Bilmemki Bu dünyaya ben niye geldim?

Salı, Şubat 01, 2011

Okurken bunu da dinle..
Allahım bu nası başlıktır böyle.TSM konserinden fırlamış gibi.. Aman napim konuyla alakalı en güzel bu sözü buldum..Bu kış çok sert geçiyor. Dışarısı buz gibi ve ben çok üşüyorum. Evde eskimolar gibi dolaşıyorum. Babam her zamanki gibi elektrik sobamı yakmama izin vermiyor. Hasta olmamı tercih ediyor yani. Ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum ki ? Tatilim istediğim gibi gitmiyor. Aslında gidiyor ama tam istediğim gibi değil. Tatilin en güzel yanı ne biliyor musun okuyucu ? Sabah istediğin saatte kalkmak. Hani bazı insanlar hafta sonu erken kalkarlar ya, bende o durum yok. Top patlasa uyanmam yani. Uykuyu çok seviyorum. Bugün annem zorla kaldırdı beni kahvaltıya. Neymiş ''Boğazımda ekmek takılıyor. Birisi açken hep böyle olurmuş'' Abi ne alakası var ya? Git bi sıcak çay iç, bak bakalım ekmek gidiyor mu gitmiyor mu boğazından.. Ellerim hala soğuk. Babam beni kansız sanıyor. Aslında kansız değilim ama o öyle sanıyor. Tatilde pek bir şey yaptığım söylenemez. Geç kalkıyorum, film izliyorum durmadan. Test çözüyorum 1-2 saat. Canım sıkılınca damlıyorum buralara. Telefonuma Şeymadan başka mesaj atan yok. Haftaya Kirazın doğum günü. Ona hediye alıcam. Doğum gününe beni davet etti. Çilek gitmemi söyledi ama davet edildim sonuçta. Gitmek gerekli. Aklım Çilek ve Erikte kalacak ama ne yapayım, gitmesem Kirazla aramız bozulacak. İnsanlarla aram bozulsun istemiyorum artık. Elma hala benimle konuşmuyor. Her gece allaha dua ediyorum. ''Lütfen benimle barışmasını sağla'' diye ama hala etkisini göstermedi dua. Bakalım, bekliyoruz işte sevgili okuyucu. Bir mucizenin gerçekleşmesini bekliyorum sadece. Belki hayatımı değiştirir küçük bir mucize..
Benim Lalişim tee Kanada'dan beni mimlemiş. Beni mimlediğini sonradan fark ettim valla. Baktım vişne çürüğü yazıyor. Anaa bu benim dedim. ( İsmini görünce sevinen gariban Vişne ^^ )
Gelelim konumuza.. Bir bilmecem var çocuklar. Haydi so.. yok o başkaydı.
Konumuz : Biz neden bu dünyaya geliyoruz? Niye bir varız, bir yokuz?".
 Derin bir soru olmuş bu. Laliş yine yapmış yapacağını. Yaratıcı bi mim olmuş .İlk sorudan başlayalım hadi.
Biz neden bu dünyaya geliyoruz?
 Felsefik anlamda düşünüldüğünde pek çok sonuç elde edebiliriz bu soru üzerinden. İlk önce Dini boyutuyla ele alalım Biz bu dünyaya kendi isteğimiz olmadan geliyoruz. Bir kaderimiz var. Dünyaya geliyoruz çünkü dünya sınanma yeri. Allah kullarını sınamak için yeryüzünü yarattı. Ademi yarattı, havvayı yarattı.. Ve bütün bunları bizim sınanmamız için yaptı. Ona ne kadar bağlı olduğumuzu, ona olan şükürlerimizi ifade edebilmek için bize bu fırsatı verdi.. Aslında bakarsan irademizin gücü ön plana çıkıyor. Seçme şansımızın ne kadar doğru veya yanlış olduğunu öğrenmek için buradayız. Bir kaderimiz var. Bu kaderimizi gerçekleştirdikten sonra yani öldükten sonra kıyametimiz kopacak. Sevdiklerimizden ayrılacağız. Bu dünya bizim için bitmiş olacak..
Felsefi anlamda baktığımızda bazı materyalist görüşü benimseyenler bu dünyaya tamamen maddeci yaklaşımla bakarlar. Dünyanın Big Bag sonucu yarıldığını, her şeyin kendiliğinden oluştuğunu düşünürler. Bunu böyle kabul ederler ve fikirlerini değiştirmeyi düşünmezler. Öldükten sonra toprak olacaklarını düşünürler.
 Biz bu dünyaya yaşamak için geliyoruz bence. İyi ve kötünün ne demek olduğunu, şükretmenin ve hayatı anlamanın ne demek olduğunu yaşayarak öğreniyoruz. Bu yüzden buradayız, Dünyadayız. Evreni ve yaratıcımızı anlamak için. Nefes almak için, hissetmek için buradayız. Ben Rasyonalist anlamda bakmıyorum olaya. Empiristlere de katılmıyorum. Kristizm görüşüne katılıyorum. İlk önce yaşadığımızı hissederiz, sonra bu bilgiler beynimize iletilir ve yaşadığımızı, dünyada olduğumuzu fark ederiz.. Bazılarımız dünyaya acı çekmek için geldiğini söyler. Bi nevi doğrudur aslında. Bazen hatalarımızın bedelini acı çekerek öderiz
Mutasavvıf ise dünyanın bir sürgün yeri olduğunu düşünüyorlar. Onlara göre gerçek dünya ahirettir. Biz buraya sürgüne gönderildik. Gideceğimiz yer orasıdır.
Gördüğün gibi çeşitli alanlar niye dünyaya geldiğimizi açıkça beyan ediyor. Dünyaya yaşamak, keyif almak, sınanmak,hissetmek, farkına varmak için gelirsin. Sen busun. Kimse seni değiştiremez ki.. Karakterin var, hayallerin var, bi ailen var, bi dostun var mesela. Bütün bunlar senin dünyada var olduğunu gösteriyor. Şunu unutma ki sen öldüğünde arkanda sadece avuç avuç sevgi bırakacaksın sevdiklerinin kalplerine..
Ben bu dünyaya niye geldim? Sanırım acı çekmek ve mutlu olmak için geldim.
Niye bir varız, bir yokuz ?
Çok basit. Bazen olayların içinde yer almak isteriz. Kendimizi ifade etmek isteriz. Bu yüzden varız. Düşüncelerimizi özgürce ifade etmek için varız. Sevdiklerimiz için varız. Biz olmadan belki sevdiklerimizin bir parçası hep eksik olacaktır belki.. Bazen olayların içine balıklama dalmak ister ya insan, işte öyle birşey.. Peki niye yokuz? Çünkü bazı insanlar bizim var olduğumuzu kabul etmez.. Yani bizi dışlarlar. Bu onun için çok şey ifade etse de senin için bir şey ifade etmiyor aslında. Sen zaten onun için önemli değilsin ki. O olmasa da yaşayabiliyorsun yani. Mesela sen kendini soyutlarsın her şeyden. Kalabalıktan, savaştan, acı çekmekten yorulursun. İşte o an dersin ki ''Yeter artık, bunlara katlanamıyorum''. Kabuğuna çekiliverirsin hemen. Hiçbir şey senin için bir şey ifade etmez ve sen kendi dünyanda yaşamaya devam edersin. Bu öylesine zorudur ki. İnsanın kendi kabuğunda yaşama olayı yani. Bazılarınız yalnızlığı sever. Bazılarınız yalnızlığı sevmez. Ben yalnızlığı sevmeyenlerdenim. Yok olmak istemiyorum. Hayatımın çoğunu yok olarak geçirdim. Kimse benim var olduğum gerçeğini kabul etmedi. Yani fikirlerime önem vermediler. Beni anlamadılar. Ya iyice ergenleşti bu yazı. Nereye gidiyor böyle abi.. Yokuz, çünkü kendimizi isteyerek olaylardan soyutluyoruz. Varız, çünkü yaşamak istiyoruz. Umarım anlatabilmişimdir derdimi..
...
Yeni bi hikaye yazıcam. Bunun için anket açtım. Anketimi sağ kenarda üst köşesinde görebilirsin. Karakteri senin belirlemeni istedim. Senin yardımınla oluşturucam ben bu karakteri. Ankete katılmanı isterim sevgili okuyucu. Ya aslında şıklara satanisti ekleyecektim ama sanırım onu yazamazdım. Yani ne bileyim. Müslüman biriyim sonuçta. Satanizmi pek bilmiyorum. Bilmediğim bir şeyle hikaye yazamam. Yazdığım şıklarla az çok bi hikaye yazabilirim herhalde. Öyle işte. Hayatı kurallarına göre oyna. Duygularını kontrol et ve insanlara gerektiğinden fazla taviz verme. Çünkü bir süre sonra kalbi kırılan sen oluyorsun sevgili okuyucu. Tatilde evde durmak iğrenç bir şey. Ordan ''Saçmalama oğlum! Bak biz sabahın köründe kalkıp işe/dersaneye gidiyoruz'' dediğini duyabiliyorum. Uykuya sen de hasretsin. Ama her şeyin fazlası zarar be okuyucum. Fazla uyumak benim gibi birisine iyi değil. Ama uyumayıda seviyorum lan. Bazen bir şeyleri unutmak için uyurum. Kafamı yastığa gömüp, kulaklığımı yanıma alırım. Öyle dakikalarca tavana bakıp, şarkının benim için ne kadar içli olduğunu anlarım. Üzüntüm artar bi süre sonra. Gözümden iki damla yaş gelir ve ben, kendime yenildiğimi bir kez daha anlarım.. Sabah olunca vişne gözlerini yeni bir sabaha açar. Güçlü olmak zorundadır. Gülümsemeyi yüzünden eksik etme. Belki şu an üzgünsündür, canın bir şeye sıkılmıştır veya istediğin bir şeyi alamamışsındır. Kalbin kırıktır. O'na sinirlenmişsindir. Bütün bunları bi kenara bırak ve kendini düşün. Hayat akıp gidiyor hacı. Bak saat çoktan geç oldu. Üzme sen kendini. Unutmaki kendin için yaşıyorsun ve kendin için varsın bu dünyada. Bırak üzülmeyi.. Hadi kalk bize çay koy.

You Might Also Like

7 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Teşekkür ederim Vişne'cim=). Artık seni sevmeyenleri, unutanları düşünmeyi bırak, seni sevenlerle yoluna devam et =). benim yaptığım gibi =)).

    YanıtlaSil
  2. lan yaziyi türkce yazionda sarkiyi niye yabanci dilde verion göt lalesi :D
    türkce sarki ekle yolarim sacini basini gerci sacinda yoktur O.o

    YanıtlaSil
  3. Yazı tipinde mi nedir, bilmiyorum bu sayfada bi tuhaflık var vişne çürüğü. Ayrıca tatilde on ikide kalkarak öss kazanılmaz, silkin ve kendine gel :)

    YanıtlaSil
  4. Of benim de hiç adım atasım yok, uyuş uyuş mıyış mıyış oldum. Pofff!!

    YanıtlaSil
  5. @Laliş
    Asıl ben teşekkür ederim Laliş. Dediğin gibi yapıcam

    @Son Kraliçe
    Ben göt lalesi değilim. Bu tür lakaplardan hoşlanmam. Üslubuna dikkat et lütfen. Saçım var ama yolunacak cinsten değil. Ayrıca istediğim şarkıyı paylaşma insiyatifine sahibim sevgili Kübra.

    @Kedi Anası
    İyi ki söyledin valla. Değiştirdim yazı tipini. Geç uyanmak insanı tembelleştiriyor. Haklısın Kedi anası. Düzeltmek gerke bu durumu. Yorum için teşekkürler :)

    @Miyuki
    Biz Garfield'n akrabalarından biriyiz galiba Miyuki :D :D

    YanıtlaSil
  6. Vişecim ya şarkı o kadar güzel kii.. Tam benim durumuma uygun. Yani şu tatildeki durumuma..
    Şarkıda bir durgunluk var. Dinlenmişlik, biraz huzur hafif de sıkılganlık var sankim :)
    Ben yazdım yine bi şarkıya bu kadar şey senin yazını unuttum :)

    Yazi cidden hoş. Bu dünyaya neden geldik sorusunun cevabında neredeyse aynı fikirdeyiz. Ben sadece bu dünyada biz nasıl yaşıyorsak, diğer canlıları da o şekilde yaşatmaya geldiğimize inanıyorum. Yani biz sadece kendimizce yaşayıp gitmicez bu dünyadan. Hayvanları da yaşatıcaz, bitkileri, doğayı da yaşatıcaz. Bir faydamız dokunucak birilerine, bir yararımız olucak ve öyle gidicez.. Böyle düşünüyorum bende.

    Yazdım baya yoruldum. Dur çay koyiyim de karşılıklı içelim Vişnecim :)

    YanıtlaSil
  7. Bilmem, bence sırf kendimiz için değil; bütün dünya için geldik buraya :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe