Erken kalkmak kabus gibi

Cuma, Eylül 30, 2011

 Son yazımdan sonra gelen destekler sayesinde bomba gibi oldum diyebilirim. İçime yaşama sevinci geldi. Hayatta var olduğumu hatırlattınız bana. Size çok teşekkür ederim. Gerçekten kendimi daha iyi hissetmemi sağladı destekleriniz. İyi ki varsınız ya.
 Vişne Çürüğünüz Dershaneye başladı hanımlar beyler. Sabahın köründe kalkıp yollara düşüyorum her gün. Babamla birlikte dershaneye yazılmaya gitmiştik hatırlarsanız, o gün kayıt oldum işte. Bu hafta başladı dersler. Size biraz bu hafta dershanede yaşadıklarımdan bahsetmek istiyorum.
  • Sabahları bir türlü erken kalkamıyorum. Otobüse geç kalmıyorum tabii ama uykumu almadan uyanmak beni sersemletiyor. Bazen çok bezmiş bir ruh haliyle buluyorum kendimi. Sonra toparlanıyorum tabii. 
  • Kahvaltıda içtiğim meyve suları enerjik olmamı sağlıyor.
  • İlk gün uyku sersemliğinden yanlış otobüse binmişim. Otobüsün harflerini birbirine karıştırmışım. Metroya bindim mecburen. Dershane durağında inip 10-15 dakika yürüdüm. Sabah sabah ter içinde kaldım valla. Büfeden selpakla su aldım. Sınıfımı buldum anında. En öne yerleştim oturdum bir güzel. 
  • Dershanem 7 katlı ya. Asansöre binemiyorum ben. Camlı asansörlere biniyorum onda sorun yok ama kapalı asansöre binemiyorum. Klostrofobim artıyor. Çok kötü bir şey bu biliyor musun. Kendini kapalı alanda sıkışmış gibi hissediyorsun.
  • Oks zamanında dershaneye gitmiştim. Orada yaşadıklarımı size anlatırım mutlaka. Oradaki asansörde neredeyse kalıyordum ya. Çok dardı yer. Tek kişilikti sanırım. Beni taşıyamadı galiba. Kilolu değilim o kadar ya ama taşıyamadı işte. Asansör zangırdaya zangırdaya çıktı. Bi ara duracağını düşündüm bide sıcak bastı beni bi anda resmen havasızlıktan geberecektim. Bir kere bindim o sene o asansöre. Daha da binmedim kapalı asansörlere.
  • Şimdi gittiğim dershanede asansörü kullanmıyorum. Merdivenleri tek tek çıkıyorum. Daha sağlıklı böylesi ya. 
  • Sınıfımdan pek memnun değilim açıkçası. Hocalarımdan da öyle. 
  • Sınıfımdaki insanları sevemedim. Bana pek içten gelmediler. Benim sınıfımda 3 sene üst üste sınava girenler var ya. Şaşırdım valla. Bide gerine gerine söylüyor bazıları çok büyük marifetmiş gibi. 
  • Sıra arkadaşım benim yaptığım şeylerin aynısını yapıyor. Bu durum sinirlerimi bozuyor. Yazdığım notların aynısını yazıyor. Hatta kalem renklerimiz bile aynı. Sinirlerim geriliyor bir yandan ama sakinliğimi koruyorum. Birkaç kız arkadaşım var. Suzan var mesela. Ana okulu öğretmenliği istiyormuş. Konuşması çok tatlı. Bana lise birdeki arkadaşım Selini hatırlattı. O da öyle çok iyiydi.
  • Bir tane sosyete kız var. Böyle havalarından geçilmiyor. Zengin ya, kasıntının teki ya. Günaydın bile demiyor ya. Yanındaki çocuk da zenginimsi gibi bir şey. Bir tane kız var. Şişman birisi, donuk bakışları var ama özünde iyi birisi. 
  • Benim sıramın arkasında iki kız var. Car car konuşuyorlar. Boş konuşmaktan beyinleri sulanmış resmen ya. Hiç samimi bulmuyorum. Bir tane engelli arkadaşım var. Onu görünce her şeye şükretmem gerektiğini anlıyorum. 
  • Hocalarımdan da memnun değilim. Bir rehberlik hocam var suratsızın teki. Ağzından zorla laf alıyorum resmen. Burnunun ucuyla konuşuyor. İnsan bir güler, tatlı dilli olur. Nerdee!! 
  • Dersime giren bir edebiyat hocası var aynı dedem gibi lan. Valla bak, tıpatıp benziyor. Yüzü, kel oluşu, konuşmaları çok benziyor. Dershanenin en yaşlı hocasıymış sanırım. Kendi çapında espri yapmaya çalışıyor. Zor dayanıyorum ya bu duruma.
  • Dil anlatım hocamı sevdim. Benim gibi kol kılları var kadının. Bu biraz iticilik katsa da yine de sıcakkanlı oluşu bu hatasını solda sıfır bıraktı. Bana kitap verecek haftaya. Diksiyonu çok düzgün. Güleryüzüyle derslerini daha çok sevmemi sağlıyor 
  • Coğrafya hocasını çok sevdim. Coğrafyayı daha iyi yapabileceğime inandım. Hoca çok iyi ya. Böyle insanın coğrafyayı sevesi geliyor. Sürekli ders anlatsa keşke diyorsunuz içinizden.
  • Matematikçi de çok iyi bak. Adamın esprili bir dili var. Edebiyatçı gibi bayık bayık espriler yapmıyor. ''Hocam bunu anlamadığım '' dediğinde büyük bir istekle anlaman için çaba sarf ediyor. Bu durumu sevdim.
  • Felsefeci desen ukala dümbeleği. Allahım bir insan bu kadar mı sinir bozucu olur. Kitapları kürsüye bir fırlatıyor görmen lazım. Çok kaba birisi. Felsefe dersinde bazen hikaye anlatıyor. Hoşuma gidiyor bu durum. Felsefeciyi pek sevemedim. Ukala bir yanı var.
  • Tarihçi de bir o kadar umursamaz birisi. Adam boş vermiş gibi davranıyor. Hiç ilgili değil coğrafyacı gibi. Konuyu iyi anlatıyor anlıyorum fakat bu tutumu gözüme çok batıyor. 
 Ben bu hocalarla napıcam bilmiyorum. Bazılarıyla çok iyi anlaşıyorum, bazılarının yüzünü bile görmek istemiyorum. Bu sabah yağmur çok güzel yağdı İstanbul'da. Yağmuru hissetmeyi özlemişim. Otobüslerin tıkış tıkış olmasından nefret ediyorum. Trafik de cabası. İnsanların sabah iş koşuşturmacasını izlemek hoşuma gidiyor.
 Her gün eve gelip öğlen uykusuna dalarken buluyorum kendimi. Uykumu alamadığımda çok sersem oluyorum. İşe giden insanlar bu erken kalkma durumuna nasıl alışıyor çok merak ediyorum.
  Testlerde elde ettiğim sonuçlar gittikçe yükseliyor. Yani seneye kazanma oranım bir hayli yüksek. İşi bu sefer sıkı tutuyorum olum. Otobüste İtü'ye gidenleri görüyorum. Bir yandan üzülüyorum. ''Keşke ben de gidebilsem ''diyorum sonra kendimi teselli ediyorum. ''Ulan salak seneye sen de böyle mutlu bir şekilde kampüsün kapısından geçiceksin.'' diyorum. Sonra bütün sıkıntım geçiyor.
  Geçen haftaya nazaran daha huzurluyum. Dershanedeki ortam beni pek memnun etmiyor ancak yaşadığım bu yeni şeyler, geçtiğim yollar, çözdüğüm testler, okuduğum kitaplar, yolda dinlediğim müzikler beni hayata bağlıyor.. 
  Sanırım sahip olduklarıma şükretmesini öğrendim. Elimdekilerle yetinmek mutlu ediyor beni. Evet, dershanede yalnızım ama o kadar kafama takmıyorum. Bütün bunlar geçici zaten. Gereksiz yere neden üzüleyim ama dimi? Hiçbir şey sonsuza kadar sürmüyor.. Hayat  İyi ya da kötü devam ediyor herkes için.. 
Pazar günü Hikaye yazısında görüşürüz..
Bu da şarkımız olsun.
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

18 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Diğer haftaya göre huzurlu olmana çok sevindim.Sınava tekrar girince istediğin bölümü kazandığını anlattığın yazıyı bekliyorum.Söyleyeyim.
    Bende dershaneye başlıyorum yarın. (:
    Bu arada attığın şarkılar çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  2. @Mor
    Umarım o yazıyı da yazmak nasip olur Başak. Beğenin için teşekkür ederim. Dershane ortamın iyi olur umarım. :)

    YanıtlaSil
  3. Hadi bakalım hayırlısı olsun. İnşallah istediğin bölümü kazanırsın. Ben lisede kazanamamıştım boğaziçini istiyordum sanat tarihi okumak falan kısmet değilmiş 2.senede dersaneye gidemedim gönderemediler işin açıkçası şimdi düşünüyorum da o zamanlar hiç üzülmemişim bu duruma oysa tepki göstermemişim evdekilere..

    YanıtlaSil
  4. @Mavi Balon
    Teşekkür ederim. İnşallah olur ya. Tepki niye göstermedin peki. Gerçi ben de tepki göstermedim o kadar ama insanın içi acıyor arkadaşları üniversiteye giderken kendisinin dersaneye gitmesi. Bu arada sanat tarihi çok zevklidir :)

    YanıtlaSil
  5. ya nası diyim durumları yoktu çalışmam gerekiyordu kurslara falan gittim iş buldum çalıştım..

    YanıtlaSil
  6. @Mavi Balon
    Keşke gidebilseydin ya. Çok üzüldüm şimdi :( Ama iyi tarafından bak. Kendi ayaklarının üstündesin şimdi. Bu bi bakıma iyi bence :)

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle merhaba bloggerlar arasında yeniyim ve dersane ortamından nasibini almış biri olarak bu senenin sonucunda hedeflerine ulaşmış olmanı diliyorum.iyi günler!fighting!:)

    YanıtlaSil
  8. 7 kat merdiven mi çıkıyosun?! maşallah vala. kıskandım seni ya. ben çıkamıyorum malum

    Ben de engelli insanlarla iletişim kurmayı seviyorum. bazıları bizden daha mutlu oluyor biliyo musun? onları görünce hem ufacık şeyleri kafaya taktığım için kendimden utanıyorum hem de halime şükrediyorum

    suratsız rehberlik hocası mı olurmuş ya alala gıcık oldum bak bu duruma

    test sonuçlarının yükselmesine ve mutlu olmana çok sevindim. sanırım seneye sana bilmişlik taslayabilcem 'baaak ben sana dememiş miydim gökkuşağı yağmurdan sonra çıkar' diye ;)

    YanıtlaSil
  9. klostrofobinin olması kötüymüş şimdi 7 kat nasıl çıkacak bu çocuk diye düşünmedim değil:)ama dersane hocalarınla ilgili izlenimlerine çok güldüm,özellikle de dil anlatım hocanla ilgili olanlara:)

    YanıtlaSil
  10. Zamanla bulabilirsin bir arkadaş. Aslında bulmaman daha iyi öss dönemi için biliyor musun, dersanede yani. Yalnız kalınca daha iyi dinlersin / çözersin :)

    YanıtlaSil
  11. Off tüm hocalarda bi espri çabası :D
    Mutlu olmana çok sevindim, umarım böyle devam eder, istediğin yeri kazanırsın :)

    YanıtlaSil
  12. ne kadar hocalarının bazılarını sevmesende işler yavaş yavaş yoluna giriyor bak inşallah daha mutlu olduğun yazılarınıda göreceğiz :P

    YanıtlaSil
  13. Erken kalkmak hayatın kuralı oldu tıpkı bulaşık gibi :) 7 yaşından beri tüm öğrenciler kışı erken kalkarak geçiriyor :/

    YanıtlaSil
  14. @Hana yori darko
    Öncelikle bloguma ve blog dünyasına hoş geldin. Umarım buradaki insanları seversin :) O günü sabırsızlıkla bekliyorum gerçekten. Teşekkür ederim :)

    @Kırmızı Başlıklı Pollyanna
    Valla 7 kat çıkana kadar anam ağlıyor Pollyanna. Malum asansör kullanamıyorum. Ben de seviyorum onlarla konuşmayı. Bana şükretmesini öğretiyorlar. Rehberlik hocası çok suratsız. Çekeceğim var bu sene ondan. Sene sonunda öyle cümleler kursan keşke. Ne çok sevinirdim :)

    @Ekimoza
    Çok yoruluyorum ama sağlık açısından iyi ya. Onu öyle ilk gördüğümde gözlerimdeki tepkiyi keşke görebilseydin :)

    @Francesca Mckennitt
    Evet, konsantrasyon açısından olumlu bir şey. Hem yalnızlıkla çok kafamı bozmıyorum artık. Sanırım büyüyorum francesca :)

    YanıtlaSil
  15. @Rockunzel
    Teşekkür ederim Rock! Hocaların bu espri anlayışını ben de anlamıyorum ya. Umarım sen de dersanende böyle mutlu olursun :)

    @Zombi
    Valla öyle ya da böyle giriyor Zombi. Bu duruma seviniyorum bir bakıma. İnşallah o yazıları yazdığım günleri görebiliriz :)

    @Pembe Kereste
    Ben bu kuralı çiğnemek istiyorum ya. Erken kalkmasa keşke insanlar. Hayat öğleden sonra başlasa. Ne güzel olurdu dimi :D

    YanıtlaSil
  16. Sıra arkadaşım benim yaptığım şeylerin aynısını yapıyor. Bu durum sinirlerimi bozuyor. Yazdığım notların aynısını yazıyor. Hatta kalem renklerimiz bile aynı. Sinirlerim geriliyor bir yandan ama sakinliğimi koruyorum.


    Bak bunlara gerçekten sinir olurum,kendi notunu tutmayı beceremeyenin üniversiteye hazırlanma çabası ne ya. sinir oluyorum buna işte..

    Erken uyumalısın belkide uykusuzluk çok kötü..

    YanıtlaSil
  17. Sevgili vişne çürüğü ben orhan blog sitesine yeni kayıt oluşturdum dersane yılları güzeldir, yaşananlar güzel şeylerdir, bu yüzden iyi zamanlar seni bekliyor haberin olsun fakat bu erken kalkma olayına biraz alışsan iyi olur, erken kalkmak genelde yorucu olsada güzel bir şeydir, çünkü gününü görerek yaşarsın içinde olursun uyuduğun zaman ise hayatından kısa bir zamanı feda etmek gibi birşeydir bu, şimdi demek istediğim erken kalkmaya alışırsan geleceğinde sorun yaşamazsın gelecekte herhangi bir yerlere geldiğinde erken kalkman gerekebilir buda senin işini kolaylaştıracaktır. O yüzden üzülme ve sıkılma hayatta herşeyin bir nedeni vardır ve bunlar olduğu için tecrübeli oluruz. İnsanları gözlemlemen hoşuma gitti, onlara bakarak ders çıkarman, müzik dinleyerek okuyarak kendini bulman, üzüldüğün zamanlarda bunları atlatabilmen biraz bana benziyor, bunlardan vazgeçme ve yoluna devam et hayata olumlu bakmayı öğrenmeyede... Allah yar ve yardımcın olsun :)

    YanıtlaSil
  18. klostrofobi aynı şey bende de var bazen bunalım takılıp yorganın altına giriyorum bi süre sonra korkup çıkıyorum başka bi korkum olsaydı daha iyiydi heralde am iyi taraflarıda var asansöre binmeyip merdivenden çıktığımızdan kilo veriyoruz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe