20 Ocak 2012 Cuma

Kitap tavsiyesi: Erken Kaybedenler..

 Bugün size Erken Kaybedenleri anlatmaya çalışacağım. D&R'da en çok satanlar listesinde o kadar gördüğüm halde almadığım kitabı Tüyap'tan aldım en sonunda. Yazarımız Emrah Serbes daha çok polisiye kitapları yazdığından bu kitabı ayrı bir lezzetli.
  Behzat Ç. onun kitabından uyarlama. O kitabı okumadım ama başarılı olduğuna inanıyorum. Emrah Serbes'in yazı dilini sevdim. Son derece akıcı ve yalın. Üstelik hiç sıkmıyor okuyucuyu. Kitap okumayı sevmeyenler belki bu kitap sayesinde kitabı sevebilir. Alın okuyun derim ben.
  Kitap toplamda 8 hikayeden oluşuyor. Her hikaye birbirinden farklı. Hepsi farklı konuları işliyor. Ortak noktaları küçük yaşta hayatın acı tarafıyla karşılaşmaları. Yani istedikleri gibi bir çocukluk yaşamıyorlar. Bir umutsuzluk döngüsü içinde hayatlarını sürdürüyorlar
  Hikayeye ilk başladığınızda kendinizi kaptırıyorsunuz zaten. Emrah Serbesin çok içten bir anlatımı var bu kitapta. Kitap 140 sayfadan oluşuyor. Fiyatı 14 lira. Ben 10 liraya almıştım. O kadar indirim yaptırdım adamlara. İyi ki almışım bu kitabı.
   1) Anneannemin Son Ölümü = Bu bölümde kahramanımız küçük bir çocuk. Anneannesiyle birlikte yaşıyor. Anneannesi çok aksi bir kadın ama çocuğa hiç kötü davrnamıyor, aksine melek gibi davranıyor. İlaç yerine bonibon veriyor mesela çocuk bir keresinde. O sahneye çok gülmüştüm. Bedava dakikaları olduğu için evin içinde farklı odalardan birbirlerini arıyorlar. ''Anane ben tatile gidiyorum, görüşürüz'' deyip bavulunu alıyor çocuk. Sonra  ''Ben seni çok özledim anane'' deyip bavulla salonun ortasında beliriyor çocuk. İki deli dolu insanın geçimini ele almış. Hikayedeki bir bölüm beni çok etkiledi. Sizinle paylaşmak istedim.

  • Beni boşver, konu ben değilim ki. Hiçbir zaman da olmadım. Asıl sen kimsin? Senin heyecanların   neler, tutkuların neler, hayallerin neler? Şu hayatına başın sıkıştığında ilk kimi ararsın? Seni karşılıksız seven insan kimdir, ne bok yersen ye seni bağrına basacak insan kimdir? Eğer böyle biri varsa o akşam onu ara, halini hatrını sor bu vesileyle. Yoksa sen de bir gün benim gibi yapayalnız kaldığında ufacık bir şey danışmak için bile arayacak kimseyi bulamazsın. Bu sözlerimi harcanmış yıllarımın manifestosu olarak kabul edebilirsin. Çünkü büyük bir tecrübeyle konuşuyorum, tecrübe ıstıraptır güzelim ve zannettiğinden çok daha fazla ıstırap çektim. İstersen sonra yine araşalım, daha 64 dakika bedava konuşma hakkım var çünkü.  
  •  Bu hayatta rastgele çevirdiği telefon numaralarında karşısına çıkan seslerden başka kimsesi kalmamış birisiyim
  •  Sevilen her kadın güzel bir şarkıdır, bütün sözlerini hatırlayamazsın belki ama melodisi aklında kalır.
 2)Zannettiğin gibi değil = 14 yaşındaki bir çocuk abisinin sevgilisine aşık oluyor. Bir barda gerçekleşiyor bu olay. Kız 24 yaşında. Hikayede karşılıklı atışmalara sıkça rastlayabilirsiniz. Hikayenin sonunda geldiğinizde ''anaa bu olay böyle miydi lan'' diyerek küçük dilinizi yutabilirsiniz. Bana erkek gibi davran cümlesini sıkça duyabilirsiniz. Kızı taciz ediyor çocuk. Sonra abisine ondan ayrılmasını söylüyor. Çocuğun iç dünyası çok karışık. Aklındaki düşünceler çok uçuk şeyler. 
 3) Korhan Abinin Kardeşi = Bu bölümde iki tane çocuk bir kızı ellemek için çeşitli planlar kuruyor. Biri fesat diğer saf. Hikayeyi anlatan saf çocuk. Suça sürüklenen çocuk oluyor bu hikayede. Korhan, kızın abisi. Çok korkulan bir tip. Kalorifer dairesinde fesat çocuk kızı elliyor. Saf çocuk bu olayda kendini çok suçlu hissediyor. Okurken o anı gözlerinizin önüne geliyormuş gibi hissediyorsunuz bi an.. 
 4) Denizin Çağrısı = Bu bölümde tatile giden çiftin çocuğu anlatılıyor. Bir kumsalda tanıştığı kıza aşık olan çocuğun saf aşkını hissedebilirsiniz. Bunlar kumdan kaleler yapıyorlar, her seferinde bozan birileri oluyor. Yaptıkları kaleyi korumak için nöbet tutuyorlar, kız en sonunda dayanamayıp denize giriyor. 
 5) Cahide = Bu bölümde kahramanımız mahallenin güzeline aşık oluyor. Ancak duyduğu aşk boşa çıkıyor çünkü kız motorlu bir çocuğa aşık. Yaşadığı hayal kırıklığını okurken anlayabilirsiniz az çok.
 6) Üst Kattaki Terörist = Bu bölümde şehit kardeşi bir öğrenciyi terörist sanıyor. Üst katta oturan öğrenciyi ülkü ocaklarına şikayet ediyorlar. Çocuğu tartaklıyorlar. Şehit kardeşi onu öldürmek istiyor. Sağlam bir ülkücü kahramanımız. Hikayenin sonunda her şey değişiyor tabi..
 7) Alçakgönüllü Arzular = Kahramanımız bu hikayede Psikoloji bölümünde okuyan , kira parasını çıkarmak için özel ingilizce dersi veren hocasına aşık oluyor. Sırf ondan ders almak için o dersten zayıf alır. Bir keresinde onu sevdiğini söyler. Ders hocası Gizem bu durumdan rahatsız olur ve gider. Çocuğun dürüstlüğü başına iş açar yani.
 8) Kimi Sevsem çıkmazı = Kahramanımızın üç ismi var. Berke Bülent Nurullah. Tüpçü bir ailenin çocuğu. Babasının yanında çalışıyor. Bu durumdan oldukça rahatsız. Bir ailenin kızına aşıktır. Kız buna ilgi duymayınca kardeşini ayarlamaya çalışır kendisine. Kardeşini geç annesine bile sarkıyor çocuk. Tüp değiştirirken kadının eteğini açıldığını fark ediyor. Sevdiği kızın çıktığı çocuk züppe çıkıyor. Züppeyi bir güzel dövüyor çocuk. Hikayedeki sevdiğim repliği paylaşmak istiyorum..
+ Apartmanın girişindeki lambayı sen mi kırdın Bülent ? - Hangisini? + Otomatik yanan, sensorlu lamba. -Hayır. + Komşu görmüş, yalan söyleme. Süpürge sapıyla kırmışsın dün gece. - Neden kırdın? Cevap yok. + Hasta mısın evladım? Söyle bana, neyin var, neden kırdın lambayı, yapma böyle.. - Kırdımsa kırdım, ne olacak! Çok mu değerliymiş? + Lamba senden değerli mi evladım, lambanın amına koyayım, lamba kim? Yöneticiye de dedim. Lambanızı sikeyim, kaç paraysa veririz. Sen değerlisin benim için. - Beni görünce yanmıyordu baba.. + Nasıl yaa.. - Görmezden geliyordu, yanmıyordu. Kaç sefer yok saydı beni. + E beni görünce de yanmıyordu bazen, böyle el sallayacaksın havaya doğru, o zaman yanıyor. - Hadi ya! Sahiden mi? + Evet. Ucuzundan takmışlar. Bizimle bir alakası yok.. Babama sarıldım, yıllar sonra..

4 yorum:

  1. Bu kitabı almam ve okumam gerek, blog aleminde 2. görüşüm. :)

    YanıtlaSil
  2. @At Yarışındaki Eşek
    Kesinlikle almalısın dostum. Beğeceğin tarzda bir kitap. Hem kafan dağılır biraz işte fena mı :)

    YanıtlaSil
  3. Kitaba en kısa sürede okumak gerek,tavsiyen için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. @Cilali İbo
    Rica ederim :) Evet çok başarılı bir kitap. Okurken insanı sıkmıyor. Kitabın içinde güzel metaforlar var :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...