Her şey tersine dönse bana bişey olmaz..

Çarşamba, Mart 30, 2011



Öss sınavını öyle ya da böyle atlattım ve buradayım. Biliyorum yazmayalı çok oldu ama o kadar yoğunum ki hiçbir yere yetişemiyorum. Umarım iyisindir canım.. 
  Ygs sınavından önce 2 hafta tatil yaptım. Okulumuz bizlere izin verdi. Her gün deneme çözüyordum işte. Canım sıkılıyordu. Kendimi denemelerle oyalıyordum. Ygs öncesi teyzem bize geldi. Bana destek olmak için. Üzerimde çok emeği var.. Onun emeklerini asla unutmam yani. Ygs sınavın nasıl geçti olum? diyeceksin bana biliyorum. Cancağızım  sınavım gayet keyifliydi. Aslında matematik ve fen bölümlerinde zorlandım ama bildiklerimi yaptım işte. Türkçeyi çok rahat çözdüm. Ee o kadar kitap okuyorum lan. Faydasını gördüm valla. Sınav sabahı o kadar heyecanlı değildim ama telaşlıydım. Yerimi bulamam diye endişeleniyordum. Neyse ki bir şey olmadı. Gayet rahat buldum. Okulun en üstünde girdim sınava. Lan çık çık bitmiyor katlar. Bacaklarım koptu valla çıkana kadar. Bir de tuvaletleri en altta. Nası bi mantıksa çözemedim valla. 
 Sınavdan önce zaman geçmiyor. Biz biraz erken alındık. 9:30 gibi bir şeydi saat. Zaman geçmek bilmedi abi. Kitapçıklarımız geldi. Bi görsen üstünde herkesin kendi fotoğrafı var. Lan var ya sürekli suratıma baktılar. Kimliğimi kontrol ettiler. Gerdiler beni iyice. Bir de şeker vermiş Öss. O nasıl şekerdi öyle ya. Dandikti. Kalemler de öyleydi. Ama kalemtraşla kalem açmayı özlediğimi inkar etmem. 
  Sınava girmeden önce bir şey okumuştum. ''Etrafınızdaki insanlara bakın, onların heyecanlarına tanık olun. Bu sizin ilk tecrübeniz, böyle bir an bir daha yaşamayacaksınız'' 
Hoşuma gitti. Sınav anında bunu denedim ve işe yaradı.  Ben kendimi vize sınavına giriyormuş gibi hissettim. Valla iyi geldi. Nişantaşında girdim ben sınava. Nişantaşı güzel yermiş abi. O değil de şeker yerine browni İntense verselerdi keşke. Çikolatanın yokluğunu çok hissettim hacı. 
 Felsefe sorularını çok kasmışlardı. Tarihten bildiklerimi yanlış yaptım coğrafya kötü sandım ama çoğunu doğru yaptım. Matematik çok zordu lan. Valla bak. Bu sınavdan iyi sonuç bekliyorum. En azından barajı geçiyorum lan. Ygs + Lys + Okul Puanı = 420 olursa benden mutlusu yok abi. Lys sınavına ağırlık veriyorum şimdi. Buraya uğramak istedim çünkü sana birşeyler anlatmayı çok özledim. Kimse senin kadar dinlemiyor beni.. 
 Sınavdan sonra aldım ailemi bir güzel gezdim. Balık yemeğe gittik. İyi geldi valla. Ödül gibi birşey oldu benim için. Hem balık-ekmek yemeği de özlemişim. Ara sıra yemek hoş oluyor gerçekten..
 Ya valla sınavdan sonra direk eve gelmek istemedim. Keyfim kaçacaktı. Değişiklik yapmak istedim. Ygs maceram böyle geçti
Okulda durumlar aynı.. Sınıfın çoğunluğu bizi dışlıyor. Hiç umrumda değil aslında. Yani o kadar canımı yakmıyor artık. Siktiri çekip meral ve erkanla gülüyorum sadece. 
Mangal partisi vericeklermiş sınıftakiler. Beni davet etmediler biliyor musun ? O kadar koymadı aslında ama sinirlendim abi. İnşallah o gün yağmur yağar. Bir şey diyim mi benim beddualarım tutuyor.
Okulların bitmesine az kaldı. Bir yandan üzülüyorum bir yandan seviniyorum. Bu ortamı çok özleyeceğim kesin.
Sabahları erken kalkmaya hala alışamadım. Bugün akbilimi evde unutmuşum. Yanımda fazla para olmasaydı yolda kalıyordum valla ya. Davet etmedikleri için üzülmüyorum. Umursamıyorum bile lan.Abi başka ne yapabilirim ki ? Büşra, Erkan, Meral bana armağan gibi birşey. Onlar olmasaydı ne yapardım bilmiyorum. Emel ve Gülşah da benim kadim dostlarım.. Bu 5 kişi hayatımın parçaları işte. Yeter de artar.
Sana birşey söyleyeyim mi? O çok güvendiğin lise arkadaşların birkaç sene sonra hayatından yok olup gidicek. Al bak, ben damlayla çok yakındım. Noldu ? Şimdi birbirimizin yüzüne bile bakmıyoruz lan. Hayat çok garip.
Mesela bugün Merallerle çok güldüm. Gülme krizine girdik. Nerdeyse altıma işeyecektim. O derecede güldük. 
Bana bak sana ne diyeceğim, bu rehberlik hocası içinizdekileri yazın dedi ya hani. Yazıdaki bowling sözcüğü geçen yazıyı benim yazdığımı anlamış. Bugün derste söyledi. Çok şaşırdım valla.
 Hocamı çok seviyorum ya. Bana çok yardımcı oluyor. Maddiyatın seni alt etmesine izin verme, sen çok güçlüsün, bu ülkeye senin gibi birinin ihtiyacı var.. Akademisyen olmalısın mutlaka dedi. Sevindim tabii.
 Babam evde değil. Memlekete gitti. Annemle evde yaşıyoruz işte. Yokluğunu hissediyorum. Ev çok boş sanki.. 
 Öyle işte canım. Kendine iyi davran :)

You Might Also Like

8 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Yazını gulumseyerek okudum.. :) ınsallah guzel sonuc alırsın... Senı dıslayan kım dıkkatmı cektıde.

    YanıtlaSil
  2. @Vesselam
    İnşallah :)
    Ya sınıfta ciddi bir kavga çıktı. Sınıf iki gruba ayrıldı. Benim bağlı olduğum grup işte 5 kişi. Sınıfın %25'i beni pek sevmiyor. Sevmek zorunda değiller tabii ama böyle yapmaları bana çok anlamsız geliyor.. Davet etmemeleri bile çocukçaydı.. Öyle işte.

    YanıtlaSil
  3. Boşver vişnem ya senin şuanki yaşadıgın durumu ben lıse 3 te yasamıstım sınıf resmen 2 gruba ayrılmıstı duvar taraf kotu grup cam tarafı ıyı grup bende camdım. Ne kavgalar yasamıstım be. Lıse yılları unutulmaz yanlız :)

    YanıtlaSil
  4. Sınavdan herkes şikayetçiydi, en çok da kalemlerden. Yazık bir basmalı kalem bir kutu da uç dağıtamadılar mı bütün öğrenciler sefil olmuş..
    Allah size yardım etsin, hiç geri dönmek istemediğim zamanlar benimde öss ye girdiğim günlerdi..

    YanıtlaSil
  5. hadi hayırlısı olsun bakalım :)

    YanıtlaSil
  6. Yazını çok sevdim ve tebessümle okudum vallaha ellerine sağlık (: En güzel yanı da çok içten oluşu...
    Dışlamalar benim hayatımda da çok oldu lisede (daha geçen sene oluyor tabii bu:D) ama şimdi her şey yoluna girdi. Ben hiç değişmedim ama sanırım insanlar değişti de böyle oldu, bilmiyorum :).
    Sınav sonucun umarım güzel olur da hayallerine daha da yaklaşırsın. Kitap okuyan biri olman da çok güzelmiş. Sınav sonucun ne olursa olsun bence bu bakış açını asla kaybetme.
    Son bir not: Resme bayıldımmm! Yerim yaa ben onu :))
    Yeni yazılarını okumak dileğiyle, en yeni blogfriends'in b3ngü (=

    YanıtlaSil
  7. matematik çöz çöz bitmiyor anasını satıyım, fen'e geldiğimde de 30 dk kalmıştı 30 dkda çözdüğüm kadarını işte , türkçe de uzun ...

    YanıtlaSil
  8. matematikte moral bozukluğu fiziğe de yetti ve iki yanlış yaptım. hayatında sana destek olan birilerinin olması güzel böyle insanlarla hayat daha yaşanılası (:

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe