İyileşiyorum aslında..

Salı, Temmuz 02, 2013

Hayatımın en güzel günlerini mahvetmemeye çalışıyorum artık. Geçmişimi arkamda bırakıp yoluma devam etmem gerekğini artık daha iyi anlıyorum. Bu sene manevi anlamda çok yoruldum. Manevi bir çöküş içerisinde olduğumu sen de en az benim kadar iyi biliyorsun.
  Zor şeyler yaşadım. İşe girdiğim ilk günü biliyorsun, ne kadar ürkmüştüm o ortamdan. Şimdi orayı ne kadar çok sevdiğimi anlıyorum. Son lys oturumunu da atlattım. Yine en sevdiğim okulda girdim sınava. Yeni yapılan bir fakültede üstelik. O ortam ne kadar güzeldi anlatamam. Yeni sıralar, yeni tahta, projeksiyon makinesi.. Ne bileyim insan imreniyor. ''Ben niye burada okumuyorum lan'' dediğim çok olmuştu sınav esnasında.
  Sınav genel anlamda orta şekerliydi. Acele etmemeye çalıştım. Yanlışlarım çıktı elbette ama fazla değil. Geçen seneki puanla aynı oranda alacağım sanırım. Tam olarak emin değilim zaten. Asılmayı bekleyen kurbanlık koyun gibi sıramın gelmesini bekliyorum. Bu öyle sancılı bir dönem ki düşünmekten kafayı yiyebilirsin. Ne olacağını kestiremiyorsun çünkü. Bazen sırf bu yüzden uyku bile tutmuyor çoğu insanda. Sanırım bu belirsizlikten kaynaklanan bir şey.
  Sonucun açıklanmasını bekliyorum işte. Ne olursa olsun üniversiteye gideceğim. Bu ortamda daha fazla durmak istemiyorum. Şu an mecbur olduğum için oradayım. Asıl amacım üniversiteye gitmek. İster 4 ister 2 yıllık olsun ne olursa olsun o sıralarda oturacağım abi banane!
   Ya ben burayı niye bu kadar boşluyorum anlamıyorum. Sanırım vakit ayıramadığım için oluyor bütün bunlar. Gören de dünyayı uzaylılardan kurtarıyorum o yüzden meşgulüm sanacak ha. Alt tarafı 9 saat ayakta duruyorum. 
    Sürgün edildiğim mağazayı sevmeye başladım. Kafam daha rahat. Yazılarımı okuyan bir okuyucum ''Daha az çalışanı olan bir yerde daha mutlu olursun'' demişti. Ne kadar haklıymış. Küçük mağaza olduğu için çok fazla şey yapıyorsun. Bu da ekstra yük oluyor sana. 
Cumartesi günleri kendi mağazama desteğe gidiyorum. Merkezdeki adamlar resmen benimle taşak geçiyor afedersin. Ya madem desteğe gönderiyorsun niye beni sürgün ettin be andaval? Bunun mantıklı açıklamasını bir türlü bulamıyorum. Mis gibi mağazamdan uzak kaldım ya. 
    Geçen hafta cumartesi günü mağazaya ilk gittiğimde beni çok iyi karşıladılar biliyor musun. Ben surat asarlar diye düşündüm ama çoğu beni gördüğüne sevindi. Depoya girer girmez opera sesimle ''Ben geldiiiiiiiiim!'' diye bağırınca ben olduğumu anladılar tabii. 
Aslında çok garip bir duyguydu oraya gitmek. Sanki işe tekrar başlamış gibiydim. Onca hafta yoktum düşün, ne kadar çok şey değişmiş. Arkadaşlarım hatrımı sorup sarıldılar. Ne kadar mutlu oldum anlatamam. O gün zaten gülmekten bir hal oldum. Durmadan salak gibi ona buna gülümsüyorum. Sanırsın hap almışım. Mutluluktan aslında. Nasıl mutluysam artık gülümsemekten bir an olsun vazgeçmedim.
     Sınav sonuçlarıma baktım bugün. Geçen seneden daha iyi bir sonuç elde etmişim. Ailem çok sevindi biliyor musun. İlk defa babamı bu kadar heyecanlı gördüm ben. ''Sen kazan da gerisi önemli değil'' dediler. Nasıl sevindim anlatamam. Eski mağazamdaki hobici arkadaşımla sarılma anımızı keşke görseydin. Beni görünce nasıl sevindi anlatamam. Hafiften bir çığlık atıp sonra bana kocaman sarıldı. ''İyi ki geldin Vişne'' dedi.
   Bu yazıyı kaç gün önce yazmıştım. Üzerine ekleme yapıyorum salak gibi. Böyle bölük pörçük kalsın istemedim. Taslaklarda bir sürü yarım kalmış yazı var. Ve ben onları yayınlamak istemiyorum. İçime sinmiyor açıkçası.
   Kötü başlayan bir günüm iyi bitti diye seviniyorum. Sonuçlarımı öğrendikten sonra keyfim daha da güzelleşti. Mağaza müdürü bugün pek aksiydi. Onun aksiliği yüzünden strese girdim. Etrafımdaki insanlar negatif enerjiyle yüklü olunca işimi doğru yapamıyorum. Beni de strese sokmaktan başka bir şey yapmıyorlar.
  Kadın bütün gün aç kaldı. Sanırım mağazayı elinde aldı merkezdekiler. Bu iş dünyası kadar berbat bir dünya yok yemin ediyorum. Torpilin varsa senden iyisi yoktur. Ama yoksa sürünmeye mahkumsun. İşini ne kadar düzgün yaparsan yap hep torpilli olan önüne geçiyor.
  Eski mağazamdaki müdür yardımcısı şimdi çalıştığım mağazaya müdür olarak geliyor. Ayvayı yedim anlayacağın. Çok despot bir herif ya. Eski müdürüm giderse üzülürüm. Tamam benimle burnunun ucuyla konuşuyor ama onunla çalışırken çok şey öğreniyorum.
  Şu tercih sonuçları belli olsun anında istifamı vereceğim. Durmayacağım. Durursam kafayı yerim. Kendimi biliyorum, yürütemem. Ek gelir olarak beni hafifletebilir ama eğitimime mani olmasını istemiyorum. Hem çalışıp hem okuyanlar var tabii. Ama herkes aynı bünyede değil. Ben bu durumu çok önce yaşadım. Kafamı dinlemeye ihtiyacım var. Sabahları uyandığımda nerede olduğumu bile hatırlamıyorum. Bir kere tam otobüsten inerken başım döndü ve salak gibi yere kapaklandım. Bildiğin düştüm ya. Ciddi bir yaralanmam olmadı ama o düşme sonrası yaşadığım hayal kırıklığı, yorgunluk beni çok üzdü. Sağ olsun etraftaki insanlar yardım etti de biraz kendime geldi. ''Başım döndü o yüzden düştüm'' dedim. Oysa yorgundum ve bünyem uykusuzluğu kaldırmıyordu. 
Kendime vakit ayıramıyorum. Kitap okuyamıyorum doğru düzgün. Bu benim için sorun.
En güzel şey ne biliyor musun? Eve kendi paranla yiyecek getirmek. Annemin benimle gurur duyduğunu görmek beni nasıl sevindiriyor bilemezsin. Bazen ona çok kızıyorum ama çok seviyorum. Geçen sene bu zamanlar, vakit geçmiyordu. Şimdi ben zamana yetişemiyorum. Üstelik kendi paramı kazanıp anneme sütlaç alıyorum.
Sütlaç deyip geçme, bir sütlaçla sevinen insanlar var bu dünyada..
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

Hamiş: Fotoğraftaki kız ne kadar güzelmiş ya!

You Might Also Like

13 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Universite maceralarını asklarını konserlerini gezdigin sehirleride dinlicez senden insallah tebrik ederim mertt (risa ben kullanıcı adı mı degistirdim)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim. Dilerim tercih dönemi en güzel ve en hızlı şekilde gelip geçer ve sen derslerin heyecanına kapılırsın. :)

    YanıtlaSil
  3. Nediyim hayırlı olsun evet insanın kendi parasını kazanması bir başka oluyor insan gururlanıyor kendi ayaklarının çzerinde durduğu için.:)

    YanıtlaSil

  4. Carey Mulligan güzel kız tabii ^_^

    YanıtlaSil
  5. yazılarını severek okuyorum. buarada adıon mert galiba :)
    senin mutlu olduğun yazıları okuyunca bende mutlu oluyorum. inan hayat çok güzel ve karamsar bakmamalısın. umarımçok güzel bir üniversite kazanırsın :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel be Vişne sınavların iyi gelmiş :)
    Hep böyle ol.:)
    Umut dolu..:)
    Ve sevgiyle..:)

    YanıtlaSil
  7. Çok gzüel yazmışsın kıskandım :(

    YanıtlaSil
  8. O bir sütlaçla sevinen insanlardan biri benim. Evde sütlaç yapılınca hepsini ben yiyorum. Evde şebek gibi suratla dolaşıyorum. Yok öyle bir mutluluk. :)
    Sınavının geçen seneden güzel gelmesine çok sevindim. İnşallah olacak bu sene. O yazılarını merakla bekleyeceğim. :)
    Ayrıca lütfen arada gel yaz. Çok özlüyoruz seni. :(

    YanıtlaSil
  9. hadi bakalım tebrik ederimmmm ! bundan sonrası daha da güzel gelecek inşallahhhhh :)

    YanıtlaSil
  10. Ohh ohh bak yavaş yavaş her şey yoluna giriyor ucundan da olsa Vişnecim.Senin adına çok ama çok sevindim,umarım sınavının sonucu istediğin gibi olur,bu yıl senin yılın olur.Öpüyorum seni çok çok:)

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar güçlü bir kızsın sen,insanlar la uğraşmak laf anlatmak çok zor,mecburuz canım..yorgunluktan ve koşuşturmaktan benim aklım durdu,seni anlayabiliyorum tatlım....

    YanıtlaSil
  12. sütlaç olsa da yerdik ne güzel şimdi :) inş çok güzel bir üniversiteye girersin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe