Sorular vardı cevapları çok şıktı..

Salı, Nisan 03, 2012

 Hafta sonu pek bir güzel geçti benim için. Cuma günü o yağmur altında annemle alışveriş merkezine Erkana hediye almaya gittik. Hava o kadar soğuktu ki bir ara çenem taramalı tüfek gibi titriyordu. 
  Alışveriş merkezindeki mağazaları tek tek dolaştık. İlk önce yemek yedik tabii. Yemek yemeden hiçbir şey yapamıyoruz. Sonra D&R'a uğradık. Kendimi orada kaybettim tabi. Annemi  bir koltuğa oturtup ortamın tadını çıkardım. Filmlere baktım. Bana bakıp '' Al bizi Vişnee!'' diye el sallıyorlardı resmen. Biriktirdiğim paralarla erkana hediye alacağım için param kalmamıştı. Buruk bir havayla ayrıldık işte oradan. 
  Sonra bir mağazaya girip Erkana acaba en çok ne yakışır diye düşündüm. Kırmızı kareli gömlek aldım. Kırmızıyı çok sever. Kareli gömlekler de çok moda zaten. Gözüm hep kıyafetlerde kaldı yeminle. Yazın çalıştığımda istediğim her bir haltı alacağım kendime. Para olmadan hiçbir şey olmuyor abi ya.
 Cumartesi Gülşah, Emel,Erkan ve ben buluştuk. Bir cafeye gidelim dedik. Pasta alamadık tabii. Erkanla Gülşah yemek yedi, emel kahve içti ben de milkshake içtim. Milkshake miydi Nesquik miydi belli değildi valla. Adamlar doldurmuşlar çikolatalı sütü bardağa üstüne de krem şanti dökmüşler al sana milkshake. 
  Zaten mekanı hiç beğenmedim. Tek iyi tarafı boğaza sıfır manzaralı bir mekan oluşuydu. Nargile dumanlarının altında boğulacaktım. Nasıl içiyorlar o nargileyi anlamıyorum ya. Ben dumanı çekerken nefessiz kalırım valla. Bir keresinde 6 yaşındayken ''Sigara nası bir şey acaba yea'' diyerek sigara içmeye çalışmıştım. Elime aldığım an bırakmıştım. Abi onu nasıl içiyorsunuz siz ya? Öksürük krizine girdim resmen ya. Bir daha da içmeye çalışmadım. 
  Mekan köstebek yuvası gibiydi anacım. Her yerden hava alıyordu, üşüdük haliyle. Hiç beğenmedim anlayacağın. Onun dışında arkadaşlarımla eski günler hakkında konuşmak, onları yeniden görmek, en önemlisi sarılırken dostluklarının sıcaklığını hissetmek bana iyi geldi.
  Zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anladık. O sıralardan geçtiğimiz günleri anımsadık. Ne çok şey yaşamışız öyle ya. İnsan tuhaf oluyor yahu. Birkaç saat daha oturduktan sonra mekandan ayrıldık. 
   Cumartesi akşamı o kadar çok mesaj ve telefon aldım ki anlatamam. Hayatımda ilk defa yalnız olmadığımı anladım. Mesajları saklıyorum. Mesaj saklama gibi bir hastalığım var. 2008 yılına ait mesajları bile saklarım. Neden saklıyorum? Çünkü onlar dostluğun kalıntıları. Ve ne zaman mutsuz olsam mesaj okurum ben. Bütün üzüntüm geçiyor o zaman.
  Ne diyordum? Hah, mesajlar aldım işte her yerden. Aynı anda 3-4 kişiyle konuştum ya. Özge aradı, konuştuk. Pozitif düşünmem gerektiğini, her şeyin iyi olacağını söyledi. Sonra bi baktım Aylin aradı. Şaşırdım tabii. İlk defa sesini duydum. İlk başta garip hissettik. Sonra alıştık tabi. Sesi çok içten geldi. Böyle bıraksan konuşurum dakikalarca. Araması beni gerçekten motive etti. Sonra Emre geldi yanıma. 2 saate yakın konuştuk. Kahve yaptım ona. İnternetten komik videolar izledik. Meyve yedik. Beraber bowlinge gitme planları yaptık. Kısacası Cumartesi günü çok mutluydum.
   Pazar sabahı bir güzel kahvaltımı yaptım. Sınava yüzük alınmadığını bildiğim için akik yüzüğümü çıkardım istemeye istemeye. Arabayla Allahın unuttuğu yere gittik resmen ya.  Okulu hiç sevmedim. 
   İçeri girdikten sonra sınıfımı buldum. Bi baktım karantina kapıları gibi sınıf kapısı var karşımda. '' Allahım nereye geldim ben böyle!!'' dedim telaş dolu bakışlarla. Heyecanlıyım bide, yanaklarım kıpkırmızı. Sıra numaralarımızı bile yazmamışlar. Allahın unuttuğu yerdeyim resmen ya.
   Hoca geldi, üniversitede öğretim görevlisiymiş. Acemi olduğu bariz belliydi. İlkokul sırasında sınava girdim. Boyum uzun olduğu için sığamadım tabii. Boynum ağrıdı soruları okurken. Sınava tam başlarken çişim gelmesin mi? Hapı yuttun Vişne dedim içimden. Bacak bacak üstüne atarak çiş isteğini durdurmaya çalışıyorum. 2 saat kıvrana kıvrana soru çözdüm. 
   Türkçe soruları bildiğin paragraftı abi. Dil bilgisi sorularını doğru yaptım. Paragrafta 4-5 soru kaçırdım sadece. Soruları okurken gözlerim ağrıdı. Zaten bu yüzden paragraf koydular. Gözlerimiz yorulsun soruları yapamayalım diye. 1,5 saatte Türkçe sorularını yaptım. Oku oku bitmiyor soru ya. Bir de yoğun sorular, sakin kafayla okuman gerek. Benim aklımdaysa çiş sorunum var. Halbuki evden çıkarken yapmıştım. Ulan Heyecan, ne haltlar açıyorsun sen benim başıma ya!!
   Sosyal Bilimlerde sadece coğrafya sorularında zorlandım. Tarih soruları o kadar zor değildi. 1 yanlışım var sadece tarihten ama yeterli değil. Coğrafyada batırdım resmen. Salak gibi aklıma ilk geleni işaretlemezsem böyle olur. Soruları okurken sinirden kalemleri kıracaktım neredeyse. '' Ne diyor bu soru amk'' diyorum coğrafya sorularını çözerken. Felsefe sorularını bu sefer zor yapmamışlar bak ama yine 2 yanlışım çıktı. Başım o kadar ağrıdı ki paragraf okumaktan sonlara doğru iyice sarhoş gibi oldum.
   Matematik çözeyim dedim bir baktım saat 12:25. Vakit bitmek üzere, üstelik yaptıklarımı bile kontrol edemedim. Matematikten 2 soru çözebildim. Fenden bir soru çözdüm. Neyseki bu 3 soru da doğru çıktı. Elektrik saatlerindeki kwh olayı çıktı ya. Çok mutlu oldum doğru yapınca.
   Sınavdan çıkarken yarı mutlu yarı mutsuzdum. Coğrafya soruları canımı sıkmıştı çünkü. Puanım düşecekti. -ki düşük gelecek biraz- Çıktıktan sonra arkadaşlarım aradı tek tek. Ezgi, Erkan, Seda, Çikilop mesaj attı. Emel ve özge aradı. İlk emel aradı. İlk mesaj atan da ezgiydi. Ne kadar sahici dostlarımın olduğunu pazar günü daha iyi anladım. 
  Cevapları kontrol edince melankolikleştim tabii. O kadar emeğim boşa gitti resmen coğrafya soruları yüzünden. Annem üzüldüğünü belli etmedi, teselli etti beni. Lys'de daha başarılı olacağıma inanıyorum. Her şey bitmiş değil. Sınavın %60'nı Lys oluşturuyor zaten. Lys'de fark attım mı açılsın Marmara kapıları bana..
  Bugün dershanedekilerin de benden pek bir farkının olmadığını gördüm. Hemen hemen aynı sonuçları yapmışız. Rehberlik hocam sonucuma olumlu yaklaştı ama bilemiyorum. O heyecanla yanlış yere işaretlediysem şıkkı iyice çökerim.
   Aslıya sınavımın kötü geçtiğini söyledim. Dakikalarca teselli etti beni. Çok kötü oldum lan o yanlışlar gözüme bir bir vurulunca. Ağladım valla. Haftada 1000 soru çözen insanın yaptığı şu sonuca bak!
  Sınava hiç çalışmayan bile sadece okuduğunu anlayarak gayet iyi sonuç elde edebilirdi. Benim gibi öküzce çalışmasına bile gerek yok yani. O kadar emeğim heba oldu en çok ona üzülüyorum. Her şey bitmiş değil tabii. Lys'de istediğim başarıyı elde edeceğime inanıyorum. 
  Sınav stresi yüzünden ölen Damlaya çok üzüldüm. Diyabet hastalığı yüzünden sınava almayan görevlilere de çok kızdım. Onların amına koyayım ben. Kızın elinde olan bir şey sanki diyabet. O kutuyla girse ne olacak? Kopya mı çekecek puşt! Kızın emeğine yazık ya. Sen o kadar çalış, emek ver sonra vücuduna bağlanan diyabet kutusu yüzünden sınava alınma. Olacak iş değil gerçekten!!
   Bugün Aslı ve Emineyle dürüm çiğ köfte yedim mutlu bir şekilde. Hayatın sadece sınavdan ibaret olmadığını dostlukların daha önemli olduğunu anladım ben. Hiçbir şeyin moralimi bozmasına izin vermeyeceğim. Sınav sonucum kötü olsa dahi ben çalışmaya yine devam edeceğim. Öyle ya da böyle üniversiteye gireceğim ben arkadaşım. Başka yolu yok yani bu işin.
Ben sıkmıyorum canımı, sen de sıkma lütfen.
En azından umut dolu yüreğimiz var, gelecekten umutluyuz.
Henüz hiçbir şey bitmiş değil.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran..

You Might Also Like

16 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Olsun üzme kendini nasıl olsa lys daha önemli ,sen ona çalış!

    YanıtlaSil
  2. Sınav sorularını çözebilmek kadar vaktinde çözebilmekte önemliymiş dimi.:) O zaman yapabileceğin tek şey sorularla birlikte zamana karşı yarışmak. bence bir kaç pratik seni sınava çok daha iyi hazırlar. Ben inanıyorum yapacaksın.:)

    YanıtlaSil
  3. @Nah Hakuna Matata
    O kadar üzülmüyorum Matata. Lys daha belirleyici oluyor üniversiteye girişte. Hala umutluyum :)

    @Missbone
    Sorma Missbone ya,o paragraflar ömrümden 3 yıl götürdü. Zamana karşı soru çözmek çok zor. İnsan kendini baskı altında gibi hissediyor. İnşallah dediğin gibi olur :)

    YanıtlaSil
  4. Sıkma canını Vişne.Çoğu kişinin öyle benim ablam girdi oradan biliyorum yani.Lys'de istediğin başarıyı elde eder de inşallah istediğin üniversiteyi kazanırsın :)
    Gerçek dostlarının olması da çok güzel bir şey değerini bil :)
    Diyabet hastalığı yüzünden sınava almayan görevlilerin çocuklarının başına da aynı şey gelsin de görsünler!Beddua etmek istemiyorum ama böyle insanlara çok sinir oluyorum. :/

    YanıtlaSil
  5. Vişneciğim,hepimiz aynı durumdayız sınav konusunda.Genelimiz yetiştiremedik,büyük bir sorun değil bence.
    Sıkma canını :)

    YanıtlaSil
  6. vişne ohh bee sonunda yazmışsın:))

    neyse ki moralini iyi gördüm.ben biliyorum ki lys de başaracaksın:))))göster onlara günlerini vişne marmarayı vişnesiz bırakma:))))

    YanıtlaSil
  7. takma kafana , o kadar çalışmışsın elbette meyvelerini bu sefer değilse de diğer sınavda toplarsın =)

    YanıtlaSil
  8. diyabet hastaları sınava giremez diye bir kanun mu var hasranede sınava girenler ne oluyo?

    Bence bu konuda hukuksal anlamda bir bilgi anlamalı uygun şartlarda başka bir ortamda sınava girmeliydi. bunun için bir girişimde bulundumu acaba?


    Yine destan yazmışsın yaa:)

    Sınavının idare etmesine sevindim :)

    YanıtlaSil
  9. bencede ümidini yitirme vişne,lys'de fark atarsın yeterki sakin ol stres yapma ve kendine inan..

    YanıtlaSil
  10. seni uzun zamandır takip ediyordum ama blogum cok yeni oldugu icin anca yorum yazabildim :) bende sınava girdim ve senin yasadıklarını aynen yasadım, o yüzden önemli olan lys ve önümüzde daha zamanımız var :)eminim kalbinin güzelliğiyle çalışman birleşicek, istediğin yer olucak. hep mutlu ol :)

    YanıtlaSil
  11. @Kaybolmuş Bir Denizyıldızı
    Aptalca hatalar yaptığım için kendime kızıyorum sadece Deniz yıldızı. O kadar konu çalışmam boşunaymış yani. Lys'den umudum var ama :) Ablanın sonucu iyi çıkar umarım :)
    Cumartesi günü çok şaşırtıcı geçti benim için. Daha iyi anladım her şeyi. O değil de o diyabet hastası kıza çok üzüldüm gerçekten. :(

    @Cessie
    Evet Cessie, süre sıkıntısı yüzünden herkesin sınavı kötü geçmiş. O kadar paragraf sorularını ne diye sordular hiç anlamıyorum. İnsanların hayalleriyle oynamaya bayılıyorlar. Lys daha önemli kesinlikle :)

    @Agresif Prenses
    Senin mesajını alınca anında yazıverdim Prenses :) Artık beni gören hocalarım Marmaralı naber diyor :D Çok isteyince olur derler ya benimkisi de o hesap işte. :D

    YanıtlaSil
  12. @Çokomell
    Ya fazla takmıyorum ama canımı sıkıyor bu durum çokomell. Düşünsene o kadar emek vermişsin o aptalca sınavdan istediğin puanı alamıyorsun. Çok saçma abi. Bide mahalle baskısı da var. Mahalledeki herkes üniversiteli oldu bi ben olamadım. Haliyle strese giriyorum. Öyle işte :)

    @Amak-ı Hayal
    Bende onu anlamıyorum işte. Hayır yani elinde olmayan bir şey için neden suçlu durumuna düşüyor şu kız? Yazık günah o kadar emeğine özlem ya :(
    Uzun zamandır yazmayınca böyle destanımsı yazılar ortaya çıkıyor :D Keşke daha iyi sonuç yapabilseydim sınavdan.

    @Rapunzeliçe
    Doğru söylüyorsun Rapunzeliçe, sakin olmak daha doğrusu soğukkanlı olmak çok önemli sınavda. Heyecandan yanlış işareteleyebiliyorum mesela. Lys'de böyle yapmayacağım tabii. Daha rahat olmaya çalışacağım :)

    @Kafamdaki Kedi.
    Bloguma hoşgeldin Kafamdaki Kedi :) Uzun zamandır takip edildiğimi öğrenmek beni sevindirdi. İnşallah dediğin gibi olur ve sen de istediğin yeri kazanırsın. Sen de hep mutlu ol :)

    YanıtlaSil
  13. Çok özür dileyerek buraya yazmak zorunda kaldığımı belirteyim.Blogculara soru soruyoruz en son okuduğunuz kitap?sizinde katkı da bulunmanızı istiyoruz.Tabi burdan diğr arkadaşlara da soruyoz.Cevapları bize mail olarak atabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. @Cilalı İbo
    En son okuduğum kitap Elif Şafak'ın İskender kitabıdır. Gayet başarılı bir kitaptı. Herkesin okuması gereken kitaplardan birisi olduğunu düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Yazdıklarını uzun süredir takip ediyorum bazen kendimi buluyorum...
    Ve ygs olayına o kadar takılma benden sana tavsiye keşke demek yerine önüne bakıp lys için daha güzel olacağına inan herşeyin
    Ve takibindeyim sevgilerle..

    YanıtlaSil
  16. @Cadı Kazanı
    Bloguma hoş geldin öyleyse Cadı Kazanı :) Keşke dememek için lys çalışmalarına başladım bile. Emeğimin karşılığını almak istiyorum sadece. Umarım karşılığını alırım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe