Miley Cyrus Sendromu..

Perşembe, Eylül 05, 2013

Bugün gençliğini heba eden Miley Cyrus ve onun aşılmaz sendromundan bahsetmek isterim. Son zamanlar yaşadığı sendromu atlatmaya çalışıyor. Ünlü olmanın verdiği aşırı yükün altında kaldı bence.  Eskiden ne kadar güzeldi oysa. Disney Chanel'da oyunculuk yaptığı dönemlerde sanki daha iyiydi. Ama son zamanlarda o kadar kaydı ki çizgisinden, artık kendisi bile fark edemedi bu durumu.
Şu fotoğrafta ne kadar değiştiğini daha iyi anlayacaksın. Ya sen taş gibi kızsın nasıl kendine bunu yaparsın anlamıyorum. ''Kötü Miley olmaya karar verdim'' ne demek Allah aşkına. O kezo saçlarını yolup bir güzel yedirmek istedim şu an. Yıllar geçtikçe daha da itici olmaya başladı bu kız. İnsan bir hedef belirler. Oyuncu olmak istiyorsan oyunculuk yönünü geliştirsin. Ama bu kızda hiç öyle bir şey yok. Saldım çayıra mevlam kayıra. İşte önüme ne denk gelirse onu yaparım. Nasılsa gündem yaratacak bir şey bulurum mantığıyla hareket ediyor aklında. 
Katıldığı bir ödül töreninden çekilmiş bu fotoğraf. Ya bu güzel yüzü nasıl harcıyor aklım almıyor. Allah sana böyle bebek poposu gibi yüz vermiş sen onu mundar ediyorsun resmen kızım. O saçlarının iğrençliği beni bitiriyor zaten. Ya bunların menajerleri kamyon kamyon para alıyor ama bunları evden çıkarken hiç mi uyarmıyorlar allasen? '' Miley bu halde dışarı çıkarsan akıl hastanesinden kaçmış deli gibi bakarlar sana. Boşver sen bu tarzından. Elaleme rezil mi olmak istiyorsun kız!'' diye birisi söylemiyor ki. Anca ''Aah! Tarzın çok cool. Her kızın yapmak istediği bir şey. Bravo'' diye alkışlıyorlar anca. Hayır kıyafetleri güzel olsa gam yemeyeceğim ama kıyafetleri de kötü.
Rihanna'ya olan özentiliğinden bahsetmek istiyorum biraz. Şimdi çoğu ünlü şarkıcı dişlerine abuk sabuk süs taktırıyorlar. Bu akımı o denyo Madonna başlattı. Ya bir ayağın mezara bakıyor zaten ablacım ne diye macera arıyorsun kendine anlamıyorum. Bir dönemin en çok konuşulan ismisin sen Madonna diş süsü taktırmak da ne ablacım? Bu kezolar senden gördü onlar da yaptı. En çirkini de Katty Perry'nin olmuş. Allahım ben o dişle hayatta Mtv Music Awars törenine hayatta gidemezdim. Bunlar bu cesareti nereden buluyor anlamıyorum. ''Nasılsa ünlüyüm lan kimse karışamaz, koy götüne gitsin'' havasında yaşıyorlar bence. 
Rihanna diş süsü taktırır bu Miley de taktırıyor. Ne yapsa aynısını yapıyor. Saçlarını onun gibi kestirmesinden bariz anlaşılıyor zaten ona özendiği. Rihanna'nın bir tarzı var. Ne yapsa kendine yakıştırıyor. Bu diş süsünü yakıştıramadım gerçi ona. Ama duruşu, şarkıları, kıyafetleri o kadar güzel ki istemeden de olsa hayran oluyorsun Rihanna'ya. Ama bu Miley öyle mi? Her yanından çakmalık akıyor. Senin daha yaşın kaç başın kaç bir dur bir nefes al. Neden birilerine özenerek gündeme gelmeye çalışıyor anlamıyorum.
Mtv Music Awards'da gösterdiği berbat gösterinden bir kare bu. Videonun tamamı da aha da burada.  Ben 1 dakikadan fazla dayanamadım açıkçası. İşkence yapmak istediğin birinin elini kolunu bağla sonra da bu videoyu izlet. Nasıl şakır şakır itiraf eder öğrenmek istediklerini var ya. Show yapacağım diye kendini rezil etmiş bence. O kadar ünlü show yapıyor. Rihanna mesela. Show konusunda daima bildiği yoldan ilerliyor. Seyirciyi nerede yakalayacağını çok iyi biliyor. Bu yüzden Rihanna işinin hakkını veriyor diye düşünüyorum. 
Bu fotoğrafta da onu izleyenlerden birkaçı. Rihanna'nın bakışlarındaki ''Bu napıyor amk, nereye geldim ben böyle'' ifadesini sen de fark ettin dimi. Diğerlerinin yüzündeki şaşkınlık ifadeleri çok komik ya. Ne yaparsan yap Rihanna olamayacaksın Miley. Ya o kadar güzel saçlara sen nasıl kıydın aklım almıyor. Ulan benim öyle sırma gibi saçlarım olsa öpüp öpüp Allaha şükrederdim. Bu mal kıymetini bilmemiş. Ya gün orada olay yaratmakla ünlü Lady Gaga ablamız vardı ama hiç böyle tepki yaratmadı. Kesin sahneye çıkmadan önce hap falan almıştır bu. Yoksa sahnede böyle deli danalar gibi davranmasının başka bir açıklaması olamaz.
Bir de durmadan dil çıkarması bana çok çocukça geliyor. ''Hııaaa gencim, güzelim, istediğimi yaparım lan'' imajını vermek istiyor alttan alttan ama bu işler böyle olmaz. Öyle dilini camış gibi oraya buraya çıkararak ünlü olunmaz. Ben böyle birinin albümünü almam mesela. Şarkıları da o kadar güzel değil zaten. Sesi yeteri kadar güçlü değil bana. Bu yüzden sesiyle değil de saçmalıklarıyla gündemde zaten. Yarattığı imajı yüzünden zaten hayranları hüsrana uğramış. Miley ''Uğraşmam gereken lanet olası bir sürü sorun var. Herkes dağıldığında benim gibi aptalca şeyler yapabilir. Normal bir hayatım yok. Ara sıra ara veriyorum ama bu konuda pek de iyi olduğum söylenemez'' demiş. Yaşadığı sendrom da tükenmiş sendromunun bir dalı diye düşünüyorum. Fazla para, şöhretin ağırlığı altında ezildiğini düşünüyorum. İstediği gibi bir hayatının olması onu böyle davranışlara sürükledi.

Hepimizin zaman zaman aile, arkadaş, sevgili ilişkilerinde bir takım sorunlar yaşıyoruz ama hiçbirimiz dilini dışarı çıkarıp kendini rezil etmiyor. Düşüncelerimizi önemseyen insanlara açılıyoruz onlardan yardım istiyoruz ve bu sorunları üstü kapalı bir şekilde kimseye belli etmeden çözmeye çalışıyoruz. Ya da kimseye sorunlardan bahsetmeyip öylece üstünü kapatmaya çalışıyoruz. Ama bu kızın yaptığı bana pek samimi gelmiyor. Sinirime dokunduğu için böyle bir yazı yazmak istedim. Tükenmişlik sendromuna yakalanan insan böyle uçarı davranmaz. Geçer köşesine kendini dinler, hayatını sorgular. Kendini dağıtmak sorunları çözmekte yeterli olmaz. Aksine sorunları daha da büyütür. Yani alacağın darbeyi daha şiddetli boyutlara taşır. 
Peki ben Miley'in yerinde olsam ne yapardım?
  • Önce işe o iğrenç saçımı boyatmakla başlardım. Güzel bir renk bulup saçlarımın uzamasını beklerdim.
  • Dişimdeki o iğrenç süsü çıkarırdım. Yaşlı kadınlar gibi o süs ne öyle ya. Havalıyım sanıyor ama kendini rezil ediyor resmen. 
  • Rihanna'ya özenmekten vazgeçer kendi tarzımda kıyafetler giymeyi denerdim. 
  • Oyunculuk kariyerime daha çok önem verip ödül törenlerine adımı duyurmak isterdim
  • Şarkıcılık konusunda fazla iddialı olmazdım. Albüm çıkaracaksam da akustik bir albüm çıkarmayı denerdim ilk önce.
  • Ses eğitimimi daha da ilerletirdim. Sesimle ön planda olmaya çalışırdım.
  • Biraz daha olgunlaştıktan sonra hayatımı yoluna koyardım. Sevdiğim adamla birlikte mutlu olmaya adardım kendimi.
  • Her şeyin dozunu ayarlardım. Öyle dilimi çıkarmazdım olmadık yere.
  • ''Kötü Miley'' olmak yerine ''Olgun Miley'' olmayı tercih ederdim.
  • Hayranlarımı utandırmak yerine onları kazanmaya çalışırdım
  • İçinde bulunduğum sorunları bu şekilde çözmeye çalışmazdım.

Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

14 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Ünlü olmak aslında bedeller de istiyor. Magazin yapmak en kolayı, bizlerce en zevklisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama bu bedelin altında kalmayan ünlüler de var. Demek ki herkes ünlü olamıyormuş.
      Magazin de hayatımızın bir parçası. Hem renk katıyor bir bağlamda.

      Sil
  2. Zaten fazla ün ruh yipratiyor bence. Benlik kalmiyor onlarda, halkin mali oluyorlar. Bi kere bunu bilip baslamali ise bana kalirsa, bu insanlar sorumlulugunu bilmeden bu ise girismisler belli ki..
    Tukenmislik sendromu da moda oldu:)
    Meryem u. de yasadi sorunlar ama cekilip kosesine dinlenme ve yalniz kalma sansini tanidi kendisine, kaldiramayacagini anlayinca birakti, dil cikarmadi :) haklisin yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Fazla paranın, şımarıklığın getirdiği sonuçlar bunlar. Çoğu ünlünün başına bu gelecek bence. Sorumluluk nedir bilmiyor ki çoğu. Hayranlarım var diyerek yola çıkıp sonra kendini kaybediyorlar. Meryem Uzerli bu sendromu gerçekten yaşayanlardan biri. O kadar para aldığı diziyi bir anda bırakıp gitti. Hangi oyuncu bunu yapabilir ki? Bu yüzden doğru olanı yaptı bence Meryem.
      Elimden geldiğince kendi düşüncelerimi yazmaya çalıştım işte :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim beğenin için :)

      Sil
  3. Tövbe tövbe ünlü olmak için illa ki böyle mi yaşamak gerekiyor! Cık cık beğenilesi değil hatta bir parça sinir bozucu bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Hele o dil çıkarma olayı çok sinirime dokundu.
      Adele de ünlü ama hiç böyle şeyler yapmıyor. İnsandan insana fark var işte :)

      Sil
    2. Kesinlikle öyle. Hele o dil çıkarma olayı çok sinirime dokundu.
      Adele de ünlü ama hiç böyle şeyler yapmıyor. İnsandan insana fark var işte :)

      Sil
  4. Gel bunu da gençliği Disney Channel'da Hannah Montana izlemekle geçen kızlara sor. Geçen saçlarını yeniden uzatacağını söylemiş. Umarım uzatır. Onun saçlarını -uzun ve kahverengi iken- çok kıskanırdım. Kıskandım da kıza nazar mı değdi anlamadım. VMA performansının hepsini izlemedim. Sanırım 1 dakika bile zor baktım sonra kapattım. Bence VMA'da en harika performans Justin Timberlake'indi. :)
    O iğrenç diş süslerinden nefret ediyorum. Tiksindim artık. Hiç de güzel değil neden takıyorlar anlamıyorum.
    Miley'i severdim ya. Kız ölmüş gibi konuşuyorum resmen. :D Ama gözleri, yüzü falan çok güzel. Ama o resmen güzelliğini bozmaya çalışıyor. Bende o güzellik olacak var ya hiç dokunmam yüzüme falan.
    O dilini içeri sokması lazım. Kızla aynı yaştayım ama hiç dilim dışarıda fotoğrafım yoktur. Kendimle Miley'i kıyaslayınca ben anasınıfı çocuğu gibi duruyorum. :D
    Rihanna'nın kendine has bir tarzı var. Yani ne yapsa yakışıyor kadına. Ben çok bayılıyorum ona. Bence kimse onun gibi olamaz. :)

    Yani her cümlene katılıyorum. Yine çok doğru tespitler yapmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri de var hatta, orada ne kadar güzelmiş. Kumral saçları varmış uzun. Şimdi çingeneden farkı kalmadı resmen -_- Uzatsa da eskisi kadar güzel olmaz. Her şey zamanında güzeldir. VMA konusunda biraz çifte standart yapıldı sanki Justin Timberlake'a. Baksana çoğu ödül ona verildi. Bence adil bir ödül töreni olmadı. Ancak performansı dediğin gibi iyiydi gerçekten. O Madonna başlattı işte bu akımı, devam etti sonra. Ne kadar itici duruyor ya. Ben ölsem takmazdım. Kıymetini bilmiyor bence güzelliğinin. Bilse böyle davranmaz. Ee aşırı ün insanı ne hale getiriyor görüyorsun. Ya ben de bu zamana kadar hiç dilim dışarıda fotoğraf çektirmedim, nasıl bir şey acaba? Hiç o kadar geniş bir insan olamadım. Kendine haksızlık etme sen ondan daha olgun ve daha güzelsin.
      Rihanna çok zorlu yollardan geçti ama her seferinde ayağa kalkmasını bildi. Bu yüzden onu daha çok seviyorum.
      Vakit ayırıp okuduğun için teşekkür ederim Spoty ^_^

      Sil
  5. Miley bebek yüzlü bir hatun olduğundan son zamanlarda yaptığı şeyler gözümüze batıyor. Eski haline dönsün bencede. Şarkılarını dinlemiyorum zaten. Bir kere the last song filmi vardı onu izlemiştim ordan biliyorum onu. Yoksa hep magazinle gündemde.

    YanıtlaSil
  6. Disney'den bir Justin Timberlake temiz çıktı, en azından öyle görünüyor, gerisi boş kafalar.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar haklısın ne güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe