İki düğme..

Salı, Aralık 20, 2011

 İki düğme için bugün İstanbul kazan ben kepçe gezdim resmen. Yanımda annem ve babamla mağazalarda bana göre kışlık mont bulmaya çalışıyoruz. Bildiğiniz öyle şişme montlardan değil tabi. Ben nefret ederim öyle montlardan. 
  Hatırlıyorum 10 yaşımdayken babam bana kışlık mont almıştı LCW'dan. '' Iyy o markadan mı almış'' deme çünkü o zamanlar lcw çok modaydı. Oradan giyinen çocuklara havalı gözüyle bakardı çoğu arkadaşım. Dizlerime kadar gelen, büyük şişme bir mont almıştı babam bana. Resmen ayı gibi görünüyordum. Montu aldıklarında anneme '' Anne bu ne biçim mont ya ölene kadar bunu mu giycem ben!'' demiştim kızarak. Düşünsene küçücük bir bedenin üstüne kocaman bir şişme mont var. Sıcak tutmasına tutuyor gerçi ama rahat edemiyorsun. Hep böyle bir bunalma hissi oluşuyor giyince. Arkadaşlarım '' Ya sen bu montu nasıl taşıyorsun, boyundan büyük olum'' derlerdi ilkokuldayken. ''Seneye de giyerim diye büyük aldı babam.'' dedim safça. Klişedir zaten bu bilirsiniz. Babalar veya anneler seneye de giyersin mantığıyla kıyafetin büyük bedenini alırlar her zaman. Bu durumu hiçbir zaman sevemedim. Çuval giymiş kedi gibi oluyordum resmen lan.
  Şimdi insanların üzerinde öyle şişme montlar görünce çocukluğumu hatırlıyorum. Allahım ben bu şişme montları nasıl giydim yıllarca diye sorup duruyorum kendime. Şu an o mont hala duruyor. 9 yıl geçmesine rağmen hiç eskimedi. Babam giyiyor şimdilerde o montu. Ne kadar dayanacak acaba çok merak ediyorum.
  Ne diyordum? Mont almak için düştük yollara ailecek. Ben böyle siyah palto mont arıyorum.   Bu sene onlar çok moda erkeklerde. Üstelik kesimleri de iyi montların. Bak şöyle bir model istiyorum ben ya da böyle. İçleri de sıcak oluyor genelde. Girdiğim hiçbir mağazada o tarz bir şey bulamadım. Hep böyle kalitesiz, eski püskü montlar var. Şişme montları da unutmamak gerek tabi. Kadife ceketler var mesela çok iyi oturdu üzerime ama almadım tabi. 
  Alışveriş merkezine gittik. Kotondan girdik Zaradan çıktık. O derece gezdik yani alışveriş merkezini. Tavaf ettik resmen lan. Kotonun erkek reyonunda çok kaliteli kıyafetler var. Pull&Bear'a bakalım dedik girmemizle çıkmamız bir oldu. Marks &Spencer'ı hiç söylemiyorum bile. İstediğim mont vardı ama çok pahalıydı ya. 425 lira. Babam fiyatı görünce göz bebekleri büyüdü. Arkasına bakmadan çıktı mağazadan. 
  Zarada vardı o tarz mont ama ona da tuzlu dedi babam. Çok cimri adam ya. Ben hayatımda böyle cimri bir adam görmedim arkadaş. Yok bu böyle olmayacak. Kendi paramı kazanmam gerekiyor artık. Baksana ona pahalı buna pahalı diyor anca. O montun fiyatı 220 liraydı. Arkadaşımla görmüştük o montu geçen hafta. O mont için'' Üzerinde emanet gibi durdu'' dedi resmen ya. Mağazada da '' Ay canım çok yakıştı üzerine, valla tam senlik '' diyordu. Gel de tanış şimdi bu insana kıyafet konusunda. Dürüst olmasını isterdim.
  Kotonda beğendik bir tane alıcaz tam bir baktım düğmesi kopmuş. Bende böyle şeyleri sevmediğim için almadım tabi. Görevli diktiririz isterseniz dedi de yok dedik. Bide onun için terziye mi gidicem ya. Hem modelini sevmedim. Ama sıcak tutuyordu şimdi allah var yukarda.
  Bu sırada açız tabi. Bu adamla bir yere gitmeyi bu yüzden sevmiyorum. Yemek yedirmiyor parası olduğu halde. Neymiş hijyenik değilmiş. Bi bakıma bana çekmiş bu konuda ama yok ııh yemezler anacım. Annem ve ben böyle şeylere alışık değiliz. İlk önce yemeğimizi yer sonra gezeriz. Saat 7'de yemek yedim düşün. 11'den saat 7'ye kadar aç kaldım resmen lan. Açlık zor bir şeymiş. Allah kimseyi açlıkla imtihan etmesin valla. Beynim zonkladı artık açlıktan abi. Neyse ki yemek yeyince yüzüme renk geldi. 
  Düğmesi kopuk olunca bunlar taksime kadar yürüdüler. Allahım o yol hiç mi bitmez. Havada soğuk. Ayaklarım mahvoldu yürümekten. Babamın katır inadı yüzünden metroya binmedik. Taksimde istediğim tarzda yine mont bulamadım. Lan ne ara aldı bu insanlar bu montları anlamadım. Nedense her mağazada hep XL beden var. Gezmediğim mağaza kalmadı. '' Ay bu pahalı, ay bu üzerine oturmadı, ay bunun rengi çok soluk'' gibi bahaneler uydurdular genelde. 
   Eve boş dönmek beni mutsuz edeceği için bir gömlek aldım kendime. Rengini annem seçti. Üzerime de oturdu hani. Eve geldiğimde hissettiğim tek şey yorgunluktu. Hayatımda hiç bu kadar yürüdüğümü hatırlamıyorum. '' İki düğme için bizi nereden nereye getirdin lan kerata'' dedi babam gülerek. 
   Demek ki neymiş? Akılsız başın cezasını ayaklar çekermiş. Bu da bana ders olsun işte. Kararsızlık çok kötü. Ne istediğini alamamak, ya daha iyisini bulursam ikileminde kalmak daha kötü. 
  İşe giden insanları daha iyi anlıyorum şimdi. Bütün gün pestili çıkıyor lan adamın ayakta durmaktan. Bu tempoya alışmam gerekecek. Gömleğimi çok sevdim. Gömlek koleksiyonu mu yapsam acaba. 
  Dershanede işler yolunda diyebilirim. Arkadaşlarımla aram iyi ama bazı insanlardan soğudum. Bende bu özellik var. Tansudan soğudum mesela. Onunla hafta içi kütüphanede tartıştık. Demek ki neymiş? Her insanla can ciğer kuzu sarma olmamak gerekiyormuş. Güvenimi boşa çıkarmaktan başka bir halta yaramıyor böyleleri. O yüzden adımlarımı daha sağlam atıyorum artık. Dışlıyorlar bir yandan beni. Tiyatroya gidiyorlar ama ben bunu facebook duvarından öğreniyorum. Her gittiği yere davet etmesi gerekmiyor tabi ama sıra arkadaşıyım. Üstelik dershanedeki arkadaşlarıyla gidecek. Ayıp ediyor bi bakıma. Kendimi aptal yerine konulmuş gibi hissediyorum. 
  Öyle işte, bu aralar dinginim. Emekli ali amcadan farkım yok valla. Yıllarca uyusam keşke diyorum bazen. Uyumak öyle güzel ki insanı acılarından arındıyor.. Rüyalara sığınmak iyi gelebiliyor bazen kabusa dönüşmedikçe tabi.
Uğrarım ben yine buralara.
Şarkısız olur mu hiç dostum ya.. Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.   

You Might Also Like

19 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Vişne'cim işine karışmak gibi olmasın ama o tarz paltolar giymek için biraz erken değil mi ? O tarz bi paltoyu her kıyafetine uydurmak zor olur bence.. Ve daha yaşın genç klasik giyime yaklaşma derim şimdiden..

    YanıtlaSil
  2. Şarkı çok güzel :)Taksimdeki pasajlara baktın mı peki?Aslında oralarda bulma şansım daha çok.Tabi illa marka olsun demiyorsan.Kararsızlık çok kötü :)Ben mesela; ayakkabı almaya gider kozmetik alırım,çanta alırım ama ayakkabı almadan döner gelirim.Çoğu zaman da hiçbir şey alamam kocca avmden :)Yemeğe harcarım sinirimden tüm paramı :)Aklında ne alacağını belirleyip,tek mağazaya girdikten sonra tak diye istediğin, alıp çıkabilen insanlara saygılar :))

    YanıtlaSil
  3. Cevahir'den Taksim'e yürümediniz di mi?
    Yürümedik de.

    YanıtlaSil
  4. @Bir ince ses
    Benim çok hoşuma gidiyor abi ya. Öyle yaşlılar giydiklerinden değil bunlar. Kesimleri iyi bir kere. Gençler arasında bu tarz paltolar çok moda :) Klasik giyimden nefret ediyorum ben ama bu tarz paltoları sevdim nedense. :)

    @Renkli ve pembe dünyam
    Şarkıyı beğenmene sevindim :) Yok bakmadık. Taksime gelmemizle gitmemiz bir oldu zaten. Aradığımızı bulamayınca, üstüne yorgun olunca gezemedik haliyle. :) Doğru söylüyorsun ya kararsızlık çok kötü. Bu yüzden kaçırdığımız fırsatlar oluyor. Keşke böyle olmasa diyorum bazen. :)

    @Leah
    Tam üstüne bastın. Cevahirden Taksime kadar yürüdüm. Hem de o soğukta. Ne kadar yorulduğumu bi bilsen. Hep o cimri babam yüzünden :(

    YanıtlaSil
  5. 450 liralık montu almayacaktın ama dimi? :)
    -Mert! O kadar gezip bir şey almamak bana koyardı, aldırırdım ne yapıp edip ama yürümezdim bu kadar tabii.
    -- Bu arada telefon aldırıyorum! :)) Dönem sonunda artık.

    YanıtlaSil
  6. @At yarışındaki eşek
    Hayır tabii ki dostum ya :D Alır mıyım hiç o kadar pahalı bir şeyi. Daha uygun bir mont alacağım artık. Bana koymaması için gömlek aldım işte dün. İnsan kendini çok kötü hissediyor ya eve boş dönünce. Ben çok yürüdüm. Yürüdüğüme değmedi ama ya..
    Ayrıca telefonun alınmasına sevindim. Şimdiden hayırlı olsun Umut. :)

    YanıtlaSil
  7. montların ikisinide beğendim özelliklede gri olanı ama yaşın gençse bencede yaşın için büyük seçimler . şöyle iş hayatına başlayınca giyersin karizmanı yesinler deriz biz de .

    ayrıca '' Uyumak öyle güzel ki insanı acılarından arındırıyor'' cümlenede bayıldım.

    bir de en dinlenesi şarkı yazmışsın yaa kaç kez dinlediğimi bir bilsen , hatta uzun zaman önce bloğunda bu şarkıyı dinlemiş ve çok beğenmiştim. sonra unutmuşum. diyorum ki kendime yaa bu şarkı kimin bloğundaydı . senin bloğunda olduğunda olduğunu hatırladım açtım , yok şarkı . Allah'ım diyorum nerde bu şarkı. burdaydı burdaydııııııı diyorum üzülüyorum. gözümün önündeki şeyi göremiyorum.sonra bir baktım
    burdaaaa :)

    yeni yılda vişneciğimin ne dileği varsa olsun diyorum çenemide alıp gidiyorum :)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Beğenipte bir düğme için vazgeçene ben kıl müşteri derim. Senelerce mağalarda çalıştım. Baban gibi çok cimride gördüm nefret ederim cimri insandan ama müsrif olanıda makbul değil biliyorsun...

    Babam 17 yaşıma kadar öyle çok kıyafetlerime karıştı ki lise zamanını sadece iki sivil pantolan ile bitirmek zorunda kaldım mont olayları bendede facia çok daha kötüsünü yaşadım ve seninle ortak yanımız babamızın çok cimri olması...

    O yolu eminim orda olsak o da bana yürütürdü...

    Mağazaya başladığım ilk sene gırtlağıma kadar giysi aldım ama ne almak doydum ki ne doydum içimde kalmış. Hep babam yüzünden...

    Neyse...

    Şunu da belirtmek gerekirse tamam cimrilik kötü ama değerinin üstünde bir mala para vermekte enayilik...

    bir monta (kaşe, kaşmir bakıyorsun sanırım) hiç 450 lira verilir mi? Verilmez. Emin ol etmez o kadar para imalatı taş çatlasa 90 lira en iyi montun... o modeller seni büyük gösterir incede kısmen doğru söylüyor ama aslında ne önemi var önemli olan bol olmaması şişme olmaması eskiyi hatırlatmaması ve tam olarak üstüne oturması aslında model değişse de bu kriterlerin eminim değişmeyecektir:)

    150 den fazla para verme bir monta derim ben... Artık moda hızlı geçiyor çok kaliteli çok pahalı bişey alırsın iki seneye sıkılırsın modası geçer hadi bi daha dön başa yazğın gelir sonra bak:)

    ve vee vee burdan erkek tekstilcilere seslenmek istiyorum bu konuya niye değinmedin vişne: Ya sizde hiç alternatif yok! Varsa yoksa bayanlara işliyor bu tekstil acıyorum size valla:):):)

    Allah ım yine çok uzun yazdım. sana yazdığım yorumlarla bir post daha girerim ben :P

    YanıtlaSil
  9. @Kibritçi Kız
    Şarkıyı beğenmene sevindim. O şarkıyı dinlerken ben de çok keyif alırım. Ayrı bir havası var sanki o şarkının. :) Gri renginden bulamadım ya siyah almayı düşünüyorum. Bu tarz montlar çok hoşuma gidiyor. Üzerimde iyi durduklarını düşünüyorum. :) Yeni yılda inşallah senin dileklerin de gerçekleşir, mutlu olursun Kibritçi kız :)

    @Amak-ı Hayal
    Kıl müşteri değilim ben ya sadece dikkat ediyorum böyle şeylere. Babamın cimriliğinden ben daha fazla nefret ediyorum emin ol özlem . Ya ortak noktamızın olmasına sevindim bak. Ayrıca kıyafete doymana sevindim, o şansa ben de erişebilsem keşke. O kadar pahalı almayı düşünmüyorum ya. 130-150 civarında mont bulursam alacağım. Bu tarz montlar çok ilgimi çekiyor. Kesimleri hoş geliyor bana.
    Lafı ağzımdan aldın. Hep kadınlara çalışıyor bu tekstil. Erkekler için fazla alternatif yok abi. Bir gömlek bir kot yeter diyorlar. Biraz daha çeşit sunmalılar. Keşke bunu düşünebilseler. Uzun yorumlarını okurken mutlu oluyorum ben. ^_^

    YanıtlaSil
  10. site gerçekten ilginç takibe aldım senide beklerim

    özellikle tasarım çok iyi

    http://www.domainsiz.net/

    YanıtlaSil
  11. Ay yurttakiler de bende dışlarlardı,bunun sebebi çekemediklerindendi bence. Ki senin ki de öyle gibi geldi bana.:)

    Montlara bayıldım bu arada, keşke bulabilseydin o tarz uygun bişi, netten araştır olmadı, belki vardır.:)

    YanıtlaSil
  12. @Niyazi Karaca
    Bloguma hoş geldin. Beğenin ve ilgin için teşekkür ederim Niyazi :)

    @Missbone
    O kızların birbirini çekememe huyunu bilirim az çok. Çok kötü bir şey ya. O yurt tam bir facia zaten senin için. Sanırım çekemediklerinden dışlıyorlar beni, öyle anladım ben.
    Bakıyorum ya netten bulursam alacağım olmadı mağaza mağaza tekrar dolaşacağım :)

    YanıtlaSil
  13. cok kötü esahtan bisey alamadan eve dönmek. bide anneler ve babalar seni sIkIstIrIyorlar ya orda, hadis ec artikfilan diye ff cok kötü oluyor ya
    bulursun umarim bi ceket ya, bende hep insanlrin ustunde güzel güzel montlar goruyordum niye ben bulamiyorum filan isyan ediyordum. Taa köselere bakacakmissin! ben öyle buldum :D

    YanıtlaSil
  14. vişne ben risa kendime bir hesap aldım . :) belki erkek oldugun için seni istemiyor olabilirler.

    YanıtlaSil
  15. @Pingocuk
    Evet ben de sinir oluyorum ya öyle eve boş boş gelmekten. Morali bozuluyor insanın yahu. Köşelere hiç bakmadım bak. Zaten en güzel şeyler nedense hep köşelere gizlenmiş bir şekilde oluyor :D :D

    @MaviPelerinliKülKedisi
    Risa yeni hesabın hayırlı olsun da neden yeni hesap açtın ? Umrumda değil açıkçası istememeleri. Beni ben olduğum için seven insanların varlığı yetiyor artık. Buna alıştım.

    YanıtlaSil
  16. sayfan cok güzel ve hemen takibe aldim :)
    Eger sayfama ugramak istersen : buyumeyencocukk.blogspot.com

    Sevgiler Polyanna :))

    YanıtlaSil
  17. Gercekten cok guzel yazmissin hislerini! Tebrikler!
    Sevgilerimle,
    http://kucukseylerr.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Bloğunu keşfettiğime sevindim canım..
    Sevgiler.
    Takibindeyim.

    YanıtlaSil
  19. @Pollyanna @Küçük şeyler @Hayat Cafe tarifleri
    Üçünüze de çok teşekkür ederim. Bloguma hoş geldiniz. Umarım yazılarımı sıkılmadan okursunuz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe