Bomboş hissetmek..

Pazartesi, Nisan 15, 2013

  İnsan kendisiyle baş başa kaldığında gerçeklerin farkına varıyor. Mesela ben geceleri uyumadan önce gözümü kırpmadan tavanı seyreder yaşadıklarımı sorgularım. Sabahları da hiç çıkmak istemem yataktan. ''Dünya dönüp dursun ben yatağımda huzurlu bir şekilde uyuyayım'' derim her sabah huysuzlanarak. 
  Sınav sonucum beklediğimden iyi geldi. Geçen seneye göre daha iyi bir puan almışım. Bu duruma seviniyorum elbette. Hazirandaki sınava odaklıyorum kendimi. Geçen gün hobici arkadaşımla yemek yerken
'' Neden bu kadar düşüncelisin'' diye sorduğunda ona dalgın olduğumu söylemiştim. Halbuki dalgın falan değildim. Üzüntüden yemek yiyemiyordum sadece. 
  Bazen böyle olduğum için nefret ediyorum kendimden. Neden sığ bir insan gibi davranamıyorum? Neden insanlar beni yargılamak yerine olduğum gibi kabul etmiyor? Ve en önemlisi neden dışlanıyorum? Bu üç sorunun cevabını kendimi bildim bileli bulamıyorum arkadaş ya.
  İş yerine ayaklarımı sürüye sürüye gidiyorum. İlk günkü kadar istekli değilim açıkçası. İş hayatı sandığımda da berbat bir şey. Müşterilerle baş etmek öyle zor ki bazen orayı havaya uçurmak istiyorum. O derece nefret ettiriyorlar çünkü. Tam her şey toparlandı derken gavatın birisi çıkıp moralini anında bozabiliyor. Ve sen bunu görmezden gelmek zorundasın.
 Ben hayatım boyunca dışlanan taraf oldum. Kimseyi kırmayayım derken ben paramparça oldum. Ama tabii insanlar bunu umursamadı bile. İş yerindeki insanlar kahvaltı ve mangal organizasyonu düzenliyorlar. Bu organizasyonun içinde ben yokum tabii. Bu durumu '' Bakıyorum da kahvaltıya gidiyorsunuz, beni çağıran yok tabii.'' diyerek iğneli bir tavırla dile getirdim. Söylediklerimi duymadılar bile.
  Bundan sonra bu durumu dile getirmeyeceğim. İnsanlar ne yapıyorlarsa yapsınlar. Mağazaya her girdiğimde ''İşini yap git'' cümlesini tekrarlıyorum içimden. O kadar yapmacık bir ortam ki bazen niye bütün bu olanlara katlandığıma anlam veremiyorum. Çarşamba günü benim doğum günüm. Doğum günümü içlerinden geldikleri için kutlamayacaklar. Sırf üzülmeyeyim diye kutlayacaklar. Bariz biliyorum. ''Kutlayalım da çenesi kapansın artık'' diye söyleniyorlardır eminim.
  Benden sonra gelen kitapçı kıza o kadar iyi davranıyorlar ki anlatamam. Bu durumu dile getirdiğimde bana '' O kız daha yeni, birden yüklenirsek motivasyonu düşer.'' dediler. Benim motivasyonum n'olucak peki abi? Ben robotum sanki amına koyayim. Abi bunların yaptığı ayrımcılık değil de nedir söyle bana. 
  8 aydır oradayım. İşten çıkacağım günü iple çekiyorum diyebilirim sana. İşten çıksam annem burnumdan getirecek biliyorum. Hem babamın ''Köpek gibi çalışacaksın'' sözünü de unutmamak gerek. Düşünsene bir baba evladına bunu söylüyor. Ne kadar saçma ya. 
  Kendimi bomboş hissediyorum. Sanki birisi yaşama sevincimi çalmış gibi. Sahip olduğum her şeyi teker teker kaybediyorum. Kulaklığımı takıp elimle gözlerimi kapatıp müziğe kendimi bırakmaktan başka bir şey yapmıyorum. Bazen gözümden birkaç damla yaş süzülüyor ama sonra toparlıyorum kendimi.
  Geçen gün o üst yönetici kıza '' Hadi bu danışma için birkaç tane kitap seç koy'' demiş. Kız da birkaç tane kitap koydu işte. Ya ben kaç aydır oradayım bana hiç böyle bir şey söylemedi bile. ''Onu niye öyle yaptın Vişne, çabuk ol Vişne'' gibi ithamlarda bulunuyor. Ve nedense grubun günah keçisi benim. Her seferinde kabak beni başımda patlıyor. Bu durumdan sıkıldım. Sorumluma da söyledim bu durumu. '' Artık günah keçisi olmaktan sıkıldım. 20 yaşıma geldim 13 yaşındaki ergenler gibi muamele görmek istemiyorum.'' dedim. O da ''Tamam konuşuruz bunları'' deyip geçiştirdi.
   Doğum günümde arkadaşlarımın mağazaya gelip sürpriz yapmasını o kadar istiyorum ki anlatamam. Ama tabii gelmeyecekler. İş arkadaşlarım kutlamak için kutlayacaklar. İçlerinden geldikleri için değil yani. Bowlinge bile çağrılmadım ya. Allahım neden siktir olup gidemiyorum ki oradan. Anneme bunu söylediğimde sabretmemi söyledi. Ağustosa kadar sabretmeyi planlıyorum. 
  Sabrede sabrede derviş olacağım bu gidişle anacım. Benim yerimde şu an başkası olsa kafayı yemişti. Gerçi ben de yemek üzereyim. Ne sosyal hayat var ne bir şey. Pazartesi günleri izinli oluyorum o günde hava bozuluyor. Bak evren bile bana karşı görüyor musun. Arkadaşlarımın vize haftası olduğu için görüşemiyoruz. Hoş, normalde de görüşemiyoruz ya.
  Yeni gelen kitapçı kıza davrandıkları gibi bana da öyle davransalar sorun olmayacak aslında. Ama ayrımcılık yapıyorlar. Ve ben bu ayrımcılığı hazmedemiyorum. Zaten bütün gün ayakta durduğum için ayaklarımlarım ağrıyor bir de yöneticilerin afralarını çekiyorum.
Ve gün bittiğinde kendime şu soruyu sorup duruyorum:
''Allahım ben bütün bunları hak edecek ne yaptım?
Sahi ne yaptım?''
Bu da şarkımız olsun.

You Might Also Like

10 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Bazı şeyler için bir şey yapmana gerek yok Vişne.. Hayat sınav biliyorsun. Bence bu da senin sınavın.

    Bi de doğum günün de kutlu olsun, mutlu olsun, daha nice güzel yıllar olsun işte olsun da olsun. Neler diliyorsan hepsi hakkında hayırlı olacak şekilde olsun.. ! :)

    Ayrımcılık istemesen de her yerde oluyor ama bu ciddi bir biçimde ayrımcılık. Yani YUH! diyorum başka bi şey de demiyorum. Taa buralardan ben bile sinir oldum..
    Bir de sınavın için tebrikler! :) Umarım LYS ondan kat kat daha güzel geçer :)

    YanıtlaSil
  2. Büyük dağın derdi büyük olur, üzülme.

    YanıtlaSil
  3. sevgili vişne blognu uzun zamandır okuyodum ama pc ve internet cahili olmamdan dolayı takip edemiyodum
    en son dogun gününü kaçırmıyın diye geçtim pc başına blogun haricinde mail adresin olmadıgından buraya yorum yapayım dedim öncelikle dogum günün kutlu olsun işallah herşeyde bundan sonra gönlünce olsun ayrıca sınavının iyi geçmesine çoookkk sevindim sınav öncesii senin içinde dua etmiştim işallah gönlünden geçen en güzel okulu kazanırsın birde her yerde insan gibi insanların kıymetini bilmeyen insanlar var sen onları boşver gelecegine odaklan çünkü makm mevki ve maddiyat sende olunca herkes elini etegini öpüyor malesef (teccübeyle sabittir)şimdilik bu kadar yeter ziraa epey uzun oldu umarım seni sıkmamışımdır yazdıklarımla kendine iyi bakk nice yılllaraa

    YanıtlaSil
  4. Çarşamba olmuş, doğum günün kutlu olsun! Dert etme, sabret, dicem de; sorun şu ki mutsuz göründüğün için öyle davranıyorlar, cidden. Okulda hocalar, iş yerinde patronlar; bakıyorum en piçine en yavşağına "alkış" başarılı olduğu halde mutsuz olana "yuh!" sen işe yaramazın teki oluyorsun o zaman, başarının tadını çıkarmayı bilmeyen:
    Burda da durum şu, sen 8 aydır çalışıyorsun, bir şekilde işinde uzmanlaştın artık. Sen ezen taraf olabilseydin eğer her türlü yavşaklığı görürdün o nefret ettiklerinden, mutlu da olurdun belki. Hatta yeni gelen kızı da eziyor olsaydın, belki. Ama satranç gibi, yanlış hamleyi oynuyoruz bazen, iyilik yapalım, kırmayalım insanları falan...

    YanıtlaSil
  5. doğum günün kutlu olsun vişne.

    YanıtlaSil
  6. doğum günün kutlu olsun vişne.

    YanıtlaSil
  7. Zayıf yönlerini kimseye gösterme. Özgüvenin tam olmasa bile öyleymiş gibi davran.
    Dogum günün kutlu olsun. Yeni yaşın umarım tüm uguruyla gelir.

    YanıtlaSil
  8. dooooğğğğğğuuuummmm ggüüüünnnüüün kkuuutttluu ooolssuun vviişşşnnnee aaabiii :D doğum günün kutlu olsun. yeni yaşında inşallah herşey gönlünce olur :) bazen insanlar sadece ters davranmak için davranırlar.biliyorum boş ver demesi kolay .arkadaşlarım fazla pollyanna olduğumu söylüyorlar.ama bazen pollyanna olmak en iyisi o yüzden GÜL!! neşeli olmaya çalış inan insan kendini kaptırıyor.bir de bakmışsın bir kaç hafta sonra herşey düzelmiş.mutlu olmak için kek yap mesela (tamam bu pek ııı ...uygun bir öneri olmadı sanırım. :)) tatil günün var mı bilmiyorum ama annenle bir boğaz turu at ya da ne biliyim sevdiklerine minik süprizler hazırla.yaratıcılık da iyi gelecektir.yaz tatilinde eğer izin alabilirsen kısa kurslara katıl .değişiklik iyi gelir.Ooo yazdım ama bu kadar çıkacağını tahmin etmemiştim .blogunu yaklaşık bir senedir takip ediyorum.mutlu iken gerçekten mutlusun (nasıl bir cümle bu )yazılarına yansıyor.tekrar bir göz attım biraz tuaf yazmışım .peki ben bunları nereden biliyorum? daha ergenliğinin baharında biri olarak fazla gözlem yaptım sanırım .neyse tekrar doğum günün kutlu olsun .:)) hatam ,yanlışım,saygısızlığım varsa affola ...

    YanıtlaSil
  9. ya ben o iş yerindeki insanlardan, hepsinden nefret ediyorum!

    ne biçim insanlar onlar yahu nasıl sana böyle davranabilirler. kendilerini ne zannediyorlar bilmiyorum ama senin tırnağın olamaz hiçbiri. çnkü hiçbiri senin yaptığın fedakarlıkları yapmamıştır eminim.

    sen hiç üzülme olur mu canım vişnem. biz hep yanındayız ve bu sene çilen biticek. üniversite yıllarına adım atıcaksın geçicek.

    hem doğum gününmüş.. iyi ki ama iyi ki doğdun! en süper senen bu olsun ve bu yıl sana şans getirsin hı ne dersin? :)

    YanıtlaSil
  10. Vişne kendine sormakta olduğun o soruların çoğunu bende kendime sormaktayım.İnsanların sana değer vermediğini düşünüyorsan bırak kendi değerleriyle kalsınlar.Ben artık uzak durmayı öğrendim ve böyle daha mutluyum.Çünkü etrafımda artık beni kıran,laf sokmaya çalışan ya da beni kullanmak isteyen kimse kalmadı.Dost sandıklarım vakti gelince hep arkamdan vurdular.Çok mu zordu sınav çıkışı beklemek ya da okul çıkışı.İnsanlara anlam veremiyorum.Ben içimdeki dünyamda dönüp duruyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe