Hayallerimizden başka neyimiz var ki?

Pazartesi, Şubat 20, 2012

Hayaller insanı ayakta tutan manevi güçtür. Gerçekleştirmek için çırpındığın, gerçekleştirdikten sonra da '' bu muydu?'' dediğin o hayallerden bahsediyorum işte.
 Üstelik hayaller insanın sığınacağı bir liman görevi görür bazen. En üzgün olduğun anlarda aklına gelir birden. Ne için yaşadığını hatırlar sana. Ayağa kalkman için sana elini uzatır hayallerin..
  Şimdi hayal etmeye çalış. Hayal etmenin huzur verici etkisi hissedeceksin. Mesela, çok başarılı bir şarkıcı olmuşsun. Bir konserde şarkıların herkesin dilinde pelesenk olmuş. Hep birlikte söylüyorsunuz. Spot ışıklarını gözünü almasına rağmen şarkı söylemeye devam ediyorsun. Unuttuğun şarkı sözlerini dinleyicilere söylettiriyorsun. İmza günlerinde hiç olmadığın kadar imza atıyorsun albüm kapaklarına. Gazetelerde fotoğrafını görüyorsun sonra. Öyle mutlusun ki..
    Bir dansçı olduğunu düşün. Canlı yayında herkesin gözünün önünde hareketli bir şarkıyla dans ettiğini düşün. Enerjinin tavan yaptığını ve dünyanın en mutlu insanı senmişsin gibi düşün. Şarkı seni kendinden geçirecek kadar neşeyle çalıyor. Dansın bittiğinde seyirciden gelen alkış sesleri gururunu okşuyor..
    Sevdiğin insanı hayal et. En son sana ne zaman gülmüştü? O anı hala dün gibi hatırlıyorsun biliyorum. Sonra sana sarıldığını düşün. Gözlerinin içine baktığını ve seni çok özlediğini söylediğini düşün. Birlikte güldüğünüz bir olayı hatırla. Yüzünde hafif bir tebessüm oluştu dimi? İşte hayal kurmanın en güzel yanı da bu. İnsanı mutlu eden bir yanı var.
    Çocukluk arkadaşını yoldan geçerken gördüğünü hayal et mesela. Göz göze geldiğiniz o ilk anında ne kadar mutlu olduğunu hatırla. Eski günlerden konuşurken ne kadar mutlusunuz öyle.   Geçmişte yaşadığınız acı tatlı anların senin için ne kadar anlamlı olduğunu düşün. Çocukluğunda oynadığınız oyunlardaki mutluluğu düşün. Ne güzel günlerdi dimi?
    Üniversiteyi kazandığın o anı düşün. Annenin sana gururla sarıldığı anı hayal et mesela. Sonra birbirinden sağlam arkadaşların olacağını düşün. Okul kampüsünün önündeki uzandığın çimenlerden gökyüzüne baktığını düşünsene bi. Oradan bakınca gökyüzü ne güzel görünürdü kim bilir..
    Katıldığın bir kareoke partisinde sahneye çıkıp şarkı söylediğini hayal et. Herkesin gözlerinin önünde gözlerini kapatıp şarkıyı hissettiğini hayal et. Tüm umursamazlığınla sahnede hoplayıp zıpladığını hayal et. Ya da bir barda içkinin dibine vurduğunu sahneye çıkıp hareketli şarkı eşliğinde klip çekiyormuşçasına dans ettiğini düşün.
   Dışarıdan gelen yağmur sesini hayal et. Battaniyenin altında kahvenle birlikte film izlediğini düşün. Yanında sevdiğin insanla film izlemek ne de güzel öyle. Pencereden yağmurun yağışını izlediğini hayal et mesela. Yağmurun huzur verici yanını hissedebiliyorsun dimi?
   Çok ünlü bir manken olduğunu, podyumda büyük bir mutlulukla yürüdüğünü düşün. Karşındaki kameralara gülümsediğini hayal et. Fondaki şarkı eşliğinde hafiften dans ettiğini düşün. Ya da dergi kapaklarında boy boy fotoğraflarının olduğunu hayal et. İç çekişini duyar gibiyim..
   Bir tiyatro oyuncusu olduğunu düşün. Herkesin önünde başrol oynadığını hayal et. Romeo ve Juliet'i oynadığını düşün mesela. Kuliste ''Heyecandan kalbim ağzımdan çıkacak neredeyse'' dediğini düşün mesela. Oyun bittiğinde salonda kopan alkışı hayal et. Alkışlanmak ne güzel bir şeymiş meğer. Ne de mutlu oluyormuşsun sen öyle. 
   Sana sürpriz doğum günü partisi yapıldığını düşün. Bir şey anlamaman için hatırlamama numarasını yaptıklarını, üzülünce oyuna son verip iyi ki doğdun seslerini duyduğunu düşün. Arkadaşlarının sana sarıldığını ve iyi ki varsın dediklerini hayal et. 
   Sahilde hiç yorulmadan seninle birlikte yürüyen birini düşün ya da üşüdüğünde sana sıkıca sarılan birini. Sıcaklığını hissedebiliyorsun dimi? Hayal etmenin böyle bir gücü var işte. İnsanı düşünce gücüyle mutlu edebiliyor.
   Çocuğunun sana ilk seslenişini hayal et mesela. Ya da  Onu kucağına ilk aldığında hissedeceğin huzuru hayal et. Düşüncesi bile seni mutlu ediyor baksana. Sevdiğin insanın sana yatakta kahvaltı hazırladığını düşün. Öperek uyandırdığını hayal et mesela. Ya da uyurken onu izlemeyi hayal et. Nefes alış verişini hissedebiliyorsun dimi?
   Arkadaşlarınla birlikte pikniğe gittiğini düşün mesela. Birlikte mangal partisi verdiğinizi, yapılan sucuk ekmeği büyük bir iştahla yediğini düşün. Ya da bir kumsalda güneşlendiğini düşün. Güneşin o huzur veren yanını, deniz kokusunu, güneş kreminin rahatlatıcı etkisini düşün. Dalgaların sesinin sana ne kadar iyi geldiğini düşün. Tek ihtiyacın bu sanırım; Huzur. Biraz da sevgi olsa ne iyi olurdu.
   Hayaller böyledir işte. İnsanı hayata bağlayan bir yanı var. Hayallerimiz sahip olduğum en masum şeylerdir. Bizim ikinci dünyamız gibidir. Bize huzur ve mutluluk veren yegane mabetimizdir. Hayallerinin solması olayı ise bambaşka bir şey. Mutsuzluğun ilk evresidir hayal kırıklığı. Hayal kırıklığına uğramış biri eskisi gibi olamaz karşısındaki insana karşı. Bir insanı gerçekten ne hayal kırıklığına uğratır biliyor musun? Gerçekleştirmek için çırpındığı hayallerini başkalarının bakkaldan ekmek almaya gidiyormuşçasına kolay gerçekleştirmesi. Hem de hiç hak etmeden..
Bu da şarkımız olsun
Hayallerin sana mutluluk getirir umarım..
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

23 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Gerçekten hayal etmenin insana mutluluk verdiği bir gerçek.Ben balık burcuyum ve tam bir hayalperestim dediklerinin hepsini hayal ettim.Ve gülümsedim :) Eğer bir şansım olsaydı çok iyi bir dansçı olmak isterdim.Ya da çok iyi bir piyanist.Ama şimdi tek bir hayalim var o da ünivesiteyi kazanmak annemin gururunu gözlerinden okumak :)

    YanıtlaSil
  2. @Kaybolmuş bir Denizyıldızı
    Balık burcu çok duygusal olur derler. Duygusallığın verdiği hayalperestlik ne güzel bir şey ya. İstediğin zaman hayal kurabiliyorsun. Ben üzgün olduğumda hayal kuramam mesela. Ben çello çalmak isterdim. Piano da çok iyi bir seçim. Tuşlara dokunmak insana inanılmaz mutluluk verir. İnşallah üniversiteyi kazanırsın ve anneni sevindirirsin Denizkızı :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bu yaşıma geldim bu kadar şey ne yaşadım ne hayal ettim :) Hayal etmeden istediğimiz şeylerin gerçekleşmeyeceğine inanırım hep ama son bi kaç yıldır hayal ettiğim her şeyin hüsranla sonuçlanmasından sonra artık hayal kurmayı bıraktım diyebilirim. Umarım hayallerin gerçek olur :)

    YanıtlaSil
  4. Aşırı ya bazen kendi duygusallığımdan sıkılıyorum o derece :))
    Çello da güzel bir seçim ama benim için piyanonun yeri farklı dediğin gibi tuşlara basmak harika bir duygu:)Teşekkür ederim inşallah hepimizin istekleri gerçekleşir :)

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle haklısın... bir kere o kırıkları yerden topladığımızda bir daha eskisi gibi olamıyoruz , başkalarının tekrar kıracağı korkusuyla kocaman bir boşlukta yaşıyoruz bazen...

    YanıtlaSil
  6. "Sevdiğin insanı hayal et. En son sana ne zaman gülmüştü? O anı hala dün gibi hatırlıyorsun biliyorum. Sonra sana sarıldığını düşün. Gözlerinin içine baktığını ve seni çok özlediğini söylediğini düşün. Birlikte güldüğünüz bir olayı hatırla. Yüzünde hafif bir tebessüm oluştu dimi? İşte hayal kurmanın en güzel yanı da bu. İnsanı mutlu eden bir yanı var."

    ben bu kısmı her gün yapıp gittiği güne ağlaya ağlaya lanet okuyorum. kimi hayaller insanı acıtmıyor değil. ama gariptir ki kimisi de yaşama nedenin oluveriyor.

    YanıtlaSil
  7. hayal... hayal etmek güzeldir mesela ben çok fazla hayal kurarım mutlu yada üzgün olduğumda bazen hiçbiri gerçekleşmez ve dahada üzülür insan ama olsun o kısacık zaman da da olsa biraz olsun mutlu oluyoruz galiba :) ayrıca ben büyük bi ressam olmayı ve keman yada piano çalmayı isterim hayaller güzel yaa olmıycak bişey bile olsalar yinede çok güzel :)

    YanıtlaSil
  8. Hayal etmek benim birinci dünyam hatta öyle olduğu için gerçek hayattan kopuyorum bazen ama olsun yine de hayal etmek çok güzel,şimdi seninle sinemaya gittiğimizi sinema çıkışında kahve içtiğimizi hayal ediyorum mesela, huzuru hissedebiliyor musun?

    YanıtlaSil
  9. @Bir İnce Ses
    Abi yaşadığın hayal kırıklıkları belki de hayal kurmaktan soğutmuştur seni. Ondan da kaynaklanabilir yani hayal kurmaman. Bir kerecik olsun hayal kurmayı dene. Belki gerçekleşir kim bilir :)

    @Kaybolmuş bir Denizyıldızı
    Balıklar çabuk ağlarlar. Öyle duymuştum. Umarım sen fazla ağlamıyorsundur deniz yıldızı. Çello konusunda hem fikiriz bak. Teşekkür ederim. Hepimizin hayalleri gerçekleşir umarım :)

    @çokomell
    O boşlukla yaşayan insanların sayısı her geçen gün artıyor sanırım çokomell. Hayal kırıklığına uğramış birisi etrafındakilere aynı mutlu dolu gözlerle bakamaz. Kendimden biliyorum. :)

    YanıtlaSil
  10. @KIZILGIN (Selnur Güneş)
    Biliyor musun ben de aynı şeyleri hissediyorum. Hayal kurarken insanın canı acır mı ya? Benim acıyor işte. Gerçekleşmeyeceğini bildiğim halde hayal kuruyorum. Havanda su dövüyorum sanırım. Ama bazıları da yaşama sevinci aşılıyor insana Selnur. Garip bir durum gerçekten :)

    @Salıncaktaki Kız
    Sende tıpkı benim gibisin Salıncaktaki kız. Üzüleceğini bile bile hayal kuruyorsun. Sonra gerçekleşmeyince o hayallerin altında kalıyorsun. Boşver kötü hayaller barınmasın hafızanda. İyi hayallerin olsun her zaman. Pozitif düşün, pozitif olsun derler ya işte öyle bir şey :)

    @Holly
    Ah canım ya ne kadar mutlu olurdum biliyor musun. Seninle sinemaya gidicez bir gün merak etme. Çikolatalı mochamızı da içicez dimii Bukionka ^_^

    YanıtlaSil
  11. o kadar çok hayalimin altında kaldım ki enkaz altında ezilmek üzereyim nerdeyse :/ haklısın aslında pozitif düşünce çok etkiliyo hayatı ama negatif yaşarken pozitif düşünmek zor oluyo biraz :)

    YanıtlaSil
  12. Biri hayaller mi dedi :D
    hayalsiz olmaz ki :)

    YanıtlaSil
  13. @Salıncaki Kız
    Hangimiz ezilmiyor ki hayallerinin altında :) Negatifliği belli etmemeye çalışmak çok yorucu gerçekten salıncaktaki kız. Seni anlayabiliyorum :)

    @Hayalci
    Bu yazıyı yorumunla bütünledin resmen hayalci. İyi ki geldin. Hayalsiz hayat mı olurmuş hiç. ^_^

    YanıtlaSil
  14. Harika bir yazı yazmışssın vişne ellerine yüreğine sağlık benim gibi hayal kurmaya bağımlı birsine göre yazdıkların ama bu yazdığın güzel hayallerin hiç birini yaşamayacağımı biliyorum yıllardır ancak hayal kurabiliyorum ve hayal kurmak artık canımı acıtmaya başladı bıraktım artık hayal kurmayı çevremde kimse beni anlamıyor sevmiyor hayal bile kurdutmuyorlar yazını okurken gözlerim doldu ama benim için en vurucu satırlar son kısımdaki gerçekleştirmek için çırpındığı hayallarini başkalrının bakkaladan ekmek almaya gidiyormuşcasına kolay gerçekleşmesi bu kısım benim yüreğimi dağladı yorumum biraz uzun oldu ama böyle güzel yazı yazmıssın bende içimi dökmek istedim :)

    YanıtlaSil
  15. @Miwako
    Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Hayal kurmak iyidir ya ama bazen gerçekleşmeyeceğini bildiğin halde hayal kurmak insanın canını sıkabiliyor Miwako. Hayallerinin bir türlü gerçekleşmemesi, canını sıkmasın. Her şey olacağına varıyor en nihayetinde. Üzme kendini, belki kurduğun hayaller bir gün yüzüne güler ha ne dersin :)

    YanıtlaSil
  16. evet galiba anlıyorsun beni :) bu arada adım mika yani burada öyle kullanıyorum neden söyledim bilmiyorum ama öyle yani :)

    YanıtlaSil
  17. Hayaller üstüne düşünmeye itti bu yazın beni.Hayallerimin ötesinde gerçekleşen hayallerim oldu gene de artık pek hayal kurmuyorum.En azından gerçekleşecek türden olmuyorlar artık.Bu yazından hareketle bir hayal yazısı yazmak geçti içimden hayal kurmaya devam et gerçekleşmesede kurmak bile yeterince güzel.

    YanıtlaSil
  18. @Salıncaktaki Kız
    Burada kullandığın ismin ismin çok güzelmiş Mika. :)

    @Huyumkurusun
    Sana ilham kaynağı olabildiysem ne mutlu bana. Güzel şey ya hayal kurmak, ben seviyorum. En masum şey bence. İnsanın içini ısıtan bir yanı var hayallerin :) Teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  19. hayalsiz insan idealsiz insandir, idealsiz insan yasamayan insandir yani oludur ;)

    YanıtlaSil
  20. Yalnız bir sorun var, mümkünse benim gibi olması muhtemel olmayan hatta caiz bir tabirle imkansız olan hayaller kurmayacaksın.. Yoksa yemişim hayal kurmanın huzurunu, bu sefer imkansızlığın huzuru gelip çörekleniveriyor insana ;) sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. haklısın ama bazen hayal kurmak saçmalıkmış gibi geliyo sadece hayal diyosun hiçbişey hayallerimdeki gibi olmıycak!diyosun sonra boşver yaa hayal kurmak çok güzel diyosun :P çok dengesiz bi yorum oldu

    YanıtlaSil
  22. ya bu yazı da iyi:D Sen iyi yazıyosun ya:D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe