Bu Yaz Okuduğum Kitaplar..

Çarşamba, Ağustos 29, 2012

 1) Chris Cleave - Küçük Arı: Bu kitap bu yaz okuduğum en iyi kitaptı diyebilirim. Karakterler o kadar güzel ifade edilmiş ki hayran kaldım her birine. Özellikle Küçük Arı karakterini çok sevdim. Yanımdan ayırmadan okudum diyebilirim. Çok akıcı bir anlatımı var. Üstelik konusu çok ilginç. Küçük Arı Nijerya'dan İngiltereye giden bir mülteci. Hikayeyi Küçük Arı'nın ağzından okuyorsunuz. Sarah'ın neden 9 parmağa sahip olduğu o olayı okurken içim acıdı resmen. Nasıl bir fedakarlıktır bu abi. Ben bu kadarını yapamazdım açıkçası. Helal olsun kadına. Kocasıyla Nijerya'ya tatile gittiğinde bir kumsalda tanışıyor Küçük Arıyla. Sonrasında olaylar kendiliğinden gelişiveriyor. Kitabın sonu beni çok etkiledi. Küçük Arı'nın fedakarlığına hayran kaldım. Beni bu kadar etkileyeceğini hiç tahmin etmiyordum. Okumadıysanız okumanızı öneririm. Kesinlikle çok iyi bir kitap.
 2) İnci Aral - Şarkını Söylediğin Zaman: Bu zamana kadar hiç İnci Aral'ın kitaplarını okumamıştım. Bu okuduğum ilk romanı diyebilirim. Başlangıçta kitaba odaklanamadım. Kendimi kitabın içerisinde hissedemedim. ''Noldu lan, bunlar kimdi ya'' diyordum ara sıra. Sonra Siyah Defter bölümü geldi ve bendeki o odaklanma sorunu yok oldu. Siyah defter bölümünden sonra işler rayına oturdu. Deniz ve Cihan'ın 1980'lerde yaşadığı aşkı ele alıyor roman. Az buçuk da o dönemin ne kadar acı verici olduğuna parmak basıyor Aral. Aralarındaki aşkı çok sevdim. Kıskanılası bir sevgi olanlarınkisi. Hele Kırmızı Defter bölümü daha güzeldi. Kadın psikolojisini gerçekten çok iyi anlatmış İnci Aral. Her iki bölümde de kendimden çok şey buldum diyebilirim. Kırmızı defter bittiğinde günümüze döndüğünüzde kitabın sonu sizi çok şaşırtıyor. 
 3) Sinan Akyüz - İncir Kuşları: Kitabın üslubu çok akıcı. 2-3 günde bitirdim diyebilirim. Sinan Akyüz işinin ehli birisi, romanın kurgusu çok yerindeydi diyebilirim. Bosna'da yaşanan o insanlık katliamını ele almış yazar. Başlangıçta  Suada ile Tarık arasında yaşanan aşkı çok yapay buldum ben açıkçası. Çok sıradan geldi Tarık'ın o sevgi dolu cümleleri bana. Kitabı okudukça bu fikrimin yanlış olduğunu fark ettim. Sırplar çok acımasızca davrandılar oradakilere. Suada'nın ailesinin başına neler geldi ya öyle. Okudukça ağzım açık kaldı valla. Sırpların yaptığı o zulümlere inanamadım. Ne kadar kötü şeyler yaşamış insanlar ya. Kitabın sonunda büyük şaşkınlık yaşadım. Hiç beklemiyordum açıkçası. 
 4) Ahmet Ümit - Aşk Köpekliktir: Ahmet Ümit okumayı hiç düşünmüyordum bu zamana kadar. Ne kadar yanlış düşünmüşüm. Bir yazar bu kadar mı kaliteli bu kadar mı dolu dolu bir roman yazar ya. Ahmet Ümit okumaya çok geç başlamışım. Aşk köpekliktir kitabında aşkı anlatan birbirinden güzel kısa hikayeler var. Her bölüm aşkın başka bir halini anlatıyor diyebilirim. Ben özellikle son bölümdeki hikayeyi çok beğendim. O nasıl bir kurgudur öyle Sayın Ümit. Ne güzel bağlamış olayları ya. Hiç aklımdan geçmiyordu okurken valla. Ahmet Ümit bu kadar yaratıcılığı nereden buluyor çok merak ediyorum. İlham kaynağını çok merak ediyorum açıkçası. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan birisi. 
 5) Cemal Süreya - Sevda Sözleri: Küçükken teyzemlerin kütüphanesinde bu kitaba rastlardım. Ne zamandır bu kitabı almak istiyordum, sonunda tam anlamıyla alıp okuyabildim. Neden bilmiyorum ama Cemal Süreya'nın şiirlerini çok seviyorum. İçinde yaşanmışlık var bir kere insan okurken hissediyor. Üvercinka, Hamza, Düello, Ölüm, Kahvaltı , Güzelleme, Beni öp sonra doğur beni gibi şiirlerini çok sevdim diyebilirim. Özellikle ''Laleli'den dünyaya doğru giden bir tramvaydayız. Birden nasıl oluyor sen yüreğimi elliyorsun'' dizesine vuruldum diyebilirim. Şiir seviyorsanız bu kitabı okumanızı öneririm. Çok kaliteli şiirlerdi okuduklarım. Büyük keyif aldım okurken.
 6) David Nicholls - Bir Gün: Bu kitabı ilk olarak lise sondayken Erkan'ın elinde görmüştüm. İçeriğini çok merak etmiştim o zamanlar. Bu kitabı Buketle birlikte almıştım. Benim için manevi bir yanı var anlayacağınız. Manevi değerlere çok önem veren birisiyim. Çünkü onların insana güç verdiğini düşünürüm hep. Buket benden önce okumuştu, çok beğenmişti '' Sen de oku, beğeneceksin'' demişti. En sonunda okudum. Açıkçası yazarın üslubunu çok yavan buldum. Üstelik kitabın sonu çok havada kalmıştı. Son sayfaları daha anlamlı olabilirdi bence. Alçak David, en sevdiğim karakterin başına neler getirdi. Kitabın sonunda nasıl üzüldüm anlatamam. Çok güzel bir aşk hikayesiydi. Keşke böyle bir aşka sahip olabilsem demiştim okurken. Emma'ya aşık olmuştum.. Ne güzel kadındı.
 7) John Verdon - Aklından Bir Sayı Tut: Kütüphanemde gariban gariban duruyordu ne zamandır bu kitap. Hem merak ediyordum içeriğini, okudum bir güzel. Kitabın kurgusu çok yerindeydi. Cinayet romanı olarak başarılı ama yeterli değil. Çevirisi berbattı bir kere, çoğu yerde hata yapmış çevirmen. Çevirisinden kaynaklanan hata yüzünden üslubunu pek beğenmedim.  Çok yavaş ilerledi her şey, yer yer sıkıldığımı hissettim diyebilirim.. Son 30 sayfasını okurken gözlerimi kırpmadım valla. İnsanı heyecanlandıran bir yapısı vardı. Hele katili öğrendikten sonraki şaşkınlığıma ne demeli. İkinci kitabını henüz okumayı düşünmüyorum. Çünkü daha okunacak bir sürü kitabım var. Ona henüz vaktim yok. Cinayet romanı adı altında okunabilecek bir kitap bence. Tavsiye edebilirim. Okurken sabırlı olmakta zorlanabilirsiniz.

8) Elif Şafak - Şemspare: Gazetedeki köşesinden derlediği yazılarıyla oluşturmuş bu kitabı Elif Şafak. Deneme olarak iyi bir kitaptı ama eksikti sanki. Ben Şemspare ismini duyunca Şemsle ilgili bir roman sanıp sevinmiştim, meğer denemeymiş. Aklından bir sayı tut kitabı beni çok boğmuştu. Kafamı dağıtmak amacıyla bu kitabı alıp okudum. Elif Şafak birçok kişi tarafından beğenilmese de ben beğeniyorum. Üslubunu çok yerinde buluyorum. Kendime yakın hissediyorum. En önemlisi yazılarındaki içtenliği sezebiliyorum. Benim için bunlar çok önemli. Ve Elif Şafak bunu hakkıyla yerine getiriyor. Eğer kafanız çok doluysa bu kitabı okuyup biraz kafanızı dağıtabilir, düşüncelerinizi dinlendirebilirsiniz bir nebze olsun. Kitabın içindeki çizimler de güzeldi.
 9) Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna: Bu yaz okuduğum kaliteli kitaplardan birisidir. Romanda anlatılan aşkı çok sevdim diyebilirim. Masumiyet Müzesindeki aştan sonra okuduğum en iyi aşk romanıydı. Raif efendiyle Maria Puder arasında yaşanan aşk çok duruydu. Birbirlerine karşı besledikleri aşkı çok sevdim. Edebi değeri kesinlikle tartışmasız bir numara. Çok satanlar listesinde olmayı fazlasıyla hak ediyor. Çok fazla eski Türkçe kelimeler olduğu için okurken zorlandım bazen. YKY bu konuda hiç özenli davranmamış açıkçası. Can yayınları bu konuda daha özenli davranıyor bence. Eski Türkçe kelimeler dışında pek fazla zorlanmadım okurken. Keşke kitap bölümlere ayrılsaydı. Tek bir bölümden oluştuğu için zaman zaman sıkıldım. Ama kitaptaki aşk beni okutmaya teşvik etti diyebilirim. Kitabın sonu insanın içini acıtıyor resmen ya. '' Bu nasıl olur ya, böyle bitmemeliydi.'' demiştim kitap bittikten sonra. Çok iyi bir kitaptı gerçekten. Bu kitabın bendeki değeri hiçbir zaman eksilmeyecek. 


10) Orhan Pamuk - Sessiz Ev: Kime ne düşünürse düşünsün Orhan Pamuk eserlerinin hakkını veriyor bence. Çoğu insan Orhan Pamuk okumayı pek sevmez ama ben çok seviyorum. Orhan Pamuk'un eserlerindeki edebi yoğunluğu seviyorum. Edebi değeri çok leziz bence romanlarının. Sessiz Ev de bunlardan birisiydi. Romanın kurgusu, betimlemeler, Hasan'ın iç hesaplaşmaları, Metin'in zengin olma çabaları, Büyühhanım'ın kocasına duyduğu özlem o kadar güzel ele alınmış ki okurken kendimi o aileden biri gibi hissettim. Bu kitap bir ailenin iç yaşantısında yaşadığı sorunları ele alıyor. Sessiz Ev denmesinin sebebi kitabın sonunda evde hissedilen sessizlikten geliyor büyük ihtimalle. Faruk yerine Nilgün'ün anlatıcı olmasını isterdim. Orhan Pamuk işini çok ciddiye alan birisi ve bu kitabı da büyük bir özen ve ciddiyetle yazmış. Selahattin Bey'in söylediklerinin altında çok derin şeyler vardı. Kitabın olay örgüsü son derece yerindeydi. Ben severek okudum..
Bu yaz kitaba doydum resmen anacım. Edebi anlamda iyi beslendim diyebilirim. Bu kitaplar dışında okuduğum çerezlik kitaplar vardı ama hiçbiri bunlar kadar olamadı gönlümde. Ben bu kitapları severek okudum umarım siz de severek okursunuz.
Bu da şarkımız olsun
Kendinize iyi davranın..

You Might Also Like

26 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. İncir Kuşları ve Kürk Mantolu Madonna hakkındaki yorumlarınla beni nasıl sevindirdin anlatamam.
    Sinan Akyüz'ün ilk defa bir kitabını okuyacagım ve aylardır öylece duruyor.Biraz çekiniyorum..

    Kürk Mantolu Madonna da yeni sipariş ettim.Sipariş etmekte bile zorlandım.Çevremde okuyan tek bir insan yok :)

    Yorumların sayesinde okuyacagım iki kitabıda belirledim diğerlerini askıya aldım.

    YanıtlaSil
  2. İncir Kuşları romanını seveceğini düşünüyorum. Çünkü dediğim gibi kitabın üslubu çok akıcı. Çabuk benimseyeceksin karakterleri. Romanda anlatılanlar fazlasıyla üzücüydü. Ben çok üzülmüştüm onlara. Kitabın sonu ise bambaşka bir kapıya sürüklüyor insanı. Çok şaşırmıştım valla.
    Kürk Mantolu Madonna da eski Türkçe kelimeler var, okurken biraz sıkılabilirsin. '' Üff bu ne ya okumayacağım'' diyeceksin zaman zaman ama sakın yarım bırakma. Kitabın ne kadar güzel olduğunu sonradan fark edeceksin. Raif'in aşkı çok derindi.
    Umarım sipariş ettiğin için pişman olmazsın. İncir Kuşlarına başlamanı tavsiye ederim. Sonra Kürk Mantolu Madonnayı okursun ^_^

    YanıtlaSil
  3. küçük arıyı ben de geçen sene okumuştum. gerçekten başarılı bir kitaptı. okurken kimi zaman tüylerim diken diken olmuştu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okurken bazı yerlerinde etkilendim diyebilirim. Hele o kumsal sahnesi var o sahne, çok etkileyiciydi ya. Yazar ne güzel yazmış dedim kitabı bitirdikten sonra. Küçük Arı karakteri de çok iyi oluşturulmuş. İnsanın içine işleyen bir yapısı var romanın :)

      Sil
  4. Ben "Aklından Bir Sayı Tut"u okumuştum. Kitap gerçekten çok güzeldi. Beni cinayetten, polisiyeden çok adamın iç dünyası etkilemişti. En sonunda bile katilin yakalanmasındansa adamın kabuğunu kırıp karısıyla eve gitmesini sevmiştim. :)
    Aşk Köpekliktir'i de okumayı istiyordum yakın zamanda. Yazını da görünce daha bir merak ettim kitabı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence cinayet romanı için iyi bir kitaptı ama çevirisinden dolayı pek akıcı değildi. O katili öğrenince şok oldum zaten. Katil çok zekiymiş. Bir de nasıl katil olduğunu öğrenince daha bir şaşırdım. İnsan geçmişte yaşadıklarını hiç mi unutmaz yahu :)
      Aşk Köpekliktir kitabını tavsiye ederim. Aşkın birbirinden farklı hallerini anlatan bir romandır bu. Özellikle son hikayeyi çok sevdim ben. Umarım sen de seversin :)

      Sil
  5. Ahmet Ümit'in her kitabı okunmaya değer, hiç tereddüt etme alırken de okurken de :))
    Bir Gün'ün filmini izleyip etkilenmiştim, özellikle sonunda. Kitabı da beklemede. Filmini izledikten sonra okumak biraz zor olacak gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Ben çok sevdim Aşk Köpekliktir kitabını. Henüz diğer kitaplarını okuyamadım ama okumak istiyorum. Bir yazar olarak çok şey katıyor bana. Bence Bir Gün filmi daha güzel. Kitabı da güzel ama çok havada kalıyor. Yazar bana çok toy geldi. Okurken sıkılabileceğin bir kitap. Ama aralarındaki aşkı seversin. Filmini sevdiysen kitabını daha çok seversin :)

      Sil
  6. ahmet ümit i ve elif şafak ı diğer pek çok yazardan ayrı tutmak lazım gerçekten çok yetenekliler . ahmet ümit i sevmememe rağmen öyle olduğunu düşünüyorum. cemal süreyya nın şiirlerini bende çok severim aklından bir sayı tut u merak ediyodum iyi oldu yazdığın okumayacağım :) bu arada geçen gün yazdığın blog doğum günü yazısı için teşekkür ederim. seni tanıdığım için mutluyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi ikisi de çok başarılı yazarlar gerçekten. Ahmet Ümit'in ilham kaynağını hala çok merak ediyorum açıkçası. Başlangıçta ben de pek sevmiyordum Ahmet Ümit'i ama bu eserini okuduktan sonra sevmeye başladım. Cemal Süreya'nın şiirleri bir başka yahu. Aklından bir sayı tut kitabı güzel ama çevirisinden dolayı üslubu yavan geldi bana. Rica ederim, ne demek. Asıl ben seni tanıdığım için çok mutluyum. İyi ki varsın :)

      Sil
  7. Cidden okunacak kitaplar..
    Küçük arı,bir gün,sevda sözlerini okudum bende harika.. elif şafagn şemsparenı,inci aralın ve orhan pamugun yazılarını çok merak ediyorum. Bu arada ''bir gün''un kitabı ilklerde çok sıkıcı ama sineması da var mutlaka gidin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci Aral ve Elif Şafak'ın kitaplarını çabuk benimsersin ama Orhan Pamuk çok ağır bir üsluba sahip. Demek istediğim anlamak için çok iyi odaklanmak gerekiyor. Ben Sessiz Ev'i çok sevdim. Güzel bir kitaptı. Bunun dışında Bir Gün'ün filmini izledim. Filmi kitabından daha güzeldi :)

      Sil
  8. İncir Kuşları'nı aldım ben de. Elimdekiler biterse inşallah okuyacağım.
    Küçük Arı'yı geçen sene okumuştum, fena sıkıcıydı ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncir Kuşları güzeldir bak. Kaçış bölümü fragman gibi bir şey. İncir Kuşları güzel kitaptı cano, iyi ki almışsın :)
      Küçük Arıyı ben çok sevdim. Başlangıcı biraz sıkıcıydı ama sonra açılıverdi diye düşünüyorum. Ben karakterleri çabuk benimsedim :) Sence neden sıkıcıydı?

      Sil
  9. aşk köpekliktir^^ ama ondan daha iyisi vardır o da Beyoğlu Rapsodisi.. benim gibi bir beyoğlu- pera hayranıysan kesinlikle oku:) hatta şuan Kukla yı bitirmek üzereyim.. o da ayrı bi güzel şimdi:))

    sadece Ahmet Ümit'den bahsettim ama.. aslında yazdığın birçok kitaba bir sürü şey yazabilirm.. küçür arı^^ bir gün^^ ah ah.. ve tabii ki 'Sevda Sözleri'..

    "iki çay söylemiştik orda, biri açık,
    keşke yalnız bunun için sevseydim seni."..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok merak ediyorum Beyoğlu Rapsodisini ancak hala okuma fırsatına erişemedim :D Anlaşılan güzel bir kitap.
      O dizeyi ne kadar çok seviyorum, çok iyi bir alıntı yaptın bence. Sana teşekkür ederim Elif :)

      Sil
  10. aklından bir sayı tut
    bence okunması gereken bir kitap
    okumayanlar neler kaçırdıklarının farkında değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinayet- Polisiye kategorisinde iyi bir kitap ama çevirisi kötüydü bence. Ben biraz acemice buldum bu kitabı. :)

      Sil
  11. visne`m okudugun kitaplar cok guzel sayende su incir kuslarini ve kurk mantolu madonnayi okuma listemin basina koydum tesekkur ederim:))

    bir de ahmet umit benim en sevdigim yazarlardandir...hemen hemen butun kitaplarini okudum siddetle tavsiye ederim su an bab-i esrarini okuyorum zaten ama bence kuklasi muthis mutlaka oku derim ama butun olarak kurgular guzel zaten romanlarinda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prensescim İncir Kuşlarını oku bence ilk önce. Kurk mantolu madonna ağır gelebilir bak. İncir Kuşları daha rahat okunuyor. Rica ederim. Siz isteyin ben hep liste yaparım böyle. Yazarken çok keyif aldım :D
      Bab-ı esrarı okumadım. İstanbul hatırasını ve beyoğlu rapsodisini çok merak ediyorum. Bir türlü okuyamadım :(

      Sil
  12. İnci Aral'ı ekledim yeni alacağım kitap listesine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben son kitabını sevdim. Başları biraz sıkabilir ama siyah defterden sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyor :) Kırmızı defter bölümünü çok seveceksin bence :)

      Sil
  13. Kürk Mantolu Madonna harikadır! Şimdi tekrar okumak istedim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldin! :)
      Sanırım Kürk Mantolu Madonna aşkın ne kadar ulvi ve değerli bir şey olduğunu öğretti bana :) Güzel kitaptı gerçekten :)

      Sil
  14. Ne güzel derlemissin ya eline saglık
    Bende suan Semspare'yi okuyorum bitirince Buda Asık Olsaydı'ya baslamayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  15. Okuduğun kitaplar arasında, Küçük Arı ve Kürk Mantolu Madonna'yı okumuştum. İkisi de gerçekten çok güzel kitap.
    Ben de bloguma beklerim.Sevgilerle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe