Mumdan çıkmış yangın..

Salı, Eylül 17, 2013

Sanırım lanetlendim. Yaşadığım uğursuz olayların başka bir açıklamasını bulamıyorum. Nazar var üzerimde nazar. Dün hayatımın en kötü anlarından birini yaşadım. Sanırım üzerimde nazar var. Başıma bu kadar uğursuz şeyler gelmesinin başka bir açıklamasını bulamıyorum valla. Dün ne mi oldu? Evimizde yangın çıktı.
  Okuması bile tuhaf öyle değil mi? Kim tahmin edebilir ki gecenin bir yarısında yangın çıkacağını. Dur ben sana en baştan anlatayım. Dün günümün çoğunu kitap okuyarak ve film izleyerek geçirdim. Gece yastığa başımı koyarken beynimi hissetmez hale geldim.
  Şu an Grinin elli tonunu okuyorum. Ana o kadar kezban ki yaptıklarını okurken sinirden kitabı fırlatıp atasım geliyor. Yarım bırakma huyum olmadığı için kitabı yarıda da bırakamıyorum. Kitap okumaktan sıkıldım, film izleyeyim dedim. Umut Işığım filmini izlemeye çalıştım.
  Allahım o kadar vasat bir filmdi ki izlerken sıkıntıdan patlayacağım sandım. Jennifer Lawrence'nin oyunculuğu heba olmuş resmen. Filmi genel olarak beğenmedim. Beklentilerimi karşılamadı. Bir ara bu izlediğim filmler hakkında yazı yazabilirim. Çünkü izledikten sonra sinir krizine girmeme neden oldular. ''Bunun için mi izledim lan ben!'' diyerek televizyona dalasım geldi yeminlen.
  Sonra yemek yeyip biraz dışarıda hava aldım. Gelecek hafta neler yaşayacağımı kafamda hesaplamaya çalışıyorum şu sıralar. Geçen hafta mide rahatsızlığı geçirdim. Babamın aldığı sütlacı soğuk soğuk yeyince midem bozuldu. Ayaklarımın altına sıcak su torbası koydum geçmiyor, karnımı defalarca ovaladım yine geçmiyor. Bu ağrı öyle bir şey ki yatırmıyor insanı. Yatakta dön o yana dön bu yana derken uyku tutmadı beni. Gecenin üçünde kendimi tuvalette kusarken buldum. Allahım kabus gibiydi. Dizlerimin titremesini engellemiyordum. Nefes alış verişlerim hızlandı. Kendimi iğrenç bir insanmışım gibi hissettim. Tuvaleti temizledikten sonra dışarı çıkıp hava aldım. Demek ki neymiş? Hızlı hızlı ya da soğuk soğuk bir şey yenmemeliymiş. Sen sen ol sağlığına dikkat et.  
  İşte dün her zamanki gibi sıkıcı bir gündü benim için. Gülşahla mesajlaşıp okul hakkında konuştuk biraz. Cumartesi günü de Özge'nin yanına gidip onunla konuşmak istedim. Onunla konuşmak iyi geliyor. Sanırım kendimi ona anlatmayı seviyorum. Beni dinleyen birinin olması bana güven veriyor. Çok zor bir durumdaydım, ailem para konuları yüzünden tatsızlık yaşıyordu ve ben kimseyle konuşamıyordum. Bu yüzden Özge'nin yanına gidip biraz kafamı dağıtmak istedim. Sağ olsun beni dinledi ve kafamın dağılması için birlikte film izledik. Birlikte mısır patlatıp kitaplar hakkında konuştuk. Onun dostluğunu çok seviyorum.
Abisi de yanımızdaydı. Abisi beni öz kardeşi gibi görüyor. Diğer erkeklere hiç bana davrandığı gibi davranmıyor. Bu yüzden onların yanındayken kendimi çok huzurlu hissediyorum.
  Akşam yemeğinden sonra babam bilgisayarı işgal ettiği için film izleme kararı aldım. Yeni aldığım filmlerden birini izledim. Oblivion. Tam anlamıyla vakit kaybı. Berbat oyunculuk, berbat bir kurgu.. Kısacası hiç sevmedim filmi. Fragmana bakıp ahım şahım bir şey sanma sakın. Filmin konusu bile yok abi. Çok tırt geldi bana açıkçası.
  Gözlerim o kadar ağrıdı ki etrafımdaki nesneleri seçemez hale geldim. Bir süre uykuya dalmaya çalıştım ama uykuya dalamadım. Saat sabaha karşı 02.00 bu arada. Salondan bir ses duydum. Aha dedim kesin hırsız girdi eve. Ses duymuyorum, herhalde annem tuvalete gidiyor diyorum içimden. 
  Anne diye sesleniyorum, ses gelmiyor. Duvara vuruyorum hiçbir tepki yok. (Biz annemle duvarlara vurarak haberleşiriz genelde. Sabahları duvara vurmam uyandığımın işaretidir aynı zamanda) Sonra kapıyı hafif araladım her yer aydınlık. ''Gece lambası ne kadar güçlü yanıyor lan.'' diye kendi kendime konuşup hayret ederek kapıyı kapattım. Meğersem yangının ışığıymış. Sonra ses gelmeye devam etti. Hafiften tırstım, herhalde hırsız saklanıyor. Tam hışımla kapıyı açacaktım ki kapının altından dumanlar geliyor.
  Odamdaki lamba yanmıyor. Kapıya vurup ''Anne, baba kalkın'' diye seslendikten sonra babamın yanan koltuğu söndürme telaşını gördüm. Koltuğumuz yanıyordu!! Eğer ben o an haber vermeseydim yangın alevi perdelere sıçrayacak ve  evimiz çoktan yanacaktı. Hemen damacanayı kaptı ve yangını söndürmeye çalıştı. ''Çabuk dışarı çık Mert'' diye seslenen annemi yanına gittim hızlıca. O an babamın telaşını, annemin korkusunu gördüm. 
  Dışarıya çıktıktan sonra Azer Bülbül gibi titremeye başladım. Kolay mı lan ilk defa evim yanıyor. Sinirlerim boşaldı haliyle. O kadar hızlı titriyorum ki kendimi kontrol edemiyorum. Hava da soğuk. Annem su getirip beni yatıştırmaya çalıştı. Ben titrerken babam yangını söndürüp şartelleri indirdi, pencereleri açtı.
  Koltuğumuz yandı. Kokusu uzun süre evden çıkmadı. Eğer ben uyandırmasaydım ailemi belki de bugün salonumuz olmayacaktı. Belki de ben evimi, ailemi kaybetmiş olacaktım. Her seferinde hayatta kalmayı başarıyorum nedense.
  Hani evinizde yangın çıksa ilk neyi alırdınız diye bi mim vardı. O mime verilecek tek cevap kendimiz abi. Kitabı, bilgisayarı, kıyafetlerini düşünmüyorsun çünkü. Direk kendini dışarı atmaya çalışıyorsun. Beynin uyuşuyor hafiften. Telaş içinde buluyorsun kendini. 
  Yangın niye çıktı peki? Annemin gece lambası aşırı ısındığı için erimiş. Ee eriyince koltuğa düşmüş. Ve sonra yangın alevleri oluşmuş. Bu yazıyı okuduktan sonra yatmadan önce elektrik düğmelerini kontrol et. Fazla ısınmışsa laptop'u kapat. Telefonunu şarjda unutma. Benim yaşadığım korkuyu sen yaşama diye söylüyorum. 
  Bugün mala bağlayan teyze gibiydim. Sinirlerim o kadar bozuldu ki anlatamam. Ailemi kaybetme korkusunu gizleyip hiçbir şey olmamış gibi devam etmeye çalışıyorum hayatıma. Düşünsene aileni bir yangında kaybettiğini? Allahım, düşüncesi bile kötü. Bir an annemi kaybettiğimi düşündüm ve nefesim kesilir gibi oldu. Allah kimseye bu tecrübeyi yaşatmasın.
  Bugün Kanyona gidip Tutunamayanlar romanını sahibine verdim. Biricik hanım o kadar mütevazi o kadar iyi bir insan ki onunla konuşmak bana iyi geldi. Kitabı teslim ettikten sonra onunla kahve içip sohbet ettik. Onunla Tutunamayanlar hakkında konuştuk. Tutunamayanların okunması zor bir roman olduğu konusunda hemfikirdik. Selim Işık'ın günlüğünden bir kesit söyledim yüzüne karşı. ''Nasıl bunları ezberledin. Valla bravo sana Mert.'' dedi. ''Selim Işığın günlüklerinin olduğu bölüm tamamıyla beni anlatıyordu. Çok sevdim o bölümü. Bu kitabı 35. ve 45. yaşlarımda bir kere daha okumayı düşünüyorum. Her okuyuşta farklı anlamlar çıkıyor çünkü.'' dedim. Birlikte sanattan, gezi olaylarından, siyasetten, eğitimden bahsettik. 
  Onunla vedalaşırken '' Bu kitap sayesinde hayata olan bakış açım değişti, çok teşekkür ederim kitabı verdiğiniz için. Sizi hayatım boyunca hep iyilikle hatırlayacağım.'' dedim. Sonra sarıldık, bana gülen gözleriyle bakıp gülümsedi ve sinema katına çıktı ben de eve geldim. 
Akşam Birgül teyzemin doğum gününü kutladık. Teyzem bir yıl daha yaşlandı. Sanırım onu giderek daha çok seviyorum.Bir günü böyle atlattım. 
Benim için gece yaşadıklarım unutulmazdı. Babamın kolu hafiften yandı. Böyle durumlarda daha soğukkanlı olmak gerekiyor. Ben hazırlıksız yakalandım sanırım.
Haftaya okulum açılacak. Yeni şeyler bakalım bende ne gibi izler bırakacak.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran. 

Hamiş: Hayvanlara tecavüz eden insan görünümlü hayvanların işkence edilerek ölmesini istiyorum!
Hamiş 2: Küçük çocuklara tecavüz eden insan görünümlü hayvanların taşakları kesilsin istiyorum!

You Might Also Like

23 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Meerttt!!! Nasıl şok oldum naaıl şok oldum anlatamam. İyi ki can değil de mal gitmiş..
    Okurken dediklerini hayal ettim de Allah kimseye yaşatmasın...
    Çok şükür bir şey olmamış ya... cidden ucuz atlatmışsınız..
    Dikkat et kendine bi nazar falan okut bence :)

    Şu Tutunamayanları ben de okumak istiyorum. Zor kitapları severim. Ben de sana Nazan Bekiroğlunun İsim ile Ateş Arasında kitabını öneririm.

    Üniversiteye başlamak çok heyecanlı di mi? Benim de haftaya başlıyıor derslerim. :)

    Sakin ol dikkatli ol iyi bak kendine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şok olayını bir de bana sor. Azer Bülbül gibi titriyordum ya.
      Bu olaydan sonra daha dikkatli olmaya karar verdim.
      Kabus gibiydi ya. Yaşanılması en kötü durumlardan biriydi bence.
      Tutunamayanlar dediğim gibi zor bir kitap. Eğer ''Sabırlıyım, hiçbir şey beni yıldırmaz'' dersen oku derim. Başlayıp yarım bırakan çok arkadaşım var :D Tavsiye ettiğin kitabı inceleyeceğim, teşekkür ederim tavsiyen için.
      Evet hem de nasıl. Acaba nasıl olacak çok merak ediyorum. Umarım beklentilerimin altında bir okul olmaz.
      Sen de kendine iyi bak Şair ^_^

      Sil
  2. geçmiş olsun. çok kötü bi olay ya. iyiki sen uyumuyormuşun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selma.
      Valla iyi ki uyumuyordum yoksa evimiz kül olurdu bir gecede.
      Allah kimseye yaşatmasın.

      Sil
  3. Dün akşam bizim köpek banyoya işemiş diye banyoyu iyice sildim üstüne de koku gitsin diye mum yakmıştım. Mumun yanık olduğunu bırakıp uyumuşum. Sabah bir kalktım evde baskın bir mum kokusu, dedim Allah! Ben de dün gece mumu yanık bırakıp uyuyan bir şuursuzum işte! Çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Casey dikkat et. Bu yangın çok sinsidir. Baksana gece lambası hiç böyle şey yapmaz dedik ama koltuğu yaktı. Sen önlemi al derim. Bir bakmışsın mum alev almış banyoda. Allah korusun.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  4. :( Çok geçmiş olsun.
    Gülmenin bu kadar çok yakıştığı bi insanın başına böyle bi talihsizlik tekrar gelmez umarım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım böyle talihsiz olaylar yaşaya yaşaya gülmeyi unuttum Alesta.
      Teşekkür ederim güzel cümlelerin için.

      Sil
    2. Umarım yeni okulunda bol bol güleceğin arkadaşların olur. :)

      Sil
    3. Boş insanlarla karşılaşmam umarım. Teşekkür ederim güzel sözlerin için ^_^

      Sil
  5. geçmiş olsun. verilmiş sadakan varmış ki fark etmişsin okul hayatında da başarı ve mutluluk dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kübra. Uyanmasaydım daha kötü olacaktı her şey. Okul hayatım için söylediklerin için de ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Çok üzüldüm şu an. İyi ki size bir şey olmadı. :(
    Size bir şey olmadığı için çok sevindim ya. Cana geleceğine mala gelsin.

    Bu arada o grinin elli tonu serisini bende bitiremiyorum. İki sayfa okuyup kapatıyorum. Dayanamıyorum okumaya. Son kitaptayım çok şükür. Yarım bırakmayı sevmediğim için okuyorum mecburen.

    Üniversitenin ilk gününü mutlaka yaz. Ben o gün senin blogundan çıkmayacağım zaten. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Spoty. Ya o kadar kötü bir şey ki hala atlatamadım durumu. Dün gece uyuyamadım misal. Travma sonrası stres bozukluğuna yakalandım sanırım. :(
      Ya ben birinci kitabı bitirmek üzereyim. O kadar boş bir kitap ki sırf vakit geçirmek için okuyorum. İkinci kitabında neler oluyor merak ediyorum. Ana'nın yaptığı kezbanlıklardan çok bunaldım. Kız durmadan dudağını ısırıyor ya. Christian desen manyağın teki. Ne manyak bir çift bunlar ya :D
      Yazıcam tabii. Heyecan içindeyim zaten. Umarım hayal kırıklığına uğramam.

      Sil
    2. 3. kitapta artık ölecek gibi oldum, öyle iğrenç ve gereksiz e bi de başarısız ki.. resmen pişmanım :/

      Sil
    3. Ben henüz okumadığım için bilmiyorum Helene.
      2. kitapta kaldım :)

      Sil
  7. Merhaba,

    Blogumda yaptığım ilk çekilişe sizi de bekliyorum.

    http://there-andhere.blogspot.com/

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Haber verdiğiniz için teşekkürler.
      Sevgiler.

      Sil
  8. Geçmiş olsun canım yaa, çok korkunç bir şey yangın. Neyse ki bir şey olmamış size.
    Bu arada izlediğin tüm filmler de kötü çıkmış artık nasıl bir şansı varsa. Umut Işığım'ı ben de izledim. Ama filmde ne anlatılıyordu desen cevap veremem, sürekli ilerlete ilerlete izledim sıkıntıdan. Bir sondaki dans sahnesini gördüm o kadar.
    Üniversitenin ilk gününü bekliyoruz bu arada! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Puella. Allah korudu galiba bu sefer bizi. :D
      Sorma ya bütün filmler kıytırık çıktı. Bari biri güzel çıksaydı. Oblivion'dan sonra bir süre film izlememe kararı aldım. Dans sahnesi güzeldi. Jennifer olmasa izlemezdim.
      Yazacağım tabii ^_^

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun Mert.
    Erken fark etmiş olman hayatınızı kurtarmış resmen.
    Allah kimsenin başına vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Allah kimsenin başına vermesin.
      O psikolojiyle baş etmek çok zor. Ben geceleri uyuyamıyorum bu yüzden. Yine aynı şeyleri yaşayacağım diye. Neyse ki geçti :)

      Sil
  10. cok gecmis olsun yasadiklarini anliyorum ayni olay bizde olmustu ve allahtan gunduz ev bosken olmustu bir oda tamamen yanmisti itfaiye gelene kadar ve ev les gibi is olmustu.sadece mala gelmisti ama yangindan sonra o evde ne boya ne badana is kokusunu yillarca cikaramadi.sonunda ev degistirdik.simdilerde elektrikli battaniye kullanmiyoruz kullananlarida uyariyoruz cunku ondan cikmisti bizdeki yanginda.neyse buyuk gecmis olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe