Aferin sana Vişne iyi bok yedin!..

Çarşamba, Kasım 09, 2011

 Dün yatağın içinde gözlerimi tavana dikerek bu sözü dişlerimi gıcırdata gıcırdata tekrarlarken buldum kendimi. Yaşadıklarımın birer kabus olmasını diledim ama uyandığımda her şey yine eskisi gibiydi can sıkıcı haliyle..
 Ha bu arada kurban bayramınız mübarek olsun. Umarım çok et yiyip kilo almamışsınızdır. Beni biliyorsunuz, ben bayramları sevmem. Bayramların yapmacık yönlerini sevmiyorum desem daha doğru olur sanırım. Bayram sabahı diğer günlerden farksızdı benim için. Annemi ve babamı öpüp sarıldım sadece. Babam harçlık olarak 5 lira verdi. Uzun zamandan sonra bayram harçlığı almanın keyfini yaşadım. 
  Normalde bana pek harçlık vermezler. ''Büyüdün, eşek kadar oldun bide harçlık mı istiyorsun len'' demişti Nurgül teyzem bir keresinde. Annem bayram sabahı bizi sabahın 10'unda ayağa dikti bizi. Aramızdaki Diyalog aynen şöyle;
  - Vişne kalk artık öğlen oldu.
  - Yaa anne saat daha sabahın körü. Bu saatte mi kalkıcaz allasen. Hem uykum var benim.
  - Olmaz yavrum kalk sen, bak misafir gelir şimdi laf ederler '' Aa bayram sabahı öğlene kadar uyuyorlar ayıp be ayıp'' der elalem. 
  - Ya görende cumhurbaşkanın evi sanacak. Alt tarafı iki komşu gelecek.
  - Olsun, misafir bu gelir çat kapı. Kalk sen yine de.
 Öfleye püfleye kalktım, tuvaletteki aynadan kendime baktım. Gözlerimin altındaki mor halkalar ne güzel görünüyordu öyle. Sağ gözümde oluşan kırmızılıkla iyi bir uyum içindeydiler.
 Saatler birbirini kovaladı, evimize bir misafir dahi uğramadı. Uğrayanlar kapıdan et bırakıp birer çikolata alıp gittiler. Resmen boşuna erken kalktım ya. Hem zaten eskisi gibi bayram yok artık. Bariz belli yani.
  Sonra telefonuma mesajlar geldi. Sağolsun arkadaşlarım beni unutmamış. Cevaplarken huzur doluydu içim. İkinci gün babamın sinir bozucu misafirleri geldi: Amcam, karısı ve çocuğu. Yüzümdeki sahte gülümsemeden dolayı kendimden nefret ettim o gün. Annem onları hiç sevmez. ''İnşallah kalmazlar burada'' dedi bana bi ara. Bir süre sonra onlar da evlerine doğru yol almaya hazırlanırken annemin '' Aa bu saatte nereye gidiyorsunuz, kalsanıza'' sözü beni çileden çıkardı. Onlar mırın kırın ettiler sonunda gittiler. Bazı akrabalar gerçekten sinir bozucu. Kuzenim bilgisayarımı ele geçirdi o gün. Dellendim iyice.
  Bayramın 3.günü ananemlere gitme kararı aldık annemle. Herkesle tek tek bayramlaştım. Ananeme kocaman sarıldım mesela. Güldük ettik, bana çok içten sarılıyor biliyor musun. Bu yüzden onu çok seviyorum. Dayımla bayramlaşmadım sadece. Yazın tartıştığımız olay yüzünden hala küsüz. Dün bütün gün ''git bayramlaş git bayramlaş'' ültimatomları yağdı üstüme. 
  Ama ben yılmadım. Savunduğum düşüncenin arkasında durdum. Ben suçlu değildim, o suçluydu. O tartıştığımız günün her dakikasında benimle uğraştı. Saygısızca davrandı bende karşılığını sözlerimle verdim. Cümlelerimle dövdüm yani. Dedem kuzenimin sünnet düğün videosunu izledi dün. Otomatik olarak biz de izledik tabii. Şunu fark ettim, ben kendimi izlemekten nefret ediyormuşum. 
  Dedem gözleri dolu dolu izlerken televizyondaki ben'e ilişti gözüm. Kendimi gördüğümde garip hissettim kendimi. ''Bu itici şey ben miyim lan'' dedim kendi kendime. Sünnet düğünü videosu bittikten sonra bir güzel yemek yedik. Babamı arayıp bu gece ananemlerde kalacağımızı söyledim. Sonra Birgül teyzem alışverişe gezmeye gidelim mi gibi bir teklifte bulundu. Vişne bu teklifi geri çevirir mi sizce? Çevirmez.
  Eniştem bizi arabayla evden aldı. Son ses müziği eşliğinde teyzem, annem ve birgül teyzemle birlikte en yakın alışveriş merkezine gittik. Arabanın içinde hayatımın ne kadar boktan olduğunu bir kez daha anladım. Hayat zenginlere güzel abicim. Otoparktaki oto yıkamacıya bıraktık arabayı. Sonra asansöre bindik. Nefes alamayacakmışım gibi hissettim kendimi. Klostrofobim olmasa keşke diyorum bazen.
   Asansör açıldı karşımda birde kimi göreyim dersin? Pelin Karahan. Bana bakıyor tüm ciddiyetiyle. İçimden bi oha dedim. Konuşacaktım ama asansör kapandı. Yakından daha bir güzelmiş kendisi.
   Yemeğimizi yedikten sonra D&R'a gittik. Benim için cennet denilen yerdir kendisi. Oraya girdiğimde hiç olmadığım kadar mutlu olurum her zaman. Pucca'nın kitabını aldım büyük bir mutlulukla. Okumaya başladım bugün. Çabuk bitmesinden korkuyorum. Bu arada şu aklından bir sayı tut kitabını hala bitiremedim. Yaşlanıyorum sanırım.
   Kitabevinden çıktıktan sonra birkaç giyim mağazasına girdik. Yarım saat sonra Starbucks'a gittik. Eniştem bize kahve ısmarladı. Kendimi White Chocolate Mocha'nın kollarına bıraktım. Hiç olmadığım kadar mutlu hissettim kendimi o an. Kahve iyi geldi gerçekten. Eğer içmediyseniz bu kahveyi için derim. İyi geliyor insana.
   Zara'dan mont beğendim kendime. Montun fiyatı 295 milyondu. Çüş dememek için zor tuttum kendimi. Çabucak kaçtım oradan. Çok iyi kıyafetler vardı. Montları özellikle çok şık. Ama çok tuzlu be abicim.
   Otoparka arabanın yanına giderken arabanın orada olmadığını fark ettik. Oto yıkamacının müdürü geldi, arabayı bulmaya çalıştılar. Annem sinir küpüne dönüştü birden.
   Eniştem bize ''Susun, siz sakın karışmayın'' dedi. Annem hariç hepimiz susup bekledik arabanın bulunmasını. Annem çalışanlara kızıyor durmadan. Susturmaya çalışıyorum, yok susmuyor. Arabanın içinde gps var allahtan, şak diye buldular. Çalınmasından korktuk. 
   Araba aynı renk, aynı model olduğu için fark edememişler tabii ve yanlışlıkla başka birine vermişler. Bir süre sonra kadın geldi. Onunla teyzem atıştı biraz. '' Dikkat etmediniz mi size ait olmadığını'' dedi. Kadında ''bana arabayı teslim edenler suçlu hanımefendi'' dedi.
   Arabaya binip ananemlere doğru giderken annem eve gitmek istediğini söyledi. Çeşitli bahaneler savurdu. ''Bana surat asıyorlar, ben gelmek istemiyorum o eve'' dedi. Ben de ona kızdım. Boşuna bahane ürettiğini, davranışlarının yanlış olduğunu söyledim. Eniştem annemi eve bıraktı. Mahalleye geldiğimizde arabada inerken annem bana '' geliyor musun eve'' dedi. Ben de umursamaz bir sesle gelmiyorum dedim.
   Araba geri geri giderken annem başını önüne eğmiş eve gidiyordu. Verdiğim cevap karşısında çok üzülmüştü. Bunu hissettim çünkü. Araba geri geri giderken ne kadar mutsuz olduğumu fark ettim o an.
   Dün gece uyuyamadım bu yüzden. Biliyorum, eve geldikten sonra kesin ağlamıştır o. Sabah kahvaltı yaptıktan sonra onu aradım. Soğuk soğuk konuştu benimle. Eve geldiğimden beri hala aynıyız. Konuşmuyoruz birbirimizle.
   Çok uğursuz bir gece geçirdim anlayacağınız. Gördüğüm rüyada bile mutlu değildim. Uyumadan önce tavana bakıp, kızgın sesle ''Aferin vişne iyi bok yedin'' dedim kendime. Uyandığımda her şey aynıydı. Dedemin asık suratı, annemin soğuk konuşması değişmemişti..
Göğsümün ortasına oturan filin ağırlığını hissettim yine.
Keşke anneme o kadar sert tepki vermeseydim. Ya da üzüldüğünü hissetmeseydim. Belki de bu kadar üzülmezdim.
Bu ağırlıkla birlikte yaşamaktan yoruldum artık.
Halbuki Bir kahveyle mutlu olduğum anlar ne güzeldi öyle..
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

14 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Ahhh vişne en baştan itibaren ne güzel gidiyordu gülümsüyordum okurken. Annenle olan bölüm kötü sadece,ama düzeleceğine inanıyorum :) sıkma canını,hayat böyle. Pozitif bakmaya çalış :)

    YanıtlaSil
  2. ben sana annemle ilgili bir şey anlattığımda sen annene iyi davran demiştin hiç unutmuyorum.Ama annelere söylenen laflarda bilerek çıkmıyor ki ağızdan.Söylerken annemizi üzüp üzemeyeceğini kestiremiyoruz en kötüsüde bu.
    Bayramların böyle sıkıcı geçmesi zaten başlı başına bir olay.Benimde bayramlarım hep sıkıcı geçiyor. Maalesef.

    YanıtlaSil
  3. @Hemsponpi
    Okurken gülümsemene sevindim doğrusu. Bu aynı zamanda sıkılmadığını gösteriyor. Düzeleceğini umuyorum bende. Uzun süreli olmaz :) Pozitif olmaya çalışmak bazen çok zor biliyor musun Hemsponpi. Ama elimden geldiğinde pozitifliğimi koruyacağım :)

    @Mor
    Hafızan çok iyiymiş Başak. Dediklerimi unutmamışsın. :) Evet, sana katılıyorum. Üzüldüğünü tahmin edemedim. O bayramların sıkıcılığı hiç değişmiyor zaten. Hep aynı maalesef

    YanıtlaSil
  4. Off o ağırlık o kadar kötü ki.. Çok iyi anlıyorum seni, özellikle şu an.

    YanıtlaSil
  5. Hayat üzülmek için çok kısa Vişne,gül mutlu ol mutlu et :)

    YanıtlaSil
  6. @Nora
    Bu konuda böyle hisseden sadece ben değilmişim anlaşılan. Yalnız olmadığımı hatırlattın için sana teşekkür ederim Nora :)

    YanıtlaSil
  7. Ne demek :) Asıl sen bana yalnız olmadığımı hatırlattın bu yazınla. Daha biraz önce eve geldim ve gelirken aferin Nora böyle devam et bok et her şeyi diyordum :)

    YanıtlaSil
  8. @Hemsponpi
    Ne kadar pozitif bir görüşe sahipsin Hemsponpi. Bu tavrını sevdim bak. Çok teşekkür ederim desteğin için. İyi ki varsın :)

    @Nora
    Eve gelirken ben de aynı cümleyi söyledim biliyor musun Nora. Tesadüfleri bu yüzden seviyorum. İnsanın yalnız olmadığını hatırlatıyor :)

    YanıtlaSil
  9. vişnee bende bayramlardaki yapmacıklığı sevmem.aynen bende dayımla tartışırım sen hangi konuda küstün bilmiyorum ama benimki siyasi meseleler.bende kitapçılardan 2 saatte cıkmam hatta tüm günümü onlarla geçirebilirim :)
    üzülme ya..ömür boyu küs kalacak değilsiniz ki..git,sarıl,öp bak nasıl da yumuşuyor?:)) (demesi kolay.ben hiç anneme böyle yapmadım ama pozitif etki göstereceğinden eminim :) )

    YanıtlaSil
  10. Ben en çok annenin misafirlerin gitmesini isterken kalın yaa geç oldu demesi. Tipik bir yurdum annesi işte :))

    YanıtlaSil
  11. @Volante
    Keşke yapmacık davranmak zorunda kalmasak. O zamanda etrafımızda bir kişi bile kalmazdı. İyi kitapçılar var. Yalnızlığımızın yükünü hafifletiyorlar bence :) İlaç gibiler adeta. Dayımla bana saygısızlıkta bulunduğu için tartıştım. Hala da konuşmuyorum. Desteğin için teşekkür ederim. Annem sabah gelip öptü beni barıştık ettik :) Bu sabah güne çok mutlu başladım mesela Volante :)

    @T.B
    Ya her zaman böyle yapıyor biliyor musun Tuğçe. Hayır, madem istemiyor niye kalın diye tutturuyor ben bunu anlamıyorum. :)

    YanıtlaSil
  12. Dün benim annemde aynen "gitmeyin ya kalın" dedi. Koca bayram günü gele gele akşam geliyorlar ya uyuz oluyorum cidden.

    Kendini yalnız hissetme ama ya. Üzüldüm bak. Kendini yalnız hissettiğinde gel demen yeterli biliyorsun. Anneyle çocuk arasında olur öyle şeyler, anneler çocuklarını her zaman sever üzülme.

    YanıtlaSil
  13. @Kolalı Jelibon
    Bu annelerin huyu hiç değişmiyor sanırım Bukionka :) Keşke bu kadar uzakta oturmasaydık. Biliyorum tabi canım gelirsin sen, seni çok seviyorum ben. :)

    @Francesca Mckennitt
    Çok teşekkür ederim Francesca, hemen bakıyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe