Bazen vazgeçmen gerekir..

Perşembe, Kasım 15, 2012


 Bazen vazgeçmen gerekir. Kurduğun hayallerin üzerine çizik atman gerekir. Bazen canın çok yandığı halde susman gerekir. Ya da gece yarısı birdenbire ağlamaya başladığında sesini duymasınlar diye yüzünü yastığa bastırman gerekir. En kötüsü de o değil midir zaten. Gizli gizli ağlamak, göğüs kafesinin tam ortasına yerleşen ve bir türlü yok olmayan o ağırlığın daha da artmasına sebep olmuyor mu?

 Bazen kalabalık bir arkadaş ortamında üzüntünü belli etmemen gerekir. Ya da babasıyla birlikte eğlenen bir çocuğu  gördüğünde gözlerin dolmamalı. Hem bazılarımız o kadar şanslı doğmuyor, biliyorsun. Ne kadar yalnız olduğunu kimse fark etmemeli, böylesi daha iyi. '' Keşke beni de böyle seven insanlar olsa'' cümlesini kimse duymamalı.

 Bazen sevdiğin insanın seni ne kadar çok üzdüğünü düşünmemen gerekir. Zamana bırakmak en iyisi derler. Zaman her şeyin ilacıdır sözüne inanmamalısın. O söz sadece uydurma. Zaman hiçbir şeye ilaç olamıyor, sadece yaşadıklarına alışıyorsun. Bir nevi uyuşturucu gibi bir şey oluyor senin için. Unutmuş gibi yapıyorsun ama unutmuyorsun, üzülmemiş gibi davranıyorsun ama üzülüyorsun.  İşin en kötü tarafı kimse üzüldüğünü anlamıyor. Anlıyor da umursamıyor da olabilirler. İnsanlarda bencillik denen şey olmasa keşke.

 Bazen seni mutlu eden anıların şefkatli kollarına sığınman gerekir. Hem iyi şeyleri hatırlamak gülümsetir belki seni, kim bilir. Bazen biriktirdiğin fotoğrafları yakman gerekir. Unutmak için yok olması gerekir bazı şeylerin. Bazen bir mekanda duygusal bir şarkı işittiğinde aklına o gelmemeli. Hatta onunla ilgili hiçbir şey gelmemeli. '' Keşke yanımda olsa'' gibi özlem dolu cümleler sarf etmemelisin. Çünkü bu hiçbir şeyi değiştirmiyor. Sadece üzüntü kat sayını arttırıyor. Bitmiyor, sadece bazen belki güneşli bir günde veya kalabalık bir gecede geçtiğini sanıyorsun ama geçmiyor esasında. Alışıyorsun zamanla.

 Bazen en yakın arkadaşının sana karşı birdenbire yabancılaştığını fark ettiğin zaman üzülmemen gerekir. İnsanların gidişine engel olamıyorsun bir süre sonra. Dört duvar arasında sıkışıveriyor yalnızlığın, duvar saatinin tik tak sesi eşlik ediyor yalnızlığına. İşin kötüsü ne biliyor musun? İnandığın her şeyin yalandan ibaret olduğunu fark etmek. Hiçbir zaman istediğin gibi olmadı her şey, biliyorsun. Ya bir şey eksikti hayatında ya da sen yabancıydın etrafındaki olaylara.. Sustukça birikiyor içindeki kelimeler ve farkında olmadan çığlık çığlığa büyüyor sessizliğin. Ve bir sabah çok sevdiğini sandığın birini aslında o kadar da çok sevmediğini fark ediyorsun..


You Might Also Like

17 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Vişneeee!

    ne oldu yine? üzülme bu kadar lütfen..

    hem hayallerinden sakın vazgeçme. her şey biter ama hayaller asla. bu bizle alakalı çünkü. istediğimiz kadar kuralım da kuralım. üzgünken bizi mutlu etsinler mutluyken üzsüzler. bizim hayallerimiz onlar. hep de olucaklar..

    anlaştık mı? :)

    hem blog arkadaşların hep burda, yanında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miaaa!

      Bazen böyle anlık duygulara kapılıp böyle cümleler dökülüyor parmaklarımın ucundan işte. Birikip birikip bu hale geliyorlar anlayacağın.
      Açıkçası hayal kurmaya bile korkar oldum. Ne zaman hayal kurmaya kalksam üzerime yıkıldı. Ben de daha az beklentiyle yaşamaya çalışıyorum işte.

      Ben boşuna blog arkadaşlarımı bu kadar çok sevmiyorum ya
      İyi ki varsınız, iyi ki varsın canım arkadaşımm! ^_^

      Sil
  2. Belki zaman içinde sürprizler barındırıyordur olamaz mı vişne? Hem kötümüdür zaman? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyimser yanımdan çok kötümser yanım baskın olabiliyor bazen Melodram. Ben sürprizlere tanık olmayı çok istiyorum. Artık hayatım değişsin istiyorum. Değişir mi dersin? :)

      Sil
  3. çok hoş yazmışsın vişne..
    http://zoomlabakalim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. vişnee.. her okuduğum cümlende evet bence de dedim. ama hayalleri, zamanın karşımıza çıkarabileceği ani durumları görmemezlikten gelmen.. bak bu olmadı.
    hem anlıyorum ben seni.. hem ben de en çok o sabaha uyanmak istiyorum şu aralar^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar insanın içine işliyor böyle ya böyle afallıyor insan Elif. Beni anlamana sevindim. Buradaki arkadaşlarımın beni anlaması bana çok şey katıyor inan bana. Hayalleri görmezden gelmiyorum ama hayallerimi gerçekleştirmeme fırsat vermiyorlar. Bu da sinirlerimi bozuyor.

      Sil
  5. Ben bir sabah uyandığımda çok sevdiğim bir insanı o kadar da sevmediğimi fark ettiğim zaman bir hafifleme hissederim biliyor musun Vişne?
    Sanki özgürlüğe bir adım daha yaklaşmışım gibi.

    Okuyorum seni her zaman yorum yapmasam da.
    Hayal kırıklıkların var.
    Haklısın da.
    Ama ben her şerde hayır olduğuna inananlardanım.
    Böylesi daha doğru ve kolay geliyor.
    En azından hayatı bir nebze de olsun daha çekilebilir yapıyor.
    Denemek istersin belki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üzüntü hissederim Gece. Neden bilmiyorum o sabahlara uyandığımda hafiflemeyle karışık bir üzüntü oturur içime.
      Okumana çok sevindim. Bu beni teşvik ediyor.
      Hayal kırıklığım boyumu aştı resmen ya, ne yapsam olmuyor sanki.
      Dediklerinde haklısın kesinlikle. Her şeyde bir hayır aramak sanırım şu günlerde uygulayabileceğim en mantıklı hayat felsefesi :)
      Deneyeceğim. :)

      Sil
  6. visne`m asla vazgecmemelisin.aksine hayal kurmaya tam gaz devam etmelisin.hayalleri olmayan insan bitmistir tukenmistir.hem bu kotumserligi birak artik biz variz senin yanindayiz seni ozluyoruz ve de seni cookkkk seviyoruz...canim benim git kendine katran karasi bir kahve yap otur ic.bizi de boyle uzme...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses sen ve buradaki arkadaşlarım olmasa çoktan vazgeçmiştim esasında ama sizlerin varlığı bana güç veriyor. Yanımda olduğun için sana, yanımda olduğunuz için hepinize teşekkür derim. Bu yorumu yazarken bir yandan da kahvemi yudumluyorum. İyi geldi valla, hay bin yaşa ^_^

      Sil
  7. Bazen birileri vardır
    genelde hep yalnızsındır
    bu hayatın toplamı olmalı
    en sevdiğin en üzen,
    en kaçtığın en hayatının orta yeri
    nasıl bir tezatsa yaşamak
    atmak lazım bazen duyuları bir tepeden bazen,
    belki daha az üzen bir hayat birikir yüreğimizin avuçlarında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu duygular bazen birikip tepene yığılıveriyor.
      Kaçsan kaçamıyorsun, duygularınla yüzleşmek zorunda kalıyorsun.
      Ben de yüzleşmeye çalışıyorum.
      Sanırım yazmak beni huzurlu kılıyor.

      Sil
  8. Farklı yaşanmışlıkların aynı duygulara ittiği iki farklı insanız sanırım... ben yazsam bu kadar iyi anlatamazdım.

    Ama hayal kur. Gerçek olmayacağını bilsen bile. Bazen hayaller insanı hayata bağlar. elimizde bir şey olmadığını düşündüğümüz zaman ortaya çıkıp bize yaşamak, zevk almak, savaşmak için sebep verebilirler. Özelikle de geceleri yatağına yattığında canını sıkan şeyleri düşünmemek adına en çok istediğin şeyin gerçek olduğunu düşünerek uyu. belki o kötü düşünceler seni rüyalarında rahat bırakırlar böylece...belki... :)

    YanıtlaSil
  9. Bir vişne seven olaraktan mimledim seni:) öpüyorum..

    YanıtlaSil
  10. Ah vişne, vah vişne. Yine derin düşüncelere dalmışsın!
    Hayaller biterse neye tutunacaksın Vişnee?! Vazgeçme hiçbir şeyden. Run vişne run.
    Biz seni dinleriz, yol gösteririz, yorumlarız, eleştiririz bazen de "hop dur vişne" deriz. Şu an olduğu gibi. Vaz falan geçmiyorsun. Sadece ve sadece seni mutlu edecek şeyleri düşün :) Polyanna'nın penceresinden bak ^^
    Mutlu ol ve öyle kal vişne! :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe