Benim babam Toyota gibi adam değil..

Çarşamba, Şubat 01, 2012

   Tembellik bana yaramıyor arkadaş. 2 haftadır evdeyim şöyle düzenli yazı dizileri yazmadım. Yazacağım çok konu var aslında ama zamanım yok. Gören de dünyayı kurtarıyorum sanacak. Yok lan gün boyu yatmaktan bloga yazı yazmaya vakit kalmıyor.
   Kar tatilinden nefret ediyorum. Gerçi iyi tarafları var fazlasıyla ama kötü taraflarını yaşamak canımı sıkıyor. İyi tarafı; sabahın köründe uyanmamak, Kar topu oynamak, pencereden dışarıdan yağan karı izlemek. Kötü tarafı; Durmadan üşümek, yolların buz tutması, buna bağlı olarak gezmeye gidememek, evde hapis hayatı yaşamak. Ben iyi taraflarından çok kötü taraflarına denk geliyorum nedense.
   Çıkayım bir güzel arkadaşlarımla gezeyim diyorum ama yok abicim, kar yolu tıkamış.  Hapis hayatı yaşıyorum resmen evde. Kar topu oynayacağım kimse de yok. Annemle geçen sene oynadım kadın çöp poşetini yırttı kayarak. Bütün tatilim evde geçti ya şaka gibi. Geçirdiğim en berbat tatil diye buna derim ben. Zaten bu tatil benim için hiç iyi geçmiyor. Mutsuzluk üzerime sinmiş sanki. Tatilde adam gibi mutlu olamadım. Anca Nescafe eşliğinde kar yağışını izleyip kitap okudum. Nescafe'den nefret ederdim ben. Sonradan sevmeye başladım. Bu konuda boşuna önyargılı davranmışım. Nescafe'nin tadı çok güzel abi. Elif Şafağın İskender kitabına başladım. Güzel bir kitaba benziyor. Onun dışında bol bol müzik dinleyip film izledim. Evde durmak canımı çok sıkıyor. Kar yüzünden eve tıkılı kaldım resmen ya.
  İki güzel insan, Kırmızı Başlıklı Pollyanna ve Mia Wallace beni mimlemiş. İkisine de teşekkür ederim. Sevgilerimi sunuyorum..
Konumuz: Babalar ve Oğulları. Bir baba nasıl olmalı? (İster babanızla aranızda geçen bir anıyı anlatın, ister itiraf edin, isterseniz sadece ona ne kadar düşkün olduğunuzu yazın)   
   Bildiğin gibi babamla olan münasebetim pek parlak değil. Şu yazımda bunu daha net görebilirsin. Aramızda pek çok sorun var. Bunları zaman zaman aşsak da bazen dönüp dolaşıp yine aynı yere geliyoruz. Babamla geçen hiç iyi anım olmadı ne yazık ki. Kuzenimin babasıyla olan ilişkisini gördükçe içim acırdı. 
   Fotoğraftaki huzuru hissedebiliyor musun? O bebeğin yerinde olmak için her şeyimi verebilirdim. Yeter ki o huzuru hissedeyim. Şimdi o bebek baba sevgisiyle yeşerecek. Benim gibi baba sevgisi görmemiş insanlar ne yapsın? Biz sadece susup gözlerimizi uzaklara dalmasını biliriz. Babamızın bize sarılıp gülümsemesini isteriz ama çoğu zaman babalarımız suratımıza bile bakmaz.
   Biz baba sevgisinden yoksun büyüyen insanlar bir yanımız eksik gibi yaşarız. ''Kendi çocuğuma böyle şeyler yapmayacağım'' deriz içimizden bazen. İçimizde nefretle karışık bir sevgi gizlidir. 
   Babamla hiç iyi anım olmadı. Bak mesela 5 yaşındayken, hafta sonu kendi evime gelmişim.  Bir keresinde su istedi benden. Duymadım diye gözüme terliği bir fırlattı var ya. O an '' Gözüm gözüm'' diye ağlıyordum. Annem bunu öğrenince sinir krizi geçirdi tabii. Babamla tartıştılar. 
   13 yaşımdaydım. Akşam yemeğini yedikten sonra film izlemek istediğimi söyledim. O da '' Maç var başka zaman izlersin'' demişti. Oflaya puflaya odama gidip kapıyı sertçe kapatınca. Babam daldı aniden. '' Sen kimin arkasına kapıyı kapatıyorsun lan'' diye sıkıştırdı beni. Karşı koydum ama haliyle güçlüydü o zaman. 
   Annem bunu görünce salata tabağını üzerine fırlattı. Bana karşı her zaman koruyucu olmuştur annem. Küçükken '' Anneni mi seversin yoksa babanı mı '' diye sorduklarında hep annemi cevabını verirdim. Bu yüzden annemi daha çok severim.
   Babamı gerçek anlamda hiç sevemedim. Sevmeyi çok istedim ama o kendisini sevdirecek güzel izler bırakmadı hafızamda. O aklıma gelince hayalimde kötü anılar canlanıyor hep nedense. Mesafeli bir ilişkimiz var anlayacağın.
   İdeal bir baba nasıl olmalı peki ? Çocuğundan sevgisini esirgememeli, her zaman çocuğunu dinlemeli ve doğru bir iletişim kurmaya çalışmalı. Onunla vakit geçirmeli mesela. Ben hiç babamla maça gitmedim. Bana üvey evladı gibi davranan bir adamın nesini seveyim sen söyle? Kısacası benim babam Toyota gibi adam değil. Olmasını isterdim ama şans yüzüme gülmedi bu konuda. Senin şansın benim gibi değildir umarım. 
Babasıyla arası iyi olan insanlar çok şanslı.. Tek söyleyebileceğim şey bu.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran..   

You Might Also Like

20 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Tam benlik bir yazı olmuşşşş!

    YanıtlaSil
  2. annen kayarken çöp poşetini mi yırttı? of of of asdfghjklş

    bana karda oynancak oyunları öğretsene. mal mal yürüyüş yapıyorum. hiç oynamadım daha.

    ve bence sen çok iyi bi baba olcaksın ilerde ;)

    YanıtlaSil
  3. @Modafobik
    Çok teşekkür ederim Tuna. Bunu duymak beni sevindirdi. Yazılarımı okuduğunu bilmiyordum. Mutlu oldum ^_^

    @Kırmızı Başlıklı Pollyanna
    Sorma ya geçen sene çok kar yağıyordu yine. İkimiz bayırdan aşağı kayarken bir baktım çöp poşeti yırtıldı. Şaşkınlıkla birlikte güldüm tabi. Poşet dayanamadı ağırlığa. Kardan adam yapabilirsin. Ya da Karın üstüne yat ve yıldız işareti yap. Çok güzel oluyor. Ve iltifatın için teşekkür ederim Pollyanna ^_^

    YanıtlaSil
  4. Şu an nedense aşırı üzüldüm ama fotoğraftaki çocuğa :D Adam aynı huzuru hissetmemiş olmalı ki elinde joystick var çocuğu sallamıyor :P

    Bu arada sen annene bağlan. Benim gibi yap yani. Babada iş yoksa anneye iki kat sevgi duymak. Anne de karşılığını daha iyi veriyor.

    Ben de hep annemi daha çok seviyorum demişimdir. Hiç düşünmemişimdir. Ama küçükken babamı derdim. Annem daha sert bir insandı. Sonra annem de yaşlılığın verdiği etkiyle yumuşadı. Şimdi ona çok bağlıyım.

    Benim babam da toyota gibi adam değil. Sürekli kendini düşünerek gizlice para biriktirir. Sağlığımız için bile o parayı çıkarmaz. Of çok acayip durumlar.

    Yani sonuç olarak evet insanda hayata karşı bir güvensizlik oluyor. Sırtını dayayabileceğin güçlü bir baba olmalı arkanda. Ama yok napalım. Sen sakın üzülme. Yine neşe saç Vişne'm!! :)

    YanıtlaSil
  5. @Feli Jo
    Adamın umrunda değil ki çocuk. Bazı bebekler babalarının kucağında huzuru hissedermiş. O yüzden kucakta yatmak onları mutlu edermiş. Kesinlikle anneler her zaman daha sadık oluyor çocuklarına karşı. Keşke sırtımı dayayabileceğim bir babaya sahip olabilseydim. Böylesi çok kötü be feli. Başkalarının babaları benim yaşadığım şanssızlığı yaşamazlar umarım. Ben yine neşe saçmaya devam etmeye çalışacağım Felicim ^_^

    YanıtlaSil
  6. herkesin tatili aynı sanırım

    YanıtlaSil
  7. Anne ve babanın çalışıp işten döndükten sonra koltuklara serilip bitkisel hayat tadında geçen ilişkiler de var mesela. İşte o zaman anne veya baba fark etmiyor en ufak sorunda terlik tabak çanak havada uçuşuyor. En azından biriyle anlaşabiliyorsun sen. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu mim'i görünce içim cız etmedi değil. Benimde babamla bazı şanslı çocukların ki gibi bir ilişkim olmadı ne yazık ki yazdıklarında babamla yaşadıklarım gözümün önüne geldi resmen...

    Bu arada paylaştığın şarkıyı da çok beğendim. İyi geceler:)

    YanıtlaSil
  9. ah anneler ah annelerr :)
    bir tanedir onlar bilmez miyim...

    YanıtlaSil
  10. Bir çok baba sevgisini gösteremez, ama belki senin baban da öyledir. Neticede evladısın, düşünme öyle Vişne ya.:(

    YanıtlaSil
  11. Oley neşe saçalım, bunalım insanlara karşı olalım! Yihuu!

    YanıtlaSil
  12. Hayatta ki en kötü şeylerden biri kendi ailemizi ya da akrabalarımızı seçme lüksüne sahip olmamızdır ki genelde babalar kızlarına anneler oğullarına düşkündür..

    YanıtlaSil
  13. @Zombi
    Beyaz kabus herkesin hayatını bir şekilde mahvetmiş olmalı. Hepimiz aynı dertten muzdaribiz baksana Zombi :)

    @Lahanacini
    Öyle bir aileye sahip olduğunu söyleme sakın bana, üzülürüm. Zor şartlarda yaşayan insanlar var. En azından yanımda annem var. Olsun, annem yetiyor bana. Senin ailenle aran iyidir umarım :)

    @Hana yori darko
    Ben yazacak güzel bir anı bile bulamadım Hana. Daha önce bu tarz bir yazı yazdığım için insanları daha fazla üzmek istemedim. Umarım yaşadıklarınız kötü boyutlara ulaşmamıştır. Şarkıyı beğenmene sevindim. Ben de çok severim o şarkıyı :)

    @Heidi Glennis
    Anneler bu dünyada başımıza gelen mucize gibi bir şey bence Heidi :)

    YanıtlaSil
  14. @Missbone
    Neden sevgisini belli edemiyor Missbone ben bunu anlamıyorum işte. Belki hiç sevgi görmediğinden öyle olabilir. Mesafeli ilişkimiz var bu eve geldiğimden beri. Ve bu tablo hiç değişmiyor :(

    @Feli Jo
    Üzgün insanlara neşe saçalım Felii! Biz gülemiyoruz bari onlar gülsün :)

    @Enes
    Doğru söylüyorsun dostum, bu aslında psikolojikmiş biliyor musun. Freud'un teorisine göre kızlar kendilerini en çok babalarının yanında güvende hissediyormuş, erkekler de annelerinin yanında. Öyle biliyorum ben. :)

    YanıtlaSil
  15. benim baba da tipik ikizler burcu. toyota gibi adam diyemem ama bi şahin, bi kartal olabilir mesela... :D
    bi dakikası "agu bugu nasılsınız canlarım" diğer dakikasında "gerizekalılar kumanda nerede" diye inletir. sinirlidir, aşırı sinirlidir. ama kötü baba değildir, ama bazen salak siniri yüzünden nefret ettirir. aması da ama işte...

    YanıtlaSil
  16. Sana model olamamış daha doğrusu baba olamamış bir insan.. Ne kadar acı.. En azından karşında enişten gibi biri varmış Mert. Onu kendine örnek al ve sen süper baba ol! Aile bireyi işte atsan atılmaz satsan satılmaz.. Bazı istemedğimiz insanlar ömrümüz boyunca adımıza kazılı olur işte bu dünya böyle. O yüzden hayatını mafetme.. Neden deme kendine.. Ya da keşke. Çünkü elinden gelmeyen bir şey, kontrol edemedeğin bir durum için ne kadr düşünsen ne kadar acaba desen o güzelim beynine yazık edersin. Benim kuzenimle babasının ilişkisi öyleydi. Üstelik o bir kız ve kızlar için babalar ne değerlidir bilirsin. Ama şu an harika bir kocası var ve çok mutlu. Takmadı, her şeyi kendi dilediğince yaptı. Sen de üniversiteyle özgürlük biletini alır ve yolunu çizersin ve o yolda harika bir kadınla karşılaşırsın umarım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. @Bidüşün
    Sinirli babanın hali de bir başka oluyor ya. Allah sana sabır versin. İkizler burcu erkeğinin duyguları değişkendir. Ben çok anlaşırdım sen nasıl anlaşıyorsun acaba :) Bu sinirli hali sana kötü bir biçimde yansımaz umarım :)

    @Dilara
    Hiç iyi model olamadı bana. Eniştemin babalığı daha sahici geliyor bana. Ne kadar ilgili kuzenime karşı bir görsen. Alıştım artık zaten ya. Eskisi kadar çok kafama takmıyorum bu tür konuları. Her şey olacağına varıyor zaten Dilara. İnşallah dediğin gibi olur. Teşekkür ederim iyi sözlerin için :)

    YanıtlaSil
  18. ''Ben çocuğuma kesinlikle böyle davranmıycam''bazen o kadar çok kullanıyorum ki bu cümleyi, yalnız olmadığıma sevindim

    YanıtlaSil
  19. bu durumu anlamak bana çok uzak sanırım... Babasının üzerine titrediği biricik kızıydım bugüne dek.Ama büyüyünce işler değişiyor.Korumacılık baskıcılığa dönüşüyor.Seni sahiplenen , üzerine titreyen masal kahramanı canavara dönüşebiliyor bazen...

    YanıtlaSil
  20. fotoğraf çok iyiymiş yalnız...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe