Aşağı tükürsem sakal yukarı tükürsem bıyık..

Cuma, Temmuz 27, 2012

''Nerelerde bu çocuk, öldü mü kaldı mı?'' diye merak ediyorsunuzdur eminim. Ölmedim canım korkmayın.  2 hafta internetim kesildi sadece. Babam internette çok vakit geçiriyorum diye interneti kesme girişiminde bulundu. Kotayı aştığımı bahane ederek yaptı bunu. Hem sınavımın kötü geçmesinin intikamını alıyordu bir nevi. Ne kadar itiraz etsem de bildiğini okudu. Annem de benim gibi mücadele verdi ama girişimimiz başarısız oldu.
2  hafta tam anlamıyla  işkence gibiydi. Telefonumda kontör bile yoktu. Gündüzleri kitap okuyor, geceleri kahve içerek müzik dinliyordum. Bir haftamı anneannemlerde geçirdim. Geçirmez olaydım. Teyzelerimden o kadar çok azar işittim ki anlatamam. ''Özgüvenin yok'', ''Hiç genç gibi değilsin'', '' Bir yeri de kazanamazsın sen'' gibi sözler sarf ettiler. Keşke kalmaz olsaydım dedim kaç kere. Bir süre onlara gitmeme kararı aldım. Hem beni hem de annemi rencide ediyorlar. Bu durum hiç hoşuma gitmiyor. Şimdi internetime kavuştum ama idareli kullanmam gerekiyor. Tercih yapmak için açtırdı babam ama neyi tercih edeceğim ki bu puanla allasen. 
  Şu tercihlerden bahsedeyim biraz. Sonucum çok kötü değil. Gerçek sıralamam gayet iyi ancak geçen sene tercih yaptığım için okul puanımın yarısını kırdılar. Böylece ben gerilere sürüklendim. Dolayısıyla sıralamam da epey düştü. Annem bu duruma fazlasıyla üzüldü, keza ben de çok üzüldüm. Gerçek sıralamam 35 bin. Bu sıralamayla istediğim bölüme girebiliyordum hayli hayli. Geçen sene salak gibi tercih yapmasaydım şu an göbek atıyorduk Özgeyle. Yeni tercih yapacak olanlara sesleniyorum, gerçekten o bölümü okuyacaksanız tercih yapın. Benim gibi ikinci seneye kalmayın. Ya da ikinci seneye kalacaksanız asla tercih yapmayın. Okul puanınızın yarısı şak diye gidiyor abi.
  Dün Özgeyle tercih listesi hazırladık bir güzel. Şehir dışında herhangi bir devlet üniversitesinde 4 yıllık okuyabiliyorum. Ancak geleceği parlak olmayan bir bölüm için 4 seneyi şehir dışında geçirmek istemiyorum. Sanat tarihi bölümlerine çok rahat girebiliyorum mesela. Arkadaşım Emel Sanat Tarihi okuyor. Ona danıştım bu konu hakkında. ''Güzel bölüm ama sıkılmaman gerekiyor, sıkılırsan bu bölümü okuyamazsın'' dedi. Şehir dışında bu bölümü okumak içime pek sinmiyor açıkçası. Hadi Gazetecilik olsa arkama bakmadan koşardım şehir dışına. İstanbul'da kalmaya karar verdim böylece.
  İstanbul'da 4 yıllık devlet üniversiteli tutmuyor. Vakıf Üniversitelerin %50 burslu bölümleri tutuyor ancak ona da bütçem el vermiyor. Ailem memleketten ev aldığı için bütçemiz fazlasıyla kötü.  Ev alırken hiç bana danışma gereksinimi bile duymadılar. Bende hiçbir şekilde o eve gitmeyeceğim. O ev yüzünden istediğim 4 yıllık bölümü okuyamıyorum İstanbul'da.
  ''Ben her sene 10 milyar veremem, 2 yıllık bir yerler yaz'' dedi babam. Ben de bu duruma fazlasıyla üzüldüm tabii. Şehir dışına gitsem fazlasıyla masraf olacak. Zaten zor durumdayız bir de benim masraflarım eklenecek. İyice batacağız anlayacağın. O yüzden bende 2 yıllık devlet ve 2 yıllık tam burslu vakıf üniversiteleri seçme kararı aldım. Başka şansım yok. Şehir dışında 4 yıl sanat tarihi okumak mı, yoksa İstanbul'da 2 yıl Halkla ilişkiler okumak mı? İşte ben bu soruyu cevaplamakla meşgulüm son zamanlarda. Sizce ne yapmalıyım?
  Çarşamba günü Dershaneye gittim. Aslı ve Emineyle rehber hocasını esir aldık diyebilirim. O rehberlikçi tam anlamıyla gerizekalı. Doğru düzgün ilgilenmedi bizimle. Resmen salla başı al maşı mantığıyla hareket ediyor. Orada daha fazla durmadım, çıktım geldim.
  Tercih süreci boyunca beni yalnız bırakmayan arkadaşlarım olduğu için çok şanslıyım. İstediğim bölümü tercih listeme yazdım. Belki tutar ama imkansız gibi bir şey. Olsun, en azından içimde kalmamış oluyor. İçimdeki pollyanna ne kadar da güzel konuştu öyle değil mi. Tercih sonuçlarını beklemekteyim şimdi. Geçen sene yaptığım aptallığın cenemesini çekiyorum.   
  Bir yandan annemi üzdüğüm için kendime kızıyorum durmadan. Teyzelerim onu bu aralar  çok üzdü. Onu ağlarken görüyorum son zamanlarda. Yaşadığım moral bozukluğunu anlatamam. İnsan gerçekten kendini kötü hissediyor annesini ağlarken görünce. Bir süre annemle teyzemlerle görüşmeme kararı aldık. '' Baksana Oğlum, birbirimiz dışında kimsemiz yok. Bizi sevmiyorlar. Kimseyi kırmayalım dedikçe onlar bizi kırıyor görüyorsun. Yalnızız'' diye bir cümle kurdu bugün mutfaktayken. İçim acıdı resmen. 
   Burayı çok ihmal ettiğimin farkındayım. Buraya yazı yazmayı, bir şeyler anlatmayı çok özlemişim. Burası bir nevi evim gibi. Buradaki sıcaklığı bloggdaki siz değerli arkadaşlarım sayesinde daha iyi özümsüyorum diyebilirim.
   Bol bol kitap okuyorum. Üniversitede bu çok işime yarayabilir. Bu bağlamda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Dün Özgeyle tercih listesi yaparken bir yandan Erkanla mesajlaşıyordum. Erkan Doğukanla Starbucksa gitmiş. Ben tabii yine davet edilmedim. Zaten arkadaşlarımla görüşemiyorum bile. Buketle kaç aydır görüşmüyoruz. Liseden arkadaşlarımla da görüşemiyorum. Dershanedekiler desen çoktan unutuldu. Aslıyla çarşamba günü görüştüm o kadar. O da kısacıktı. Hala eskisi gibiydi. Sonra Özgeye dönüp '' Neden insanlar beni dış kapının dış mandalı konumuna koyuyor her seferinde?'' diye sormuştum. O da bana '' Saçmalama, araya zaman giriyor, görüşemiyorsunuz ondan yani'' diye geçiştirdi. Ama söylediklerimde haklıydım.
  Dün  Melodramın Üniversiteyi şehir dışında okumak adlı yazısını okuduktan sonra şehir dışında okuma fikrinden iyice uzaklaştım. Kız neler yaşamış öyle yahu. Valla okurken çok telaşlandım. O bu telaşın daha fazlasını yaşamıştır eminim o anları yaşarken. Ha bu arada Küçük Arı kitabına bayıldım! Tek kelimeyle mükemmeldi. Mutlaka okunmalı diye düşünüyorum. Ayline mektup yazamadım hala, kıza ayıp ediyorum valla. Üniversitedeki kütüphanede yazacağım mektubunu. Öyle hayal ettim çünkü. Şu sıralar en büyük hayalim Aylin'e kazandığım üniversitenin kütüphanesinde mektup yazmak. İkinci en büyük hayalim ise annemi yırtık babetlerinden kurtarıp ona yeni bir babet almak. Hepsi bu. 
Ben iyiyim merak etmeyin.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

20 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Yazını büyük bir ilgiyle okudum mert'cim. Üniversite olayını merak ediyordum. anlattığın iyi oldu. Benim düşüncemi öğrenmek istersen hemen söyleyeyim.

    İlk olarak kesinlikle iki yıllıkları önermiyorum. Takdir edersin bende bu yollardan çok geçtim ve asla gözümü 2 yıllıklara düşürmedim. Seninde düşünmemeni öneririm.

    Eğer şehir dışına aklın yatıyorsa sana önerebileceğim bir sürü dernek ve kuruluş var. en kötü ihtimalle başbakanlık geri dönmeli burs olanağı sunuyor. ucuz bir şehire gidersen alacağın bursla çok rahat yaşayabilirsin. Bir de part time çalışırsan ohoo hayat sana güzel. :) Özele gelirsen bunları konuşuruz neyse.

    Mert. Sen hayatımda tanıdığım,su götürmez bir şekilde en iyi kalpli erkeksin. Annen o kadar şanslı bir kadın ki sana anlatamam. Sen ona verilebecek en güzel hediyesin. Biz yani devrim ve ben seni çok ama çok seviyoruz. Sen hep bizim arkadaşımız kalacaksın. sonsuza dek. Çok kötü duygulandırdın la beni. Vişnelerin en tatlısı. :)

    YanıtlaSil
  2. Dostum, msnde sohbet edebilsek eskisi gibi.
    Tercih dönemi biraz değil çok stresli, atlatcaz bi şekilde.
    Ben de istediğim bölümü hiç istemediğim bir şehirde okumak zorunda kalabilirim. Napcaz bilmiyorum ki, fikir de veremem aynı durumda gibiyiz.
    Anneni öp yerime, manevi evlât kıvamındayim :')

    YanıtlaSil
  3. bitirince nerede çalışacağın ve iş bulma konusunda sıkıntı çekip çekmeyeceğin çok ama çok önemli lütfen 4 ten 2 den önce bölümün adından önce bunuda çok düşün. ne yazık ki gençler arkadaşlarım ailem diye düşünürken bunu atlıyor. oysa iş bulma sıkınıtısı çok yaşanıyor.
    kolaylık diliyorum devletten kredi alarak okuyabilirsin sonra çok az az geri ödeniyor .

    YanıtlaSil
  4. sırf üniversite okumak için saçma sapan bölümleri okuma .

    ayrıca teyzelerinde çok garipmiş bi daha bencede gitme ya da konuş beni kırıyorsunuz dee sitem falan et .

    babanda senin iyiliğini istiyorda bi de doğru şekilde göstermeyi bilebilse.

    ve bence çok abartıyorsun inan ki milyarlarca insandan daha da şanslısın .

    hayat öyle zor ki ama sen de o kadar genç ve güçlüsün ki .

    gücünü fark et artık !

    yoksa bi temiz sopa geliyoooo !

    YanıtlaSil
  5. hakkında hayırlısı, ne diyelim :)

    YanıtlaSil
  6. 2 yıllıklara ben o kadar ön yargılı bakmıyorum aslında, hatta zira eğitime de öyle. Lisans öğrencisiyim, ama benim bölümümün 2 yıllığından mezun olup lisans öğrencilerinin gelemeyeceği yerlere gelen insanlar var.
    Her şey kişide başlar, kişi de biter,bu tamamen senin kendini nasıl yetiştirdiğinle alakalı.
    Nerede okumak istiyorsan orada oku, lisans, önlisans farketmez, istediğin sevdiğin yere git. Ve ne olursa olsun, okurken kendi sektöründe -imkan varsa- part time çalışmaya başla. Bunun inanılmaz faydasını göreceksin, zira staj yerleri de çok önemli.

    Benim söyleyebileceklerim bunlar, şehir dışında okuma olayına gelirsek.:) O okuduklarına ek olarak daha neler yaşadığımı sen biliyorsun, stresten geberiyorum ama bu da bir tecrübe. Ve herkesin başı bu kadar belaya girecek diye bir kural yok.:)

    Çokta yıpratma kendini, bu süreci sakin geçirmeye çalış, ben inanıyorum ileride çok güzel yerlere geleceksin.:)

    YanıtlaSil
  7. cidden özlettin kendini mert. eşeğin dediği gibi bu dönemler aşırı stresli. yanlış kararlar vermeden atlatırız umarım.

    annen senin gibi bi oğlu olduğu için çok şanslı ayrıca. teyzenleri falan boşver. siz birbirinize sahipsiniz. yalnız değilsiniz ki..

    kendine iyi davran olur mu ;)

    YanıtlaSil
  8. İki yıllık üniversiteleri tavsiye etmem vişne. Her ne kadar şehir dışında okumayı düşünmüyo gibi görünsende biraz ailenden uzaklaşıp kendi yolunu çizmen gerektiğini düşünüyorum. Belki başta biraz zorlanırsın ama zamanla çok daha olur. Tabi yine de senin kararın :))

    YanıtlaSil
  9. vişne çürüğü ,
    bu aralar herkesin derdi bir olmuş tercih yapmak.
    yazıların çok akıcı hiç sıkılmadan okudum diyebilirim.
    bu arada teyze konusu...bende de aynı dert iki cadı teyzem var ve ikisiyle de iletişimimi kestim annem de onlardan çok çekti garibim...
    boşver kimseyi takmadan devam et yoluna...

    YanıtlaSil
  10. öff vişne resmen ağlattın beni.Kendi üniversite çabam geldi aklıma :)heh şimdide kpss ataması çabam var oda ayrı da işte.
    Ewet nerde bu çocuk yazı yazmıyor diye düşündüm ve mutlaka sınava hazırlanıyordur dedim.
    Herkesin yorumlarını tek tek okudum benim kafam karıştı seninde bilmiyorum.
    Mutlu olacağın bir yeri tutturursun inşallah."Bu arada burs bulmak pek kolay değil ben kapısını aşındırmadığım burs yeri kalmamıştı hiç bir yerde bulamamıştım.En son ünide kısmi zamanlı çalıştım onu da zor buldum.Part time iş bulmak öğrenci için zor hele ki hem okuyup hem çalışmak dersleri ihmal etmeden"bunları yazdım gözün korkmasın şimdiden alıştırma yap diye :D Bol şans :D

    YanıtlaSil
  11. @P01né.'
    Yazımı büyük bir ilgiyle okuduğun için teşekkür ederim Melikecim.Bu kötü günleri atlatmaya çalışıyorum işte sakin bir şekilde. 2 yıllıkları da listeme yazdım ama gelme olasılığı nedir hiç bilmiyorum. Söylediklerini elbette dikkate alacağımı bilmeni isterim. Burs olanağına erişebilirsem çok iyi olacak kendi açımdan :D Zaten iş bulmam gerekiyor. Çok masraf olacakmış bu üniversite hayatı bana.Bu güzel sözler için sana çok teşekkür ederim. Ben de sizi çok seviyorum. Dostluğunuz bana çok şey katıyor. İyi ki varsınız canım ^_^

    @At Yarışındaki Eşek
    Dostum bir türlü denk gelemiyoruz ki msn'den. Sen hep geç geliyorsun. Sana o kadar erken gel diyorum ama yok, yine aynı :D Çok zor bir dönem valla bu tercih dönemi. İnsanın kafası allak bullak oluyor. Eğer öyle bir şey olursa kader arkadaşı gibi bir şey oluruz. Çok teşekkür ederim, öperim tabi dostum. ^_^

    @Elma Kurdu
    Çok haklısın valla. Bu detayı atlamak büyük hata bence. Hem büyük stres de bu zaten Elma Kurdu. Sevebileceğim bir bölümü tercih edeceğim sanırım. Mezun olduktan sonra başlıyor bence asıl hayat. Devlet bursuna başvurmayı düşünüyorum. Mezun olduktan sonra öderim elbet bir şekilde. Teşekkür ederim desteğin için elma kurdu ^_^

    YanıtlaSil
  12. @Kibritçi Kız
    Sıralamamın tuttuğu bir bölüm seçeceğim sanırım. Başka şansım yok Kibritçi Kız. Ayrıca teyzemlerle sık görüşmüyoruz artık. Bu durum her ne kadar üzücü olsa da alıştık zamanla. Benden daha kötü durumda olan insanlar var. Onları düşündükçe kendimi boşuna üzdüğümün farkına varıyorum bir yandan. Gücümü fark etmeye çalışıyorum merak etme. Temiz bir sopaya hazır değil bünyem Kibritçi Kız :D

    @Hayal Meyal
    Teşekkür ederim. Umarım hayırlısı olur Büşra. Umarım yine hayal kırıklığıyla karşılaşmam :)

    @Melodram
    İş gerçekten insanda bitiyor Melodram. Yani insan sürekli gelişmeye açık olmalı bence. Ben iletişim okumak istiyordum ama sıralamam tutmuyor ne yazık ki. Şehir dışına bu sıralar sıcak bakıyorum. Hem yeni bir tecrübe olur. Ayrıca sıralamam Ankara Gaziye tutuyor. Belki Ankaraya gelirim :D Büyük sürpriz olur sana :D Bilmem mi yaşadığın stresi. Çok zor işin valla. Allah sana yardım etsin. Onun dışında işe girmeyi düşünüyorum. Hem hayata atılırım hem de kendimi geliştiririm bu sayede. Her şey zamanla rayına oturur umarım. Teşekkür ederim desteğin için canım :)

    @Kırmızı Başlıklı Pollyanna
    Teşekkür ederim bu güzel sözlerin için Polly. İyi olmaya çalışıyorum işte. Şu sonuçlar açıklansa da rotamı ona göre çizsem. Sen de kendini çok özlettin. Kaybolma bak böyle ya. Umarım her şey yolunda gider :)

    YanıtlaSil
  13. @Pire Kızı
    Bu durum belki bana iyi gelebilir ya da kötü gelebilir Pire Kızı, çok kararsızım. Bu kararsızlığı da hiç sevmem. Tam olarak bilmiyorum. Tercihlerimde şehir dışı da var. İstediğim bölüm tutarsa gideceğim sanırım. Belki bu değişiklik bana bambaşka şeyler yaşatacak. Tercih sonuçlarını beklemekteyim şimdilerde :)

    @Sessizlik
    Sınava girmekten daha zor bu tercih dönemi. İnsan ne yapacağını şaşırıyor. Yazılarımı keyifle okumana sevindim. İçimden geldiği gibi yaşıyorum işte :) Teyze konusunda ben de çok muzdaribim. Keşke bana karşı bu kadar acımasız olmasalar diyorum bazen. Ama olmuyor.

    @Yeliz- Art
    Bu stres bitmiyor Yeliz. Bak benim üniversite stresim var senin kpss atamaları stresin var. Stres resmen hayatımızı ele geçiriyor ya bir yandan :D O değil de burs için çabanı takdir ettim doğrusu. Ne kadar azimlisin yahu :) Evet, kafam karışık ve ne yapacağım konusunda hala kararsızım. Kararsız olmayı hiç sevmiyorum. Part time iş bulabilirsem gireceğim tabii. Elimdeki fırsatları değerlendirmem gerek. Teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  14. Heeeövf! Ben darlandım, yeter! Üzerine gelmesinler artık Vişnecim.

    Bölüm konusunda ne desem bilemiyorum. Sadece moralini bozmamaya çalışmanı diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Tercih döneminde olan biri olarak anlıyorum diyebilirim. Canını sıkmamaya çalış, hayat bazen insanın karşısına öyle fırsatlar çıkarıyor ki birden bakmışsın çok güzel bir yerdesin :) Dilerim senin için öyle olur..

    YanıtlaSil
  16. visne`m uzme kendini sen ve annen ikiniz birbirinize sahip oldugunuz icin cok sanslisiniz...

    tercih konusunda da istemedigin bolum yazma diye bir tavsiye verebilirim ancak simdi o gunler bana cookk uzak be visne...

    ve sakin hic bir seyi kafana takma bugunler de gececek...

    ve ayrica tanidigim en iyi en hassas visnesin sen yaa:)))

    YanıtlaSil
  17. Aaa bak buna sevinirim işte, büyük şok değil, büyük mutluluk olur Ankara'ya gelmen.:)
    Ama zart zurt zırlaya zırlaya 'Alo nerdesin çok kötüyüm' diye arayabilirim ehe ehe :D

    YanıtlaSil
  18. @Cessie
    Çok üzülüyorum ama yaralarımı sarmayı zamanla öğreneceğim sanırım Cessie. Teşekkür ederim :)

    @İç ses
    Ya inşallah dediğin gibi olur iç ses. Mutlu olmayı çok istiyorum ama hep hayal kırıklığı yaşıyorum. Umarım bu tercihler beni hayal kırıklığına uğratmaz. Teşekkür ederim :)

    @Agresif Prenses
    Bu güzel sözlerin için teşekkür ederim sana Prenses. İnşallah bu dönemi çabucak atlatırım. Bazen böyle moralim bozuluyor işte. Zamanla düzeleceğine inanıyorum her şeyin :)

    @Rapunzeliçe
    Teşekkür ederim, bakıyorum hemen :)

    @Melodram
    Valla bu duruma ben de çok seviyorum Melodram :D Sanırım aynı üniversitede okuyacağız. Ben edebiyat fakültesinde olacağım. Gazi Üniversitesini kazanacağım büyük ihtimalle. O zaman bol bol görüşürüz inşallah canım ^_^

    YanıtlaSil
  19. vişnenin çürüğü olmuşsun hakkaten.. ben de üniversite tercih zamanımda aynı şekilde olmasa da çok mücadele verdim.

    etrafımdakiler çok farklı meslekler icra edebileceğimi, çok daha iyi yerler yazabileceğimi dayatırken ben yalnızca bir tane tercih yaptım. sadece tek tercih. tutacağı belliydi, girdim, okudum, çoğu insanın hö? o ne ki demesini hiç umursamadan mikrobiyolog oldum.

    hayat bana üniversite sürecimde öyle mükemmel arkadaşlar, öyle iyi deneyimler yaşattı ki; siyasi ve ideolojik olarak çok zorluk çekip her gün okuldan atılma tehdidiyle karşı karşıya kalmama rağmen(sivri veya militarist bi insan değilim, okulun genel tavrıydı) dönüp dönüp allah'a teşekkür ettim. ve sonrasında çok farklı bir yol çıktı önüme, hiç aklımda yokken yepyeni tertemiz bir üniversite ve bölümde asistan oldum.

    yorum yapmıyordum yazılarına fakat çok uzun zamandır okuyucunum; iyi niyetli bir insan olduğunu öyle iyi biliyorum ki. eminim önünde çok güzel kapılar açılacak. çünkü tecrübeyle sabitledim; kötü niyetle yapılmayan her işin sonu hayra varıyor.

    ikisini dördünü şehir içini dışını düşünme. maddi olanakları hesaba kat yalnızca. mutlaka ve mutlaka kendini mutlu hissedeceğin bir bölümde oku.. kim aç kalmış ki? beklentilerin yüksek olmazsa(ki olmadığını biliyorum), tamahkar olmazsan elbette rızkını fazlasıyla bulacaksın.

    çok mutlu ol istedim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe