Bu ülkede insan gibi yaşamak zor..

Çarşamba, Haziran 29, 2011

Öncelikle ülkemi çok sevdiğimi belirtmek isterim.Farkında mısınız bilmiyorum ama Geleneklere bağlı bir biçimde hayat sürüyoruz. Hayatlarımıza yerleşmiş çeşitli kalıplar var. Bu kalıplar bizim hayatımızı tek yönlü olarak görmemizi sağlıyor. Nerden geldiğini bilmek tabii ki her insan için önemli. Ancak bu durumu kalıplarla hayatımıza sokmak bana göre yanlış. Kadın ve Erkek eşitliğinden söz etmek çok saçma bu ülkede. Sözde eşitlik var demek daha doğru olur bence. Ülkemizde nasıl kadınların yaşaması zorsa erkeklerin yaşaması da bir o kadar zor. Bu zorluğu ortaya çıkaran etken ne peki ? Bilindik kalıpların hayatımıza entegre olması tabii ki. Bildiğiniz gibi kadınların kocalarından dayak yeme durumları var. Bunların çoğu eğitimsizlikten kaynaklanıyor. Bir de bazı kadınlar '' kocamdır, döver de sever de''  demiyor mu insanın deli olası geliyor. Abi adam seni yoğun bakıma sokacak kadar dövmüş sen tutturmuşsun kocam diye. Kocan, adam olsaydı sana vurmanın ne kadar yanlış olduğunu bilirdi.
   Demek istediğim kadınlar haklarını korumalı. Bilinçlenmeli, güçlü olmalı. Sırf çocuklarının psikolojisi bozulmasın diye sevmediği bir adamla evliliğini sürdürmemeli. Eğer böyle yapmaya devam ederse hayatında daha çok mutsuz günlerle katlanır. 
   Şiddetli geçimsizlik yüzünden birçok aile boşanma kararı aldı. ''Ee bundan bana ne ya'' diyebilirsiniz tabii. Ancak bu durum gerçeği görmenizi engellemez. Ben diyorum ki ülkemizde böyle şeyler artık var olmasın. İnsanlar basma kalıp fikirlere göre hayatlarını sürdürmesin. 
   Doğuda küçük kız çocukları erkenden evlendiriliyor mesela. Töre adı altında birçok kız istemeyerek evleniyor. Çocukluklarını yaşayamıyorlar. Evlenmeyince de öldürüyorlar kızı. Kan davaları mesela. Sen benim tavuğuma kışt dedin vay efendim niye dedin gibi saçma sapan bir sebep yüzünden yıllarca süren kan davaları olabiliyor. 
   Bu ülkede kadın olmak zordur. Çünkü ;

  • Her sokak başında bir apaçinin iğrenç sözlerine maruz kalırlar
  • Toplu taşıma araçlarında erkekler gözleriyle onu yermişcesine bakarlar
  • Evdeyse ''evde kaldın kız'' damgasını yerler
  • Eğer bir işte çalışmıyorsa '' bütün evde kıç büyütüyosun, git iş bul eve ekmek getir'' sözünü günde defalarca duyarlar.
  • Çok konuşuyorlarsa '' Seni alan koca yandı yandı bu çeneyle'' derler
  • Bir şeye itiraz ediyorsa ''çok asi olma'' derler
  • Eğer yaşadığı mahalleye erkek arkadaşını getirirse adı çıkıyor mesela..
  • İnternete girdiği zaman ''başkalarıyla fingirdeşiyor'' derler
  • Arkadaşlarıyla kolay kolay buluşamaz. Ailesi dışarı çıkmasına çoğu zaman izin vermez.
  • Kıyafet veya ayakkabı almak için babasından para ister. Ancak çoğu zaman reddedilir.
  • Denilen her sözü yerine getiriyorsa '' bu kadar saf olma. ezerler hep seni'' derler
  • Ev işi ve yemek yapmayı bilmiyorsa beceriksiz derler
  • Saçı kısaysa ve küfür ediyorsa erkek fatma lakabını takarlar kız çocuğuna.
  • Dersleri kötüyse '' seni boşuna okutuyoruz biz '' sözünü işitirler ailelerinden. 
  • Sürekli erkeklerle konuşuyorsa, kısa şort giyip sahile çıkıyorsa, yüksek sesle gülüyorsa orospu damgasını vuruyor insanlar.

   Bu ülkede erkek olmak zordur. Çünkü;

  • Bir erkeğin işte çalışmaması ev sahipleri tarafından hoş karşılanmaz
  • Bir erkek araba kullanmayı bilmiyorsa ''o kadar ekmek yedin, al ehliyetini ilerde lazım olur lan'' sözünü işitir
  • Balık tutmayı bilmiyorsa, futbolla ilgili yoksa feminen damgası vurulur ona
  • Gece sokakta tinercilere veya delilere rastlama oranı çok yüksektir
  • Sevgilisi varsa bütün hesabı o ödemelidir
  • Vücudundaki tüyleri alıyorsa '' gay misin olum sen, alma tüylerini'' derler. 
  • Yüzme bilmiyorsa katıksız gerizekalı olarak anlandırılırlar
  • Ağlayınca da '' ota boka ağlıyosun lan'' derler
  • Bakkala gitmeyi üşeniyorlarsa, yemek yapmayı bilmiyorsa, bütün işlerini annesine yaptırıyorsa ''çok tembelsin lan hödük'' sözünü işitirler
  • Eğer bir erkeğin din ile alakası yoksa bir grup erkek topluluğu onu dışlar
  • Metal müzik dinleyince, siyah giyince satanist damgasını yerler.
  Demek istediğim şu; insanlar başkalarını eleştirmeyi çok severler. Bu eleştiriyi çok dar bir görüş çerçevesinde yaparlar. Başkalarını eleştirmek işlerine gelir çoğu zaman. Bundan keyif aldıkları anlar bile olabiliyor. Eğer bir insan bir şey yapıyorsa bunun bir nedeni vardır. Öyle şak diye damga vurulması gerekmez. Ya abi allah aşkına bi kere düşün ya ben bunu eleştiriyorum ama kalbi kırılır mı acaba gibi sözler sarf et kafanın içinde. Unutmayın ki eleştirmek bir şeyin hem iyi taraflarını hem de kötü taraflarını belirtmektir. Ancak bunu eksik yapıyorlar. Ben bunu anlamıyorum işte. Hep kötü tarafları söylemek eleştirmek değildir. İnsanların farklı bakış açılarıyla düşünmesini daha çok isterim her zaman. 
   Peki siz söyleyin Basma kalıp fikirlerin hüküm sürdüğü bir ülkede yaşamak mı daha güzel ? Yoksa düşüncelerin açıkça ifade edildiği, farklı bakış açılarıyla sunulan fikirlerin hüküm sürdüğü ülkede yaşamak mı daha güzel ?
Hadi Bu da şarkımız olsun.

You Might Also Like

8 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Genel bağlamda doğru bir bakış açısı ve yazı olmuş ama detaylarda eksikler var canım. Bir iki yıl geçince o detayları da daha iyi göreceksin.

    YanıtlaSil
  2. ülkemizde kadın olmanın ne kadar zor olduğunu birçok yerde okudum ama erkek olmanın da zor olduğu bi yazıyı ilk kez senden okuyorum. Güzel bi konuya değinmişsin :)

    YanıtlaSil
  3. @Telekinesis
    Abi nerdesin sen ya. Kaç zamandır yoksun sanal alemde. Özlendin

    @Laliş
    Teşekkür ederim canım. Eksik yönlerini merak ettim doğrusu. Yıllar geçtikçe belki zorluklar daha da artacak ya da azalacak.

    @Takıntılı Ergen
    Teşekkür ederim :) Kadın olmak kadar erkek olmak da zordur. Her erkek aynı değildir duygusal bağlamda. :)

    YanıtlaSil
  4. her iki taraftan bir bakış açısı olduuğnu düşünürsek tümevarım yaparsak ülkemizde yaşamak gerçekten zor,haklısın..

    YanıtlaSil
  5. aşağıdaki ''budur abi!'' yerine tıkladım ama söylemeden geçemedim
    Budur!

    YanıtlaSil
  6. Ee ama sen bir konu hakkında söylenecek her şeyi söylersen biz ne deyip de yorum yapabileceğiz acaba kuzum :))
    Hak vermekten öte takdir de ettim seni. Yazdıkların o kadar güzel ve doğru ki. Teşekkür ederim ben bir bayan olarak, her iki cinsi de ayırmadan iki tarafın da sorunlarını yazdığın için...

    Mesela ben de bir çocuğun sırf ailesi ayrı kalmasın diye mutsuzluklarla kavgalarla dolu bir evde odasından çıkmadan büyüyeceğine, ailesinin ayrılması taraftarıyım mesela... Ha tamam ilk kavgada da başvurulmamalı ayrılmaya ama bir noktadan sonra da olmuyorsa zorlamamalı...

    Ya bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim, ben de Zeyna hayranıyımdır hatta biara gece 4te veriliyordu Zeyna'nın tekrarı. Ya gece saat kurup kalkıp ya da hiç uyumadan bekleyip izleyip geri uyurdum :D :D. Söyleyeyim istedim hani, whopper da olduğu gibi bu konuda da yalnız değilsin :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe