Arka koltukta unutulmuş gibi hissetmek..

Cuma, Nisan 27, 2012

  Hayatımın büyük bir kısmını bu hissi taşıyarak geçirdim. O his hala damarlarımda dolaşıyor. O his geçmiyor bir türlü. Hani arkadaşlarınızla sinemaya gittiğinizde sizin yanınızda oturmak istemez, diğer arkadaşınızın yanına oturur ve siz öylece morali bozuk bir şekilde filmi izlersiniz ya, işte öyle bir şey. Hep huzursuzluk, pişmanlık, hayal kırıklığı barındırır içinde. İnsanın filmle ilgili bütün ilgisi kursağında kalır. ''Keşke hiç gelmeseydim'' der içinden ama nafile, gelmiştir bir kere.
  Bu hafta bu hissi olabildiğince çok hissettim. Özellikle dün ve bugün inanılmaz boyutlara ulaştı. Kendimi ne kadar sakinleştirmeye çalışsam da sinirlenmeden edemiyorum. Uzun uzun yürüyüşler yapıyorum, bazen nefes alamayana kadar ''Yeter ki şu kötü düşüncelerden kurtulayım'' diye koşuyorum. Sonra nefes nefese kalıyorum tabii. 
   İnsanlar çok anlayışsız. Konuşurken karşı tarafın incinip incinmeyeceğini hesaba katmıyorlar. Düşünmeden konuşuyorlar. İşte ben buna kızıyorum. Karşındakini anlamak yerine onu hemen eleştiri yağmuruna tutup, onu yargılıyor. Halbuki ne hissettiğini sorsalar hiç böyle bir şey yaşamayacak.
  Dün anneannemlere gittim. Anneannem  benim için börek yapmış kendi elleriyle, böreği meşhurdur bizim ailede. Teyzelerimi görme hevesiyle gittim bir güzel. Ama o sevinci burnumdan getirmeyi çok iyi başardılar. Evdekilerin hepsi sınav yüzünden bana kızmaya başladı. '' Şu sınavdan şu puanı nasıl alırsın'', '' Senden bir halt olmaz'', '' Ailenin verdiği paraya yazık ya'', '' Okumayacaksan söyle, ona göre bir işe gir'' diye bir sürü laf saydı her biri. 
  Gözlerim doluyordu o cümleleri duyduğumda, gözlerimi yukarı kaldırıp güçlü durmaya çalıştım. Her şeyin göründüğü kadar basit olmadığını, bana haksızlık yaptıklarını söyledim. Olaya anlayışlı bakmak yerine, kalp kırıcı cümlelerle baktılar. O an Annemin yüzünü hatırlıyorum da, çok üzgündü. Onu öyle görünce daha kötü oldum. Başka odaya gittim koşarak. 
  İnsanların bu tarz söylemlerini hazmedemiyorum. Yediğim börekler boğazında kaldı anlayacağınız. Börek yemeğe mi geldim, laf işitmeye mi geldim belli değildi. Bir süre onlarla görüşmeme kararı aldım. En azından ikide bir sinirlenmem. Çok çabuk sinirlenmek gibi bir huyum var.
  Bugün de Emine(30 yaşındaki) ve Aslı beni çeşitli şekilde eleştirdi. Eleştirilmeyi sevmediğimi sanma. Ben kalp kırmadan yapılan eleştirleri dinlerim her zaman. Ama Emine ve Aslı'nın bugün dedikleri beni çok üzdü. Emineye göre çok egoist birisiymişim. '' Her şey benim istediğim gibi olsun istiyorsun, çocuk gibisin vişne, benim tüm hayat enerjimi yok ettin valla'' gibi cümleler sarf etti. Bunları söylerken ben gülümsüyordum tabi sonra böyle şeyler söylemeye devam ettiğinde aslı da araya girdi. '' Bak her yerde bizim gibi insanlar olmayacak yanında, böyle yapmaya devam edersen çok yalnız kalırsın sen'' demesin mi? Bendeki moral yerlerde resmen. 
  Hocadan izin isteyip tuvalete gittim. Elimi yüzümü yıkadım, sakinleşmeye çalıştım bir süre.. Abi kız resmen '' Kahrını çekiyoruz'' demek istedi ya, şaka gibi. Ben böyle insanların sözlerine maruz kalıyorum işte. O an kendimden nefret ettim. Defolup gitmek istedim. Sinirlerim çok bozuldu ya, öyle böyle değil.
  Beni seven insanlar neden hep uzağımda? Ben neden görmek istediğim insanlarla karşılaşıyorum sürekli? Sağım, solum görmek istemediğim insanlarla dolu. Kafalarını kopartasım geliyor yemin ediyorum. Cani yapacaklar beni bu gidişle. 
  Mahalledekilerden hiç bahsetmiyorum bile. '' Ayy o kadar dershaneye gidiyor, ala ala bu puanı mı aldı'' gibi cümleleri duymaktan bıktım ben. Hayır, ben kendimi toparlamaya çalışıyorum, '' Her şey çok güzel olacak, iyi insanlarla tanışacağım'' diyorum ama yok. İlla moralimin içine edecekler. Kolay kolay toparlayamıyorum da kendimi. Sonra Vişne neden bu kadar sinirli, neden bu kadar pesimist diyorsun. Bak görüyor musun nasıl moralimi bozuyorlar benim. 
  Bu haftanın tek güzel tarafı Erkan, Meral, Büşrayı görmek oldu benim için. Birlikte Kadıköye gittik. Erkan bana Uğur böcekli pasta almış. İlk defa uğur böcekli pasta yedim. O gün hiç olmadığım kadar çok güldüm ya. Erkan her zamanki gibi motive edici sözler söyledi. Meralin gülümsemesini özlemişim. Erkanın Büşranın gaflarını yazdığı bir defter var. Onları okuyup okuyup güldük bütün gün. İlk defa vapurun dışında yolculuk yaptım. Ayaklarını demire koyup manzaranın tadını çıkarıyorsun ya o an, işte o an çok güzel yahu. Hiç bitmesin istiyor insan. Erkanla Meral bir araya geldiğinde çok gülüyorlar. Bu gülmeden biz de pay alıyoruz tabii. Gittiğimiz her yerde erkanın kahkahalarına garip garip baktı insanlar. Uzun zamandır bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum. 
  Benim şu anda yaşadıklarım hiçbir şey aslında biliyor musun. Geçen gün çöpten yiyecek toplayan kızlar gördüm. Nasıl üzüldüm anlatamam sana. ''Asıl hayat bunlar için kötü salak, baksana nasılda çaresizce bakıyorlar'' dedi içimdeki ses. Ve ben ona bir kez daha katıldım.
  Bütün bunları etrafımdaki birine anlatamıyorum. Ne kadar üzgün olduğumu, her şeyi arkamda bırakıp defolup gitmeyi istediğimi bilmiyorlar. Onlar için gerizekalı biriyim. Sadece işi düştükleri zaman yanıma gelirler. En sinir olduğum şey de kalp kırdıktan sonra dilenen özür. Emine bütün bunları söyledikten sonra '' Kızmadın dimi, özür dilerim'' dedi. Ee özür dilesen nolur ablacım kalbimi kırdın bir kere ya. 
  Bazı insanlar senin iyiliğini istemez. Sadece öyle söylemek isterler. İçten değildir bu, anlarsın. Ve ben teyzelerimin içten bir şekilde iyiliğimi istediklerini düşünmüyorum. Bu yüzden akrabalarımdan nefret ediyorum. Onların bu yergi sözlerini duymak özgüvenimi kaybetmeme neden oluyor anlıyor musun. Daha mutsuz, daha suskun oluyorum. Artık konuşacak konu bile bulamıyorum onlarla aramızdaki boşluğun tarafini sen düşün. Sanırım hayatımın sonuna kadar arka koltukta unutulmuş gibi hissedeceğim. İnsanlara olan güvenim yine götümde patlayacak ve ben kırılmış hayallerimi toplayıp sessizce gideceğim.
Ben bunları hak etmiyorum. Hem de hiç..
Bu da şarkımız olsun. ( Bu şarkının inanılmaz bir yeri vardır bende. Çok severim kendisini. Her gün dinlerim.)
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

21 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. İnsan ne şu sınavdan önce,ne sınav anında,nede sonuçları istediği gibi gelmediğinde şu insanların yorumları kadar yerlebir olmuyor.Herkesin ağzında bir laf tek dertleri senin sınavın-sonucu falan oluyor.
    İşin kötüsü de sanırım en yakınlarının tüm bu iğneleyici lafları oluyor.

    En güzeli takmamak sanırım. Bunu yapabilene imreniyorum :)

    YanıtlaSil
  2. "...her şeyi arkamda bırakıp defolup gitmeyi istediğimi bilmiyorlar..." Hadi gittin peki sonra ne olacak? Hiç bişey olacak!
    Tamam bunlar "yaeeeaw kafana takma boşver" denilecek ithamlar değil ama dinle ve geç. Sadece görüş olarak algıla kulağında küpe olarak kalsın. İçine oturmasına izin vermezsen senin için iyi olur. Bunun içinde biraz gaddar yada sert bir yapın olması gerekli. Ve bence herşey gibi bu da senin elinde.

    YanıtlaSil
  3. İnsanlar bazen söylediklerini beyin süzgecinden geçirmeden konuşuyorlar. Kırıcı olabileceklerini düşünmemişler anlaşılan Vişne. Ama kötü birşey demek istememişler sanırım bence sen eleştirinin iyi tarafını görmeye çalış kötü yanına hiç bulaşma.Olumlu ol. Ben össye hazırlanırken bende böyle çok kırılgandım( o zamanlar öss idü:)) rehberlik hocam bana senin böyle şeyleri kafana takma lüksün yok egoist olacaksın kendini düşüneceksin kimseyi takmayacaksın demişti. Tamamen egoist ol diyemem ama takma be vişne..

    YanıtlaSil
  4. @Tersimpiçtir
    İğneleyici sözleri kullanmak yerine daha anlayışlı bir tutum izleseler belki de bu kadar tepkili olmazdım. İnsan yakın arkadaşlarından destek beklerken, yerici sözlerle karşılaşıyor. Umursamayan insanlardan biri olmayı çok isterdim :)

    @Lokes
    İnsan değiştikçe daha çok sert bir yapıya bürünüyor bence Lokes. Daha duygusuz birine dönüşüyor. Sanırım duygusal yönden zayıf biriyim. Cemal Süreya'nın böyle bir sözü var ''Gitmekle gidilmiyor ki.. Gitmekle gitmiş olamazsın gönlün kalır aklın kalır anıların kalır.'' Ne güzel söylemiş ama öyle değil mi :)

    @Rapunzeliçe
    Bizim rehberlikçi bana hiç böyle şeyler söylemiyor valla. Ne kadar şanslıymışsın :) Ben olayların olumlu yüzünü yaşatmaya çalışırken olumsuz yönlerini gözüme gözüme sokuyor insanlar. Ben buna kızıyorum işte Rapunzeliçe. Sanki bir tek ben egoistim ya, her insan birazcık egoisttir sonuçta. Olumlu olmaya çalışacağım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. İnsanlar kendi mutsuzluklarını kendi başarısızlıklarının hırsını illa ki başkalarından çıkarırlar konuşurlar bazen baya bir çok konuşurlar ama duymamak lazım,bana kalırsa sana seni kötü hissettiren ne kadar insan varsa at uzağına oralı olma.Akraba=akbaba :)iyi gününde gerçekten yanında olanları hiç olmamıştır sen iyisimi sana yet arkadaşlarınıda akrabalarınıda görmezden gel moral denilen şey çabuk bozulur o yüzden bozdurmamaya bak hıı baktın çok üstüne geliyorlar atağa geç sende vur içinde onlara karşı ne kadar öfken varsa mesela de ki gece yarılarına kadar ders çalışıp uykusuz kalan siz değilsiniz dersanemin parasını veren siz değilsiniz desteğiniz yok köstek olmayın.Uvv ağır oldu neyse deme sen böyle şeyler mutlu ol sadece gül geç hayat böyle şeyleri takmak için cidden kısa.Sen geleceğine bak diğerleri seyrine:)

    YanıtlaSil
  6. Bazı insanlar kendilerini ispat etme çabası içerisinde oluyorlar bu tip yorumları yaparken, bence en iyisi hiç takmadan karşında bozulan o insanın yüz ifadesini keyifle izlemek :) Bu arada bir daha ki sene sınava girecek öğrencilerdenim bende, kazanamamak değil beni korkutan asıl bazı insanların gereksiz yorumlarına maruz kalmak. Seni anlayanlardanım vişne kulaklarını tıka boşver :)

    YanıtlaSil
  7. Boşversene Vişne onlar yalnızca konutuklarıyla kalır. Bunları sana söyleyen o kızlar bayağı mübalağa yapmışlar seni birebir tanımasam da öyle kahrı çekilmeyecek bir insana benzemiyorsun. Bunlarla uğraşma ygs de geide kaldı senin içn artık önüne bakıp lysye odaklanman lazım. Bunlarla harcama vaktini kim ne derse desin.

    YanıtlaSil
  8. @Onr&Brc
    Hayatımdan insan çıkarmadım hiç kolay kolay. Genelde insanlar beni hayatlarından çıkardı. Akbaba olayına kesinlikle katılıyorum. Ben bu tarz savunma yapmadım ama bundan sonra yapmayı düşünüyorum. Söylediklerin bana çok cazip geldi doğrusu :) Moralim çok çabuk bozuluyor. Duygusal yönden zayıfım. Keşke bu kadar zayıf olmasaydım. Zaman gerçekten çok çabuk geçiyor ya. Daha dün liseden mezun oldum, ne ara dershaneye başladım hiç hatırlamıyorum :D

    @İsimsiz
    Beni anlayabilen insanların olması beni çok sevindiriyor biliyor musun. İnşallah her şey istediğin gibi olur. Kulaklarımı tıkayıp yoluma devam etmek istiyorum ama önüme taş koyuyorlar. Ve ben bütün bunlarla uğraşmaktan yoruldum sadece. İnsanların gereksiz maruzlarını işitmezsin umarım :)

    @SindireLLa
    Kahrımın çekiyorlar da napıyorum sanki Sindirella. Normal biriyim ve beni egoist olarak adlandırıyorlar. Sırf bu yüzden etrafımdaki insanlardan uzaklaşıyorum giderek. Tek suçum iyi biri olmak, gerçekten. Bütün bunlarla uğraşmaktan lys sürecim çok sancılı geçiyor inan bana. Sabırlı olmaya çalıştıkça daha çok üzüyorlar beni.

    YanıtlaSil
  9. Bende öyle umuyorum, biraz fazla çalışmak beni bu durumda kurtarabilir belki ama lanet olsun o da içimden gelmiyor. Her zaman yanında olduğumuzu bil bu seni rahatlatır belki :)

    YanıtlaSil
  10. Boşver be canım.Öyle hissettiren insanlar elbette olucaktır.Hayatında birkaç tane de seni vazgeçilmez hissettiren insan oldu mu dengeliyeceksin durumu.Ve öyle yasamaya alışıp devam edeceksn

    YanıtlaSil
  11. "Eleştirilmeyi sevmediğimi sanma. Ben kalp kırmadan yapılan eleştirleri dinlerim her zaman"

    Güzel söylemişsin vişne çürüğü!

    YanıtlaSil
  12. Seni o kadar iyi anlıyorum ki ve senin başındaki insanlardan o kadar çok tanıdım ki senin yerinde olsam bende böyle tepki verirdim o kadar yazını okudum hissetiğime göre hiçde egoist biri değilsin onlar ne biçim arkadaş ki arkadaşlarını kıracak şekilde eleştiriyor insanlar böyle bana da okulda çok yaparlardı bir de lafı soktuktan sonra durup beklerlerdi ne tepki verecek diye kötü insanlar sarmış dünyayı ne yapıcan hiç üzülme sen senin gibi iyi birini bulmuşlar rahat batıyor arkalarından kuyularını kazacak dedikodu yapacak arkadaş lazım onlara akrabalara gelince benimde başımda başımda aynı der var kuzenlerim okudular gezdiler tozdular bırak ben gezmeyi tozmayı babam okutmadı bile akrabalarımda bana layık görmedi hiç bir şeyi ölsem ağlamazlar bile saf deli diyorlar benim için yani benden iyi durumdasın üzülme hep mutlu ol sen ben de mutlu olayım inşallah :D

    YanıtlaSil
  13. İnsanlar nankördür, karşındakinin ne hissedeceğini düşünmeden akıllarına gelen şeyleri yüklerler üzerine, genellikle kendi sıkıntılarından sıyrılmak için rahatsız ederler seni ne garipler. Kafaya takma diyeceğim ama zor galiba bunu uygulamak en azından duymamaya çalış onlar için eleştirmek çok kolaydır bunu karşılayan onlar değil sensin sonuçta..

    YanıtlaSil
  14. Ödülün var Vişne:) sayfama beklerim

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Vişne,
    Arka koltukta unutulduğunu hissetmekle meşgul olurken insan bazen, o koltukta yalnız olmadığını unutabiliyor.Emin ol ki yazını okurken seninle aynı hisleri paylaşan ya da geçmişte paylaşmış olan pekçok kişi olacak.Bu da o koltukta yalnız olmadığının ispatı..
    En acısı aslında ne olacak biliyor musun?Yıllar geçtikçe ön koltukta oturmaya başlayacak ve arkadakileri unutacaksın, "ben asla unutmam" diyerek hem de.Kurduğun cümleler sana söylenenlerden daha fazla üzerine düşünülmüş olacak ama hep birilerini üzecek belki de senin o an muhtemelen 'unuttuğun' bir sebeple..
    Büyümek böyle birşey heralde...

    www.ebruilhansen.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. @Rhyme
    Çalışmadan olmuyor böyle şeyler. Bu durum için kendini hazırlamalısın. Benim duyduğum cümleleri başkaları tarafından işitmeni istemem. Umarım her şey istediğin gibi olur :)

    @Pink Umbrella
    Enee! Ödül almışım, çok teşekkür ederim ^_^

    @Gamze Karaman
    Doğru söylüyorsun, insanların hakkımda yaptığı iğneleyici yorumları kafama takmasam her şey daha iyi olacak sanki :)

    YanıtlaSil
  17. @Neden diye sorma bana
    Teşekkür ederim. Bu düşüncemin arkasındayım her zaman :)

    @Miwako
    Babanın sana böyle davranmasına çok üzüldüm. Böyle davranılmayı kesinlikle hak etmiyorsun. Bir süre sonra insanlar birbirini unutuyor zaten Miwako. Sadece sabrediyorum ve her şeyin bitmesini bekliyorum. Yapabileceğim başka bir şey kalmadı çünkü. İnşallah sen de hep mutlu olursun :)

    @Doru
    Empati kurmasını bilmiyorlar sanırım Doru, sorunun kaynağı buradan çıkıyor. Empati kurmasını bilseler belki de her şey çok farklı olurdu. Kulaklarımı tıkamaya devam ediyorum ben :)

    @Rapunzeliçe
    Yine bir ödül yine bir sevinç dalgalanması.. Teşekkür ederim ^_^

    @Yere Düşen Çikolata
    Ama ben çok mutlu oldum ödül aldığım için. Teşekkür ederim ^_^

    @Ebru İ.S
    Çok iyi özetlemişsin olayı Ebru. Biz insan unutmaya çok meyilli organizmalarız. En önde hiç oturmadım ki, o anı hiç yaşamadığım için ne hissedeceğim konusunda kesin bir şey söyleyemiyorum ama dediklerinde haklısın. Söylediklerine katılıyorum. Benim gibi arka koltukta unutulan insanların var olduğunu gördükçe bu durumdan daha az şikayetçi oldum artık. :)

    YanıtlaSil
  18. İnsanlar neden böyle anlamıyorum!
    Ya moral vereceklerine daha da keyfini kaçırmışlar.
    Ne kadar söylediğinde pek etkisi olmasa da boşver be Vişne takma sen insanlar hep böyle...
    Kimse için keyfini kaçırmaya değmez :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe