Başladığım yere geri döndüm..

Cuma, Mart 16, 2012

 Mutlulukla mutsuzluk arasında garip bir ruh hali içerisindeyim. Bir yanım çok üzgün bir yanımsa çok enerjik. Bıraksan deli danalar gibi koşacağım caddenin ortasında. Öbür yanımsa tüm depresifliğiyle peşimden ayrılmıyor. Korkma lan depresif değilim bu sefer. 
  Dershanede çeşitli olaylar oluyor. Ve ben figüran oyuncu gibi olayları uzaktan izliyorum her zamanki gibi. Hiçbir zaman başrolü oynamadım. Oynamak isterdim elbette ama benden daha yakışıklılar kapardı o rolü. Ben hep ikinci plandaydım. Değerim hep sonradan anlaşılırdı yani. 
  Her gün yeni şeyler öğreniyorum. Mesela otobüste ayaktayken, oturmanın ne kadar değerli bir şey olduğunu anlıyorum. Sonra annemin ne kadar fedakar bir insan olduğunu anlıyorum. Dünyadaki en fedakar insanlar şüphesiz anneler bence. İnan bana sen de öğreniyorsun, belki de öğrendiğinin farkında değilsindir. Gördüğüm insanlar hakkındaki düşüncelerim değişmedi çoğu zaman. Yanıldığım olmuştur elbette ama çoğu zaman haklı çıkmışımdır. Ön yargılı olmadım hiç, sadece tahminlerde bulundum. İnsanlara karşı ön yargılı olmamak gerekiyor. Bazıları seni şaşırtabiliyor çünkü.
   Dershaneden bahsedeyim biraz sana. Sınıfımızdaki Mongol Tarkan vardı ya hani, -çekik gözlü Bodyguard gibi olan çocuk- işte o sınıftan gitti. Derste bel altı espriler yapıyordu Emreyle. Örnek veriyorum; 
  Coğrafya dersindeyiz. Nüfus piramitlerini işliyoruz. Hoca piramit çizemiyor. Dalga geçiyoruz. Sınıfça gülüyoruz. O derste çok gülmüştüm. Kutay diye arkadaşım var. Emreyle konuşuyorlar derste. Kutay tahtaya kalktı piramit çizdi. 
Emre: Ben daha güzel çizerim oğlum
Kutay: Sen sus köse, sakalın kadar konuş ( Emre köse. Sakalları çıkmadığı için çok üzülüyor)
Emre: Sakal kadar kıl çıkan yerler de var koçum, dert etme sen. dedi ve ortalıkta bir kahkaha sesi duyuldu.
 Kızlar rahatsız olmuş sanırım bu diyalogdan. Müdüre gitmiş şikayet etmişler. Müdür de anında sınıftan attı. Mongol Tarkanı da attılar. O da şey demişti bir derste. '' Her şeyin uzunu makbüldür.'' 
  Oğlum var ya ne manyaklarla uğraşıyorum ben sen biliyor musun. Hayır işin bu kısmını geç, iğrenç esprilere maruz kalıyorum. Allahım deli olacağım yeminle. Adamın biri varmış ikinci dönem düzeltmiş gibi aptalca esprilerin havada uçuştuğu yerde benim eğlenceli olmamı mı bekliyorsun sen? Espri kalitesi diye bir şey var yahu. İnsan biraz kaliteli espriler yapar. Sınıftan onlar gidince etraf süt liman oldu. O kadar sessiz ki öksüren bile anında beli oluyor. 
  Onun dışında İstanbul üniversitesinde sınava girdik. Onu da detaylıca anlatacağım bir ara mutlaka. Ne kadar aptalca hareket ettiğimi de anlatacağım merak etme. Sanırım hiçbir zaman büyümeyeceğim.
  Dün ciddi bir olay yaşadım arkadaşlarımla. Öğle yemeğini yemek için her zamanki gibi o iğrenç dönerciye gittik. Döneri severim ancak her gün yiyince insanda bir isteksizliksiz doğuruyor. Her zamanki gibi siparişleri verdik. Derken Tansu siparişlerin geç gelmesinden yakındı. '' O kadar beklemek zorunda mıyım ben, dersime geç kalacağım'' dedi adama. Adam da '' Çiğ et mi verelim sana onu mu istiyorsun'' dedi. Tansu da ''Siz de öğrencilerin geleceği zamana göre ayarların o zaman'' gibi şeyler söyledi. Tartışma epey sürdü. En sonunda adam '' Beğenmiyorsan gelme kardeşim'' dedi. 
  O andan sonra ipler koptu işte. Tansu hiçbir şey söylemeden çıkıp gitti hızlıca. Ne yapacağımı şaşırdım. Kilitlendim öyle. Tepki de veremedim doğru düzgün. Diyorum ya figüran gibiyim. Olayları dışarıdan izliyorum sadece. Tansu gidince Cansu da gitti. Ben ardından gitmedim diye bana kızdı.
   Ulan hiçbir şey yapmadığım halde yine suçlu durumuna düştüm arkadaş. Hadi tamam ben o an aptallık ettim ama olayı Facebook'tan silmeye kadar niye götürdü onu anlamış değilim. Çok ergence bir davranış. Bak aslıyla kaç aydır konuşmuyoruz kız beni face'den silmedi. Bazı insanlar hiç büyümeyecek galiba. Bahane oldu sanırım ona bu. Kütüphanede Serra hocayla matematik çalışırken geldiler. 
Cansu: Dönerin tadı güzel miydi Vişne?
Ben: Döner yemedim ki, siz gittikten sonra şokun etkisinden çıkamadım
Tansu: Keşke şoka girmek yerine yanımda olsaydın.
Ben: Ben gerçekten özür dilerim, o an ne yapacağımı şaşırdım.
Tansu: Boşuna konuşuyorum seninle. Sen başka masaya geçsene dedi bana sert bakarak. O bakışı asla unutmayacağım. 
   Bir süre sonra onlar kalkıp gittiler. Ben de evime gittim bu moral bozukluğuyla. O an üstümden yük kalkmış gibi hissettim. Üzüntüyle rahatlamışlık hissinin karışımı gibi bir his oturdu içime.
   Yalnız olmanın o kadar kötü bir şey olmadığını anladım. Eskiden bu durum canımı sıkardı ama artık sıkmıyor. Sanırım büyüyorum. Görende beni 15 yaşında sanacak ha. 18 yaşındayım ben olum. Nisan'da 19 olacağım. '' Ay canım ne kadar küçükmüşsün öyle'' dediğini duymadım sanma. 
   Bugün Burger'da karşılaştık. Farklı masalarda oturduk, iki yabancı gibiydik adeta. Onlar bana baktı, ben onlara bakmadım. Ranch sosun keyfini çıkardım. Ranch sosla birlikte sarımsaklı mayonezi de yedim. Yiyeceklerden mutlu olmayı becerebiliyorum sadece.
   Şimdi başladığım yere geri döndüm. Dershaneye başladığım o ilk güne yani. Kimseyi tanımıyordum hani, tek başıma insanları tanımaya çalışıyordum. Yine aynı duruma geri döndüm. Tek fark yanımda Çikilop var. Sıra arkadaşımın benim için ne kadar değerli olduğunu anladım bugün. 
   Tuğba'nın kocaman bir yüreği var. Derslerde kafasını omzuma koyuyor. O kadar mutlu oluyorum ki, bana güvendiğini gösteriyor bu durum. Onu mutsuz gördüğümde hemen konuşuyorum. Dayanamıyorum lan mutsuz insan görünce. 
  Bunun dışında Buketin gerçek bir dost olduğunu anladım. Her olayda yanımda oluyor çünkü. Sevincimi de üzüntümü de onunla paylaşıyorum hep. Aylinin mektubu geldi bugün. Mektubu görünce bütün mutsuzluğum gitti biliyor musun. İçinden karikatür dergisi çıktı. Koleksiyonun en eski aynı zamanda değerli bir parçasıymış. Gözüm gibi bakacağım o dergiye. Manevi şeylere çok önem veririm ben. Bak görüyor musun çevremdeki insanlar şu iki değerli insan kadar kıymet vermiyor bana. İlgi manyağı birisi değilim. Sadece değerli olduğumu hissetmek istemiştim. Aptallık etmişim. Figüranlık rolüme devam edeceğim sanırım Hazirana kadar. 
   Yalnız yemek yemek o kadar da kötü değilmiş. Ne kadar çok acı çekersen o kadar çok güçlü olursun cümlesini şimdi daha iyi anlıyorum. Diyorum ya sana hayat her gün yeni bir şeyler öğretiyor bana. Ve seni ne kadar çok sevdiğimi anladım bir kere daha. Çünkü ne olursa olsun beni anlamaya çalışıyorsun ve sıkılmadan dinliyorsun. İyi ki varsın.. 
  Uzun lafın kısası insanların seni sevmesini hiç bekleme. Daha doğrusu insanlardan bir şey bekleme. Bir hayalin varsa onu kendin yap, kimseye muhtaç olma. Az insan sana daha çok huzur getirir emin ol. Benim dostlarımın sevgisi yeter bana. Diğerlerine gerek yok açıkçası. Kitaplarım var, filmlerim var. İnsan kendine yetiyormuş. Bunu da anladım ben. 
Belki de bir gün beni başından savmaya çalışan insanlar değil de beni anlamaya çalışan insanlar çıkar karşıma.. Kim bilir..
Ben Aylin'in mektubunu okumaya gidiyorum. Bu gece mutlu uyuyacağım.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

16 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. her gün gördüğün kişilerle küs olmak da kötü oluyo tabii, uzatmayın bence barışın ranch sos da çok güzel bu arada gece gece canım çekti bak

    YanıtlaSil
  2. vişne bazı düşüncelerin benim düşüncelerimle o kadar iyi örtüşüyor ki kardeşime senin için benim erkek halim diyorum :)bende son zamanlrada hiç mutlu değilim sen benden daha iyi durumdasın senin için seviniyorum kendim için üzülüyorum ama senin ne çektiğini sadece sen bilebilirsin bizim gibi hassas insanlar hep üzülmeye mahkum ama sen onurlu iyi ve karakterli bir insansın annem geçen gün benim için dedi ki senin sağlam bir karakterin var ama kendini ifade edemiyorsun dedi doğru mu söyledi bilmiyorum ama seninde sağlam bir karakterin var bence ben artık şöyle düşünücem kimse sevmiyorsa beni allah seviyor bir tek onun sevmesi bana yeter sende böyle düşün hep mutlu olursun inşallah ben son günlerde ahmet kayanın nereden bileceksiniz şarkısını dinliyorum tavsiye ederim güzel şarkı :)neyse çok uzattem kendine iyi bak dostum :)

    YanıtlaSil
  3. @Nah Hakuna Matata
    Ben bu tür durumlara çok alışkınım Hakuna. Lisede arkadaşlarımla çok küs kaldım. Küs kalmaya alışık bir bünyeye sahibim anlayacağın. Dediğin gibi zor olacak ama ben elimden geleni yaptım, konuşması ya da konuşmaması onun bileceği iş. Kimse için kendimi üzemem bu saatten sonra :)

    @Miwako
    Düşüncelerimizin aynı doğrultuda olmasına sevindim doğrusu :) Ben de öyleyim Miwako. Mutlu olamıyorum ama keyfimi bozmuyorum. Hayat bir şekilde yaşatıyor insanı, iyi ya da kötü. Teşekkür ederim söylediklerin için. Sen de iyi karakterli birisin. Sanırım ben de kendimi gerçek hayatta ifade edemiyorum. İfade edebilseydim figüran olmak yerine başrolü oynardım. Değerim sonradan anlaşılmazdı. İnşallah sen de mutlu olursun :) Ben de o şarkıyı dinliyorum şu anda. Tesadüfe bak. :D Suskunlarda çıktıktan sonra çok sardım bu şarkıya. Ahmet Kaya bir başka yahu. Sen de kendine iyi bak ve kendini üzmemeye çalış :)

    YanıtlaSil
  4. Dostum! Yine olanlar olmuş, yapacak tek şey beklemek. Ben olsam beklerdim de, gerisi gelmiyor bekleyince. Bu durumlarda bir metod varki ya çözer ya da daha beter hale getirir.
    -bende işe yarıyor.

    YanıtlaSil
  5. az ve öz insan kesinlikle daha çok huzur getirir vişnem emin ol :)
    çok sevdim bunu :)

    cevabını dört gözle bekleyeceğim :)

    kendine iyi bak moraller yüksek olsun boşver düşünme kötü şeyler.
    ama görüyorum ki sen zaten bunu başarıyorsun. Dediğin gibi hazirana kadar.. :)

    YanıtlaSil
  6. Mert tamda bu kaç yaşında ne çocukça davranışlar bunlar böyle dedim ki
    "Görende beni 15 yaşında sanacak ha. 18 yaşındayım ben olum. Nisan'da 19 olacağım. '' Ay canım ne kadar küçükmüşsün öyle'' dediğini duymadım sanma. " dedin:D:D

    alemsin valla. Kendini fazla mı dinliyorsun ne:P

    Faceden silme olayları seni umursadıklarını mı gösterir acaba diye düşünüyorum. Yine de çok saçma tabi o ayrı..

    Ayrı takılmak bazen çok harika bişey. Kendi başına yemek yemek falan..

    Ve kendini hiç bir zaman ikinci plan sanma. bazı insanlar uzaktan izlenir ve sen bunu çoğu zaman bilemezsin ya da sonradan farkedersin bu da bi nevi başroldür:)

    Ben hiç farkedilmediğimi sandığım dershane dönemimde bir çok insanın takip ettiği önemsediği biri olduğumu farkettim. Çok beğenildiğimi ama soğuk yapım ve genelde konuşacağım insanları çok seçtiğimden kimseler yaklaşmak istememiş.Bunları farketmem uzun hikaye ama o zaman çok tuhaf hissediyorsun kendini. Aslında bişeyler istediğimiz gibi gitmiyorsa cevabı kesinlikle bizde..

    Sonra çalıştığım dönem yine böyle bir hisse kapılmıştım. Ama sonra yine farkettim ki cadde üstündeki tüm işletmeler beni tanıyor ve seviyormuş. Ne zaman bir mağazaya girsem tanındığımı ve izlendiğimi farkettim. Adım hariç herşeyi biliyorlardı. Ki ben sessiz bir insanım/insandım..

    yine uzun yazdım:P

    ha bi de çocuk mu o atarlanan arkadaşın o artistlik yapıp gitti diye peşine koyun sürüsü giti takılmak zorunda mısınız. Ne olduda desteğe ihtiyaç duydu! Gittiğiniz dönerci yurdum esnafı uygun bir yer ise onun sinirini çekmez tabi ne sandı! Haklı ama haksız arkadaşın. Ve gereksiz bir boşboğazlık olarak görüyorum bu yaptığını...

    YanıtlaSil
  7. Resmen ağzım şaşkınlıktan açık okudum. Ne kadar saçma sebeplerden tartışma çıkarıp olay büyütüyolar. Sinirlenip anında Facebook'tan silmek de apayrı bi olay. Boşver Vişne, böyleleriyle arkadaş olma daha iyi.

    Yapılan espriler iğrenç olabilir, tamam. Ama sinirlenip şikayet etme kafasını anlamıyorum. Dersane bile değil, bizim okulda sınıfta böyle şeyler hatta fazlası oluyo hocalar gülüp geçiyo da şikayet eden olmuyo. Çok fazla abartmışlar durumu.

    Takmamak en iyisi, hepsi gelip geçici insanlar. Hem az kaldı canım merak etme kurtulacaksın hepsinden :)

    YanıtlaSil
  8. Tansu kendini hayatın merkezi sanıyor ne olmuş yani o gitti diye sende gitmek zorunda mısın sanki! Aman dediğin gibi bahane arıyormuş o, 1 kaşık su bulsam boğarım yani kibirli ve egoist insanları sevmiyorum hiç.
    Sende benim için çok değerlisin biliyorsun, tek dostum sensin bunu erkek arkadaşım anlamasa da. Aylin'i de tanımasam da garip bir şekilde seviyorum, iyi ki var o da :)
    Hepsi geçecek geçici bir ortam geçici arkadaşlar, üniversitenin tadını çıkartacaksın! Kahveni içerken buraya yazı yazacaksın yine, hey millet ben Marmara'ya gidiyorum diye :) Pozitif ol, çok düşünme!

    YanıtlaSil
  9. hep derim ben, yalnızlıgını sevmeli benimsemeli insan. çünkü ondan daha gerçek bir dost yok.

    YanıtlaSil
  10. @At Yarışındaki Eşek
    Beklemekten başka bir şey yapamıyorum zaten dostum. Boşver ya böylesi daha iyidir hem. Allah böyle bir şey yapmışsa bir nedeni vardır diye düşünüyorum. :)

    @Summer Scott
    Cevabını en kısa zamanda yollayacağım dostum. Kesinlikle öyle, insan kendine yetebilen bir varlık oluyor bir süre sonra. Ben bunu anladım artık. Biraz geç oldu ama olsun anladım yani :D Hazirana kadar dayanmam lazım. Başka türlü olmaz zaten ^_^

    @Amak-ı Hayal
    Son zamanlarda kendimle çok sık konuşur oldum Özlem. Bir de yazı yazarken kendimle konuşmayı seviyorum. Daha keyifli yazmamı sağlıyor.
    Açıkçası bana çocukça geldi o silme olayı. O kadar hukukumuz var sonuçta. Böyle davranmasından sonra iyice soğudum diyebilirim.
    Yalnızlık güzel şey evet :) Ranch sosla güzel güzel geçiniyorum :D Bak sen böyle dedin ya O esnaflar beni tanıyor mu acaba diye sordum kendime. Tanıyor olabilirler. Anlam veremedim ben de açıkçası. Esnaf Dönerci bu durumu haliyle kaldıramadı, tartıştılar işte. Sonuç olarak başladığım yere geri döndüm Özlem :)

    YanıtlaSil
  11. @Rockunzel
    Diyorum ya bahanesi oldu bu olay silmek için. Açıkçası pek önemsemiyorum artık Rockunzel. Dostluğumu hak etmiyor.
    Ayrıca şunu da belirteyim, sınıfımdaki kızların bir kısmı muhafazakar. Böyle konuşmalara alışık olmadıklarından rahatsız olmuşlar sanırım. Dolayısıyla şikayet etmişler. Hazirana kadar sıkacağım artık dişimi :D Sonra kurtulacağım ^_^

    @Holly
    Buket ya öyle üniversiteli olduğumu söylemeyi çok istiyorum biliyor musun. İnşallah o günleri görürüz canım. Pozitif olmaya çalışıyorum olabildiğince. Kibirli insanlara ben de tahammül edemiyorum. İçten insanları daha çok seviyorum ^_^

    @Kızılgın
    Bazılarımız yalnız kalmak isterken bazılarımız yalnızlıktan kurtulmaya çalışıyor. Sence de garip değil mi bu durum Selnur. Yalnızlık iyi bir dost olabiliyor bazen insana :)

    YanıtlaSil
  12. hahahah sen sus köse:D çok güldüm buna ya:D Güzel yazmışsın tebrikler genç:)

    YanıtlaSil
  13. güzel bir blog www.sivyus.net

    YanıtlaSil
  14. @Deniz Acısu
    O sözden sonra sınıfta yaşanan kahkaha sesleri hala aklımda biliyor musun :D Eyvallah abicim, sağolasın :)

    YanıtlaSil
  15. acı çektiğin kadar mutlu oluyosun bence, bir yerde eşitleniyor yani. bir sürü değerli dostun varken ufacık birşeyde arayı açan kişiler için üzüldüğüne inan değmez. yalnızlığıyla barışınca hiçbir güç yıkamıyor insanı. güzel günler seni bekliyor vişne, iyi gününün de kötü gününün de tadını çıkar.

    sevgiler,
    md.

    YanıtlaSil
  16. bu yazınıda sevdim .. geç keşfettim seni . ama oLsun ^_^

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe