ağladım.. yok böyle bişi ya.. ne uğruna..

    Nyks

    YanıtlaSil
  34. @EMEL
    Çok teşekkür ederim Emel. Gerçekten senin ve yorum yapan arkadaşlarımın sayesinde moralim yerine geldi. Şarkıyı her dinlediğimde ben de kötü oluyorum. Üzülmeni istemezdim.. Güçlü olmak zorundayım. Çünkü güçlü olmazsam,yaşayamam..

    @Tarih84
    Yorumunuz %100 doğrudur. İntihara tetikleyen birçok etmen oldu. Kız arkadaş meselesi damlayı taşıran son damla oldu.. Televizyondaki diziler burada rol oynuyor tabii. Etkileniyor birçok insan..
    Ben alıştım üzülmeye, yani şaşırmıyorum artık.
    Benim için üzülme lütfen. Öyle kendi çapımda yaşayıp gidiyorum. Biliyorum altın çağlarım bunlar ama zehir oluyor.. Yaşadıklarımdan tat alamıyorum işte..

    @hemera-nyks
    Müzikle birlikte okuyunca insan kötü oluyor tabi.. :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe