Lisedeki Platonik Aşkım.

Perşembe, Ağustos 25, 2011

 Geçen gün Facebook'ta sıkıntıdan 
arkadaşlarımın profillerine bakarken buldum kendimi. O kadar çok sıkılmışım ki yaz albümlerine bakıyorum aval aval. Sanırım benim ömrüm insanların yaptığı albümlere uzaktan bakmakla geçecek bu gidişle..
  Bi ara gözüme lisedeki platonik aşkım takıldı. Hala çok güzel gülümsüyor. Lisede nasıl aşık olduğumu anlatayım size. 
  Lise yıllarım boyunca okuldan ciddi anlamda ilişkim olmadı. Daha çok inek biri olduğum için etrafımdaki kızlar beni pek beğenmezdi. Bi keresinde sınıf arkadaşım bana '' Kızlar inek tipli biriyle sevgili olmaz.'' demişti. Demek ki lisede karakterden çok tipe önem veriyorlardı kızlar. Bu çok yanlış bir şey bence. Yani kavun koklar gibi ne öyle tipe bakıp sevgili seçme olayı çok anlamsız.
  10.sınıfa başladığım güne dönmek istedim bir an. Biliyorsunuz, 10.sınıfta bölümlere göre ayrılıyor öğrenciler. Ben ilk başta sınıfıma alışamamıştım. Emel vardı yanımda allahtan. Gülşahla sonradan dost olduk. ''Ben bunlarla nası 3 sene geçiricem ya'' demiştim sırada beklerken. Sonra alıştım tabii, sevdim çoğunu.
  10.sınıfın ilk günü zordur. Yani tanıdığın biri yoksa kendini yalnız hissedersin. Benim öyle sorunum olmadı. Tanıdıklarım vardı. Sınıfımda bir kız vardı. Adı Nurgül. Biz ona Nunu derdik. Böyle minyon tipli birisiydi. Çok güzel gülerdi, cana yakın birisiydi, bi ara onunla çok dertleşirdik. Nurgülün arkadaşına aşık oldum işte ben. Bizim sınıfta değildi canım ya, o başka bi sınıftaydı. Nurgülün yanına gelirdi. Rockçıydı. Böyle hard rock şarkılar dinlerdi. Sırf onun için rockçı olmuştum. Belki konuşabileceğimiz ortak yanımız çok olur diye. Aşk insana neler yaptırıyor lan.
   Sınıfa ilk girdiğinde böyle kıpkırmızı oldu yüzüm, midemde kelebekler falan uçuşuyor. İçimden gözleri ne kadar güzel diyorum. Sonra ben bunu ekledim. Fotoğraflarına baktım. Fotoğraflarda ayrı bir güzel gülmüş. Her sabah elinde poğaçasıyla sınıfa girip 'Naber' derdi bana. Bende utanarak cevap verirdim. Çok rahat bi kızdı ya.
    Facebook'ta konuştuk işte bir iki kez. Ben heyecandan yazamıyordum bir şey. Ya yanlış anlarsa diye sildiğim bir sürü cümlem vardı benim. Çok seviyordum abi. Okulda koridorda karşılaştığımda ona gülümsüyordum bazen. Çok şapşal bi gülümseme yerleşiyordu yüzüme. Kendimi aptal gibi hissederdim bazen.
    11.Sınıfa başladığımda yine Nunu'nun yanına geldi. Platonik Aşkım, Erkanla çok yakındı. Kardeş gibiydiler. Okulun başladığı ilk gün yine sınıfa gelip beni öptü yanağımdan. Benim kalbim güm güm atmaya başladı. Emel ve Gülşah'a söyledim bu durumu sevinçle. Sevindiler tabii. Ama Emel onu pek sevmezdi. Platonik aşkım taksimde çok takılırdı. Arka sokaklarda bir sürü arkadaşı vardır mesela. Birçok adamla sevgili olmuştu. 
   12.sınıfa geldiğimde ona karşı hissettiğim aşk daha da güçlenmişti. Nunu, benim onu sevdiğimi anlamış olmalıydı. Artık sınıfa gelmiyordu eskisi gibi. Hem sevgilisi de vardı. Beni napsın. Bir gün o lanet olası nöbetçi sırasında oturmuş kitap okurken yanıma gelip tebeşir aldı. Konuştuk ettik bir süre. Onunla konuşurken kendimi çok hafif hissettim. Sıkıntılarımın bir önemi yoktu, her şey canımı o kadar sıkmıyordu. 
    Yarı yıl karnesi aldığımız gün Nunuya Onu sordum. ''Okulu mu bıraktı, hiç görünmüyor ortalıkta'' dedim. Meğersem karşı sınıfın sırasındaymış. Resmen rezil oldum kıza. ''Aloo ben burdayım oğlum'' dedi gülerek. 
     Şimdi fotoğraflarına bakıyorum da hiç değişmemiş. Hala umursamaz, rahat takılan, güzel gülen gizli aşkım olarak kaldı aklımda. Çok seviyordum onu ben ya. Sevgilisi olduğu için bir türlü sevdiğimi söyleyememiştim. Şimdi Beyoğluna her gittiğimde gözlerim hep onu arıyor. ''Allahım nolur onunla karşılaşayım'' diyorum bazen İstiklalde yürürken. Ama o hiçbir zaman gelmiyor. Ayaklarım ağrıyana kadar yürüyorum ama onu bulamıyorum.
     Aklıma geliyor bazen. Onu gördüğümde kalbimin heyecanla atışını özlüyorum. Beni yanağımdan öptüğü ilk güne geri dönmek istiyorum mesela. Poğaçasını ısıra ısıra sınıfa gelişini tekrar izlemek istiyorum. Bana başıyla selam versin, ''Naber moruk'' desin istiyorum. Sevgilisi olduğunu öğrendiğimde çok üzülmüştüm. Ben, salak vişne her seferinde imkansız olan şeylere tutunmaya çalışıyorum. Olmayacağını bile bile onu seviyordum mesela. Her sabah onu göreceğim diye sevinirdim. Şimdi o sevinçten eser yok. Yalnızım dostlarım şarkısına bağlamak istemiyorum olayı. Üniversitede beni seven birini bulacağım bence. Bunu hissedebiliyorum. Doğru zamanda doğru yerde olursam aradığım mutluluğu yakalayabileceğimi biliyorum. Ama bir sorun var, ben hep yanlış zamanda yanlış insanları tanıdım. İyi ki onu tanımışım diyorum. Platonik aşk zordur.  Aşk tek taraflı olunca can yakar. 
Sözlerime şu güzel cümleyle son vermek istiyorum..
Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli değil, seni uzaktan sevmek aşkların en kötüsü..
Bu da şarkımız olsun.

You Might Also Like

10 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Kuzucum üniversiteye gittin mi bunların hepsini unutuyorsun =). hem bu sene belki dershanede aşık olacağın sana uygun birini bulursun =). Sen daha duygusalsın, o kızla olmazmış.

    YanıtlaSil
  2. Gece gece fena etkiledi bu yazı beni.
    Pek güzel ve içten olmuş.

    YanıtlaSil
  3. benim de lisede vardı bi platoniğim. :)
    ben lise1'deyken o son sınıftaydı.. :) o mezun olup gittikten sonra ben okula devam ettim ama lise bitene kadar unutmadım hiç :)
    sonra üniversite başladı, ve Laliş'in dediği gibi bi şekilde unuttum onu... Aradan geçen yılların üstüne facebook'Ta bulduk birbirimizi ve şimdi çok sıkı dost olduk.. Birbirimize "platoniğim" diyoruz, ve halimize gülümsüyoruz... :)
    o zamanlardaki platonik aşkım, ne masum ne saf ve belki de en gerçek olanıydı, kim bilir..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Lisedeyken aşık olmak çok zevklidir, en azından matematik derslerinde düşünecek bir şeyin olur.. (bunu çok beğendim hemen sayfama yazmalıyım :)

    YanıtlaSil
  5. aradığı mutluluğu üniversitede bulacağına inanan biri daha tıpkı benim gibi :)

    platonik aşkınıda öğrendim :)

    YanıtlaSil
  6. bazen söylemek istemez insan söylersen büyü bozulacakmış gibi gelir diğer sebepler bahanedir kendin bile bilemezsin .

    YanıtlaSil
  7. işte ben bu yazıyı bekliyordum!

    ayrıca bişey diyim mi kızlar genelde tipe önem verir, evet. ama hepsi değil. mesela ben hep benden daha zeki bi sevgilim olsun, bana ders çalıştırsın istedim. bi soruyu bilemediğimde ona sorayım falan. ama nasip olmadı. ay sevgililerimin hepsini de zorla ben çalıştırırdım uf! inek olmak zor zanaat vişnecim :D

    YanıtlaSil
  8. öncelikle merhabalar :)

    abicim,o kadar blog okudum,açık söyliyeyim sana,takip ettiklerimin bende bir sempatisi oluşmuştur yoksa izleyicisi olmam,ama senin gibisine rastlamadım...neyse saat 00:55,pazartesi sabaha doğru face'de aras özgür abisi ne yazmış diye bakarken, beni sildiğini gördüm,hayra yorup yanlışlıkla silmiştir dedim,(yüzsüzlük de olabilir)bir daha ekledim.neyse googleda bir aras'ı arattım,senin aras abiyle o taksim muhabbetini okudum,beğendim...tam kapatacaktım ki sayfanı,platonik kelimesini gördüm,ve okudum...olm seni kendime çok yakın buldum bu yazıyla,çom ciddiyim,hemen hemen aynı şeyleri yaşamışız.

    neyse dostum,artık sıkı vir takipçinim,onu bil,haydi rastgele.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe