Kafam hafif dumanlı..

Pazar, Ocak 20, 2013

  Bazen etrafımdaki insanların davranışlarına anlam veremiyorum. Kah onlardan nefret ediyorum kah onlara karşı sevgi yumağı haline dönüşüyorum. Sevgi yumağı olmak bir boka yaramıyor arkadaşım.  Yani ben ne kadar iyi niyetli olursam olayım insanlar bu durumu kabul edemiyor. 
  Ben gayet pozitif bir şekilde işe başlıyorum mesela, sorumlum gelip anında fırça atıyor. Gıcıklığına yapıyor bunu, biliyorum. Bu hafta çok berbattı ya. İki tane sorumlum var. Kitap sorumlusu. İkisi de beni sevmiyor. Seviyormuş gibi yapıyorlar. Yani sevmek zorunda değiller tabi ama ne bileyim bana karşı olan davranışları hiç hoşuma gitmiyor.
  Hele bir sorumlum var, göt kadar boyu var türlü türlü huyu var resmen. Ben hayatımda bu kadar sinir bozucu birini görmedim ya. Bir insan hep mi fırça atar ya! Götü yere yakın olandan korkacaksın diye boşuna söylemiyorlar işte. 
  Sinirime dokunan nokta şu; Bana acemiymişim gibi davranıyorlar. Ulan ben 5 aydır oradayım benim nerem acemi ya? Başka çalışanlarına gayet samimi bana gelince duvar resmen. Ne kadar ikiyüzlü insanlar var bir görsen ortamı. Bazen mağazayı c4 ile havaya uçurmak istiyorum valla o derece sinirlerim bozuluyor. 
 Normal bir çalışan gibi işimi yapıyorum, hemen moralimi bozuyorlar. Abi resmen motivasyonumu düşürüyorlar ya. Onun görevi çalışanını kazanmak, onu bir basamak ileriye götürmek. Ama o n'apıyo? Durmadan fırça atarak bir şeyler öğretebileceğini sanıyor.
  Geçen gün elime bir liste verdi. ''Al bu çocuk kitaplarını topla'' diye elime verdi kağıdı ve gitti. Ya ben çocuk kitaplarından ve çocuklardan nefret ediyorum, o bölümdeki kitapları nasıl toplayayım abi? Bulabildiğim kadarıyla buldum. Arkadaşımla birlikte kitap fiyatlandırması yapıyorduk. O sırada ''Bu kitaplar çok gereksiz bence ya. Hiç yararlı şeyler bilgiler sunmuyorlar'' diye söylenirken, öteki gıcık sorumlum benim bu söylediğimi duymuş. Gitmiş üst kademeye yetiştirmiş hemen. ''Vişne çocuk kitaplarını sevmiyor. Çocuk kitaplarına laf söyledi'' diye söylemiş resmen ya. Kademedeki adam da geldi bana fırça attı. '' Çocuk kitaplarına böyle söylemeye hakkın yok'' cart curt. Sinirlerim bozuldu. O an siktir olup gitmek istedim resmen. Ben böyle dedikoducu bir sorumlu görmedim ya. Ya madem sevmiyorum, sevdirmeye çalış öyleyse, ne diye arkamdan laf yetiştiriyorsun başkasına andaval!
  Çok sinir oldum. Beceriksizmişim gibi davranıyorlar sürekli bana ve bu benim sabrımı zorluyor. Bu kademedeki egoist hödük de gitti bölge müdürüne yetiştirmiş hemen. Bölge müdürü de gelip bana fırça attı bir güzel. Resmen günümün içine sıçtı pezevenkler. Ya yaşama sevincim kalmadı resmen. Ben işime aşık biriyim normalde. İnsanlara yardımcı olmayı falan seviyorum ama bu dingiller beni işimden soğutuyor resmen. Elbette çocuk kitaplarının atılması konusunda yardım ediyorum. Ne öğrenilmesi gerekiyorsa öğrenmeye çalışıyorum. Durmadan soru soruyorum, öğrenmeye çalışıyorum. İşten kaçmıyorum yani. 
   Ama bu aptallar beni işten soğutuyor. Ve ben buna artık tahammül edemiyorum. Bugün istifa etmeyi o kadar çok istedim ki anlatamam. Ya bir hiçmişim gibi davranılmayı hak edecek ne yapıyorum ben anlamıyorum? Neyim sorunlu? Bana bunu söyler misin? Sinirim yatışsın diye gittim çilekli milka aldım. Ama sinirim hala geçmedi.
   Çalışıyorum, çabalıyorum ama onların gözünde  hiçbir işe yaramıyorum. Ya onca aydır oradayım hiç mi tanımadılar beni anlamıyorum. Ben etrafımdaki insanlardan gerçekten nefret ediyorum. Çünkü beni anlamak yerine sürekli yargılıyorlar. ''Onu niye yapmadın, şunu yap çabuk'' tarzında söylemler yerine; '' Bugün çok iyi bir iş çıkardın valla bravo sana Vişne'' tarzında söylemler söylemeliler. Ama yok yani, yok yok yok. 
  Bunlar niye böyle biliyor musun? Egoları yüzünden. Ne kadar çok kademen varsa o kadar çok egoist oluyorsun. Ya egosu boyundan büyük bir insanla çalışmak nedir biliyor musun sen? Konuşurken yüzüme bile bakmıyor. Bak aklında olsun, bir insan konuşurken senin yüzüne bakmıyorsa, anla ki seni sevmiyordur. Seni seven insan seni dinler çünkü, sorunun neyse çözmeye çalışır, başından savmaz.
  Depodaki iş arkadaşlarım daha babacan insanlar. Onlar kadar harbi insan hiç görmedim. Ne yaparsam yapayım yanımda oluyorlar ya. Terfi etmeden önce çalıştığım arkadaşlarımın yerini kimse dolduramıyor. İstifamı vermeyi çok istiyorum ama babam '' Şikayet yok icraat var'' diye kükrüyor. Ya bir insan hiç mi oğlunun psikolojisini düşünmez anlamıyorum. Ne zaman bu kadar paracı oldu bu adam? Yakında sinir hastası olacağım bu gidişle. Çünkü ben iyi olmaya çalıştıkça üzerime geliyorlar. Sanırım iyi insanlarla çalışmaya alışık değiller. 
  Müşteriler de ayrı bir dert ya. Telefonla arayıp kitap var mı diye soruyorlar. Rafta olduğunu söylüyoruz, tamam o zaman diyorlar. O anlarda resmen küfür ediyorum. Bildiğin ediyorum yani. Eğer telefonda soruyorsan ayırtacaksın abi. ''O kitap varsa, ayırır mısınız, yarın alacağım'' dese eyvallah da oldu o zaman ne demek ya!
  Ortalığın amına koyan müşterilerden nefret ediyorum. ''Ben bozuyorum, bunların işi de düzeltmek. Çalışsınlar biraz banane bozucam'' felsefesiyle gelen müşteriler var ya. Ya aldığın kitabı rafa koyamacak kadar salak insanlar var biliyor musun. Bizim insanımız kitapçıda ne yapılması gerektiğini bilmiyor bence. Hatta kitap okumasını bile doğru düzgün bilmiyor. 
  Ne istediğini bilen insanlar var tabi. Geliyorlar, adam gibi kitabını soruyorlar ve alıp gidiyorlar. O kadar kaliteli insanlar geliyor ki bazen onlardan çok şey öğrendiğim de oluyor. Dediğim gibi iş ortamı artık bana sıkıcı gelmeye başladı. Sürekli fırça yediğin bir işte çalışmayı ister miydin? Abi sabahları uyanmak istemiyorum ya. Kabus gibi tepeme çöküyorlar. Nefret ediyorum. Boğuluyorum resmen.
  Mehmet Ali Birand'ın ani ölümüne çok üzüldüm. Mekanı cennet olsun. Kaliteli bir gazeteciydi. Adam öldü kitapları peynir ekmek gibi satmaya başladı. Ya bir insanın kıymete binmesi için illa ölmesi mi gerekiyor? İnsanların sevgi anlayışı bu mu yani? İlla ölmek gerekiyor yani. Seni sevdiğinin anlamanın tek yolu bu galiba. Çünkü bir şey kaybedildiği zaman değerli oluyor. Ne kadar saçma. Yanındayken onu sevdiğini söylemiyorsun, mezarı başında söylüyorsun. Yanındayken ona ''İyi ki varsın'' demedikten sonra mezarı başında bunu söylemenin ne anlamı var? 
Ben etrafımdaki insanları anlamıyorum, gerçekten.
Keşke bu yaşadıklarım uzun, sancılı bir rüya falan olsa ya.
Benim mutlu olmaya ihtiyacım var, gerçekten.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.
   

You Might Also Like

30 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. isimlerini ver sikeyim hepsini bebeyim.
    ben.kimim bul, xoxo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kim olduğunu biliyorum tabi olm. Adının baş harfi D. Soyadının ilk hecesi poy. Yeteri kadar açıklama olmuştu sanırım.
      Avatarına bayıldım!
      Ben bu insanlarla aynı ortamda çalışıyorum, düşün.
      Sinir krizi geçirmemek için zor tutuyorum kendimi valla D.

      Sil
  2. Çalıştığın yerde kimseden aferin bekleme Vişne.
    Yaşın da küçük olunca bir aferin'i çok görür ibneler. Geçen mailleştiğimizde anlatmaya çalıştığım gibi "he" diyip geçmeyi öğrenmek gerekiyor biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah weba keşke he deyip geçebilsem var ya çok güzel olacak.
      Ama bazı şeyler he deyip geçilemiyor işte.
      Ya da ben beceremiyorum. :(

      Sil
  3. ananskm nasil bildin laaaaan iyi gizlenememisim fak yü:( seni seviyom bebeyim ozledim mayis sonuna dogru geliyorum hepinizi seviyorum opuyorum icirip sarhos edip bide faydalaniyorum okkeeey. yedim agzini burnunu takma o sikik beyinlileri xoxo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya anlamamak hiç zor olmadı açıkçası cano :D
      Ben de seni özledim olm. Bir ara görüşmeliyiz tabii ki. Üniversiteli oldun unuttun bizi resmen :(
      Birlikte kadıköy sahilinde şarap içicez unutmadım bak.

      Sil
  4. vişne takma ya cidden. yaşın küçük ve işin iyiyse olacak şeyler bunlar. insanlar çe-ke-mi-yor-laaaar. sadce buu..! salla gitsin ya..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çekemiyorlar. Bunun başka bir açıklaması olamaz.
      Ben de buna anlam veremiyorum işte. Niye illa böyle olması gerekiyor ki?
      Bu aralar hayatımı çok sorguluyorum sessizgmi :)

      Sil
    2. Hayatı pek sorgulama.. Yani yaşadıklarından sadece ders çıkar ama niye ben bunları yaşıyorum diye asla sorgulama.. Çünkü yaşadığın şey kötü de olsa iyi de olsa illa bir şeyler öğreniyorsun :)o yüzden ne öğreneceksen onu öğren ve sonra sil git..! bir şey öğrenmiyorsan yaşadıklarından öğrenmeye başla. yoksa hayatın hiiiç bir anlamı kalmaz.:)
      Çünkü insanların kademesinin yaşa göre artacağını düşünen insan topluluğu çok fazla. Adam kas kafalıdır ama ondan genç birisi çok zekidir. Kas kafalıyı terfi ettirirler ''Aa hakediyordu' tepkisini alırsın. Ama eğer genci geçirirseler '' Bunu niye terfi ettirdiler ki yaşına başına bak'' gibi tepkiler alman çok doğal. İnsanlar kafaya değil de başka şeylere bakınca böyle olması çok doğal. :)
      Düzgün insanlarla karşılaşacağına inanıyorum :)

      Sil
    3. Aynen o genç modundayım şu an. Ve verilen tepkiler de bu şekilde biliyor musun.
      Buna çekememezlik mi deniliyor bilmiyorum açıkçası.
      İnsanları düşünmek bir halta yaramıyor sesszgmi.
      Takmamaya çalışacağım.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. hay allah ne kadar sinir insanlar var.
    şu arkadaşla fiyat etiketleri koyarken çocuk kitapları olayına deli oldum!

    insanlar cidden çok acımasız ve hiç güvenilir değil..

    baban beni de şaşırtıyor ama sınava az kaldı. sen ona odaklan vişne bu sene kurtulucaksın!

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kendi düşüncem yüzünden bana fırça attılar Mia.
      Bu kadar saçma bir şey olamaz ya. Demek ki her şey her yerde söylenmemeli. Bu kadar laf taşıyan insanın arasında çalışmaya alışmalıyım sanırım.
      Kesinlikle öyle. Emdiğin sütü burnundan getirtiriyorlar Mia. Ve bu hiç adil değil.
      İnşallah dediğin gibi olur Mia ya, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Bazen insan yetterr bee diyor çok haklısın ama ne yazıkki T.C sınırları içinde elemanını kamçılayacak derece öven bir işletmeci bilmem.Genel olarak egolu ,insanları yönetici yaparlar bizde ne yzıkki.Ama içi boşaltman iyi olmuş :) salla gittin arakdaşının dediği gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öyle işletmeci hiç görmedim zaten. Bizim insanımızın zihniyeti bu sanırım. Ya da ben yanlış düşünüyorum. Keşke böyle olmasa ya. Her insanın bir sabır kapasitesi var. Bunu hiç düşünmüyorlar.
      İçimi boşaltmam gerekiyordu. Konuşacak arkadaşın olmayınca bloga sığınıyorum. Beni dinlemekten bıkmıyor çünkü. O yüzden burayı ve buradakileri çok seviyorum :)

      Sil
  7. vişnee insanları memnun edemezsiinn.. Ben 1 buçuk yıldır aynı durumdayım. Artık pes ettim kimseden iyi bişi söylemelerini beklemiyorum. Elimden geldiğince hata yapmamaya çalışıyorum. Hoş adam sana laf söylicekse kılığına kıyafetine bile söylüyo. Bazen duymamak en güzelii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşimi yapıp gitmeyi çok istiyorum ama daha işten çıkmama çok var ya. Takmamaya çalışıyorum ama bazen bu durum çok sinirlerimi bozuyor. Kesinlikle kıllığına laf söyleyen çok insan var.
      Ve böyle insanlarla aynı ortamda çalışmak zorunda kalmak berbat bir şey.

      Sil
  8. Benzer sitemkar duygular içindeyim insanlara iyiliğin tam anlamaıyla işe yaramadığının farkındayım.Bir de kör ölür badem gözlü olur bizde de hep aynı hesap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar iyi olanları niye dışlama gereksinimi duyuyor ben bunu anlamıyorum ya. İlla kötü ve acımasız olmak gerekiyor. Kural bu yani. Ne kadar saçma.
      Kesinlikle öyle. Öldükten sonra kıymete biniyor insanoğlu.

      Sil
    2. O yüzden Dexter Morgan gibi ne iyi ne kötü olmayı bu sorunun cevabını aramayı bıraktım böyle daha rahat oluyor sanırım..

      Sil
  9. Vişne seninle el ele verip kendi şirketimizi kuralım, iş hayatı çok acımasız. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya valla ne iyi olur Melodram. Senin engin tasarımların benim ikna edici konuşmalarımla bir sürü müşteri bağlarız ha :D
      Çilekli Milka yiyerek kutlarız sonra bu durumu. Ne kadar güzel olurdu ya :D

      Sil
  10. allah senin belanı verecek emiii. senin yüzünden dünden beri dilime dolandı kafaaam hafiiif dumaaaanlııı bikbikbik. :( pislik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahaha :D Dua et Sertar Ortaç'ın sözünü yazmadım.
      Ama şarkı güzel bak. İçki içerken güzel gidiyor Yıldız Tilbe'nin şarkısı.
      Şapşal bırak şarkıyı finallere odaklan sen :)

      Sil
  11. Herseyin özeti aslinda ; götü yere yakindan korkacaksin arkadas..

    YanıtlaSil
  12. Vişne :)
    Şimdi böyle kısa boylu insanlar için öyle demeyelim istersen. İçlerinde çok iyi niyetlilerde olabilir. Mesela şu an yorumunu okuyor bile olabilirsin :D
    Şakar bir yana kork benden!.
    İyi ki şaka bir yana dedim :)
    Neyse.
    İş hayatı ve Vişne.
    Bu konuda söylenecek çok söz yok aslında.
    Haklısın söylediklerinde.
    Egolar, rütbeler ve insanlar.
    Zamanla alışacaksın ama.
    Sende öğreneceksin onlar gibi gemini büyük denizlerde yüzdürmeyi.
    Zamanla daha az hasar alacaksın.
    Şimdi birazcık sabret.
    Sınavı da ihmal etme.
    Gerekirse kitap okuma ders çalış. Köprüyü geçene kadar.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa lütfen o sözü üstüne alınma sakın.
      Ben genelleme yapmayı sevmem. O bir deyiş gibi bir şey ama lütfen üstüne alınma.
      İnsandaki egoyu yok etseler geriye azıcık da olsa insanlık kalır mı acaba çok merak ediyorum Gece Yürüyüşü.
      Ben kampüs havası almak istiyorum artık ya.
      Gerçekten.

      Sil
  13. insanlarla uğraşmanın ne kadar zor bi iş olduğunu çok iyi bilirim.onun için pek fazla takmamanı tavsiye ederim.ben öyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yavaş yavaş ben de yapıyorum sanırım ama bir yerden sonra dolduğum zaman o umursamadığım şeyler üstüme çullanıyor. O zaman da nefretimi buraya kusuyorum Molones.
      Takmamaya çalışacağım. :)

      Sil
  14. Okurken öyle bir doldum ki mahalleyi toplayıp iş yerini basıcak şekle soktun beni :D
    Kitaplarla iç içe olmak iyi de bu kadar denyo insanlarla çalışmasıda zor hani :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahahahah :D
      Yazarken pek sinirliydim. Sanırım yazıma yansıtmışım ki hissetmişsin.
      Valla çok heyecanlı olur. Kitaplar huzur veriyor gerçekten, ama çalışanlar değil ne yazık ki akatriel.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe