Pesimist olma Optimist ol Vişne!

Cuma, Ağustos 12, 2011

 Babam gittiğinden beri evde mutlu bir günümüz olmadı. Her şey çok sıradanlaştı. Annem artık yemek bile yapmıyor. Tadımız kalmadı pek. Ara sıra ananemlerde kalıyoruz işte. 
  Değişen hiçbir şey yok aslında biliyor musun? Okul kapandığından beri düştüğüm boşluktan çıkamadım bir türlü. Beni mutlu eden tek şey kızıl prensesle barışmamız.Bu monoton hayatın pençesinden kurtulmaya çalışıyorum.
  Geçenlerde tarot falına bakan bir bayan bana ''Çok karamsarsın. Kartlarında hep karamsarlığı seçiyorsun, idealist birisin. Biraz optimist olmaya çalış'' demişti bana. Bu arada tarot falı baktırmak çok zevkli. Kartları kesiyorsun, seçiyorsun çok keyifli yahu. Bir işe girdiğimde kendime ilk iş olarak tarot kartı alacağım. Çalışmaktan tarot bakmaya fırsatım olmayacak belki ama olsun. İzinli günlerimde öğrenmeye çalışırım. Olum etrafımdaki insanlara 3-5 liradan baksam köşeyi dönerim be!
   Sahi ben gerçekten çok karamsar birisiyim. Yani bu durumu yenmek için çok çaba sarf ettim ama etrafımdaki olumsuz şeyleri görmezden gelemiyorum. Lise sonda bir coğrafya dersinin sonunda coğrafya hocamla konuşmuştum. Bana ''maddiyatın seni aşağıya çekmesine izin verme'' demişti. Doğru söylemişti aslında.
   Belki bir gün optimist olabilirim. Bu biraz zor görünüyor. Çünkü her geçen gün biraz daha yalnızlaşıyorum. Buna alışmak öylesine zor ki. İnsanın sana bir hiçmişsin gibi davranması öylesine kötüdür ki.. Bendeki bu ''geçmişe duyulan özlem'' aşkını bir türlü anlamıyorum. Anı yaşayamadığım için sürekli geçmişte yaşıyorum herhalde.
   Dün teyzemin doğum günüydü. Ananemlere giderken yağmura fecii yakalandık. Evin yakınlarında bastırdı yağmur, sırılsıklam olduk haliyle. Islanmaktan şikayetçi olmadım çünkü ıslanmayı seviyorum. Sanırım soğuğu sıcaktan daha fazla seviyorum. Soğuğu özlemişim. Yağmuru hissetmeyi özlemişim. Yağmurda yürümek ayrı güzel zaten..
   Annem parasını erken bitirdiği için haliyle hediye alacak paramız kalmadı. Gitmeyelim dedim ona ama dinlemedi. Pazardan bir t-shirt aldı. Pastayı bir güzel kestikten sonra herkes hediyelerini verdi. Bakıyorum hediyeler, kolye, ayakkabı, bileklik, marka bir bluz. Tek göze batan bizim hediyemizdi ya. ''Hediyenin büyüğü küçüğü olmaz, önemli olan düşünmektir'' diye söylenme bana lütfen. Bunu ben kendime dün defalarca söyledim. Ama bu beni teselli etmedi. Teyzeme daha güzel hediye alabilirdim ama imkanım yoktu.
    ''Annem yarın börek yapacak, yeriz işte bi güzel'' dedi teyzem kendi odasında. Bende bun cümleden sonra ''Uzun zamandır börek yemiyordum bak iyi oldu bu'' dedim gülerek. Bu sırada Doğum günü kızı olan teyzem bana bakarak '' Ne kadar pisboğazsın'' dedi. Bu beni üzmüştü. İki lokma laf ederek pisboğaz oluyordum onlara göre. Hayatta tahammül edemediğim şeylerden birisi de bu. Bana bu tür söylemler sarf edilmesinden hiç hoşlanmam. Bu söyledikten sonra odadan hızlıca çıktım. İyi geceler bile demedim. Doğum günü olan birinin böyle demesi ayıp ama ya. Alıngan biri olduğumu unutuyorlar galiba. 
    Dejavu yaşamak çok acayip bir şey ya. Bu aralar durmadan dejavu yaşıyorum. İnsan kendini çok tuhaf hissediyor yahu. Buki bana mutlu olacağın şeyleri yap demişti. İyi de benim mutlu olarak yapabildiğim doğru düzgün tek şey yemek yemek. Bir de kitap okumak. Üniversite tercih sonuçları açıklansa  da ona göre yolumu belirlesem. 
    Babamla geçen gün konuştum bu konu hakkında. Özel üniversiteden %50 burs kazanırsam kaydımı donduracağını ve beni dersaneye göndereceğini söyledi. Devlet kazanmam imkansız gibi bir şey. Çünkü sıralamam anca burslara yetiyor. Arkadaşıma hediye almak için annemden para istedim ama vermedi. İşte çalışmayınca böyle oluyor. Kendi param olsaydı böyle şeyler olmazdı. Daha huzurlu olurdu belki de. Birilerine muhtaç olarak yaşam sürdürmek çok zor lan. İnsan kendini hiçmiş gibi hissediyor. Boşuna yaşadığını hissediyor. Benim sadece mucizeye ihtiyacım var. Yeniden mutlu olmamı sağlayacak bir mucizeye. Babamın eve geri gelmesi olabilir, bir mesaj olabilir, bir gülümseme olabilir yeter ki mucize olsun. Tek istediğim bu.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.. 
Ha bide Optimist olmayı dene..
   

You Might Also Like

7 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Amann Vişnecim şu akrabaların ağır sözlerine bende dayanamıyorum ama şaka yapıyorlar akılları sıra cinsler..

    YanıtlaSil
  2. Yağmur da ıslanmak gerçekten eğlenceli :) Pisboğaz : EN nefret ettiğim kelimedir iki laf ediyosun yemekle alakalı cevap : PİSBOĞAZ ! üff gıcık oluyorum yaa.Ben de son günlerde bayaa bi dejavu yaşıyorum. :D

    YanıtlaSil
  3. Sen neden milleti bu kadar kafana takıyorsun?
    - Hediyen olmasın varsın,hediye için mi çağırdılar seni?
    - Varsın paran olmasın,gençsin,yaparsın,hı belki part time işler,anketörlük falan?
    - Umutsuz yaşanır mı? Belki devlet olur hı?
    - Her bitiş bir başlangıç.

    Of sinirlendim bu yazıdan sonra sana,cidden,kızdım ansızın.

    Seni böyle görmek istemiyorum,biraz nefes al,öyle gel!

    YanıtlaSil
  4. Bide millet lafını söyler,sen bozuluncada amaaan şaka yapıyorum ne bozuluyosun der yha,işte o an bende film kopar.

    YanıtlaSil
  5. @G.n.c
    Akrabaların bu iğneleyici tavrından hoşlanmıyorum. Bazı şeylerin dozunu kaçırıyorlar yahu. :)

    @Sarı Vosvos
    Demek sen de benim gibi dejavu yaşıyorsun. Çok tuhaf bir şey ya. Pisboğaz kelimesinden nefret ederim. Ayrıca yağmuru kim sevmez ya. Ben bayılıyorum :D

    @Üsturupsuz Yazar
    Haklısın ama dediğim gibi etrafımdaki insanları takılıyorum işte.
    - Hediye için çağırmadılar elbet ama böyle gitmekte hoş olmadı. Eksik hissettim
    - Üniversiteye giderken yapabileceğim türden işler bunlar. Yapabilme ihtimalim var
    - Ben kendimi her türlü ihtimale karşı hazırlıyorum. Devlet olursa benden mutlusu olamaz
    - Yeni başlangıçlara hazırlıklı olmaya çalışıyorum. Öyle işte

    @Hayalci
    Hiç sevmediğim türden şeyler bunlar. İnsanlar çok bencil. Bazen düşünmeden cümleler sarf ediyorlar be Hayalci.

    YanıtlaSil
  6. visnecim sen takma onlari, keyfine bak!
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. vişneciğim.. sayfama bir uğra :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe