2013 bana neler öğretti?

Salı, Aralık 31, 2013

  Daha başından bu senenin benim için ne kadar kötü geçeceğini anlamıştım. Geçen sene bu zamanlar iş yerinden erken ayrılmanın sevincini yaşıyordum. Şampanya patlatan yeşil gözlü müdür yardımcının heyecanını paylaşıyordum bir yandan.
  Ardından yeni yıl kutlamaları sırasında beni görünmez sanan iş arkadaşlarımı geride bırakıp ananemin evine gitmiştim. Her sene mutlaka onun yanında olurdum normalde ama bu sene onun yanında değilim. 
Türkan teyzem evlendiği için ev çok boş görünüyor. Bir de içki yüzünden dedemle papaz olmaktan çok sıkıldım. ''Az iç la az'' diye diye adamın dilinde tüy bitmişti valla. Bu sene bu durumu tekrar yaşamamak adına gitmedim. 
  Bu sabah çok mutsuz başladım güne. Kahvaltı yaparken annemin birden ''Ağzımdan kan geliyor iki gündür.'' demesiyle şok oldum. Bugün bütün gün beynimde yankılandı bu cümle. Kahvaltımı doğru düzgün yapamadım. Korku ve endişeyle kurduğu bu cümle, bütün gün üzülmeme sebep oldu.
  Dolmuşta giderken dışarıya bakarak düşünüp durdum sabah. ''Allahım şu an bunu bana yapma. Çok erken, henüz buna hazır değilim. Hayatımdaki en değerli varlığı benden alma şimdi'' diye içimden dua ederken buldum kendimi. Kulağımda da Sultan Süleyman şarkısı çalıyor, ağladım ağlayacağım anlayacağın. Düşüncesi bile nefesimi kesiyor biliyor musun. Kendimi çok kötü hissettim. Zaten ne zaman kendimi iyi hissettim ki! Sabah Metrobüste bir kız,''Arkadaşım burada otursa siz şurada otursanız'' gibi şeyler geveledi. Bende kafamdaki düşünceleri sıraya dizerken ters bir cevapla birden ''Hayır'' dedim. Şaşırdılar haliyle. Çok kötü başladım güne anlayacağın.
2013 yılı bana şunları öğretti;

  • İş hayatında sinirlerimi kontrol edemedim bir türlü. Çalıştığım her bir iş arkadaşıma nefretle baktığım zamanlar oldu. Severek yaptığım işten beni soğuttular. Çalıştığım her gün Allahtan sabır dilemekten başka bir şey gelmedi elimden. Çok üzüldüm, çok ağladım ve sonunda o cehennemden kurtuldum.
  • İş arkadaşlığı kadar kemiksiz bir şeyin olmadığını fark ettim. Tamamen arkandan dedikodu yapmaya programlanmışlar. Çalıştığım her an ''Şu okul başla da defolup gitsem'' diye düşündüm. O derece bıktırmışlardı çünkü.
  • Sürgün edildiğim mağaza daha beterdi. Oradan kurtulduğum için nasıl sevinçliydim anlatamam sana. O günden sonra bir daha adımımı atmadım oraya. Tekrar gider miyim? Gitmem. Çünkü ne zaman aklıma getirsem ya sinirden deliye dönecekmiş gibi oluyorum ya da üzülüyorum. Sinirleniyorum çünkü gözümün önüne bana yapılan haksızlıklar geliyor. O görüntüleri görünce daha da delleniyorum anlayacağın. Üzüntü kısmı okul ve aile hayatı içindi. 
  • Şükretmeyi öğretti bu sene bana. Geçen seneye nazaran daha çok şükrediyorum. En azından sağlıklıyım diyorum, en azından beni karşılıksız seven bir annem var diyerek kendimi avutmaya çalışıyorum. En azından kitaplar var, şarkılar var diyorum kendime. 
  • Gezi direnişiyle karşılaştık bu sene. İnsanların gerektiği zamanlarda nasıl tek yürek olduğunu gördüm bu sene. O kadar gurur verici bir tabloydu ki bu hiç bozulmasın istedim. Düşman takımlar, düşman ideolojiler bile yan yanaydı. Bu ne kadar önemli bir şey. Oradaki insanlar artık dur demek için vardı orada. Yapılan haksızlıklara karşı çıkmak istediler. 
  • Çok zor bir dönemdi gezi olaylarının yaşandığı dönem. Bir sürü insan yaralandı, insanlar öldü sebepsiz yere. O ölüm haberlerine çok üzüldüm misal. Televizyonda o çocukların annelerinin tabutlara sarılışını her gördüğümde içim cız etmişti. Kolay değil, hiç kolay değil büyüttüğün evladı kara toprağa vermek. Bu olaylarda direnmenin ne kadar yüce bir şey olduğunu öğrendim. Keşke insanlar bu olayda ölmeseydi. 
  • Bu sene düşüncelerimle çok boğuştuğum bir seneydi. Durmadan bir şeyleri sorgulayıp kendime yük edindim her şeyi. Artık yapmıyorum. Artık sorgulamaktan vazgeçtim. ''İşin sırrı kabullenmekte hacı'' deyip geçtim. Çünkü ben sorgulamaya devam ettikçe daha çok üzerime geldi sorular, kaçamadım. 
  • Arkadaşlarımı kaybettim. Manevi bir kayıptan söz ediyorum. Hem etrafımda hem de Blogger'da arkadaş kaybettim. Etrafımdaki arkadaşlarımın bana değer vermemesi canıma tak ettiği için arama yine duvarlar örmek zorunda kaldım. Durmadan benim onları aramamı bekliyorlardı. Hep ben mücadele etmek zorunda kalınca bir yerde tıkandım anlayacağın ve bu beni yordu. Bu yüzden buna son verdim. Ee buna son verince arkadaşlık ilişkilerim de son buldu. Misal geçen hafta Gülşah'a mesaj attım. Sevgilisiyle olduğunu söyledi ve konuşmayı sonlandırdı. Özge durmadan beni ekip ekip durdu. Buketle görüşemiyorum eskisi gibi. Onunla buluşurken çok iyi vakit geçirirdik taksimde. Ama şimdi çalıştığı için hiç görüşemiyoruz.
  • Zamanla birbirimizi unutuyormuyuz yoksa? Sanırım birbirimizi unutmaya meyilliyiz. Haftalar, aylar geçmesine rağmen birbirini aramayan insanlar var.  Telefonuma hava durumu ve Turkcell dışında mesaj atan bile yok biliyor musun. Ben ne ara bu kadar yalnız kaldım anlamıyorum. Artık aynaya baktığımda gülümsemek için bir neden bulamıyorum. Artık kahkaha bile atamıyorum. Bu yüzden kahkaha seslerine yabancılaştım sanırım. En ne zaman içten kahkaha attığımı hatırlamıyorum, gerçekten.
  • 2013 yılını sevmedim. Belki sen sevmişsindir, belki mutlu olduğun bir sürü hatıran vardır ama benim yok. Bu yazıyı yazarken durup düşünüyorum ama mutlu olduğum anlar çok az. Belki erkenden işten çıkmak, otobüse tam vaktinde yetişmek, yeni kitap almak bide uzun zamandır görüşmediğim arkadaşımla aniden rastlaşınca birbirimize sarılmak beni sevindirdi sanırım. 
  • Bu yıl istediğim bölüme okumanın sevincini yaşıyorum bir yandan. Her ne kadar babam bu sevincimi kursağımda bıraksa da ben bölümümü keyifle okumaya çalışıyorum. Okula kayıt yaptırdığım gün mutluydum misal. Yeni başlangıçlar, yeni umutlar diyerek o kampüs kapısından girmiştim. Her ne kadar turnikelerden geçemeyip kendimi rezil etsem de geçtim bir şekilde işte. 
  • 2013 yılında çekilmiş fotoğrafım yok. Bir zamanlar fotoğraf delisi olan Vişne Çürüğü'nün fotoğrafı yok ya. Şaka gibi valla. Sanırım liseden sonra fotoğraf çektirme isteğim yok oldu. Ya da arkadaşlarım beni kadrajlarına layık görmediler. Türkan teyzemin nişanında, kınasında, nikahında fotoğrafçılık yaptım ama kimse fotoğraf çektirmedi benimle. Çektirdiğim fotoğraflar içinse ''Bu ne böyle yaşlı gibi çıkmışsın, nasıl çirkinleşmişsin'' gibi cümlelere maruz kaldım. Bunu şaka yoluyla söylememişti Songül Teyzem o an. Öyle olsaydı yüzünde gülümseme ifadesi olurdu. Ama bu cümleleri söylerken yüzünde bir memnuniyetsizlik ifadesi vardı.
  • 2013 yılında fırsat buldukça içki içtim, gözlerim ağrıyana kadar kitap okudum. Ufkumu genişletsin diye filmler izledim. Tek başıma sinemaya gittim. Bu yıl, bana yalnızlığa alıştırdı beni. Öyle ki artık normal bir şeymiş geliyor bana yaşadıklarım. O kadar dokunmuyor artık insanların hakkımda kötü sözleri ''Yav he he'' deyip geçiyorum haliyle. 
  • Daha umursamaz birine dönüştürdü beni. Duvarları kalın bir hapishane yarattım kendime istemeden. Buraya da kendi iç sayıklamalarımı yazıyorum işte. Sana bir şeyler anlatmak iyi geliyor bana. Bir dinleyenim varmış gibi hissediyorum. Çoğu zaman burayı ağlama duvarıymış gibi kullanıyorum ama seviyorum içimden geçenleri yazmayı. Biliyorum sen böyle olduğum için kızıyorsun bana ama ben hep böyleyim. Değişmeyi çok denedim ama içimdeki depresif piçi öldüremedim, öldüremiyorum.
  • Bu yıl bol bol sanat filmi izledim. Ve sanat filmlerinin bana göre olmadığını anladım. Geçen gün Bir Zamanlar Anadolu'da filmini izledim mesela. Allahım, bir araba tam 7 dakikada yoldan geçiyor. O yoldan gelmesini izle izle içim şişti. Çok boğuldum izlerken açıkçası. Anadolu çok iyi ifade edilmiş aslında, o hoşuma gitti. Ama Karakterlerin repliklerinde bir derinlik yoktu sanki.
  • Bu sene 56 kitap okudum. Elimden geldiğince bol bol okumaya çalıştım. Kitap okumanın bana iyi geldiğini keşfettim bu sene. İnsanlardan kaçmak için güvenli bir liman bence. Farklı kitaplar keşfettim. Farklı yazarlar tanıdım. Bu bağlamda 2013 yılı kitap ve film konusunda benim için çok verimli geçti.
  • Üniversitede arkadaşlık diye bir şey olmadığını öğrendim bu sene. Kaç aydır okuyorum doğru düzgün arkadaşım yok hala. Kıvırcıkla, Sınıf arkadaşım Buketle bir şeyler paylaşabiliyorum sadece. Kıvırcık çok iyi bir kız. Sınıf arkadaşım da hayat dolu. Ne zaman bir araya gelsek gülmeden edemiyoruz. İkisinin ortak özelliği hayat dolu olmaları. Pozitif enerjileri sayesinde kendimi çok huzurlu hissediyorum.
  • 2013 yılında ne fark ettim biliyor musun? Sarıldığım insan sayısı azalmış ben büyüdükçe. Eskiden görüştüğüm insan sayısı daha çoktu. Üniversiteye başladıktan birkaç hafta sonra eski arkadaşlarımla görüşmüştüm bir iki kere. Ondan sonra devamı gelmedi hiçbir şeyin. Vişnen ekildiği sinemaya tek başına gitti. Vişnen sinirden tırnaklarını avuçlarına gömdü sinirle. 
  • Bu yıl doğum günümü arkadaşlarım kutlamadı. Üniversitedeyken en büyük hayallerimden biri de buydu: Sınıf arkadaşlarımın sürpriz yapıp doğum günümü kutlamaları. Dershane dönemimde bunu yaptı misal sınıf arkadaşlarım. Hayatımın en mutlu anıydı o an sanki. Çünkü ilk defa böyle bir şeyle karşılaşmıştım. Daha önce kimse benim için ''Sürpriiiiiizz'' diye bağırmamıştı. Tuhafıma gitti haliyle, aynı zamanda aşırı mutlu olmuştum. Bunu geçen sene yapmışlardı. Erkan da uğur böcekli pasta almıştı. Kadıköy'de kutlamıştık. Nasıl mutlu bir gündü benim için. O gün gülmekten karnıma ağrılar girmişti. Vapurda, Sokakta, Kahve Dünyasında her yerde gülmüştük. Çok güzel bir hatıradır benim için.
  • Hayatımın en güzel yılları 2011-2012 yıllarıdır. Bu sene bok gibi geçti, gerçekten. Sağlığımın iyi, ailemin yanımda olmasına şükretmekten başka bir şey yapmadım. Hayatım giderek düz bir çizgi halini aldı. 
  • Ulan gören de 60 yaşımda sanacak beni ya. 20 yaşındayım oğlum ben. Hayatımın en güzel yılları bok gibi geçiyor. Ben hayatımı güzelleştirmeye çalıştıkça çamur atıyorlar.Geçen gün klasik müzik eşliğinde kitap okurken babam ''Ee Vişne efendi bir süre sonra yalnız kalırsın işte böyle'' dedi. Ne diyeceğimi bilemedim.
  • Bu sene bol bol karikatür dergisi okudum. Hayatımdaki tek eğlence kaynağı karikatür dergileri herhalde. Her hafta penguen dergisini katıla katıla gülerek okuyorum. Adamlar çok yaratıcı ya.
  • Bu seneyi iki dönem olarak inceleyebiliriz. İş hayatından önce ve iş hayatından sonra. Her iki dönem acı tatlı geçti. İş hayatı bana çok tecrübe kazandırdı. Bu sene üniversiteli olmanın bana ne kadar iyi geldiğini anladım. Ben dünyaya okumak için gelmişim sanki ya. Öğrenciliği çok seviyorum. 
  • Bu sene tecrübelerime tecrübe kattım diyebilirim. Kaybettiğim kiloları geri almaya çalışıyorum. Hayatı sevmek için yeni nedenler arıyordum bu sene. Seneye aramaya devam edeceğim. 
  • Bu sene ayrıca kendi paramı kazandım. Kendi parasını kazanınca insan aşırı mutlu oluyormuş aslında. Kendi paramla annemin sevdiği tatlıyı alabiliyorsam benden mutlu yoktur. Tatlıyı görünce annem çok sevinirdi o zamanlar. Çalışarak kazandığım param vardı ama huzursuzdum. Şimdi ne param var ne huzurum var. Geçen seneki halim bu seneki halimi görse tekme tokat dalardı bana kesin.
  • Bu sene ilk defa annem ve babam olmadan şeker bayramı gördüm. Allahım tam anlamıyla kabustu benim için. Dolmuşta işe gidiyorum, kulağımda Mabel Matiz'den Sultan Süleyman çalıyor. Bayramın daha ilk günü, ben anne babasız işe gidiyorum. İş yerinde anne ve babalarıyla gelen çocukları görüyorum. O dolmuşta ağlamıştım biliyor musun. Çok üzülmüştüm lan o an valla. Ciğerim yerinden sökülmüş gibi hissettim. Anne ve baba olmadan bayramların hiçbir anlamı yokmuş meğer. 
  İşte böyle berbat bir seneyi daha geride bıraktık. Bu sene destan uzunluğundaki yazılarımı sabırla okuduğun için sana ne kadar teşekkür etsem az. Yanımda olduğunu bilmek bana güç veriyor. Yanımda olduğun için sana teşekkür ederim. Sen bakma benim böyle salakça konuştuğuma. Ben işte üzülüyorum arada böyle. Ama sen benim için üzülme sakın. Her insan farklı şekilde sınanıyor bu hayatta. Benim sınavım da bu sanırım. Bir şeylere sabrede sabrede aşacağım bu yolu. Hem ne derler bilirsin; Bazen kader deyip geçmek lazım.
Yeni yılda benden daha çok mutlu ol. Daha çok insanlara sarıl ve onlardan kaçma. Benim gibi anında soğuma insanlardan. Benim gibi umudu yitirerek bakma yarınlara. Sen daima en iyisini hak ediyorsun unutma. Yeni yıl umarım hepimiz için iyi olur canım okuyucum. 
Mutlu olalım artık. 
Bu da şarkımız olsun.
Seni Seviyorum..

Hamiş: Şarkı eşliğinde göbek atıp eğlenmek lazım bazen.

You Might Also Like

15 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Ben sana kiyamam yaa keske ayni universitede okuyabilsek senlee Allahimm diyorum kendi kendime cocuk cok guzel kitaplar okuyor cok birikimli efendi muzik zevki var bu cocuk nasil arkadassiz kalabilirr sen benim bolumumde olcn varyaa klasik muzik seven bir erkek var altin madeni gibi bir sey nasil seni gormezden geliyorlar anlamiyorum hayat cok garipp poffff (ben risa twitterdan hafta sonu yazicagina soz vermistin gercekten yazdin tesekkurler bir arada dinledigin klasik muzikler hakkinda bi post yazsan super olur)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anlamıyorum valla Risa. Sanırım benim kaderim de buymuş. Kendim olarak kalmaya devam ediyorum. Klasik müzik dinlediğimi söylediğimde senin gibi şaşıran hiç olmadı biliyor musun. Dün arkadaşıma dedim misal hiç tepki vermedi. :D Okuldakiler ergenliği atlatamamışlar Risa. Keşke aynı okulda okuyabilseydik. Rica ederim. Klasik müzikle ilgili bir ara mutlaka yazı yazarım ^_^

      Sil
  2. Hiç sıkılmadan bir çırpıda okudum hepsini. Anlattıkların birebir benim hayatımdan alınmış parçacıklar gibi. Yazında kendimi buldum denilebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben bazı yerlerini üzülerek bazı yerlerini gülümseyerek yazdım bu yazıyı. Destan uzunluğunda yazmamaya çalışıyorum ama her seferinde uzun bir yazı oluyor.
      Teşekkür ederim beğenin için :)

      Sil
  3. ya vişne sen hangi okuldasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel bir üniversitede okuyorum Mitolog.
      Kimliğimi gizli tuttuğum için burada söyleyemiyorum maalesef :/

      Sil
    2. sende haklısın anlıyorum seni cevap verdiğin için yine de teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Vişne cahil insanların birikimli insanlarla dalga gçme gibi bir hak gördükleri bir dünyadayz. Hatta bazen çok birikimli insanlar daha çok yalnız kalırlar. Ama biz varız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu benim kaderim Moria. Kendi kendime yeni şeyler keşfetmeyi daha çok seviyorum sanırım. Baksana bir sürü film ve kitap tanıdım bu sene. Bu benim için çogzel bir şey.
      Teşekkür ederim. İyi ki varsınız :)

      Sil
  5. 2014 sana güzel şeyler getirsin Vişne. bi sürü güzel anı olsun. çok mutlu ol...

    YanıtlaSil
  6. Dostum,
    2014 iyi olacak iyi, ben Istanbul'u ziyaret etmeden yurtdisina kacamam, ayip!
    Bana kalirsa, insanlar icin yipratma kendini!
    Ne yaparsan yap kendin icin yap, tabii ki iyilikler yardimlar bu kategoriye girmiyor ama mutlu olacagin bir sey yap.
    VE UZUN YAZMA :D Göz doktorumu ziyaret etmem gerekecek yakinda. -saka tabii- ama yazilar uzun gercekten. Nasil istersen öyle yaz ama uzun :))

    YanıtlaSil
  7. Vişnem seni seviyorum..

    2013 çok zorlu bi yıldıç. bence kimse sevmedi bu seneyi. sevilicek gibi miydi ki?

    o iş yeri kabusu artık bitti düşünme, üzülme.

    babana inat sevdiğpin bölümde mutlu ol, ünv'nin tadını çıkar!

    ilerde okul bitince yine kendi paranı kazanıcaksın o zamansenden mutlusu olmicak.

    annen de bu sene çok sağlklı olucak çünkü 2014 güzel bir yıl..

    arkadaşlar gelip geçici gibi ama son senelerde kalıcı dostluklar ediniceksin bak gör mia dedi dersi :)

    ve mutlu yıllaaaarr!!! :)

    YanıtlaSil
  8. Meraba.Hayatini degismek senin elinde .Yalniz arkadas ortamin olmadigi icin mi mutsuzsun?Bence hayir problem baska bir seyeger arkadaslarinin olmadigi icin mutsuzsan buna degmez Senin gibi insanlar zor bulunur cok degerli oldugunu dusunuyorum ve hayatini boyle sikilarak gecirmektense kucuk seylerin verdiyi muutluluklari yasamalisin Veee sen de bir yazar karakteri buldum cok iyi kittaplar yaza bilirsin Soylediklerimle haddimi asdiysam ozur dilerim.Hayatini degistir:-)

    YanıtlaSil
  9. Meraba.Yazilarini bir roman okuyormus gibi okuyorum.Hayatinda yalniz arkadaslarin olmadigi icin mi bu kadar mutsuzsun ?Bence hayir hayatinda onemsemedigin kucuk problemler var eger mutlu olmak istiyorsan once onlari halletmen gerek.Gecmisde yasadiklarini unutucaksin,onlar bir problem degil bir ders dusunsene bir daha hayatinda oyle problemlerle karsilastiginda artik tecrubelisin bunun icin uzulme hayatinin bu animda 20 yasinda bunlarla karsilastigin icin mutlu olmalisin cunki sen digerlerine gore daha tecrubelisin .Sende bir yazar karakteri var hem de cok detayli yazdiklarin cok icten .Unutma dusuncelerini degistirmen lazim ?Haddimi asdiysam ozur dilerim.Kendine iyi bak:-)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe