Dershane mi Tımarhane mi belli değil..

Cumartesi, Ocak 14, 2012

 Etrafımdaki bazı insanlar beni sinir etmek için dünyaya gelmiş sanki. Ben normal bir insan gibi hayatıma devam etmeye çalıştıkça illa '' Küfür et bize Vişne'' diyorlar. Sabırlı birisiyim ama sabrımın da bir sonu var. 
  Hocalar ayrı bir dert arkadaşlar ayrı bir dert. Bu hafta deneme sınavı olduk. Hasta olduğum için sınava pek konsantre olamadım. Hem biraz kazıktı ya. İşlemediğimiz konular mevcuttu. Ortalama bir puanla sınavı atlattıktan sonra arkadaşımın doğum gününü yaptık hep beraber. Hani size bahsettiğim Ergen arkadaşım vardı ya, her teneffüste bir kıza aşık olan, onun doğum gününü kutladık. 
  20 kişi bir sınıfta toplandık. Pastayı hazırladık, çoğu elini bile sürmedi lan. Tansu tek başına hazırladı pastayı. Ben de yardım etmeye çalıştım işte. O değil de pastanın tadı çok kötüydü be. İçinde böyle antep fıstığı vardı. Onları yemedim tabi. Abi bunlar ağızlarının tadını bilmiyor yemin ediyorum. İnsan bir meyveli pasta alır ya da muzlu pasta. Zaten pandispanyasından belliydi bayat olduğu. Ergen arkadaşım bu tabloyu görünce çok sevindi tabi.
  Sınıfımıza yeni bir çocuk geldi. Hafif çekik gözlü. Böyle Moğollara benziyor. Çok sinir bozucu bir tip. Zaten kendisini ilk gördüğüm anda ve konuşmalarından ne mal olduğunu anladım. Benim bir özelliğim var. Bir insanın ne kadar karakterli birisi olduğunu gözlerine bakarak ve konuşmalarına dikkat ederek fark edebiliyorum. Bunu elbette siz de yapıyorsunuz ama ben daha çabuk anlıyorum. Yanıldığım olmadı hiç. İnsan sarrafı derler ya hani işte öyle bir şey.
  Konservatuar'da  okuyormuş, dondurmuş. Sınava girmek için dershaneye yazılmış haspam. Bir tek ben sinir olmadım çocuğa, Aslı da hiç sevmedi. Bizim dışımızda sevmeyen arkadaşlarım da var tabi. Çocuk çok itici bir tip. Üstelik sırf hava atmak için dünyaya gelmiş sanki. Küçük dağları ben yarattım edasıyla konuşuyor. Geçen sene de bu dershanedeymiş. 
  '' Lan boş ver, belki sandığın gibi biri değildir'' diyorum kendime ama yine haklı çıkıyorum. Dershaneye resmen kız düşürmek için gelmiş. Bunun başka açıklaması olamaz. Bir insan nasıl olur da Konstervatuardaki bölümünü dondurur ya. Hadi dondurdun diyelim niye şimdi geliyorsun? Konuları bitirdik neredeyse. Hangi bilgiyle sınava gireceksin.
   Salı günkü deneme sınavında 245 yaptı. Ne demek istediğimi anlıyorsunuz dimi.  Ben boş yere böyle şeyler söylemem abi. Bir tek benim değil, Aslının da sinirlerini bozuyor. Neyse, Doğum günü kutlamasında gitarını getirdi bu herif. Biz buna Tarkan diyelim. Hani kurduyla dolaşan savaşçı var ya o işte. Gitarı çalarak kız tavlamanın tarihi çoktan geçmedi mi ya. Ben öyle hatırlıyorum. Kızları etkilemeye çalıştı ama o borozan sesiyle olmadı tabi.
   Çarşamba günü gitmedim. Grip olduğum için sabah ateşim vardı. Gitmediğime pişman oldum tabi. Geometri etüdünü ve dersleri kaçırdım. Neyseki fazla konu kaçırmamışım.  Çarşamba sabahı Aslı mesaj attı nerdesin diye. Sonra sıra arkadaşım Tuğba da mesaj attı. Sabahları böyle mesajlar görünce çok mutlu oldum. Gripli yüz ifadem yok oldu birden. Önemsendiğini düşünmek güzel bir duygu azizim. Evde durmak iyi geldi tabi. Annem ıhlamur kaynattı.
   Perşembe günü testleri birer birer aldım. Hocalar merak etmiş nerde bu çocuk demiş. Yokluğum belli olmuş. Arkadaşlarım sordu niye gelmedin diye. Geçmiş olsun dileklerini sundular. '' Vişne bugün gelmedi, başımıza kesin taş yağacak'' demiş tarih hocam. Bunu ondan duyunca güldüm. 
  Size iki tane bomba haberim var.  Asıl bombayı söylüyorum. İki tane edebiyat hocam var. İkisi birbirine girdi Perşembe günü. Meral hocayla Fehmi hoca çok fena tartıştı. Derslerden sonra Türkçe denemesi için sınıflara girdik. Fehmi hoca da '' Benim sınıfımda yapamazsınız izin vermiyorum'' demiş. '' Bir edebiyatçı olarak bunu nasıl söylersiniz, öğrencileri nasıl kovarsınız'' demiş Meral hoca. Çok fena tartışmaydı. Bizi sınıflara soktular sesleri duymayalım diye ama bariz duyuyorduk yani. Böyle yarım saat tartıştılar. En son Meral hoca'nın '' Sen kimsin lan'' cümlesini duyduk. Şaşırdık. Bi aksiyon yaşadık tabi. 
   Bunlar birbirlerini çekemiyor. En ufak bir kıvılcım bile onların tartışmasına sebep oluyor. Rekabet halindeler yani. Benim edebiyat hocam Fehmi. Nankörlük etmek istemiyorum ama hiç iyi Edebiyat anlatamıyor. Meral hoca daha iyi anlatıyor. Böyle düşünen bir tek ben değilim tabi. Sınıf edebiyattan bir şey anlamıyor. Sözde en iyi sınıfız ama edebiyatımız kötü. Şaka gibi.
  İkinci bombayı söylüyorum. Aslı kutayla çıkmaya başladı. Bunlar aynı sırada oturuyor sınıfta. Ee aynı sırada olunca hoşlanmaya başlamışlar birbirlerinden. Ben Kutayın gerçekten sevdiğinden emin değilim. Sanki Aslıyla sadece takılmak için çıkıyor gibi. Hem zaten dershane başında erkek arkadaşlarıyla konuşurken yakaladım onu. '' Ben Aslıya yazıcam abi'' dedi resmen ya arkadaşına. Aslı çok mutlu tabi. Onu öyle mutlu gördükçe ben de mutlu oluyorum. Üzülmesinden korkuyorum ya. Bu mongol Tarkan dün Aslıyla test çözüyorum diye gözlerini bana dikti. '' Kardeş sen niye onun yanında oturuyorsun'' demesin mi. Allahım resmen cinayetlik adam ya. 38 yerinden bıçaklayasım geliyor yemin ediyorum. 
  Aslı ve ben çok sinir olduk tabi. '' Ders çalışıyoruz bi sakıncası mı var'' dedim. Cevap veremedi. Her şeye maydanoz oluyor ya. Hiç sevmem böyle insanları. Sonra biseksüel arkadaşım vardı ya hani. O da durmadan bana bir şeyler söylüyor. Geçen gün herkesin içinde '' Krem şanti alalım onunla güzel şeyler yaparız biz'' dedi bana. Bu kadar patavatsız bu kadar mongol birisini görmedim yemin ediyorum. ''Benimle düzgün konuş. Krem şantini sen kendin al. Ne yapacağını beni hiç ilgilendirmez'' dedim ama ne fayda. Hala pişkin pişkin gülüyor öküz.
   Tansu bu duruma çok içerlemiş. Benim için kavga etmiş onunla. Sandalye fırlatmış ona biliyor musun. Bunu duyduğumda çok şaşırdım ben. Böyle bir dosta sahip olduğum için çok şanslıyım. Benimle adam gibi konuşana kadar konuşmayacağım onunla.
   Kantine gittim çizi almaya. Sandviç şeklinde olanlardan. '' Bi tane çizi verir misiniz'' dedim. Normalini gösterdi. Ondan değil ötesi dedim. '' Ötekinin adı Çiziviç, öyle söylesene'' dedi bana. Bende sinirlendim tabi. ''Sonuçta adı çizi dimi?'' dedim.  Bi bok diyemedi.
   Geometi hocasına hocam geciktiniz dedim gülerek, uyuz bir ifadeyle sanane dedi bana. Hiç de öyle cevap verecek birine benzemiyor. Çok şaşırdım. Sonra kısa bir atışmamız oldu. Meral hocayı gördün mü diye soruyor görmedim diyorum. Sana mı sordum diyor, bana bakarak soruyorsunuz hocam dedim. Ha öyle mi alış o zaman bana dedi ya pişkin pişkin. Tımarhanedeyim sanki ya. Akşamları dershaneye gelen ergenleri ve onların gürültülerini saymıyorum bile. Bir an önce Haziran gelsin de kurtulayım istiyorum. Oranın tadını çıkarmak istiyorum ama tadı yok ki. Arkadaşlarım var tabi ama ortamda böyle insanlar oldukça tadını çıkaramıyorum işte. 
   Ben sakinliğimi korumaya çalıştıkça daha çok sinirlerim bozuluyor. Üstüne üstlük minibüsçü beni yol ağzında indireceğine nalburun orada indirdi. Sonra ben indikten sonra bi baktım bi yolcuyu yol ağzında indirdi orospu çocuğu. Bana sinir oluyor ondan böyle yapıyor embesil. Arkasında etmediğim küfür kalmadı. O derece sinirlendim. Babamın yanında '' sikiceksin böyleleri'' dedim düşün artık.
    Mutluyum bu aralar ama gülemiyorum eskisi gibi. Bugün yağan karı izledim pencereden. İçim huzurla doldu. Annemle karın yağışını izlemek bana mutluluk verdi. Elektrikler gitti. Soğuktan dondum. Zaten hastayım, öksürüyorum. Burnumu çeke çeke bir hal oldum.  
Ulan amma çok yazmışım ha. Şimdi fark ettim. Ee etrafında bir şey anlatacağın kimse olmayınca böyle oluyor işte. Yalnızlık kötü bir şey.
Yarınki yazıda görüşürüz.
Bu da şarkımız olsun.. 
Kendine iyi davran..  

You Might Also Like

26 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. @H A R R Y G O A Z
    Thank you Harry. Have a Super weekend you too! :)

    YanıtlaSil
  2. Ehe bugün bende annemle izledim yağan karı ahah sanki farklı iki beden de aynı kişiyiz gibi ya çok garip bu :D Hamur kızartması günün bombasıydı birde kar izleme çıktı şimdi.
    Bende minicik şeyleri kafama takıp büyütüyorum senin gibi ama bu yaşa kadar hiç bir faydasını görmedim belki ayrıntıların önemli olduğu bir meslek edinmeliyiz.

    YanıtlaSil
  3. dershanedekiler hep öyle canım hiç takma. önfdgmdf

    YanıtlaSil
  4. çok eğlenceli=) kendi dersane günlerim geldi aklıma hey gidi :D
    kaçlısın sen bu arada onu merak ettim ben.

    YanıtlaSil
  5. @Pacahontas
    Sorma ya canım valla bugün senle çok ortak şeyler yaşadık. Kardeşlik böyle bir şey olsa gerek. Hamur kızartması, elektriklerin kesilmesi, kar izlemek. Ortak noktalar çok. Ya ben öyle küçük şeyleri kafama takmıyorum. Sadece hayatımı yaşamaya çalışıyorum ama böyleleri yüzünden hayat yaşanılmaz oluyor bazen.

    @Penny Lane
    Dershanedekiler keşke böyle olmasa diyorum bazen Penny. :D

    @Bazenböyleyim
    Eğlenceli bulmana sevindim. Ben çok uzun yazdım diye korktum biliyor musun :) Ben 93'lüyüm. 18 yaşımdayım. Nisanda 19 yaşında olacağım :)

    YanıtlaSil
  6. oyy kıyamam genceciksin daha :)) üniversiteye gidince bakalım nasıl hissedeceksin=)
    ayrıca seni o nalburun orda indiren minibüsçüyü allah davul etsin e mi! :))
    meral hocanın da alnında öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  7. @Bazenböyleyim
    Teşekkür ederim :) Olgun birisi olduğumu söyler genelde arkadaşlarım. Üniversitede nelerle karşılaşacağım çok merak ediyorum :) O minibüsçüye çok küfür ettim. Sinirlenince otomatik olarak küfür ediyorum. Meral hoca çok dobraydı o gün ya. Çok şaşırttı beni :)

    YanıtlaSil
  8. O ne biçim dersane ya ..Hocaların tavrı tuhaf anlattığına göre okurken sinir oldum ..Sabırlar diliyorum

    YanıtlaSil
  9. gene vişne ve gene keyifli bir yazı sen arkadaşlarına bakma biliyorsun artık ahlaksızlık ve pişkinlik moda senin gibi beyefendi insanları çekemiyorlar artık beyefendi demek de hakaret gibi geliyor insana illa piç olucaksın dimi? ben ki bu erkeklerin topunu asıcaksın hepsi it diyen biri sana beyefendi diyorum çünkü öylesin xD

    YanıtlaSil
  10. ne güzel ne uzun yazmışsın vişnem :)
    sen sabret geçici bir ortam bu
    Allah aşkına hiç sana uygun insanlar mı boşver düşünme ehe

    şu konservatuar çocuk ne garip biri öyle
    gitarla kız tavlama tavrı inan eskimedi hala devam ediyor ahh ne kızlar var

    YanıtlaSil
  11. @Elis'in Umursanmaz Defteri
    Sorma ya Elis, ne insanlarla uğraşıyorum bir bilsen. Doğru düzgün bir şeyler yaşamak istiyorum ama böyleleri yüzünden hep sinirlerim bozuluyor. Daha Hazirana da çok var :/

    @MaviPelerinliKülkedisi
    Bu sefer karamsar yazı yazmadım bak Kül kedisi :D Aynen öyle valla. Ben beyefendiliğimi korumaya çalışıyorum. İlla piç olucaksın ki öyle fark etsinler seni. Ben bu zihniyeti sevmiyorum işte. Teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  12. @Summer Scott
    Hazirandan sonra kaçı beni hatırlayacak çok merak ediyorum Summer. Geçici zaten baksana hallerinden. Sağlam arkadaşlarım var tabi canım. :) O çocuğa hepimiz sinir olduk ya. Ben o yöntem eskidi diye biliyorum ama eskimemiş anlaşılan.

    YanıtlaSil
  13. Aslında eğlenceli tarafından baksan o kadar da kötü değil ki canım :) Dalga geçmeye çalış durumlarla, sinirlenmeden :). O zaman çok çok daha eğlenceli gelecek sana bu durumlar ;)

    YanıtlaSil
  14. Sinir olacak bir durum yok bence! :)

    YanıtlaSil
  15. @Laliş
    Eğlenceli tarafları var elbette. Espri yapanlar oluyor, birlikte yenilen yemekler çok keyifli ama böyle sinir bozucu insanların varlığı canımı sıkıyor Laliş. Olayları bir türlü ti'ye alamıyorum. Sorunum bu sanırım Laliş. :/

    @Sinirli
    Oha, sen böyle söylüyorsan sorun var demektir. Normalde senin de sinirlenmen gerekiyordu ama sakinliğini korumuşsun :) Keşke yanımda olup olanlar görebilsen. Bana hak verirdin. :)

    YanıtlaSil
  16. ya ama çok güzel yazıyosun fakat yazıların çok uzun. bari bi A4'ü geçme.
    :)

    YanıtlaSil
  17. @deeptone
    Teşekkür ederim :) Evet uzun yazıyorum deep, bunun farkındayım ama bir türlü kendime sınır koyamıyorum. Kısa yazayım diyorum kendime her seferinde ama bi bakıyorum destan olmuş. Bazen diyorum insanlar bunu nasıl okuyacak, sıkılırlar abi diye. Sonra bi bakıyorum yine uzun yazmışım :D Daha kısa yazmaya çalışacağım bundan sonra :)

    YanıtlaSil
  18. bak kısa yazmak daa zor zaten.
    yazılarını bölsene o zaman.
    örneğin bu son yazın bence üç bölüm olmalı.
    :)

    YanıtlaSil
  19. @deeptone
    Doğru söylüyorsun, bu uygulamayı denemeye çalışacağım mutlaka. Tavsiyen için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  20. Değerli Vişne;
    Hayatta insanı sinirlendiren çok şey var, ama ister inan ister inanma, seneye bu yazdıklarını okuyunca boşuna kendine sinir yaptığına kanaat getireceksin diye düşünüyorum.
    Ben SİNİRLİ olduğum halde, yaşadıklarını gözümde canlandırıp, kendimi senin yerinde düşündüm, inan sinirimin kılı kıpırdamadı. ;)
    Keskin sirkenin küpüne zarar verdiği gibi, sen de kendine zarar verme sinir, stres yaparak...
    Yaşın ve ortamın gereği evet, sana hak vermiyor değilim, bu yüzden zaten seneye bu yazdıklarını okuduğunda fikirlerinin değişmiş olduğunu, asıl sinirlenmen gereken şeylerin farklı olduğunu anlayacağını yazıyorum...

    Bu arada, unutmadan, "hafif çekik gözlü"ye selamlar. ;)
    Ben olsam, onu ciddiye almış gibi yapar, attığı havaları biraz daha şişirir, sonra geriye çekilip davranışlarını seyre dalardım. :P

    Sinirsiz bir hayat dileklerimle. ;)

    YanıtlaSil
  21. aksiyon filmi gibi geçen bir hafta olmuş en iyisi köküne 1 nükleer suyu çal hepsi bitsin tüm habitat yok olsun;DD

    YanıtlaSil
  22. Bu ara blog okumayı bırakmışken senin blogu görmek mutlu etti. Gerçi Cuma günleri ders çalışmıyorum. Böyle bütün elektriğimi sinirimi atasım geliyor Cuma günleri.
    Dershane Tımarhane mi? Bunun cevabını sürekli ben verdim Mert! :). Delirttiler resmen. Şu an için de sadece tadını çıkarıp, Sarıyer'e uçacağım günlerin hayalini kuruyorum :).

    YanıtlaSil
  23. @Sinirli
    Değerli Sinirli;
    Söylediklerin çok doğru. Lisedeki yaşadıklarıma bakıyorum çok komik şeylere üzülmüşüm. Gerçekten. Bunu bu sene daha iyi anladım. 3-5 puan yüzünden surat asmak boşunaymış. Seneye yine aynı şeyleri hissedeceğim sanırım. O çekik gözlüye herkes sinir oluyor ya. Kimse sevemedi. Havalı bi tip.
    Sinirli olmamaya çalışacağım ama burcum gereği çok çabuk sinirleniyorum. Sen de çok sinirlenme olur mu :)

    @Enes
    Ahahahah :D Enes ya ne kadar yaratıcı fikirlerin var senin. Bunu yapsam içimdeki bütün öfke yok olurdu kesin. :D

    @At yarışındaki Eşek
    Blog okumayı bırakma ya. Blog okumak seni stresten birazcık olsun uzak tutar Umut :) Cuma günleri dışarı çıkıp koşu yapsana. Ya da fotoğraf makinesiyle fotoğraf çek. İyi gelir belki sana :) Sorma abicim delirtiyorlar adamı ya. Sinir küpü olarak oradan ayrılıcam sanırım bu sene. Her biri ayrı manyak ya. Gerçi ben de manyağım ama bu kadar değil. Yaşadığın anın tadını çıkar derim kardeşim :)

    YanıtlaSil
  24. en çok şu geometri hocasına gıcık oldum varya!

    bu postu okurken gerildim resmen ha

    YanıtlaSil
  25. @Kırmızı Başlıklı Pollyanna
    Sorma ya, sinir oldum o günkü tavrına. Ama altta kalmadım cevabını verdim. ^_^

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe