Sevgililerin yanındaki üçüncü kişi olmak..

Pazar, Mayıs 20, 2012

 İzlediğim bazı filmlerde sevgililerin yanındaki üçüncü kişilere rastlardım hep. Ya kızın en yakın arkadaşı ya da erkeğin en yakın arkadaşı olurdu genelde.. Hep yapışık kardeşler gibi üç kişi dolaşırlar, aynı şeylere güler, aynı yemeği yerlerdi. Adeta siyam üçüzleri gibi ortalıkta gezinir dururlardı.
  O filmlerde  üçüncü kişi, çiftin birbirine sarıldığını gördüğünde suratı düşerdi hemen. Filmi izlerken ''Nasıl bir şey acaba lan bu his?'' diye sordum içimden. Sormaz olaydım, başıma geldi ya. Şom ağzım yine başıma iş açtı.
  Aslı ve Kutay dershanede bütün gün yan yanalar. Bende Aslı'nın en yakın arkadaşı olarak onların yanındayım. Daha doğrusu onlarla birlikte yemek yiyorum öğle arasında. Yediğim yemekler boğazıma diziliyor bir süre tabii. ''Bu gidişle yalnız gebereceksin sanırım lan'' diyor içimdeki ses, aldırış etmiyorum.
 Onların bu durumunu kıskandığımı düşünebilirsin ama hiç kıskanmıyorum. Onların bu halini çok seviyorum ben. Ne kadar sevimliler bir görsen. Onlar için seviniyorum tabii. Uzun zamandır böyle mutlu çift hiç görmemiştim. İkisi de beni sever. Kutayın beni gerçekten sevdiğine pek emin değilim. Benimle olan konuşmalarından rahatça sezebiliyorum bunu. Sanki zorla konuşuyormuş gibi, sanki Aslı'nın hatrı için konuşuyormuş gibi. 
 Hislerimde yanılmadığımı söylemiş miydim? İnsanlara karşı hissettiğim şeyler hiçbir zaman beni yanıltmadı. Bir yandan onlar için seviniyorum, bir yandan da kendi halime üzülüyorum. Onların birbirine sarıldığını gördükçe içimdeki ses '' Baksana ne kadar mutlular sen daha öyle mal mal dolaş ortalıkta, hala yalnızsın.'' gibi cümleler kurarak sinirlerimi zıplatıyor.
 Dershane dışında 3 kişi bir yere gittiğimiz zaman ben acayip sıkılıyorum biliyor musun. Çünkü onlar sevimli çiftler olurken ben yanlarında sadece figüran olabiliyorum. Kötü bir his bu. Bu yüzden olabildiğince onlarla alışveriş merkezine gitmiyorum. Hem ikisi baş başa kalmış oluyor hem de ben yalnız olduğumu hissetmiyorum.
   Geçen gün Burger King'e milkshake içmek istediler. O gün fazla param olmadığı için gelemeyeceğimi söyledim. Tabii Aslı kabul etmedi, ısrar etti. Kutay sesini çıkartmadı. Ben istemediğimi defalarca dile getirmeme rağmen kabul etmedi, milkshake aldı. İnsanların bana bir şey ısmarlamasını bir türlü sevemiyorum. Böyle durumlarda kendimi çok çaresiz hissediyorum. 
  Lisede de hep böyle şeyler başıma geldi. Hep en yakın arkadaş vasfındaydım. Benimle aynı kaderi yaşayan insanları şimdi çok daha iyi anlıyorum. Üniversitede de aynı şeyleri hissetmekten korkuyorum. Sahi üniversitede böyle olmaz öyle değil mi? Üniversitede birlikte sabah kahvaltısı yapabileceğim arkadaşlarım olsun istiyorum. Hiç arkadaşlarımla evde sabah kahvaltısı yapmadım lan, hep içimde kalmıştır bu durum. 
   Kutay bana Aslıyla bütün gün dolaşmanın çok zor olduğunu söylemişti bir keresinde. O zaman alışveriş merkezine gitmiştik. Ayakları çok ağrıyordu, bunu sadece bana söylemişti. Aslıya hiçbir şey çaktırmıyordu. Ben olsam bir süre sonra ayaklarımın ağrıdığını söylerdim herhalde. 
   İlişkilerde üçüncü kişi olmak eskisi kadar canımı çok sıkmıyor şimdi. İlk başlarda çok sıkıyordu. Konuşacak ortak bir şeyimiz bile olmuyor, sadece derslerden ya da hocalardan konuşabiliyoruz. Onların konuştuğu konulara ben Fransız kalıyorum bazen. İşte o anlarda çıkıp gitmek istiyorum koşarak ama yapamıyorum. 
  Sevgililerin yanında üçüncü kişi olarak sinemaya gitmek dünyanın en büyük işkencesi bir bakıma, hele romantik filme gidiliyorsa yandı gülüm keten helva. Salonda bir sürü çift el ele tutuşmuş filmin başlamasını beklerken benim gibi yalnızlar sadece aldığı patlamış mısırı yiyor film başlamadan önce. Mısırı yerken kara kara düşünüyor tabii. Ve mısır hep film başlamadan bitiyor. Mısır yerken bir yandan '' Ulan bu kadar çiftin arasında benim ne işim var. Niye geldim ki ben? Bıraksaydım da sevgililer takılsaydı kendi hallerinde'' diye içimden sövdüm kendime. Oturdum patlamış mısır yedim gözlerimi perdeye dikerek. Mısırın tadını çıkarttım bir güzel. Film izlerken bazen gözüm onlara kayıyor;  el ele tutuşup öyle izlediklerini görüyorum.
  Bu acı manzaraya daha fazlayı daha fazla dayanamayarak sevgililerin yanında fazla dolaşmama kararı aldım. Sanırım hayatım boyunca sevgililerin en yakın arkadaşı olarak kalacağım. Bu duruma maruz kalmak çok da kötü değil aslında ama insan kendini birazcık yalnız hissediyor. Uzun lafın kısası; sevgililerin yanında üçüncü kişi olmak çok zor be kardeşim.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran..  

You Might Also Like

15 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Vişneeeeee :)
    Bunalıma bağlamışsın ama eğer o çift seninle plan yapmaktan hoşlanıyorsa sevinmen gerek bence, mesela ben sevgilimleyken yanımda sevdiğim arkadaşlarımı da görmekten zevk alırım. Aslı'da öyle ki Burger'a giderken bile ısrar etmiş sana...

    Böyle üzüleceğine sevin, sevgilisi için seni satan bir arkadaşın değil, seni her zaman yanında görmek isteyen bir arkadaşın var.:)

    YanıtlaSil
  2. Ah Vişne; bilirim o duyguyu kaç yaşına kadar hiç ilişkisi olmayan hep 3. kişi takılan Rapunzeliçeniz konuşuyor:) Üniversite bilgi yuvası olduğu kadar izdivaç içinde doğru adres.Orada seni anlayacak huyu huyuna birini bulacağından şüphem yok.Bir arayışta olmasan bile o seni bulacaktır:)O zaman sende yanınızda biri olursa dikkatli davranırsın zira ben öyle yapıyorum çünkü 3. kişiyi çok iyi anlıyorum

    YanıtlaSil
  3. bir sene öncesine kadar ben de kendimi rahat hissetmiyordum, yanlız bırakmak daha güzel diye düşünüyordum, şimdi benim de sevgilim var ve o zamanlarımı unutmadığım için yanımda arkadaşımız olduğunda ve tek durumda ise en çok onunla ilgileniyoruz ikimiz de ! mıç mıç sevgili hareketlerine gerek yok her zaman :)

    YanıtlaSil
  4. Vişnee!

    o durum kötü olmalı hakkaten.

    bi de neden olmasın üniversede birlikte kahvaltı yapacağın arkadaşların olucak hiç merak etme.

    şarkı da enfes! Muse'a bayılırım :)

    YanıtlaSil
  5. Seni çok ama çok iyi anlıyorum sevgililerin yanında 3.kişi berbat bir durum hele diğer sevgili senin burada ne işin var git diye bakması berbat ama arkadaşın yanında olmanı istiyor ne yapacağını şaşırıyor insan.Her zaman güzel bir bahane buldum ben bir işim var diyerek onların yanından ayrılmak oldu.Tavsiye ederim.


    http://yeliz-art.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. @Melodram
    Melodram bu duruma seviniyorum aslında, benimle vakit geçirmeyi seviyorlar ben de onlarla vakit geçirmeyi seviyorum ama bir süre sonra sıkılıyor insan ya. Burger'e zorla götürdü biliyor musun :D Aslı gibi bir arkadaşım olduğu için çok şanslıyım aslında. Sevgilisi olduktan sonra arkadaşlığını satan çok arkadaşım oldu. Çok kötü bir şey inan bana. Neyse ki benimle vakit geçirmekten keyif alan arkadaşlarım var yanımda :)

    @Rapunzeliçe
    Üniversite izdivaç yuvası demek Rapunzeliçe :D Bak bunu bilmiyordum yahu. Nasıl bir ortamın içerisinde olacağım çok merak ediyorum doğrusu. Ayrıca 3. kişilere gösterdiğin alaka için sana ayrıca teşekkür etmem gerek. Bu durum senin empati duygunun ne kadar gelişmiş olduğunu gösteriyor. Bu özelliğini kaybetme derim :)

    @Merve
    Onunla ilgilenerek en güzel şeyi yapıyorsunuz Merve. Çoğu çift sizin kadar anlayışlı olmıyor etrafındaki arkadaşlarına karşı. Demek istediğim bencil oluyor. Neyse ki siz öyle değilmişsiniz. Bu durum birbirinize olan güveni de pekiştirir aynı zamanda. Sen de benim gibi sıkılıyormuşsun baksana. Neyse ki artık sıkılmayacağın bir ilişkin var. Senin adına sevindim. Hep mutlu ol ^_^

    @Mia Wallace
    Bu durum bazen çok can sıkıcı boyutlara ulaşabiliyor Mia. 3. kişi sıkıldığını belli etmiyor sadece. :) Ayrıca kahvaltı olayının gerçekleşmesini çok istiyorum. Muse'u ben de çok severim. Her bir şarkısı ayrı güzeldir, dinlenesi şarkılar yaparlar. Grubun Unintended şarkısını daha çok severim. Ayrı bir yeri vardır bende şarkının :)

    @yeliz-art
    Zaten arkadaşım istemezse durmazdım ya, gerçekten çok kötü bir durum yeliz. Neyse ki Aslı beni yanında istiyor :D Bahane olarak aklıma hiçbir şey gelmedi hiç, yalan söylemeyi fazla beceremiyorum sanırım. Söylesem bile kızarıyorum hemencecik :D Eğer çok zor durumda kalırsam tavsiyene uyacağım :)

    YanıtlaSil
  7. şassen benim sevgilim olsaydı ve seni çağırsaydım bi de kız arkadaşımı çağırırdım ki sıkılmasayın dlkmgdfgd dimi bu da bir çözüm aslına bakarsan. onların hödüklüğü diyelim :p

    YanıtlaSil
  8. bende geçenlerde böyle bir yaşadım. bir tartışıyorlar bir gülüşüyorlar poffffff !

    kendimi salataya vurdum dakka başı su içtim .

    aslında sevgililerin yanındaki üçüncü kişi olmaktanda nefret ederim ama arkadaşımı kıramadım .

    sana bir abla tavsiyesi bir daha istemediğin şeyleri yapma . en azından bir yerden başla.

    yavaş yavaş öğreneceğiz hayır demeyi yavaşşş yavaşşş ..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. haa gelmişken harika şarkınıda dinliyeyim :)

    en dinlenesi şarkılardan birini sayende dinliyorum yaaa !

    YanıtlaSil
  10. Bu olaya bir de benim bakış açım gerek ki çok bilmiş tavrımı takınıyorum izninizle :P

    Şimdi "ikisi de beni sever" deyip, çok değil hemen bitişik cümlede Kutay'ın sahte duruşuna yönelik bir şeyler yazmandan başlayalım.

    Öncelikle Kutay seni sevmiyor değil. Sadece buna dair bir şeyi hareketleriyle belli etmiyor, edemiyor! Nötr duruş aktif özetle. Klasik bir mesafe var çünkü Aslı Kutay'a Vişne çürük mü diye sormuştur en az 2-3 kere. Hemen de ispiklerim :D

    Öte yandan 3. tekil kişi (yazar burada saçma bir vurgu yaparak antipatik oluyor) ile paylaşımda bulunurken biraz da o ana göre davranmak gerekir diye düşünüyorum. Oyuna dördüncü bulmaya da gerek yoktur bence. 3 kişilik bir oyunun iki kişiyle sergilenmemesi gerekir.

    Kaldı ki metaforuma ekleme yapacak olursam, oyun o an iki kişilik ise 3 kişi çıkmak da saçma olacaktır. Kasmaya gerek yok ki...

    3. kişimize de olağan trio hallerde gerginliğinden kurtulmak düşecektir.

    Oh be! Günlük grup terapisi iç dökümümü de tamamladım :P

    NoT: Üniversite ile ilgili de düşünme hiçbir şey bence; akışına bırak sadece. Yukarıda yorum yapan hanımların da söyledikleri gibi, üniversite şöyle, üniversite böyle... Üniversitede yaşanabilecekler konusunda düşüncelere sınır koymamak gerekir öyle :D

    Bitti...

    YanıtlaSil
  11. Kuuuuuzuuuuum!
    Senin yanındakiler bence 2.ve 3.kişi oluyor, uyyyy sen yalnız değilsin ki.

    YanıtlaSil
  12. en yakın arkadaşım sevgilisi varken sadece birisiyle takılmıştım öyle.o da okuldan çıkarken birlikte yürüyorduk öyleydi.ben arkada onlar ise önümde el ele tutuşmuş yürüyorlardı.arkadaşım için seviniyordum yani kıskanmadım hiç.
    ben de sevgilimleyken en yakın arkadaşım da bizle birlikte yürüyordu ve hiç sevgilimle konuşmazdım hep arkadaşımla konuşurdum anca arkadşaım gidince onun yüzüne bakardım :D
    seni anlıyorum vişnee :D ama aslı sorun etmiyormuş ki.ama yine de fazla dolanma bence çünkü kutay rahatsız bundan :D

    YanıtlaSil
  13. @Yağ Bakkalda
    Bak ne güzel çözümler üretiyorsun ya. Bak bu ne kadar düşünceli olduğunu gösteriyor. Hödüklük demeyelim de akıllarına gelmiyorlardır diyelim. Onlara da haksızlık yapmak istemem :)

    @Kibritçi Kız
    Sanırım sorun da bu kibritçi kız; hayır diyemiyorum. Değer verdiğim insanları kırmamaya çalışıyorum olabildiğince :D Senin taktik de güzelmiş ama. Salata yemeğe bayılırım ben biliyor musun. Sen de en az benim kadar düşüncelisin bu konuda. Sanırım zamanla hayır demeyi öğreneceğim. Öğretiyor zaten hayat bir süre sonra. Teşekkür ederim şarkıyı beğendiğin için. Ben de çok severim. ^_^

    @Erdost Yüksel
    Kutay konusunda haklısın sanırım Erdost. Adam beni sevmiyor bence. Bakışları bunu bariz belli ediyor. Ama aslı beni seviyor çünkü onun yakın arkadaşıyım. Onun dışında 3 kişiye dördüncü kişi aramak zor oluyor zaten. :D Onlar da bu duruma çözüm üretmiyor zaten. Ama 3 kişi olmak sıkıcı olabiliyor bazen ya. Esasında konuşulan şeylere fransız kalmak canımı sıkıyor, hepsi bu :D Üniversitede başıma neler gelecek hiç bilmiyorum. Akışına bırak demişsin, doğru demişsin abicim valla. O değil de üniversite insanı çok değiştiriyormuş, ben de değişecek miyim acaba? Çok merak ediyorum bunu Erdost. Tespitlerin için çok teşekkür ederim. Çok doğru noktalara değinmişsin. Yorumunu okuyunca sana hak verdim. Tespitlerini sevdim. ^_^

    @Üsturupsuz Yazar.
    Canım benim ne çok sevindirdin şu yazdığınla bir bilsen var ya, anlatamam ^_^

    @Volante
    Bak sen de benim gibi şeyler hissetmişsin bir keresinde. Beni anlayabilmene sevindim, nasıl bir duygu içerisinde olduğumu biliyorsun az çok. Arkadaşınla ilgilenmen güzel bir davranış. Bu davranışını kutlamak isterim. Sevgilin seninle konuşmamana bozulmuştur, keşke onunla biraz konuşsaydın. Sen gönlünü almışsındır bir şekilde eminim :) Kutay rahatsız değil bence, rahatsız olsa baştan söylerdi :D Sadece birlikte çok dolaşma fikrini sevmiyor, hepsi bu :D

    YanıtlaSil
  14. "Üniversite insanı çok değiştiriyor" konusu çok geniş :D

    Öncelikle;

    …İnsanda insanın her hali vardı, gizliydi… Bunları ortaya çıkarmak içinse kişinin karşısına olayları çıkarmak yeterliydi. Olaylar insanların olgularını belirlerdi, olgularsa artık birer refleksten ibaretlerdi. Olgunluk, olguların süzgecinden geçmekti ancak süzgeç delik herkesler de artık empatikti (!)

    Sizin duruşunuzun ağırlığından olgun bir kişi olduğunuzu seziyorum kendimce, bunu söylemeliyim ikinci olarak :D

    Üniversite'de de karakteri oturmamış bir yığın insanla tanışacaksın ilk zamanlar. Bunların bazısı dört-5-altı sene boyunca gelişecekler, olgunlaşacaklar, vs... Bazısı da altın semerli grubuna dahil olacak ne yazık ki.

    Karakter gelişmesi ya da değişmesi yaşanır özetle. Mayayla ilgili biraz da :D

    Klasik olacak ama okuduğun üniversite memleketin olmaz umarım :D

    Üniversite herkes için unutulmazdır. Neler yaşanır neler :)

    Şu anki melankolini orada da bolca ve illaki yaşarsın. Mutluluğu da bolca yaşarsın. Yani olaylar benzer, duygular aynı olacaktır.

    Özetle Vişne gibi bir şeydir üniversite de :)

    YanıtlaSil
  15. tanrammm benim hastalığıma yakalanmış olabilirsinnn..:)) benimde sevgilim şehir dışında olduğu için mecburi 3. oluyorum ama arkadaşlar doğru söylemiş çift ve sen rahatsız olmuyrsan sorun teşkil etmez, bazen ben kendimi kötü hissedip plana dahil olmuyorum, ama sevgilimle yanımda olan kişiden de hiç rahatsız olmuyoruzz.. :)) birazcık melankolii hastalığı olabilir benimkisi :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe