Vikitap vs Filmadami

Pazartesi, Mayıs 06, 2013

İnternet çok geniş bir alan. Çoğu insan bilindik sitelere kendilerini odaklıyor. Facebook, Twitter gibi. Oysa internet dünyasında çok güzel siteler var. Bunlardan biri Vikitap. 

 Vikitap online kütüphane sitesidir. Birçok Online kütüphane sitesi var ama bana göre en kaliteli site vikitap. Goodreads kadar güzel bir site diyebilirim. Çoğu insan bu konuda goodreads'ı tercih ediyor. Ne var bu sitede bir bakayım dedim geçenlerde. O kadar ahım şahım bir site değil goodreads. Çoğunlukla ingilizce kitap var ve okuduğunuz her kitap orada yok. Sitenin en güzel tarafı Türk okuyucularının olması. Meğer ne kadar çok kitap okuyan varmış Goodreads sitesinde. Bu beni çok gururlandırdı açıkçası.
  Ben online kütüphane olarak Vikitap sitesini tercih ediyorum. ''Peki ne işe yarıyor bu vikitap Vişnecim?'' diye soruyorsundur eminim. Bu site bu zamana kadar ne kadar kitap okuduğunu sana fark ettiriyor. Okuduğun kitapları kütüphanene ekliyorsun. Okumak istediğin kitapları işaretliyorsun. Favori kitapların hangileri onları belirliyorsun. Yarım bıraktığın kitapları işaretliyorsun. Sitenin birçok özelliği var anlayacağın.
  Ve benim için en önemli özelliği arkadaş ortamı. Oradaki arkadaş ortamı o kadar güzel, o kadar saf ki bağımlısı olabiliyorsun. Ben o site sayesinde şahane insanlar tanıdım. Bunlardan birisi Ebru Sivri mesela. Onu tanıdığım için ne kadar şanslıyım anlatamam. Kendisi hekim ve kitap okumayı çok seviyor.
 Çok iyi hatırlıyorum, bir gün okuyacak kitabımın olmadığını söylemiştim. O da bana '' Ben sana istediğin kitabı göndereyim okuyup geri gönderirsin bana'' demişti. Ya böyle söyledikten sonra onu daha çok sevdim. Bir insan bu kadar mı fedakar olur ya. Fedakar insanları her zaman sevmişimdir.
 Sitede kim hangi kitabı okuyor, neleri beğenmiş onları rahatlıkla öğrenebiliyorsun. Kitaplar hakkında bir fikrin oluşuyor. Bence en önemlisi de bu. Okuduğun kitaplar hakkında yorumlar yazıp puan verebiliyorsun. Kitap hakkında yapılan diğer yorumları okuyabiliyorsun. Bu da kitaba daha geniş açıdan bakmanı sağlıyor.
 Ben bu site sayesinde birçok kitabı keşfettim ve birçok yazar tanıdım. Kitapçıda çalışıyorum zaten biliyorsun. Kitapçılık bana birçok kitabı tanıma fırsatı verdi. Bu bağlamda kendimi şanslı hissediyorum. Orada blogger dünyasından insanlar var ama ben daha çok olsun istiyorum. Gerçekten çok güzel bir ortam, kitap okuma sevgini arttırıcı özelliğe sahip. İyi ki üye olmuşum dediğim sitelerden birisi. Kendini geliştirmende katkıda bulunabilecek bir site. Boş bir site değil bak bu. Yararlı bir site.
  Ben de oradayım tabii canım. 200 kitap okumak istiyormuşum meğer. Oha ne kadar çokmuş ya. Aslında daha çok ama şimdilik bu sayıyla yetiniyorum. Kitapları incelerken çok kaliteli insanlarla tanışabilirsin. Oradaki insanlar kendilerini çok iyi yetişmiş. Saygın bir ortam var. İnsanlar çok anlayışlı ya. Çok seviyorum. 
  Bunları sana niye mi anlatıyorum? Çünkü senin de orada olmanı istiyorum. Yeni şeyler keşfetmeni, yeni kitaplar tanımanı istiyorum. Çünkü kitaplar insanların en iyi dostudur. Yeni yeni dostlar kazanmanı istiyorum sadece.
 Gelelim Filmadami sitesine. Efendim bu site tam film aşıklarına göre. Ben o kadar çok film izlemem. Yani izlemek isterim ama çok kararsız kalırım. Onu mu izlesem yoksa bunu mu izlesem diye diye iki saat düşünürüm kara kara. Tabii bu süre zarfında hiçbir filmi izleyemiyorum. Kararsızlık kötü bir şey azizim. Bir de bende şöyle bir durum var, bilgisayarda film ya da dizi izlerken çabuk sıkılıyorum. Belim ağrıyor sandalyede. ''Ee sende laptopta izle Vişnecim ahaha alemsin'' diyorsun eminim. Ama benim laptop'um yok ki. Masaüstü bilgisayarda öyle takılıyorum işte. Laptop'u olan insanlar çok şanslı bence ya.
 Bu sitedeki film arşivi çok geniş. İstediğin her filmi bulabiliyorsun. Üstelik eski filmler bile var. Küçükken Türk filmi izlemenin yararlarını gördüm bu sitede. Dayım çok severdi eski film izlemeyi. Onunla birlikte izlerdim bende bazen keyifle, bazen de sıkılarak. Filmadami sitesi sayesinde birçok film keşfettim. Favori film ve dizilerimi işaretledim. 
  Karantinaya alabildiğin filmler var mesela. O sitede karantinaya almak; Bir filmi ölesiye nefret etmek, beğenmemek demektir. Ben iki filmi karantinaya aldım. Biri ye, dua et, sev biri de Beastly filmi. Hayatımda bu kadar iki iğrenç film izlememiştim ya. Bir film bu kadar mı sıkıcı olur. Ye, dua et, sev filmini izlerken saçlarımı sinirden yoluyordum. Bir film bu kadar mı ağır ilerler ya.
  Beastly filmi ise aşırı sıkıcı ve saçma. Sen ne düşünüyorsun bilmiyorum ama bana göre vakit kaybıydı o film. Filmadamina baktığımda bu filmler için aynı şeyler düşünen insanların olduğunu fark ettim. Demek ki bu konuda yalnız değilmişim. Film izlemek ayrı bir keyiftir her zaman. Bu keyfi ikiye katlamak için yeni filmler keşfetmek gerek. Bunun için bu site harika bir fırsat bence. Yalnız şöyle bir durum var: Filmadami sitesinde film izleyemiyorsun. Sadece izlediğin ya da izlemek istediğin filmleri işaretliyorsun. Oradaki ortam da iyi bence. Ve en önemli sürekli yeni filmler ekleniyor abi.
  Bu iki şahane siteye ücretsiz üye olunabiliyor. Hiçbir ücret talep etmiyorlar. Bence bu şahane bir şey. İki siteyi gönül rahatlıyla kullanmanı tavsiye ediyorum. Bak ben öyle boş yere tavsiyelerde bulunmam haberin olsun.
Son olarak söyleyeceğim şey şudur; Oku, izle hayatına renk ver.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi bak.

Hamiş: Beni bu sitelerde bulmak istersen Şuna ve Buna tıklayabilirsin.

You Might Also Like

21 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. vikitabı duydum ama hiç bakmadım. okurken çok kitap okurdum ama şimdi hiç gelmiyor içimden.
    Vişnecim kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye kitap okumak istemiyorsun Selma? Acaba bir dönem çok okudun sonra bu durum seni sıktı mı? Bence kitap okumak şahane bir şey.
      Sen de kendine iyi bak :)

      Sil
  2. Vikitap için bende yazmıştım bi ara gerçekten çok güzel bir site, goodreads hiç sevemidm.

    filmadamı da çok iyi keşfettiğim iyi oldu tam benlik :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'ı ben de sevmedim valla Erdi. O nasıl site öyle ya çok karışık.
      Vikitap daha samimi bence. Ben daha çok seviyorum :D
      Filmadami çok iyi ya. İnşallah seversin ^_^

      Sil
  3. Yahu ne faydalı post olmuş benim iki siteden de haberim yoktu. Ye dua et sev de benim en nefret ertiğim kitaptır okuyamadım bile yarıda bıraktım içim kaldırmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydam olduysa ne mutlu bana Lulu :)
      Güzel siteler valla ben çok sevdim. Umarım seversin.
      Aha nefret eden biri daha :D Giderek çoğalıyoruz. Böyle durumlarda yalnız olmadığımı bilmek bana güç veriyor biliyor musun :D

      Sil
  4. Vikitap'ta ben de varım ama uzun zamandır kitap okumadığım için kendimden utandığımdan uğramıyorum bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhmal etme bence. İhmal ettikçe kitaplarla olan bağın zarar görebilir Mila :)

      Sil
  5. Bir de "adını duyup da zamansızlıktan giremediğimiz" siteler var... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman hangimize yetiyor Mert? :D
      Keşke her şeyi zamanında yapabilse insanoğlu. O zaman zamansızlık diye bir şey kalmazdı ortada..

      Sil
  6. Goodreads, Vikitap'tan daha profesyonel duruyor. Zaten geçenlerde Amazon tarafından satın alındı. Olabildiğince sistematik bir yapı kurmayı başarmışlar. Ama Vikitap da bizdeki en güzel sosyal kütüphane. İkisini de kullanan birisi olarak Vikitap'ın daha hızlı gelişmesini bekliyorum.

    Filimadamı'na da neredeyse üç yıldır üyeyim ve yukarıdaki gibi bir karşılaştırma için Filimadamı'nın karşısına IMDb'yi alabiliriz. IMDb tabii dünya çapında ama Filimadami çok 'filim' site hakikaten. Zaman geçirmek için mükemmel bir içeriğe sahip.

    Aslında yorumumu bunları demek için değil de başlığı niye öyle seçtiğini sormak için yazmıştım. :) Ortada bir vs. durumu yok sanki. :)

    Son olarak keşke daha fazla kitap okuyabilsek de böyle bir sürü site açılsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo satın alındı demek. Belli zaten cafcaflı bir site goodreads ama ben vikitap sitesini daha çok sevdim. Dediğin gibi sistematiklik açısından sorun var vikitapta. Yani yeni kitaplar hemen eklenmiyor. Çok eksiği var. Buna rağmen samimiyetiyle ayakta kalmayı başarıyor diye düşünüyorum. Ben de öyle umuyorum, inşallah daha iyiye gider.
      Ya İMDB hesabım yok benim. İngilizcem o kadar iyi değil. IMDB'nin yanında küçük osman gibi kalıyor filmadami. Ezdik resmen siteyi ya ahaha :D Yine de iki siteyi çok seviyorum ben. Kaliteliler :)
      O başlığı niye öyle seçtiğimi ben de şimdi idrak ettim. Başlık bulma konusunda hala beceriksizim. Amacım iki siteyi tanıtmaktı ama vs yanlış bir terim olmuş sanki.
      Ben de keşke insanlar daha çok kitap okusalar diyorum bazen
      Teşekkür ederim güzel yorumun için. :)

      Sil
  7. vikitap`i kesfettigimden beri bende cok memnunum visnem filmadamini ise senden duydum hemen bakip donecem bekle beni ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel siteler bunlar prensesim, seversin bak incele bence ^_^

      Sil
  8. Ben hem Vikitap'ı hem de GoodReads'i kullanıyorum. Goodreads yabancı kitaplar okuyanlar için kullanışlı çünkü her dilde kitap var, Vikitap'ın biraz zamana ihtiyacı var bu konuda. Goodreads'te kişisel okuma istatistiklerinizi görebiliyorsunuz, liste sistemi de yeni kitaplar bulmak için daha kullanışlı. Vikitap'ta Türkçe ağırlıklı olduğu için avantajlı. Neyse uzun uzun anlattım ama kısacası ikisi de faydalı siteler :) Detayları da şurada yazmıştım zaten: http://kitapnot.blogspot.com/2012/07/vikitap-vs-goodreads.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'ın temeli iyi sanırım. Bu kadar çok kullanılmasının nedeni de bu galiba. Ben vikitap sitesini daha çok sevdim. Kesinlikle zamana ihtiyacı var. Sen daha güzel yazmışsın valla bravo ^_^

      Sil
  9. hımm ben bu siteleri bilmiyordum. Sayende öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  10. Blogunu tesadüfen buldum iyiki de bulmusum almanyada yasadigim icin türkiyeye geldigimde bi ton kitap aliyodum cabucak bitiyodu burda türkce kitap bulmak zor.sayende kac aydir okumak isteyip bulamadigim kitaplari okuyorum :) can skintisindan ölcektim vallahi
    tskler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de bu site sayesinde bir sürü kitap tanıdım. Çok faydası oldu gerçekten. Umarım sana da faydası dokunur. Şahane kitaplarla tanışırsın :)

      Sil
  11. vikitap'a bende üye oldum. :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe