Fast Food Rezaleti..

Pazartesi, Ağustos 29, 2011


  Çoğumuz fast food yemeği severiz. Ev yemeklerinin yanında bize ilaç gibi gelirdi. Ben son zamanlarda fast food yiyemiyorum.  Hamburgercilerden fecii bir biçimde soğudum resmen. Burger King ve Mc Donalt's artık kekolaşmaya başladı bence.  
   Geçen gün teyzemle birlikte Burger King'e gidelim dedik. Uzun zamandır hamburger yemiyorduk. Değişiklik olsun dedik. Gitmez olaydık. Arkadaşım bu kadar mı vasat bir olur bir yer ya. Öncelikle çalışanlar çok yavaş çalışıyordu. Ya tamam onca saat ayakta durmak zordur anlıyorum ama kaplumbağa yavaşlığıyla çalışmaları gerekmiyor hani. Güleryüz denen bir şey yok mesela. ''Ne istiyorsan söyle yorma beni ya'' der gibi bakıyorlar adamın yüzüne. Bunu yüzlerinden okuyabiliyorum yani.
  Siparişlerimiz 10 dakika sonra anca hazırlandı. Eskiden daha çabuk hazırlarlardı. Siparişler hazırlanırken gözüme bir şey takıldı. Çalışanların hamburgerleri hazırladıkları bölgeye sabunlu su dökerek temizlik yapmaya çalıştılar akıllarınca. Oysa bu iğrençliğin daniskası ya. Teyzeme bi yandan kaş göz işareti yapıyorum. Durumun elem vericiliğini anlatmaya çalışıyorum. Suyu bir güzel döktükten sonra çalışan özensiz bi biçimde viledayı bir sağa bi sola sallayarak suyu almaya çalışıyordu. Bi yandan da arkadaşlarıyla konuşuyordu.
  Yerler tam anlamıyla kuru kalmadı. Bir sululuk vardı yerde. Çalışanlar sürekli sağa sola koşturup sipariş hazırlarken ayaklarına gelen vıcık vıcık ses beni bunalttı resmen. Tahammül edemedim artık. Bir an önce hamburgerleri alıp, yiyip gitmek istiyordum. 
   Hamburgerleri ağzıma atacaktım ki gözüme hamburgerin görüntüsü takıldı. Görüntüsü hiç hoş durmuyordu. Yani salata çekirdeği misali bir şey çıktı mesela. Onu oradan aldıktan sonra temkinli bi şekilde yemeğe çalıştım. Patatesleri her zaman olduğu gibi küflüydü. Bu küf olayını İstinyePark'taki şubesinde Gülşah fark etti. İade ettik patatesleri o zaman. Şimdi patateslere dikkatle bakıyorum. Üzerlerinde hala yeşil yeşil noktalar var. Bir kısmını yemedim. 
   İce Tea desen su anacım. Yani ben hiç soğuk çay tadı alamadım. Zaten kolası da hiç leziz değil ya. Resmen içeceklerine su katıyorlar. Hayır yani Coca Cola ile anlaşsalar mis gibi kolalarımızı yudumlasak fena mı olur?
   Mc Donalt's hamburgerleri çok özensiz yapıyor. Hani kataloglardaki gibi böyle doygun bir hamburger göremiyorsunuz karşısınızda. Burger King'deki her şey burada da geçerli. Yani biraz olsun hijyen kurallarına dikkat etmeleri gerek. Sonuçta bir sürü insan oradan yemek yiyor. Yarın bir gün birisi zehirlense, zehirlenen kişi çok rahat mahkemeye verir valla onları.
   Mc Donalt's eskisi gibi değil azizim. Yani ağza çok yavan köfte tadı geliyor. Patatesleri küflü değil merak etme. Ranch Sosu bedava verdiği için artı puan alsa da yaptıkları hamburgerlerle sınıfta kalmayı başarıyorlar.
   Pizza Hut desen rezil bi yer. Vakti zamanında severek giderdim ancak daha sonraları ne kadar aptallık ettiğimi anladım. Arkadaşım, o sınırsız pizzalarındaki malzemeleri hiç görmedin mi sen? Ya resmen hamuru şişirip üzerine birkaç malzeme atıyorlar ve önüne getiriyorlar. Al sana pizza diyorlar. Sınırsız olduklarından mıdır nedir çok tatsız oluyor çoğu. Ben o yüzden pizza konusunda Dominosu tercih ediyorum.
   Dominos öyle değil. Bir kere malzemesi bol. Karnının doyduğunu hissediyorsun yani. Pizza Hut ve Dominos arasında dağlar kadar fark var. Tamam dominos biraz pahalı olabilir ama pizza yediğini anlıyorsun hiç olmazsa. ''Ben bim pizzasından vazgeçmem arkadaş '' diyorsan o senin tercihin.
   Bunları niye mi söylüyorum? Çünkü sağlığınızı düşünmenizi istiyorum. Her hafta fast food türü şeylerle karnınızı doyurmayın. Tamam yemeden kendinizi alamıyorsunuz, çok leziz ama şu hijyen kurallarına da dikkat edin azıcık. Sağlığınız sizin en büyük hazinenizdir unutmayın. Sağlıklı olmadan hiçbir şey yapamazsınız.
  Hem bu tür yiyecekler sizi şişmanlatır. Ben artık eskisi kadar çok tüketmiyorum bu tür yiyecekleri. Ev yemeğiyle doymaya çalışıyorum. Doyuyor insan ya. Yani bir karnıyarığın tadını evden başka nereden alabilirsiniz? Bir zeytinyağlı yaprak sarma, bir mercimek köftesini, bir kısırı evde değil de nerde yiyeceksiniz? 
   Demek istediğim şu; bu rezaletin kurbanı olmayın. Ben oldum ve pişman oldum. Artık daha bilinçli bir tüketiciyim bu tür konularda. Yemek konusunda çok titizim valla. Çok seçiciyim bir de. Her şeyi öyle fil gibi indirmem mideme. Fast food tüketimini en aza indirmeye çalışın. Bu rezalatin farkına varın artık. Sağlığınızla oynamayın allasen. Daha leziz şeylerle karşılaşacağınızı sizde biliyorsunuz. Hayat hamburger ve pizzadan ibaret değil. Enfes ev yemekleri var kardeşim, daha ne olsun..
Ee bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran
  

You Might Also Like

15 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Biz de lise ilk başladığında (yatılıydım) kızlarla her Allah'ın günü Burger King'e giderdik. Şimdi aklımız almıyor her gün nasıl orda yiyorduk diye :D Hazırlıkta hepimize Burger King hediyesi 5er kilo da cabası :D İlla hamburger yenicekse böyle büfe, self servis yerler yerine hamburger üzerine çalışan restorantlarda yenmeli. Çok güzel oluyor onlar cidden. Offf.

    YanıtlaSil
  2. @Aylak Kadın
    Ya biz de öyle lisede arkadaşlarımızla çok giderdik. Lisede ve Üniversitede olanlar hala gidiyor mesela. Bir nevi alışkanlık sanırım. :D Kesinlikle doğru söylüyorsun. O tür restaorantlar daha iyi hamburgerler hazırlıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Ben de uzun zaman önce soğudum hamburger olayından. Burger King'te yediğim hamburgerler neden oldu sağolsun. O ette kesinlikle bişi olduğunu düşünüyorum :D Ve açıkcası doyurmuyo oralar beni yaa. O kola şişiriyo yarım saate kalmadan tekrar yeme isteği oluşuo.. Yani bende :D

    YanıtlaSil
  4. Hamburgerden nefret ettiğim kadar hiçbir şeyden nefret etmiyorum ya. Nedir o öyle. Hiçbir şeye benzemiyor. Hiç yemiyordum aslında ama üniversiteye başlayınca arkadaşların zoruyla yiyordum maalesef. Neyse ki tatil oldu da kurtuldum. Daha da yemem.
    Pizzayı çok severim bak. Ona da sınır koydum. Ayda bir ya da iki kez yiyorum. Biz Sbarrodan yiyorduk. Bence güzel pizzaları. Servis biraz yavaş ama, olsun. Bir de tabii ev pizzası. Kendin yap, keyfince malzemeyi doldur, ye. Hem hijyen olayına baştan çözüm. :P

    YanıtlaSil
  5. Whopper bağımlısı olarak onun gibi bi hamburger bulana kadar Burger King'e devam edicem sanırım :P
    Ama şubeden şubeye ciddi farklılık oluyo. Yani en azından Ankara'da gittiğim yerlerde bariz farklılıklar var.
    Sen de o küflü patatesleri görünce iade etseydin keşke :)

    YanıtlaSil
  6. @Bir çeşit ben işte
    O kola zaten fena şişiriyor adamı. Hareket edemiyorsun bir süre sonra. Zaten kolası da su resmen. Kola tadı alamıyor insan. :D

    @Elif Ayvaz
    Ya ben seviyorum ama artık o kadar sık yemeyeceğim. Senin pizzaya koyduğun sınır gibi sınır koyacağım. Pizzayı çok severim bende ama pizza hut kekolaştı iyice. Dominos daha güzel. Evde yapılan pizzalar daha değerlidir her zaman. Hijyenik sonuçta ^_^

    @Rockunzel
    Ya ben de whooper hastasıyım. Hatta arkadaşlarım yıllıkta 10 yıl sonra kim napıyor adlı yazı yazdılar. Beni de ''Burger Kingi satın aldı hala whooper menü yiyor'' diye yazmışlar :D
    İstanbuldaki şubelerin geneli böyle. Taksimdeki biraz daha iyi sanırım. Ayrıca küflü olanları ayırdım yemedim. :)

    YanıtlaSil
  7. hazır mısın çok ilginç bişey söylicem sana :D ben hayatımda sadece 1 defa 6 yaşındayken hamburger yedim (annemin yaptıkları hariç). onda da midem bozuldu ve bi daha da yemedim

    YanıtlaSil
  8. dominos olsun pizza hut olsun, itinayla pizza yenilir :D

    YanıtlaSil
  9. İyi bir konuya parmak basmışsın konu ile sıkıntısı olan biri olarak teşekkür ederim.

    İnsan sevdiği alıştığı şeylerin peşindedir hep.İsteriz daha iyi hizmet olsun güleryüz ve kaliteli malzemeler ile hızlı servis fln.
    Ama onara bu sıkıntılarımızı iletmedikçe onlar bundan haberdar ollamayacaklar.
    Bloglar da bir eylem başlatalım Facebook ve twitter da dahil olsun derim,en iyi hizmeti alana kadar şikayetlerimizi ismini saydığımız fastfood restoranların ilgili mercilerine belirtelim ne dersiniz
    ?

    YanıtlaSil
  10. Burger Kinge bende çemkirdim son yazımda,müşterilere davranışları o kadar kötü ki!

    http://hayalciningunlugu.blogspot.com/2011/08/dear-burger-king.html

    YanıtlaSil
  11. Keşke Big Mac siz'siz yaşayabilseydim gerçekten :)

    YanıtlaSil
  12. Yavaşlığını geçtim,yazın Ankara da ki bütün şubeleri leş gibi kokuyordu burger kingin. Şey gibi.. Çiş :D

    Öğüre öğüre çıkmıştık arkadaşlarla.

    YanıtlaSil
  13. @Kırmızı Başlıklı Pollyanna
    Mim için teşekkür ederim. Hazır mısın ben de bir şey söyleceğim. Ben hiç ev hamburgeri yemedim. Yemeyi isterdim ama yapan olmadı hiç :D Ne kadar şanslısın ya :D

    @Hayal Meyal
    Kesinlikle katılıyorum ama her zaman dominos daha iyidir büşra ya :D Pizzaları daha leziz oluyor onların

    @Tutsi
    Abi valla yapsak ne iyi olur. İnsanlara böyle hizmet vermelerine hiç hakları yok. Çok başına buyruklar bunlar. Biz şikayet etmiştik bir keresinde. Aynı şeyi yapmaya her defasında devam ediyorlar işte -_-

    YanıtlaSil
  14. @Hayalci
    Bu konuda yalnız olmadığımı bilmek sevindirdi beni. Düşüncelerimiz hemen hemen aynı baksana hayalci :D Sorun bizde değil, onlarda :D

    @Nora
    Keşke ben de Big Mac ve Whooper'sız yaşayabilsem. İnsan isteyince yaşıyor bence Nora. Ayda veya 3 haftada bir yesen daha iyi oluyor. Ben öyle yapıyorum artık :D

    @Missbone
    Oo sizin durum daha kötüymüş Missbone. Öyle ortamda nasıl kaldınız allasen ya. Çok kötüymüş gerçekten. Keşke şikayet etseydiniz. O ortamda ben hayatta hamburger yemezdim valla :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe