Bir yaşıma daha girdim

Cumartesi, Nisan 19, 2014

  Geçtiğimiz perşembe günü benim doğum günümdü. Benim doğum günlerim oldum olası aksilik içinde geçer. Bununla ilgili bir yazı yazmıştım hatta. Bu doğum günümde öyle uğursuzlukla karşılaşmadım hiç. Yeni yaşıma güzel mesajlar alarak uyandım. Özellikle kıymetli dostum Summer'ın mesajını çok sevdim. 
  Gün içerisinde gelen mesajları cevapladım. Bataryasında problemi olan telefonumun şarjı bitmesin diye dua ettim ama yine beni yarı yolda bıraktı puşt. Bir telefon her gün ama her gün şarj olur mu ya! Ben şarj etmekten usandım o beni yarı yolda bırakmadan usanmadı valla azizim.
  O gün okula da boşuna gittim ha. Sabahki ders iptal edilmiş, hoca geceleyin duyuru atmış ama ben bunu sınıfa girdikten sonra fark ediyorum. Sınıfa girdim bir kişi dışında kimseler yok. Güzel havayı fırsat bilip dersi ektiler sanırım, hem vize sonrası ya tatil yapıyorlardır belki de kendilerince diyerek neden gelmediklerini yorumlamaya çalışıyoruz sınıftaki arkadaşla. Onun da haberi yokmuş. Ben öğrenci sistemine girip dersin iptal olduğunu söyledikten sonra şaşırdı haliyle.
  Öğleden sonra yapılan ders de kimseler olmadığı için yapılmadı. Ben bu kafaya anlam veremiyorum açıkçası. Ya ben onca yol geliyorum toplu taşıma araçlarında cirit atıyorum, derse yetişmek için dört nala koşuyorum hatta ama kimse gelmedi diye dersi iptal etti kadın ya. Böyle saçma şey mi olur abi resmen sorumsuzluk bu.
  Sanırım hocanın içindeki ses ona ''Nasılsa bunların öğrenmeye hevesi yok, hem kimse de gelmemiş boş ver ders işleme en iyisi'' diyor. Bu kadar sorumsuz davranmasının başka bir açıklaması olamaz. 
 İşin ilginç tarafı bahçede horon tepen öğrencileri görmemdi. Üniversitede çatısı altında böyle faaliyetlerin olmasına anlam veremiyorum açıkçası. ''Nolucak eğlensinler çocuklar'' dediğini duyar gibiyim ama okul rektörü ülkede ilk 5 üniversiteye girerim diyorsa eğitim kalitenin çıtasını yükseltecek ilk önce, horon teperek değil. Bahar şenliklerinin olmasını, öğrencilerin bu sayede stres atmasını istiyorum ama her şey zamanında güzel.
  Bu gerizekalılar yüzünden ders iptal oluyor. Ben ona kızıyorum sadece. Onların sorumsuzlukları yüzünden ben eğitimimden oluyorum. Horon tepeceğine ''Öğrenciler en iyi eğitim nasıl alabilir? Onlar için ne gibi yararlı faaliyetler yapmalıyız eğitimsel anlamda?'' diye düşünsünler azıcık!!
  Doğum günümde böyle şeylere tanık olmak sinirlerimi bozdu hafiften ama sakin yapımı korudum yine de. Okuldayken birden Gülşah beni gördü, görür görmez sarıldık birbirimize. O an çok mutlu oldum. Doğum günümü kutladı, biraz konuştuktan sonra da ayrıldık. Onunla böyle rastgele görüşünce iyi hissediyorum kendimi.
  Eve geldikten birkaç saat sonra teyzem arayıp beni cafeye çağırdı. Bu sene babam olmadığı ve ekonomik anlamda sıkıntıda olduğumuz için pasta alıp kutlayamadık ailecek doğum günümü. Teyzem okuldayken beni aradı kutlama amaçlı. ''Kutlayacak mısınız'' diye sorduğunda kesik sesle hayır dediğimde üzülmüştüm. Sanırım üzüntüm sesime yansıdı. Tam hazırlandım evden çıkacağım eve gelen annemle kapıda karşılaştık. Kadın beni okulda sanıyordu. Aniden kapıyı açınca korktu. Ben de onun korkmasına güldüm dakikalarca. Birlikte cafeye gittik.
   Teyzelerim orada görünce sevindim valla. Her ne kadar bana ''Boş ver bu sene de kutlama olmasın'' deseler de sürpriz yapacakları bariz belliydi. Ben Vişne Çürüğü kül yutar mıyım sence. Mesela dersane dönemimde yapılan doğum günü sürprizine bayılmıştım. Hiç beklemiyordum öyle yapmalarını. Üniversitede kalabalık bir arkadaş ortamında kutlarım diye hayal kuruyordum aylarca. Yine her zaman olduğu gibi babayı aldım. 
  Bayan Nisbi ile Beyoğlu'nda İnci pastahanesinde profiterol yiyerek kutladık. Onunla yaşadığım sinema macerası bambaşkaydı ya. Bir ara neler yaşadığımı anlatırım. Gün içerisinde arkadaşlarımdan mesaj almak bana çok iyi geldi. İş arkadaşım hobiciyle aramız hafiften limoniydi onunla aramız düzeldi. Cafedeyken doğum günü pastamı üflediğimde zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anladım. Yani gözünü bir açıyorsun 21 yaşındasın. Hayatının belki de en güzel yaşı. Ne yaşlısın ne de genç. Kafanda ''Lan herkesin belli bir düzenli hayatı var, para kazanıyor sen bu kafayla nasıl bir hayat kuracaksın'' diye bir soru beliriyor. Elin kolun bağlı oluyor bu düşünce karşısında, gözlerin dışarıya dalıyor. 
  Demek istediğim hayatına bir rota çizmen gerektiğini anlıyorsun. Yaşın sonuçta ilerliyor. ''N'olucak benim bu halim olm'' diye düşünürken buluyorsun kendisi mesela. Normalde anneannemlerde kutlardık doğum günümü ama bu sene kısmet olmadı. ''Hadi bir dilek tut öyle üfle'' dediklerinde ne dileyeceğimi şaşırdım. Bu sefer ölmeyi diledim. Her sene aynı şeyi diliyordum bu sene de farklı bir şeyi dileyeyim dedim.
  Her şeye rağmen güzel bir gün geçirdim doğum günümde. Özge'nin unutmasına çok şaşırdım çünkü o unutmazdı böyle şeyleri. Üstelik çarşamba günü onun evinde çiğ köfte yedik. Ekim ayında ona aynı şeyi yaptığımda bakalım tepkisi ne olacak çok merak ediyorum. Ben bana yapılan bir şeyi asla unutmam. Üzerinden kaç sene geçerse geçsin unutmam. Böyle bir hafızaya sahip olmak bazen kötü oluyor tabii. 21 yaşıma girdiğim için mutlu muyum? Kısmen mutlu kısmen mutsuz. Ailemin değerini, dostluklarımın sağlamlığını anlamış oldum bu doğum günüm sayesinde. Ve en büyük teşekkürü sen hak ediyorsun. Yanımda olduğun için sana teşekkür ederim.
   Pazartesi Bayan Nisbi ile birlikte gittiğim İstanbul Film Festivalinden bahsedeceğim yazıda görüşünceye dek kendine iyi davran
Bu da şarkımız olsun.

You Might Also Like

16 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. O zaman da kutladım. Şimdi tekrar kutluyorum. İyi ki doğdun. İyi ki varsın. Cidden. Öyle düşünme. değer verenler var oldukça yaşamaya değersin bence. Üniversite ortamında yok hacı olmuyor öyle şeyler. Benimkini de iki arkadaşım browni alarak kutlamışlardı. Ama diğerleri pasta alarak kutlasalardı bu kadar mutlu olmazdım eminim. O yüzden üzülme bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar teşekkür ederim Eleanor :)
      Sen de iyi ki varsın. Ben de yaşadığım olaylar sonucu senin gibi düşünmeye başladım. Hem böyle düşünmek iyi hissettiriyor bir yandan. Ben o kadar çok üzülmedim ama keşke olsaydı diye düşünmeden edemedim sadece. Belki ilerleyen yıllarda olur :D Arkadaşların ne kadar düşünceliymiş yahu. ^_^

      Sil
  2. Cuma da benim doğum günümdü. Sanırım bu yüzden de seni seviyorum. Doğum günün kutlu olsun tatlı çocuk. Yeni yaşın seni çok mutlu eder inşallah. Daha birlikte nice mutlu senelere. İnşallah bir gün birlikte kutlarız. Pastana bende ortak olurum. Ben bu konuda umudumu kesmiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa doğum günlerimizin tarihlerinin yakın olduğunu bilmiyordum bak. Sen neler yaşadın doğum gününde anlatsana blogunda. Merak ettim doğrusu :D Teşekkür ederim güzel insan ^_^ Senin de doğum günün kutlu olsun :) Mutluluk şu an bana uzak bir kavram ama umarım dediğin gibi olur. Ben ümidimi kesmeyeceğim her şeye rağmen. İnşallah o günler gelir. :)

      Sil
  3. bende bir doğum günü kutlanmayan insan olarak seni çok iyi anlıyorum. Kalabalık bir grupla birlikte eğlenerek kutlamanın hayali sanırım sadece hayal olarak kalmaya mahkum. Yaş 21 en güzel dönemler diye bahsetseler de ben pek görmedim sen görürsün umarım :) yeni yaşın kutlu ve mutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya doğum günü kutlanmalı bence, sonuçta insan kendini özel hissetmek istiyor o gün diye düşünüyorum. Keşke doğum gününü kutlasalardı. Ben de artık o yönde düşünmeye başladım. Hayal olarak kalacak bu gidişle. Ben bu yaşı sevdim aslında ama çok çabuk geçiyor zaman. Teşekkür ederim. Umarım senin de bir gün hayalin gerçekleşir mutlu olursun :)

      Sil
  4. Geçmiş doğum günün kutlu olsun. ;)
    Ben Kültür'de okurken başıma böyle bir olay geldi. O kadar yolu çektikten sonra hocanın gelmeyeceğini öğrenince bir hışımla gidip "Bu kadar yol çekiyoruz, insan haber verir bu ne böyle" diye çıkışmıştım. Marmara'da okurken daha sık gelirdi başıma ama devlet üniversitesinde aynı delirme rahatlığı bulamadım doğrusu.
    Ölmeyi dilemek de kötü bir şey değil ama insan tekrar tekrar düşününce saçma geliyor. Benden kötü durumdakiler, kafası basmayanlar, hiçbir şey umurunda olmayanlar yaşıyor da ben neden öleyim ki diyorsun. Hem daha yapacak çok şeyimiz var bu hayatta. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Güven :)
      Benim başıma da aynı şey geldi işte ama sonradan öğrenci sistemindeki duyuruyu görünce duruldum hafiften. Uyumadan önce de kontrol etmiştim üstelik ama iptal duyurusunu görmedim. Ben de çok yol çekiyorum valla. Marmara'da neden o rahatlığı bulamadın peki? Ben yüksek lisansımı orada yapmayı düşünüyorum. Doğru bir çıkarım aslında bu ama o anki psikolojiyle onu düşündüm. Şimdi düşünüyorum da sanırım bu sözlerinden sonra keşke öyle demeseydim diyorum mumları üflerken. Daha yapacak çok işimiz var sahiden :)

      Sil
    2. Marmara'da şikayet etsen ne olacak, etmesen ne olacak. Çoğu hoca derse bile girmez zaten. Ben lisans ve tezsiz yüksek lisans yaptım Marmara'da. Şimdi de doktora için düşünüyorum. Kampüs Nişantaşı'nda olmasa düşünmezdim orası ayrı konu. Ahım şahım bir yanı yok anlayacağın. :D

      Sil
    3. Ben kaliteli bir üniversite sanıyordum ya orayı. Doktora için ideal bir yer bence. Hem ulaşımı da kolay diye düşünüyorum. Ben orayı çok istiyorum. Sen ne güzel başarılara imza atmışsın Güven. Tebrik ederim :))

      Sil
  5. O zaman geçmiş doğum günün kutlu olsunn :D
    Bence ölmek iyi bir dilek olmayabilir senin de dediğin gibi belkide en güzel yaşında 21 inde :))
    Ben daha hiç süpriz doğum günü partisi ile karşılaşmadım ama çaksaydım bile çaktırmazdım herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      En güzel yaş bence 21. Ben dersanede karşılaştım ve hiç beklemiyordum. Bu seneki doğum günümde sürpriz yapacaklarını tahmin etmiştim. Belli ediyorlar kendilerini :D Şak diye anladım hemen.

      Sil
  6. iyi dogmussun iyi ki tanimisim seni visnem:)) kusura bakma nolur zamanini kacirdim ama hersey gonlunce olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prensees :)
      Teşekkür ederim. Ben de seni tanıdığıma inan çok mutluyum. İyi ki varsın sen ya ^_^

      Sil
  7. Ne zamandır buralarda değildim, ondan biraz geç oldu ama iyi ki doğdun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Moira
      Yok ya şimdi hatırlaman bile yeter. Teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe