Pucca ile yüz yüzede neler yaşandı?

Pazartesi, Kasım 21, 2011

Uzun bir aradan sonra Vişne Çürüğünüz yine iş başında. Pazar günü Puccayı, Frech ve Tuğçeyi görebilmek için Teyzemle düştüm yollara. Beylikdüzü bana çok uzak aslında ama onları görmek için bu zorluğu göze aldım.
  Efendim, teyzemle birlikte ilk önce Zincirlikuyu metrobüsünden avcılara gittik. Embesil tüyap görevlileri bu sene Taksimden servis kaldırmadılar. O kadar mail attım ''Nasıl olur da servis koymazsınız Taksime'' dedim ama yok, adamlar hiç tınlamadı bile. Avcılardan servisimiz var dediler. 
  Zincirlikuyu Metrobüsünde çok güldüm. İnsanlar adeta Spartaküs filminden fırlamış gibiydiler.Kapılar açılıyor ve hurraa diye girip yer kapmaya çalışıyor insanlar. Bir yandan şaşkın bir yandan güleç bir tavırla yer bulup oturdum. 
  Metrobüs yolculuğu o kadar uzundu ki bi ara '' Lan bu bizi şehirdışına mı götürüyor acaba'' diye kendi kendime soru sordum. Benim kaybolma fobim olduğu için bilmediğim yerlere pek gitmiyorum. Avcılara da ömrümde hiç gitmedim. İstanbul'da yaşıyorum ama doğru düzgün hiçbir yer bilmiyorum. O yollar git git bitmiyor abi. Her durakta bir sürü insan biniyor. Çok kalabalık oluyor haliyle. Metrobüsle her gün işe gidip gelenlere üzüldüm bir an. O kalabalığın içinde nasıl ayakta durabiliyorlar acaba.
  Metrobüsten indikten sonra teyzeme'' Ömrümden 5 yıl gitti valla bu ne kadar uzun bir yolculuktur böyle'' dedim, o da benimle aynı fikirdeydi. Avcılar durağında indik üst geçite çıkıp oradaki insanlara servisleri sorduk. İlerde köprü altında kalktığını söylediler. Teyzemle tam gaz yürüdük.O sırada polislerle karşılaştım. Kimlik soruyorlar bazı insanlara. Kötü bir şey yoktur umarım diyerek ayrıldım oradan.
  Körpü altına doğru giderken bir tane yaşlı amcayı duvara işerken gördüm. Teyzeme gösterdim. Hayretle ve gülerek geçtik oradan. Sonra servislere bindik. Trafiğin kollarına bıraktık kendimizi. Tüyap ebesinin nikahında resmen. O kadar uzak ki o yol hiç bitmeyecekmiş gibi geliyor insana
  En sonunda vardık. Girişte bir tane kadın yere kapaklandı. Onu yerden kaldırdık. Ayağı çukura takıldı. Kaldırdık hemen yerden. Teşekkür etti bize, geçmiş olsun dedik ve binaya girdik.
   Pucca'dan imza almak için standa gittim ama stant bomboştu. Görevliye sordum. İleriye taşıdık imza platformunu dediler. Geçen seneden daha fazla hayran gelmişti bu sefer. Teyzemle oraya doğru giderken çeşitli yazarları gördüm. Sinan yağmuru gördüm, kitap imzalıyordu. 
   İmza platformuna geldiğimde gördüklerime inanamadım. O kadar çok kalabalık vardı ki anlatamam. Bu kadar kişiye nasıl imza vericek bu kız, helak olur valla dedim içimden. Teyzem beni orada bırakıp diğer stantları dolaşmaya gitti. Bende o kalabalıkta Pucca'nın gelmesini bekledim. 
   En sonunda geldi. Çığlıklar havada uçuşuyor. Çoğu insan göremediği için  ''Ayağa kalk, ayağa kalk'' sloganı attı herkes. Sonra o ayağa kalktı herkese el salladı sempatik bir tavırla. Bir süre imza dağıtmaya devam etti ancak kalabalığın izdihamına uğradı. İmza günü kısa süreliğine iptal edildi. Herkesin sinirleri bozuldu.
  Hem Tüyap görevlilerinde hem de hayranlarında hata vardı. Her iki taraf da hatalı yani. Hayran tarafı hatalıydı çünkü adam gibi sıraya girmediler. Herkes hurraa diye üşüşünce kız imza atamadı tabii haliyle. Düzenli bir biçimde ikişerli veya üçerli sıra olsaydı herkes sorun olmayacaktı.
   Tüyap görevlileri hatalıydı çünkü insanları doğru bir biçimde koordine edemediler. Hayranları belli bir düzene sokamadılar. Tek bir görevli vermişler düşünebiliyor musun. Yüzlerce insanla baş edemedi tabii. Ayrıca o görevlilerin küçümseyici tavırlarını da hiç sevmedim. İmza almak isteyen insanlara adam gibi davranmadılar. 
  Gelen geçen soruyor '' Bu ne kuyruğu, kim imza vericek, aman boşuna bekliyorsunuz'' gibi söylemlerde bulunuyorlar. Her seferinde açıklama yapmaktan bunaldım valla. 2-3 saat ayakta sırada bekledim. Hayatımda bu kadar çok ayakta kaldığımı hatırlamıyorum. İlkokulda ceza niyetine tek ayak üstünde yarım saat durdum ama bu kadar yorulmamıştım abi.
   Balık istifi gibi sıkışmışız bide nefes alamıyoruz. Bazı kızlar bayılacaktı neredeyse. Bir erkek olarak, o kızların içinde beklemek hem iyiydi hem kötüydü. Benden başka erkekler de vardı tabii. Niyans sıraya gelip herkesle konuştu etti. Onu ilahlaştıran kızları gördükçe sinirlerim bozuldu. Ya abi o da senin benim gibi insan. Neden sevgini bu kadar abartıyorsun anlamıyorum. 
   En sonunda imza sırası bana geldi. Pucca beni şak diye tanıdı. ''Aa sen Vişne Çürüğü değil misin ya'' dedi. Bende evet o benim dedim. ''Kitabın yine çok başarılı. Okurken çok gülüyorum. Otobüste okurken güldüğüm için insanlar bana tip tip bakıyorlar'' dedim. Gözlerimin içine gülerek baktı. Öyle güzeldi ki konuşması dakikalarca konuşmak istedim o an. '' Çok teşekkür ederim, iyi ki geldin'' dedi. Bende iyi ki varsın diyerek yanından ayrıldım mutlu bir şekilde.
Kitap standı kırmış bazı hayranlar. Puccanın geldiği an o kadar çok izdiham oldu ki kız neye uğradığını şaşırdı. İmza gününü iptal edildiğini öğrenince kızlar protesto etti görevlileri. Oturma eylemi yaptılar. Stand yıkıldı. Sinirler gerildi. İmza günü mü aksiyon filmi mi belli değil lan. Puccayı görmek, bana bakarak gülümsediğini görmek çok iyi geldi bana. Kitapları çabucak tükendi kızın. Emreyle konuştum imza aldıktan sonra. Çok yoğun bir kalabalık olduğunu söyledi. Çocuk çok yoruluyormuş yahu.
    Zodyaklıyla konuştum. Kocaman olmuşsun dedi bana. Her zamanki gibi çok güzel gülüyordu. Mrs. Baros çok içtendi. Sağlık durumunu sordum. İlaçlarla ayaktayım cümlesini duyunca içim parçalandı. Bir süre onlarla konuştuktan sonra French Oje ve Tuğçe'nin yanında gittim.
   Emre beni imza standının içine soktu. Torpille girdim yani biraz. Hayatımda hiç torpille bir yere gelmedim. Tuhaf hissettim kendimi. Sırada bekleyenlere ayıp oldu. Onlardan özür diliyorum. 
   French Oje ve T.B o kadar içten, o kadar samimi karşıladılar ki beni mutluluktan sarhoş oldum sandım bi an. ''Merhaba ben Vişne Çürüğü'' dedim. İkisi bir sevindiler ki sormayın. French '' Aa ben seni tanıyorum'' demesin mi. Nası sevindim bir bilsen. Tuğçeyle birlikte konuştuk bir süre. ''Perayı sen yazdın sanırım.'' dedim. ''Yok karakterleri Frenchle yazdık'' dedi. ''Ben Perayı okurken kafamda sen canlandın nedense'' dedim gülerek. Evliliği için iyi dileklerde bulundum. Çok mutlu görünüyordu. Çok doğal güzellğe sahip ikisi de. Frenche'' Yakından daha bir güzelmişsin'' dedim, teşekkür etti gülerek. Bu kızlar inanılmaz samimi insanlar. Onları gördüğüm için çok sevindim. Mutsuzluğum yok oldu sanki bir an. İkisi bana iyi ki geldin dediler. Nasıl mutlu oldum var ya anlatamam. Fotoğraf çektirdik. Sonra oradan ayrıldım.


İmza gününden akılda kalanlar

  •   Türk halkı olarak sıraya girmeyi bir türlü beceremiyoruz. Bu her yerde böyle. İmza almak için bile doğru düzgün sıraya giremedik. Görevliler görevlerini adam gibi yerine getiremedi.
  • Bazı kızların insanları yüceltmelerinden hiç hoşlanmadım. O insan da senin benim gibi insan sonuçta. Sevdiğini dile getir geç. Bu kadar basit. Niyansa '' Aayyy ben seni çok seviyorum, bitanesin, şu güzelliğe bak tütütü maşallah, yüzüğün ne güzelmiş, bana versene niyansss, fotoğraf çektirelim mi niyanss'' diye peşinde koştular Niyansın. Nihan bu ilgiden çok memnundu. Herkese güleryüzle yaklaştı zaten. Samimi birisi. Sevdim bu tavrını.
  • Pucca biraz keyifsiz gibiydi. İmza gününü iptal etmelerine bozuldu. Ben olsam ben de bozulurdum. Allahtan sonra tekrar sıraya girdi herkes ve imza verdi tek tek. Çok güzel bir gülümsemesi var. Göz renginin güzelliği de öyle.
  • Cerilevis'in Pucca'nın yanında olması, ona gururla bakması beni çok sevindirdi. İdeal sevgili budur abicim dedim. Sevgilisinin yanında gururla durup ona yardım etti Ceri. İyi ki birlikteler. Pucca için ideal bir sevgili bence Cerilevis.
  • Zodyaklı'nın saçları hala çok güzel. Yanına gidip konuşunca ablasına benzediğini anladım. Kitapta saçlarının kazınmasından üzüntü duyduğumu söyleyince '' bak şimdi daha güzel saçlarım var'' dedi. Hala upuzun. Hala güzel..
  • Mrs. Baros'un sağlık durumu umarım giderek iyi olur. İlaçlarla ayakta duruyorum dediğinde çok üzüldüm ya. İnşallah eskisi gibi sağlıklı olur. Kendisi çok samimi birisi. Beni de tanıdı hemen ha. Saç rengini sevdim.
  • Emre'nin ne kadar yardımsever birisi olduğunu anladım bu imza gününde. Onun sayesinde French ve T.B'den kolayca imza alabildim. Ona çok teşekkür ediyorum.
  • French Oje yakından çok güzel birisi. İnsanlara karşı samimi bir tavır sergiledi her zaman olduğu gibi. Beni hemen tanıması ayrı bir sevindirici unsur tabii.
  • Tuğçeyle birlikte sohbet etmek çok güzeldi. Benim için blogger dostu gerçekten. Eşiyle birlikte bir ömür boyu mutlu olurlar inşallah. Onları mutlu bir biçimde imza görmek ne güzeldi öyle.
  • 3 saate yakın Pucca'dan imza almak için bekledim. Stantları doğru düzgün dolaşamadım. Olsun. Önemli olan onları görmekti benim için.
  • İmza kuyruğunda beklerken gözlerim Mia Wallaceyi aradı. Keşke onu görebilsem dedim  içimden ama göremedim. Görmeyi çok isterdim onu. 
  • Ejderha Dövmeli Kızı, Erken Kaybedenleri ve Dövüş Kulübü kitaplarını aldım. Çok mutlu oldum onları alırken. Bir sürü kitap ayracım oldu.
  • Geçen sene olduğu gibi yine simit ayranla karnımı doyurdum teyzemle. Bu sefer şikayet etmedim. Birlikte paylaştığım simidi keyifle yedim teyzemle.
  • Servisle avcılara doğru giderken ne kadar yorulduğumu fark ettim. Bu yorgunluğa değdi  tabii. 
  • Böyle iyi insanlarla beni karşılaştırdığı için Allaha şükrettim. 
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

29 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Güzel bir gün geçirmişsin...

    Başarılı insanların yanında olmak her zaman insana kendini iyi hissettirir tabi hasetlik duymazsan...

    Bende bunu farklı bir alanda sıkça yaşıyorum... Başarılı insanları görmek ve iletişim kurmak için senin gibi mücadele veriyorum... türkiyenin maddi anlamda yüzde ikilik kesmine girmiş çok harika tanıdıklarım oldu bunu nasıl başardıklarını birebir dinleyebilmek mükemmel bir duygu oldukça yüreklendirici..

    Vişne bir gün sende onlar kadar güzel bir yazar olabilirsin...

    Yeter ki iste...

    Hiçkimse bu anlamda bize uzak değil...

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, bu gibi durumlarda olduğunca yardımcı olmaya çalışırım.Böyle organizasyonlrda etrafta beni görürsen hemen gel yanıma hem sohbet hem de biraz torpil iyi oluyor :), görşmek üzere.

    YanıtlaSil
  3. bugün çok ayrı bloglardan çok ayrı şeyler öğreniyorum ama şimdi bilgiler birbirine girdi :) En önemli sorum şudur sana çürüğüm, Ceri Levis =? Her boku bilen adam bu denkleme bi el at canım :)

    YanıtlaSil
  4. Bloglar yeni bi dünya gibi ama kesinlikle gerçek. İstisnalar dışında. Çok hoş seni tanıyor olmaları :D

    YanıtlaSil
  5. @Amak-ı hayal
    Teşekkür ederim Özlem :) Başarılı insanların yanında durmak bana güç ve umut verdi. Özellikle French ve Tuğçenin yanında standın ardına durunca imza vermenin ne kadar güzel bir şey olduğunu fark ettim. Bende bir gün bu duyguyu yaşamak isterim. İnşallah yazar olmak nasip olur. Bunun için en iyisi olmaya çalışıyorum. Siz değerli okuyucularım yanımda var oldukça bendeki bu istek yok olmayacak :) İyi ki varsınız :)

    @Emreabf
    Sana tekrar teşekkür ederim. Dün çok sevap kazandın ha :D Bu gibi organizasyonlarda seni görürsem yanına geleceğim :)

    @Casey23
    Tabi yardımcı olayım sana Casey23, cerilevis twitter ünlüsü. Aynı zamanda Pucca'nın sevgilisi. Adı Ömür. Kendisi Eczacılık şirketinde çalışıyor. Google^a Cerilevis Twitter diye yazdığın an karşına çıkar sayfası. Her boku bilen adam ise blog aleminde çok okunan değerli bloggerlardan birisi. Pucca ile dizüstü edebiyat serisinden ayrılmışlardı ancak geri döndüler :)

    @At yarışındaki Eşek
    Valla çok şansılıyım. Böyle tanımalarına çok sevindim. İyi ki böyle bir dünyanın içindeyim. :)

    YanıtlaSil
  6. Şu anda çok büyük bi dram içindeyim kahretsin nasıl olur ya kaçırmışım 1 günle !!!!!!!!!!!! :'(

    YanıtlaSil
  7. summer scott bir geleneğini daha yerine getirdi
    mia'nın yazısında sonra senin yazınla tatlı tatlı kıskançlık krizlerine girdimm :)

    aah vişne çürüğüm ne güzel bir gün bu böyle! :)
    keşke stantları daha çok gezmeye vaktin olsaymış ama olsun o kadar tatlı insanla konuşmuşsun.
    alttaki budur abi butonuna yüzlerce kez tıklamak istiyorum! :)

    bak yanda SamiHazinses'in imza gününü de okudum tekrar.
    ah!
    çok şanslısın ve senin adına o kadar çok sevindim ki ben orda olsam bu kadar heyecanlanırdım :)

    hep böyle mutlu kal sen :)

    YanıtlaSil
  8. gitmiş kadar oldum vallahi :)

    öncelikle cerilevis'in pucca2nın yanında olduğunu bilmek güzel. biz geçen hafta sevgilimle gittiğimizde de tuğçe'nin yanında eşi vardı aynen gururla bakıyordu bizim de o hoşumuza gitmişti.
    french gerçekten yakından çok daha güzel sevgilime durmadan "çok güzel di mi ya" diyip durmuştum. ayrıca teşekkür ederim biz geçen hafta gittiğimizden bu hafta gitmedik :)

    YanıtlaSil
  9. keşke bende gidebilseydim. başkent dışlanıyor :(

    YanıtlaSil
  10. vişne çürüğü seni o kadar kıskandım ki şimdi bloğunu okuyunca...hem kitap fuarına gittin ,hem en sevdiğim blogger olan puccadan imzalı kitap aldın ve hemde sevdiğim blogger yazarlarıyla birebir tanışıp görüşüyorsun...çokk kıskandım seni çookkk ....

    YanıtlaSil
  11. vişnem çürüğüm :)
    Öyle bir yazmışsın ki ben resmen o güne geri döndüm okurken, gerçekten de iyiki gelmişsin. Hemde ne zorluklarla gelmişsin, metrobüs cidden kabustu o gün, herkes şikayet etti. Teyzene de benden selamlar, ellerinden öperimmm..

    YanıtlaSil
  12. vize koymasalardı o güne akşamüzeri :/ ne güzel gidecektik,iyi olmadı benim için.
    ama güzel renkler gelmiş hayatına :)

    YanıtlaSil
  13. @Sarı Vosvos
    Keşke daha önceden takip etseydin hangi gün olacağını. Üzülme ya, elbet yine yaparlar. Sıkma canını. :)

    @Summer Scott
    Ah Summer, teşekkür ederim. Pucca'nın imzasını almak için beklediğimden standları fazla dolaşamadım ama olsun istediğim kitapları alabildim. Keşke sen de gelseydin. Orası adeta bir cennet yuvası ya. :)

    @Mia Wallace
    Rica ederim, keşke orada olsaydın. Pucca yakından çok güzeldi. Senin orada olmanı bekliyordum. Tuğçe'nin kocası da yanındaydı ama ben oradayken eşi yoktu yanında. Çok doğru bir davranışta bulunuyorlar Ceri ve T.B'nin eşi. Takdir ettim valla. :)

    @Lazanya
    Haklısın canım Ankara çok ihmal ediliyor bence bu konuda. Yoğun bir talep olursa kesin yaparlar bence. Olursa kesin gidersin sen. İnşallah oraya da giderler de sen de görürsün hepsini :)

    YanıtlaSil
  14. @Agresif Prenses
    Ya kıskanılacak bir şey yapmadım ki :) Gidip görmek istedim hepsiyle, gördüm. Bu fırsatı bir gün sen de yakalarsın umarım Prenses. :)

    @T.B
    Rica ederim canım, sizleri görmek bana çok iyi geldi. Gözlerinizin içi gülüyordu resmen ya. Bayıldım bu tabloya. Hep böyle mutlu olun siz :)

    @Cemreçete
    O vizeler var ya insanın hayatının içine ediyor zaten. Yaşam alanlarını kısıtlıyor. Yine yaparlarsa bu sefer git mutlaka. Benim içinde değişiklik oldu işte. Teşekkür ederim yorumun için :)

    YanıtlaSil
  15. Pucca'yı görmüşsün seni tanımış falan çok şanslısın be Mert :D Bence sende kitap yazmayı düşünebilirsin.Pucca yazdıysa sende yazarsın :D

    YanıtlaSil
  16. Pucca'nın fotosu yok, Mert! Onlar french'le Tb ?

    YanıtlaSil
  17. yazdıklarını okuduğun insanları karşında canlı canlı görmek farklı bir duygu olmalı:)

    YanıtlaSil
  18. O kadar hengamenin ardından yaşadıkların çok iyi gelmiş.

    Nerde imzalı kitap? :)))

    YanıtlaSil
  19. @Mor
    Teşekkür ederim Başak. Valla teklif gelmesini bekliyorum. Gelirse yazarım tabii ama benden önce yazması gereken blogger arkadaşlarım var. Onlar daha çok hak ediyor :)

    @Vesselam ve @ At yarışındaki Eşek
    Fotoğrafını şu linkten görebilirsiniz arkadaşlar :) http://i.ensonhaber.com/resimler/diger/esh_30711.jpg

    @Çalıkuşu
    Çok farklı hem de. İnsan kendini çok acayip hissediyor. Yaşadığı bütün olumsuzluklar siliniyor.

    @Anindayorum.com
    O gün bu yazıyı yazarken telefonumun hafıza kartında kaldığı için fotoğrafı atamadım ancak isterseniz buraya ekleyebilirim :)

    YanıtlaSil
  20. Konunun ana maddesi o olduğu için sormuştum lüzum yok, inandık ;) :D :D

    YanıtlaSil
  21. @Anindayorum.com
    Tamam öyleyse, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  22. Rica ederim :P
    Şimdi o kadar yorgunluğun üstüne bunu istesem söversin.. :))

    YanıtlaSil
  23. @Anindayorum.com
    Yok yahu neden söveyim. İstersen ekleyebilirim. Sadece dalgınlığıma gelmiş eklememişim. Hem Frech Oje & T.B'den hem de Pucca'dan imza aldım :) Öyle işte :)

    YanıtlaSil
  24. Şaka canım. :)
    Yalnız birgün bir kitap yazarsam sana imzalayıp göndereceğim, yormayacam seni :P :)

    YanıtlaSil
  25. @Anindayorum.com
    Çok makbule geçer :D En azından üşengeçlik ettiğimi düşünmezsin :P :)

    YanıtlaSil
  26. yazılarınızın hepsini okudum.hepsi çok güzel diyebilirim.yorum yazmak için bu konuyu seçtim.matematiği ben de sevmiyorum size katılıyorum.yazarın sizi tanıması da çok güzel.
    http://yeliz-art.blogspot.com/
    http://yeliz-yeliz-art.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe