Düğünlerden nefret ettiğimi söylemişmiydim?

Pazar, Temmuz 31, 2011

   Hayatımda oldum olası düğünlerden nefret etmişimdir. O kalabalığın boğuculuğu, çocukların etrafa bağırarak koşuşturmaları, sahne önüne atlayıp dans etmeleri, etrafımdaki insanların sahte gülümsemeleri bana çok anlamsız geliyor.
    Birkaç gün önce kuzenimin sünnet düğününe gittik ailecek. Neler yaşadığımdan bahsedeyim sana. Benim dışımda herkes çok şıktı valla. Utanmadım, başımı dik tuttum ve bilindik '' mutluyum'' maskesini taktım suratıma. İnsanları kıyafetlerine göre yargılayıcı bakışlar fırlatıyordu eniştemin akrabaları. Hiç siklemedim. İnsanları umursayacak yaşı çoktan geçtim. Arkamdan ne derlerse desinler, umrumda değil amk. Esasında mutlu değildim. Aklım başka yerdeydi. Annem kendine pahalı elbise alınca bana kıyafet alacak para kalmadı. Hal böyle olunca sıradan giyinmek zorunda kaldım. Mezuniyet balosunda giydiğim kıyafetler lekeli. Artık sarhoş halde naptıysam lekeler çıkmıyor yahu. Gerçi o gece de tam anlamıyla eğlenememiştim,neyse.
   Ulan bir insan da bana '' Aa vişne çok şık olmuşsun, o saçlar ne güzel olmuş öyle'' demedi ya. Ne yapsam yaranamıyorum teyzelerime arkadaş! Zaten düğüne gelenleri bir görsen hep kasıntı insanlardı. Sabah annemler kuaföre gitti. Ben bi başıma kaldım koca evde. Keyiflendim o sırada. Gerçi yalnız bıraktılar beni ama olsun, son ses müzik dinleyebildim.
   Bir güzel hazırlandık ettik servisleri bekledik.  Bu sıradan büyük teyzem, -benim 5 teyzem var- durmadan beni eleştiriyor. Buna eleştiri denilebilinirse tabii. Bence daha çok yeriyordu. Çok yanlış bir şey yaptığını düşünüyorum. Sonuçta benim de bir kalbim var. Üstelik alıngan bir bünyeye sahibim. Dayımla hala konuşmuyorum. Koç burcunun getirdiği inatçılık da var. Boğa kadar inatçı olamam tabii ama böyle bir huyum var işte.
   Teyzemin bu sözlerine çok takılmadım. Takılsaydım orada tartışma çıkarırdım. Annem tatsızlık çıkarmamam için beni önceki akşam uyarmıştı. Anneme de olumlu tek bir cümle sarf etmediler. Oysa kadıncağız çok hevesliydi bu sünnet düğünü için. Kadının tüm hevesini yerle bir ettiler. Nasıl üzüldüm sorma.
    Salonda konukları bekledik bir süre. Tanımadığım insan yüzleriyle karşı karşıyayım. Herkes yavaş yavaş geliyordu. Beni büyüten teyzeme sarıldıktan sonra bir süre onunla konuştum. Hayatta değer verdiğim insanların içinde yer alıyordu. Sanırım bu yüzden ona karşı çok korumacıyım. Ona zarar gelsin istemiyorum. Çünkü ailede en çok çileyi o çekti. 
    Davul zurna ekibi sahnenin ortasına gelmiş, fareli köyün kavalcısı misali misafirleri tek tek kaldırmıştı yerlerinden. Halay çekiyorlardı. Kendimi Flash Tv'de sandım bir ara. Abicim ben genç insanım, böyle ortamları artık istemiyorum. Davul sesi zaten yeterince gürültülü. Ben sessizliği seven bir bünyeye sahibim.
  Gözlerim uzaklara dalıyor, bir yandan suratımı olabildiğince düşürmemeye çalışıyorum. Kuzenim için çok sevindim tabii. Onun adına mutluydum. En önemlisi teyzemin sevgisini özümsemiştim. Bir süre sonra ailemdeki insanları halay çekerken buldum. Kaş göz işaretiyle beni de çağırıyorlar. Ben en son 6 yaşımda halay çekmiştim. Çocuktum o zaman lan.
   Kalktım girdim aralarına. Herkes beni izliyormuş gibime geliyor. Sonra içimdeki ses dedi ki '' Tecavüz kaçınılmazsa zevk almaya bakacasın Vişne kehkeh''  O piste ne kadar döndüğümü hatırlamıyorum. Bir de ellerini birleştiriyorsun bir süre sonra. Tanımadığım insanın elini sıkıca tutmak çok berbat bir duygu.
    Düğün yemekleri lezizdi, pastası mükemmeldi. Gel gör ki ben ortamı sevemedim. Etrafım sevmediğim insanlarla dolu. Donuk donuk bana bakıyorlar bok varmış gibi. Masamdakilerde hiç konuşmuyor. Allahım deliricem resmen. Zaten hava sıcak.
    Orkestranın berbat sesiyle irkildim. Afedersin ama beynimi sikti resmen o orkestra sesi. Şarkıcının da sesi ahım şahım değildi hani. Çifte telli oynanıyor, roman havası çalınıyor bense masamda oturmuş dakikaları sayıyorum. Annemle fotoğraf çektirdik. Düğün kamerası beni nasıl çekti acaba çok merak ediyorum
    Her şeyi geçtim, adamlar apaçi şarkısını çaldı ya. Seviye iyice düştü. Erkekler atladı piste. Elimi yüzüme götürdüm ''Allahımm rezilliğe bak. Bu krolar napıyo böyle yaa'' diyorum. Kimse duymadı tabii.
    Erken yaşlanacağım sanırım. Daha bu yaşta bu gürültüye gelemiyorum. İşin doğrusu konuşabileceğim arkadaşımın olmamasıydı. Can sıkıntım sebebi buydu. Sünnet düğünü bittikten sonra çekirge sürüsü gibi dağıldık. Eve geldiğimde beynimde hala orkestra sesi zonkluyordu. Ailemden birinin düğünü olmadıkça ben düğünlere gitmeyeceğim arkadaşım.
   Ben küçükken mahallede kına geceleri olurdu mesela. Yaşlı amcalar gibi konuştum bak görüyor musun? Neyse, Erkek arkadaşlarımla birlikte kuruyemiş almaya çalışırdık. Kına da verirlerdi. Ben genelde teyzeme verirdim. Kınayla ilgili anım var aslında. Çok heveslenmiştim ben de sürmüştüm teyzemle birlikte. Kınayı bir güzel sürüp elimi bağladıktan sonra kurumasını bekledim. Sabah bi uyandım elimin tamamı kına olmuştu.
    Sabah uyandığında bu durumu fark eden teyzem kahkahaya boğuldu. Avucumun içi kınalı olması gerekiyorken elllerimin tamamı kınalı olmuştu. Rezil olmuştum resmen. O günden sonra kına sürmüyorum. Kuruyemişleri mideye indirmek daha cazip geliyor yahu.
    Sen sen ol, düğünlerde sıkıldığını kimseye belli etme. Yoksa düğün sahipleri tarafından hoş karşılanmazsın. Ha bir de kameraların seni de çektiğini unutma derim. Of şimdi o düğün kasetini izlemek var. Tipsiz çıkmışımdır kesin. Gecenin en güzel olayı teyzemle dans edişimizdi sanırım. Kafamı yastığa koyduğumda anladığım şey şuydu: Lise arkadaşlarımla geçirdiğim dakikalar meğer ne kadar değerliymiş..
Bu da şarkımız olsun. Belki iyi gelir.
Kendine iyi davran..

    

You Might Also Like

9 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. DÜĞÜN deme bana!
    Zaman kaybına mı yanayım, gürültüye tahammüle mi?
    Maddiyatı geçtim ama bir düğün, bir günümü alıyor, onun telafisi yok!
    Hele bir de sünnet düğünü ise!..
    Ayıptır söylemesi, bütün eğlenceler sanki erkeğin durumuna özel!
    Bak yine sinir oldum!

    YanıtlaSil
  2. @Sinirli
    İşte benim gibi düşünen birini buldum. Yalnız değilmişim bak. :D Valla çekilmiyor artık düğündü, takıydı, yemekti. Bu sıcakta o kapalı alanlara girmek beni çok bunaltıyor yahu.

    YanıtlaSil
  3. Düğün para tuzağı hakkaten biz evleniyoz mehehe gecede sevişçez demekten başka bişey değil. Ben uçuk kaçık bi nikahı tercih ederdim :)

    Düğünleri bende sevmem hatta geçende halam senin düğününde de kimse oynamaz bak dedi. İnsanlar çok düşüncesiz ya :S

    YanıtlaSil
  4. @Nah a Perfect Day
    Aynen öyle valla. O değil de halanın sana böyle söylemesi yanlış. Hevesini kırıyor resmen. Keşke öyle demeseydi :/

    YanıtlaSil
  5. bizim mahalledede har hafta sonu düğün davul zurna eşliğinde full time göbek atıp hayattan soğutuyorlar:S

    YanıtlaSil
  6. @Miwako
    Oo senin durum daha betermiş yahu :D
    Her hafta sonu o işkenceyi nasıl çekiyorsun allasen. Kafa dayanmaz o gürültüye :D

    YanıtlaSil
  7. sonunda bir gün düğünü basıcam bıktım latif doğan duymaktan :D:D

    YanıtlaSil
  8. Düğünlerden tek nefret eden ben miyim diye düşünüyodum yanlız değilmişim.Çoğu kişi pasta için gittim diyo da pastasıda bişeye benzese :D Bi de bağırırlar ya ''oturmaya mı geldiiik ?!'' gıcık oluyorum o sese :D

    YanıtlaSil
  9. bir insanın en güzel hali doğal halidir, bakma sen o kokoşlara göbekli amcalara... keyfine bak :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe