Neden Starbucks?

Cuma, Mart 09, 2012

  Eskiden kahveyle pek aram yoktu. Küçükken ananem Türk kahvesi içirmişti bir keresinde. O acının verdiği şokla geri püskürtmüştüm kahveyi. '' Püüüüuuuvvv! Bu ne be!'' demiştim şaşkınlıkla. Ananem muzip bir gülümsemeyle karşılamıştı bu tavrımı.
   Nescafe içtiğim ilk gün aklıma geldi bak. Her pazar evimizde kitap okuma günü yapardık teyzelerimle. Salonun köşesine dağılır kitap okurduk. Herkesin elinde kahve var. Benim elimde de sallama kuşburnu çayı var. Çocukluğumun en güzel anlarından birisidir o kitap okuma günleri..
İnsan hayatta ön yargılarımı yıkabiliyormuş, ben bunu öğrendim. Ve her gün yeni bir şey öğretiyormuş hayat ona. Benimki de tıpkı öyle oldu. Sömestr tatilinde sıkıntıdan patlarken annem nescafe getirip koydu önüme, '' Bi desene, belki seversin tadını.'' demişti. Ürkek bakışlarla içmiştim o zaman.
   Tadı biraz tuhaf gelmişti ilk başta ama zamanla damağında güzel bir tat bırakıyordu bu kahve. Üstelik insanın yorgunluğunu alıyor. Ben daha nescafeyi keşfederken arkadaşlarım çoktan '' Canım Starbucksa geliyor musun ;))'' demişti bir keresinde. Zönk diye kalmıştım. Starbucks'ın önünden geçerken burnunu tıkayan ben, şimdi oraya gitmek için can atıyorum. Diyorum ya, hayat insanlara ön yargılarını yıktırıyor.
   '' Starbucks ne be, daha kahvelerinin adını bile bilmiyorum. Ne işim var orada!'' demiştim bir keresinde. Cahil Vişne oturdu her şeyi tek tek araştırdı. Cahillik çok kötü bir şey ya yemin ediyorum. Mesela o bardakların yabancı ismini hiç bilmiyordum. Bardak adlarını bırak, kahve isimlerini bile bilmiyordum.
   '' Merhaba ben bi nescafe alabilir miyim?'' demekten korkuyordum. Neyse ki bu durumu profesyonelce halletmiştim o zaman. Ekşi sözlük sağ olsun hakkında yapılan bütün yorumları okumuştum. En çok hangi kahve seviliyor, hangi kahvenin içinde daha çok süt var, araştırdım valla hep. Kimileri özentilik olarak belirtmiş. Kimisi kahveleri pahalı bulmuş. 
   Ben o özentilerden değilim, başta bu konuda anlaşalım lütfen. Orayı evi gibi kullananlardan da değilim. Orası benim için sadece basit bir mekandan ibaret. Peki insanlar neden starbucksı seçiyor? Olaya objektif yönden yaklaşıyorum..
  • '' Ice tea yok Nestea var'' diyen uyuz garsonlar yok. '' Abii çay verim mi'' diye durmadan ısrar eden uyuz çaycılar yok.
  • İnterneti beleş. Birçok mekanda bu durum artık yaygın oldu biliyorum ama oranın internetini daha tatlı buluyor galiba insanlar. '' O kadar para verdim lan, biraz netinden yararlanayım. nasılsa beleş ;))) '' mantığıyla yaklaşıyor olabilirler
  • İnsanlar genelde daha kibar oluyor. Zenginlerin en uğrak yeri, herkesin elinde ya İphone var ya da Blackberry. Peki bende ne var? Nokia 5280. Masanın üstüne koymaya utanıyorum yeminle.
  • Ergenler fotoğraf çekmek için gidiyorlar. Bu konuda haklıyım. Eline profesyonel fotoğraf makinesini alan Starbucksa koşuyor. ''Kankaa ya  beni bide şöyle uzaklara bakarken çeksene, ya da dur dur bardak elimdeyken kahve içerken çek beni. Marka önde duruyor ha dimi? Bak Facebook'a atıcam bunları güzel olsun. ;))'' gibi cümleleri çok sık duyulur ortamda.Fotoğraf çekmek elbette herkesin hakkı ancak bu durumu abartanlar var. Ve bu komik duruyor, gerçekten.
  • Tatlılarını beğenenler var. Açıkçası orada tatlı yemeyi pek sevmiyorum. Kahve daha cazip geliyor. Zaten o kadar para verdikten sonra insan istemeden de olsa kahve içiyor.
  • Herkes kendi halinde. Apaçi mapaçi yok abi. Kızları abaza bakışlarıyla kesen odunlar yok. Daha rahat bir ortam yani. İnsan daha rahat hareket ediyor.
  • Bardakları için giden bile var abi. Sırf o karton bardağı almak için gidiyor bazı insanlar. Artık nasıl bir kafa yaşıyorlarsa anlam veremiyorum. Bardak bardaktır sonuçta. Bir şeyleri abartarak gözüme gözüme sokan insanları sevmiyorum. Her şey yerinde ve zamanında olmalı bence. Sırf hava atmak için niye gelir ki bir insan? Çok saçma ve itici bence.
  • Ders çalışmak için gelen var. Sırf '' Bakın hem kahvemi içiyorum hem dersimi çalışıyorum'' diye fark edilmek için geliyor yemin ediyorum. Abi sen dersini evde de çalışırsın ya. Ayrıca o gürültülü ortamda sen nasıl ders çalışıyorsun aklım almıyor. Bırak bu palavrayı lütfen. Orada ders çalışmadığın bariz belli.
  • Sevgiliyle ilk buluşma için ideal bir yer. Üstelik erkek cool olduğunu ispatlamaya çalışır  sevgilisini buraya getirerek. Ayrıca orada garip bakışlara maruz kalmazlar sevgililer. Öpüşseler bile kimse bakmaz yani. 
   Bunun gibi daha birçok sebep var aslında. Dediğim gibi ben sadece mekansal olarak bakıyorum oraya. Öyle abartılacak bir yanı yok yani. Ayda yılda bir iki kere gidiyorum zaten. O da üzerimdeki mutsuzluğu alsın diye. Kahvenin rahatlatıcı bir tkisi var. Üstelik biriyle gittiğin zaman dostluğunuz da pekişiyor. 
   Gidecek olan varsa tavsiyem White Chocolate Mocha içsinler. Tadı çok hoş. Ne çok acı ne çok tatlı. O latteyi sakın içmeyin bak. Bildiğin süt lan. Tat yok bir şey yok. Caramel macchiato desen Mocha ile aynı tatta hemen hemen.
   Ben bu isimleri hiç bilmiyordum biliyor musun. Araştıra araştıra öğrendim. Soğuk içecek olarak Frappuccinoyu tavsiye ediyorum. Bu içecek yaz aylarında çok sık tüketiliyor. Hararet alma konusunda üstüne yok abicim.
   İşi abartıp, Starbucksa tapan insanlardan ben de nefret ediyorum. Çok itici duruyorlar ya. Kendi Evi gibi kullanan insanlara ne demeli? Adam koltukta oturmuş sevgilisiyle saatlerce kahve içiyor ya. Lan kahveni içtin defol gitsene. İlla saatlerce kalmam mı gerekiyor!! 
Öznur ve Ezgiyle gitmiştik bir keresinde Taksimde tam 4 şubesi var saydım. Öznur '' Bu ne be evde yaptığım kahveye benziyor'' demişti. Ben böyle dediğini duyduktan sonra patlatmıştım kahkahayı. Parası çok olanlar için o kahve parası bir hiç valla. Ben o kadar parayı her hafta veremem. Canım çekerse ayda yılda bir kere giderim arkadaşlarımla. Hepsi bu. Sonuç olarak diyeceğim şudur: Nescafe'nin gözünü seveyim be!
Bu da şarkımız olsun.
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

27 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. genelde kasıntı tipler çok oluyo,ergenler elinde o bardaklarla çarşıda dolaşıyolar:) sana tamamen katılıyorum :):)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman ki gibi budur denilecek yazı.
    Bu arada blog yazılarının en alt kısmında kullandığın yazıyı yazdığım yazıda alıntı yaptım.Eğer istemezsen
    yazıyı silebilirim.
    yazı:http://yeliz-art.blogspot.com/2012/03/dost-mu-dusman-m-arkadas-m-dusman-m.html

    http://yeliz-art.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Burnumun dibinde Starbucks olmasına rağmen bir kere babamin zoruyla gittim. Bir daha da gitmedim. O ne kasıntı bir yerdir oyle. Normalde para sorunum yok ama beynim olduğu icin bir kahveye o kadar para vermem. Bir kahve alıp yüz saat oturamam vsvs. Konu Starbucks olunca biraz coştum kusura bakma. :)) yazı da güzeldi ;)))

    YanıtlaSil
  4. ben ilk gittiğimde bana americano yu tavsiye etmişlerdi.ıyy o nasıl bir tatdı öyle.acı acı acı... şimdi onu hatırlattı bu yazı bana =)=)

    YanıtlaSil
  5. O bardakların üstüne resim yapmak çok eğlenceli. :) Ben her gidişimde yanıma keçeli kalem alıyorum uzay mekiği falan yapıyorum. :) Kahveyi sevmeyen biriyim.AMa sturbucks'ın ve kahve dünyasının kahvesini seviyorum.
    Mocha+nane şurubu nu denedin mi? Bence çok harika. :)Ve tabi ki colombia <3 :)

    YanıtlaSil
  6. iyi de olsa para tuzağı... Bir kere öyle lüks bir kahveciden 'mokokokomoko' diye birşey istemiştim. Bildiğin 'nesquik' getirmişti önüme ve onun için de dünya para ödemiştim :)

    YanıtlaSil
  7. kahve içe içe müdavimi olmuş biri olarak konuşuyorum burda bak iyi dinle :D kahvenin aromasını seviyorsan eğer ne starbucks ne de nescafe en ama en iyisi tchibo. ben ordan kahvemi almaya başladığımdan beri (ki starbucks'ın sattıklarının yanında çok çok daha ucuz) starbucksa çok az gider oldum. önceden zaten öyle bayıla bayıla sürekli gitmezdim ama giderdim ayda 1 senin gibi :D
    ortam açısından bakınca cidden çok iyi ama alıcaksın kahveni kitabını oturup okuyacaksın süper oluyo :D koşuyolundaki starbucksı bilir misin bilmiyorum ama orda bi köşe var oraya aşığımdır ben. göz önünde olmayan çok rahat bi yer tam cam önü bir de koltuk koymuşlar falan harika :D

    YanıtlaSil
  8. benim de favorim sade filtre kahve ya da americano

    YanıtlaSil
  9. Starbucks'a ölürüm,hele kupalarına falan. Bide havuçlu kek. Ama işte sevdiceğim nefret ediyor, o kadar zaman içinde 1 kez gittik, onda da kavga kıyamet.E bir gün beraber gitsek,Bakırköy'e yolun düşerse? Ha?

    YanıtlaSil
  10. Tam anlamıyla kendimi gördüm şu an. Bende kahve delisi olup Starbucks'a az giden kahveye o kadar parayı vermeyi sevmeyen biriyim. Çok güzel bir yazı olmuş :D

    Şarkıya bayıldım ayrıca.

    YanıtlaSil
  11. bazı tatlar yaş arttıkça seviliyor patlıcan gibi bamya gibi.. kahveyi çokkkk severim .ben capitol şubesini seviyorum söylediğin gibi çok rahat. bardaklar epey büyük ama :)

    YanıtlaSil
  12. Hayatımda 1 kere bile olsun gitmeyeceğim mekanlardan -önyargı değil-
    Boğaziçi'li öğrencileri de kutlayamıyorum, direnememişler, okuduklarımdan bunu anlıyorum.
    Emin ol annem daha güzel yapıyordur kahveyi. :)
    Dediğim gibi önyargı değil ama gitmem. Bu yaz aldırabilirsem Suriye'den aromalı kahveler getirtmeyi planlıyorum, hatta yaz gelmeden de olabilir :). Bakır cezve alcam anneler gününde ehe.

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle ergenler fotoğraf çekmek için gidiyorlar.Sonra facebooka attı mı tamam ondan havalısı yok artık.O kadar saçma ve o kadar çocukça bir davranış ki.
    Hahaha öylelerine ben de sinir oluyorum sırf gitmemek için kahvesini son yudumda bırakanlar var.Allahım herkese akıl fikir ver :)

    YanıtlaSil
  14. nokia 1208'i gururla masanin uzerine birakabiliyorum. rahat ol opusene kimesnin bakmadigi bir yerde kimse telefonunu marka modelinede bakmiyor.

    YanıtlaSil
  15. Ben ilk zamanlar naneli mocha delisiydim. Şimdi onu içmiyorum. Eğer sabah erken saatlerde önünden geçersem mutlaka peynirli simit ve earl grey çayı ile kahvaltı ediyorum. Akşamda limonlu cheesecake ine bi çatal atarım, gerisini sevgilim yer :)

    YanıtlaSil
  16. @Renkli kuşla her şey tadında
    Evet, o kasıntı tiplere ben de çok denk geliyorum. Halbuki daha rahat olsalar ortaya böyle görüntü çıkmayacak. :)

    @Yeliz-Art
    Teşekkür ederim :). Alıntı yaptığın sürece hiçbir şekild sorun olmaz tabii ki. Duyarlılığın için ayrıca teşekkür ederim sana Yeliz. :)

    @Güven T.
    O paraya o kadar parayı allahın her günü nasıl veriyorlar anlamıyorum Güven. Üstelik zengin imajı vermeye çalışıyorlar. Olaya sadece mekansal olarak baksalar böyle olmayacak belki de. Hadi kahve aldın neden 3 saat oturuyorsun? Çok saçma abi ya. Teşekkür ederim :)

    @çokomell
    Oww. Sana en acı kahveyi vermişler çokomell. Keşke daha hafif bir kahve önerselermiş. Americano en ağır kahveleridir. Ben içmedim ama araştırmıştım. Bir dahaki sefere White chocolate Mochka iç derim :)

    YanıtlaSil
  17. @P01né.'
    Ben de bardakları seviyorum. Hiç resim çizmedim öyle. Ne güzel şeyler yapıyorsun sen öyle :) Hayır denemedim nane şurubuyla. Kahve dünyasını da çok seviyorum ben. Tatlıları çok güzel oluyor Melike :)

    @Gürhan
    Kesinlikle para tuzağı abicim. Onun yerine al marketten bir nescafe, iç evinde rahat rahat. İnan bu daha iyi geliyor insana. Ayrıca Nesquik olayına çok güldüm. :D

    @seymsomething
    Tchiboyu iyi bilirim. Arkadaşım Erkan oranın abonesiydi. Çok severdi orayı. Gitmek nasip olmadı ama önerini dinleyeceğim. Gloria Jeans'e gitmiyorum. Orası inanılmaz pahalı. Ayrıca o yeri bilmiyorum ama gittiğim yerde öyle cam kenarına oturabileceğim köşeler buluyorum Starbucksta :D

    @Mia Wallace
    Oo Mia sen çok sert kahve seviyorsun sanırım. Ben hayatta içemem ya. Çok ağır bir kahve o. :)

    YanıtlaSil
  18. @Üsturupsuz Yazar
    Oha kupan mı var :( Benim kupam yok ya. O kupalardan çok istiyorum ben ama çok pahalı abi. Tabii ki içeriz. Neden olmasın. Bir gün karşılaşırsak içeriz mutlaka cınım ^_^

    @Konuşma Baloncuğu
    İşte benim gibi düşünen biri daha! Fikirlerimizin aynı doğrultuda olması beni pek sevindirdi. Şarkıyı beğenmene de sevindim :) Ben de çok severim o şarkıyı.

    @Elma Kurdu
    Katılıyorum bu sözüne Elma Kurdu. Zaman geçtikçe insan yeni şeylere alışıyor. Patlıcan yemeklerini ben de sevmezdim biliyor musun. Sonradan sevmeye başladım tabii. Taksimdeki şubeleri çok güzel. Tüneldeki şubesini tavsiye ederim ^_^

    @At yarışındaki Eşek
    Oo sen işini biliyorsun valla Umut :D Suriyedeki kahveler çok acı olmaz mı ya. Ben Nescafeyi daha çok seviyorum. Boğaziçililer doğru bir eylem yaptılar esasında ancak seslerini tam olarak duyuramadılar. :)

    YanıtlaSil
  19. @Kaybolmuş bir Denizyıldızı
    O zihniyete sahip ergenlere allah akıl fikir versin ne diyeyim :) Gerçi bir zamanlar ben de ergendim ama hiç öyle şeylerim olmadı ki. :D Sırf hava atmak için gidenlere karşıyım ben sadece :)

    @Barney Sikerson
    Doğru söylüyorsun Barney. Ama insan kendini o an garip hissediyor. Hayatın adaletsiz olduğunu fark ediyor mesela. Rahat olmanı takdir ettim doğrusu :)

    @ Harry Goaz
    Have a super weekend you too :)

    @T.B
    Ben hiç naneli mocha içmedim Tuğçe. Genelde Çikolata soslu mocha içtim. Tadı çok hoşuma gitti. Ayrıca tatlısını da yemedim. Cheesecake sevmiyorum ben ya. Alışkın değilim öyle tatlara. Sütlü tatlıları daha çok seviyorum ben. Earl grey tea içmedim, sıcak çikolatasını içtim. Gayet güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  20. Adi mirra olan cok aci olur ama evet acilik var. Bugun iki fincan ictim, antidepresan etkisi yaratiyor, senin yuzunden :D nescafe sevmiyorum ya, eskiden olsa ok ama bu zamanlarda kesmiyor.

    YanıtlaSil
  21. Ah yine uzun yazmam gerekecek:P

    Bak canım aslında sadece kahveye para vermiyorsunuz o mekanın bütün nezihliğinin bir maliyeti var. İnsanlar artık bu pahalı ucuz kıyaslamasındaki şu yanlış ölçütlerinden kurtulsalar çok mesut olucam.

    İnsanlar ders çalışabilir böyle yerlerde. Şöyle ki ben mesela dışarda ders çalışmayı çok severim aslında benim için ses de gürültü de önemli değildir önemli olan atmosferdir ben kendimi rahat hissediyorsam bana iyi geliyorsa sorun yok:)

    Kitap okuma günlerinizi çok sevdim kulağa hoş geliyor..

    İnsanların bu tarz yerlere şartlarını zorlayarak da olsa gelmeleri statü sorununu gösteriyor. Statü atlamanın bir aracıdır bu tarz yerler, marka kıyafetler taksitle alınmış (zorlanarak) son model telefonlar.

    Tumblr a sarmış olan bir çeşit manyakların işi herhalde o fotoğraf çekme durumları ve gerçekten itici. Fotoğrafın yeri olmaz ama basitleşmeseler güzel olacak.

    Sevgili ile ilk bulaşma için gerçekten elit bunu tuttum:)

    Ve son olarak telefonundan asla utanç duyma saygınlığının bir parçası değil o telefon benim boğaziçi mezunu mükemmel bir beyne sahip olan sevgili üni. hocalarımdan biri modelini bile bilmediğim kocaman telsiz gibi bi tel kullanıyordu yere azıcık hızlı bıraksam kapanıyor diye dalga geçiyordu geliri babamı üçe beşe katlar ama o varlığıyla ve beyniyle saygın. Anlatabildim mi?

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  22. Dostluk pekişmesi kulağa hoş geliyor... Tekrar gideceğiz kesin, artık boş bardakları almayacağım söz :p
    Nezih bir mekan kesinlikle ve öyle önüne her gelen girmiyor, balık istifi gibi olması ve yer bulamamak çoğu zaman sorun olsa da seviyorum atmosferini ve verdiği huzuru :)

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar pahalı bilemem ama hayatta bi kahveye çok para veremem benim anneciğimin yaptığı sıcacık karton olmayan bardaklardaki içi ısıtan sımsıcak türk kahvesini ismi bile yabancı olan bu yere hayatta vermem hayatımda ilk kez bu ismi duydum cahil mod on :D off yine döktürdüm :D

    YanıtlaSil
  24. @At yarışındaki Eşek
    Mırra çok acı ya. Ben onu içersem hiç uyuyamam :D Nescafeyi daha çok seviyorum. Her gün bir kere içmek iyi geliyor bana :D Kahve içmek iyidir ya umut, sınav zamanında çok işe yarıyor dostum :D

    @Amak-ı Hayal
    Allam özlem ne güzel şeyler söylüyorsun ya. Her şeyin bir bedeli var sanırım. Nezih olmasının bedeli de kahve fiyatlarını arttırmayı seçmişler. Ben gürültülü ortamda ders çalışmam. Gittiğim mekanlarda genelde eli işte gözü oynaşta olan insanlar görüyorum. Bu durumdan yola çıkarak söyledim onu :D Eskiden çok yapardık kitap okuma günlerini, şimdi yapmıyoruz. Bir zamanlar telefonumdan utanıyordum ama artık utanmıyorum. Çok gereksiz bir şey bu utanç. Rahat olmak en iyisi özlem. Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

    @Holly
    Seninle kahve içmeyi çok seviyorum ben. Hiç olmadığım kadar mutlu oluyorum lan buki :D Doğru söylüyorsun nezih bir yer. Huzur bulmak için ideal bir mekanlardan birisi :) Hele arkadaşlarınla gidince daha bir güzel oluyor :D

    @Doctorsherlock
    Onlar ne para kırıyordur kim bilir. Bazı insanlar çok şanslı doğuyor sanırım. Ayrıca küresel emperyalizm'în kucağına düştük diyebilirim. Önümüz arkamız sağımız solumuz onlarla dolu baksana :)

    @Düşişleribakanı
    Annelerin yaptığı kahvelerin tadı bir başka oluyor yahu :D Ben mesela hafta sonu annemin türk kahvesini içmeden iş yapamıyorum. Ben de öyleydim biliyor musun :D Sonra öğreniyor insan ya. Bilmemek ayıp değil yeter ki çaktırma :D

    YanıtlaSil
  25. Bu yazı da iyi:D Bizim ergenlerimizde bir farklı anlıyor bu starbucksu:D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe