Bu sıcakta keyiflenmek için ne yapılmalı ?

Cuma, Ağustos 05, 2011

  Hepimiz havanın sıcak olmasından muzdaribiz. '' Allaam bu cehennem sıcağında napıcam ben ya'' diyorsunuzdur büyük ihtimalle. Onu demeden önce evinin önüne bir kap su koymayı ihmal etmeyin sakın. Biliyorsunuz, sokak hayvanları bu günlerde su bulma konusunda zorluk çekiyor. Bu konuda duyarlı olmanızı isterim. Evde durmak bile sıkıcı geliyor insana. Çünkü her gün aynı şeyleri yaşıyorsun haliyle.Ee televizyonda izlenecek doğru düzgün bir şey yok ki. Bir sürü kanal var ama doğru düzgün bir programa denk gelemiyorsun. Haklısın, yazın televizyon kanalları bi halta yaramıyor zaten.
   Tatile gidemediğin için üzülüyorsun galiba ama üzüntün boşa. Hem her işte bir hayır vardır derler. Belki seneye gidersin. Gerçi otel fiyatları her geçen sene biraz daha yüksekliyor ama napıcaksın hayat böyle. Hiç adil değil kardeşim. Bu sıcak günlerde neler yapılacabileceğinden bahsetmek isterim. Başlıyorum öyleyse. 
  • Gündüzleri pek bir şey yapılmıyor yahu. Yani evde duran birinin pek seçeneği olmuyor. Ya internete giriyor ya da televizyon izliyor. Ee kızsa ev işleri yapıyor dakikalarca. Size tavsiyem gündüzleri internete girmeyin, girseniz bile kısa süreliğine takılın. Çünkü insanlar genelde işte oluyor, konuşcak kimse olmuyor. Çok monoton oluyor. Bunun yerine kapınızın önüne çıkın ve orada oturun. Serin olmasına lütfen dikkat edin.
  • Gündüzleri o serin yerde 1 saate yakın kitap okuyun. Hem her şeyden uzaklaşırsınız hem de kendinizle baş başa kalırsınız
  • Oruç tutuyorsanız sahurda yağlı şeyler yemeyin. Bu durum gündüzleri sizi fena rahatsız edebilir. Aşırı yağlı ve tuzlu yiyecek yemekten kaçının. Bol bol su için ezan okunmadan önce. Tuvalete çok sık gideceksiniz ama olsun. Böbreklerinizin çalışması gerek.
  • Sevdiğiniz bir müziği açın ve eski günleri düşünün. Fotoğraf albümlerinizi tekrar açın. Ne kadar güzel günler geçirdiğinizi fark edin. Bu sizi mutlu edecektir.
  • Plan yapıp bir gün denize gidin. Gerçi İstanbul'un denizi pek temiz değil ama sizin için değişiklik olur. Denize gitmeden önce yanınızda mutlaka koruyucu güneş kremi alın. Almazsanız eve geldiğinizde pancar gibi kıpkırmızı bulursunuz kendinizi
  • Kitap okuduktan sonra bir saat film izleyin. Televizyonda izlenecek bir şey yok abi. Kadın programı mı izleyeceksin allasen? Her gün aynı şeyler. Çok bayık. Doktorları izlemek de alternatif. En azından ilk yardımı falan öğrenirsin. Benim sana tavsiyem elinde izlemediğin bir filmi tekrar izlemen.
  • Eğer dışarı çıkıyorsanız klimalı yerleri tercih edin. Bu size iyi gelecektir.
  • Kitabevine gidin, saatlerce oradan çıkmayın. ''Aman ben orda napıcam yea, sıkılırım'' demeyin işte. D&R gibi bi kitabevi var. Kitapları, filmleri inceleyin. Fiyat araştırması yapın. Bütçeniz uygunsa bir kitap alın. D&R'dan bir şey almak beni çok mutlu eder. Sizi de mutlu edecektir eminim.
  • Bulaşık yıkayın. Elleriniz suya değdiğinde ferahladığınızı hissedeceksiniz. ''Amaan Vişne evde bulaşık makinesi var, bide elde mi yıkıycam'' diye çemkirmeyin bana. Bulaşık yıkamak bir nevi insanı mutlu eder. Ayrıca vaktin geçmesini çağlar.
  • Dışarı çıkıp fotoğraf çekin. Fotoğraf çekerken vaktin ne kadar çabuk geçtiğini anlamayacaksınız. Profesyonel fotoğraf makinesiyle çekin demiyorum. Dijital fotoğraf makinesi de olur. Yeter ki bir poz yakalayın ve ''bunu ben çektim'' deyin istiyorum.
  • Gazete bayiine gidip mizah dergisi alın. Gülmeye çok ihtiyacınız var. Bunun farkındasınız. Mizah dergileri keyiflenmenize katkı sağlayabilir.
  • Öğle saatleri arasında dışarı çıkmamanızı tavsiye ediyorum. Çünkü günün en sıcak anları öğle ve öğleden sonrasıdır. Dışarı çıkacaksanız bile selpak ve ıslak mendil bulundurun yanınızda. Temiz kokmak istersiniz sonuçta.
  • Eğer sahile yakın yerde oturuyorsanız gündüz, gölge bi yerde bank buluyorsanız sahil kenarında gidin oturun. Rüzgarın uğultusu size iyi gelecektir.
  • Oruçluysanız akşam bir güzel iftarınızı yapın. Şüpheniz iftarlar ramazanın en güzel, en mutlu anlarıdır. Yaşadığınız için kendinizi mutlu hissedin.
  • Yemek yedikten sonra bilgisayarda vakit geçirin derim. Zaten çoğu insan bu süre zarfında internete giriyor. Arkadaşlarıyla konuşuyor.
  • Akşamları internette arkadaşalarınızla sohbet edin. ''Canım sıkılıyo yeaa'' demeyin. Sohbet listenizde mutlaka konuşacağınız biri vardır.
  • İnternetten çıktıktan sonra hemen televizyona dadanmayın. Televizyon vakit kaybıdır. İnternette en azından arkadaşlarınla sohbet ediyorsun. Sosyal medyayı takip ediyorsun. Oysa televizyon öyle değil. Dizilerin tekrar bölümlerini göstermekten başka bir halta yaramıyor.
  • Balkonunuz varsa akşamları balkonda çay sefası yapın derim. Çayın yanında çeşitli tatlılar bulundurun. Mısır patlatın. İyi gelecektir.
  • Eğer sivrisinekler vücudunuzun belli yerlerini yemişse sinirlenmeyin. Biliyorum sinirlenmemek elde değil ama sakin olmaya çalışın ve ne olursa olsun kaşımayın. Kaşırsanız kaşınmaya daha çok devam edecek. Bunun için çözüm limon kolonyası. Kolonyanız yoksa suyla ellerinizi ve ayaklarınızı yıkayın. Kaşınma hissi kaybolur. Limon kolonyası iyi geliyor. Üstelik ferahlatıyor.
  • İftardan sonra sahile yürüyüşe çıkın eğer sahile yakın yerde oturuyorsanız. Sahil kesiminde yaşayan insanların büyük çoğunluğu kendini dışarı atar. Yürüyüş yapar. Belediyenin yaptığı spor aletlerini kullanın veya bir çay bahçesine gidin. Denize yakın olmak size iyi gelecektir.
  • Eğer gündüz evdeyseniz, arkadaşlarınızla konuşun ve bir yerlerde buluşun. Beraber vakit geçirmek yalnızlığınızı unutturabilir.
  • Bu sıcakta uyumak çok zordur. Uykusuz kalmamak için yapabileceğiniz tek şey gece televizyon izlemektir. Gece televizyon izlemek gözleri yorar. Gözler yorulunca ne olur? İnsanın uykusu gelir. Böylelikle uyumuş olursunuz. Televizyon izlemiyorsanız kulaklığınızla müzik dinleyin. Sevdiğiniz müzikleri gece dinlemek ayrı bir keyif verir. Size tavsiyem duygusal şarkı dinlemeyin. Çünkü duygusal müzik dinlediğinizde kötü hatıralanız canlanır, şarkılar canınızı yakar.
 Benim tavsiye edebileceklerim bu kadar. Bunların herhangi birini hayatınızda uygularsanız belki sıcaklar sizi bu kadar etkilemez. Soğuğu seven bir insanım ben. En sevdiğim mevsim sonbahardır. Sonbahar beni anlatıyor. Sararan yaprakların düşüşünü izlemeyi seviyorum.
Hasta olmamaya dikkat edin. Başınıza güneş geçmesin aman ha.
Bu da şarkımız olsun.
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

8 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Güzel öneriler :D
    Dediğin gibi öğle vakti ya TV ya bilgisayar başında oluyo insan. Ama televizyon izliyosan öğlen FX'te Hell's Kitchen var, yazın vakit geçirten nadir şeylerden :P

    YanıtlaSil
  2. kapı önünde oturup geleni geçeni kesme güzel olabilir evet :)

    YanıtlaSil
  3. fotoğraf albümlerini tekrar açmak , bulaşık yıkamak ve kesinlikle bunda haklısın bir girdimmi mutfağa bol su ile heryeri tertemiz yapar çıkarım ki buda aşağı yukarı 2 saatimi alır. al sana vakit geçirme seçeneği :)

    mizah dergisi almak. ah birde üşenmesem karşımızdaki süpermarkete gitmeye! :)

    en önemlisi sahilde yürüyüş yapmak isterdim. ama sen benim yerimede yap vişne çürüğüm, orada yürürken aklına bir kere beni getir ben gitmiş gibi olurum:)

    ve televizyonda hiçbir şey yok!

    ayrıca yazılarını hep okuyorum okumuyorum sanma sadece yorum yazamıyorum. bir konuşalım yakın zamanda uzuuuun uzuuunn hemde
    sende kendine iyi davran..

    YanıtlaSil
  4. @Rockunzel
    Bende öyle düşünüyorum. Hell's Kitchen çok güzel bi program ya. Benim de hoşuma gitmişti. Digiturkumuz kesilmeseydi izlemeye devam edecektim. Beğenin Teşekkür ederim ^_^

    @Zennube
    Ahahaha. Kapı önünde değil de sahilde veya çay bahçesinde gelen geçeni kesmek daha iyi. Bir sürü insan oluyor oralarda sonuçta :D

    @Summer
    Yani bende öyle düşündüm Summercım. Vakit çok çabuk geçiyor fotoğraf albümlerine bakınca.
    Mizah dergisi seviyorsun sen aslında. Alsana bir tane. En azından sıkılmazsın.
    Yaparım tabii canım. Seni de hatırlarım elbet. Konuşalım elbette. Ben buradayım. :)

    YanıtlaSil
  5. ahaha bu önerilere ihtiyacım vardı. Bu arada ben Takıntılı ergen vişnecim. Blog değiştirmek zorunda kaldım. Buraya da beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Harika öneriler :) Ve alıntı yaptım haberin ola :)

    YanıtlaSil
  7. Öneriler süper yaa bayıldım :D

    bloguma beklerim :)
    www.lovesfromfashion.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe