Vize sonrası genel ruh halim

Cumartesi, Nisan 12, 2014

 Bir haftalık vize maratonunu acısıyla tatlısıyla geride bıraktım. Normalde şu an deli gibi sevinip mutlu olmam gerekirken ben karın ağrısıyla mahvolmuş hayatımı sorguluyorum. Biliyorum bu sorgulama işi genelde faydasız bir eylem ama kafamın içindeki o lanet sesi susturamıyorum. Üstüne bir de karın ağrısı eklenince daha çekilmez oluyor yaşadıklarım.
 Bir hafta boyunca Nisbi ve Göçmen ile sınavdan sınava koşuşturup durduk. Sınav saatlerindeki anormallik yüzünden saatlerce okulda kalmak zorunda kaldım. Örneğin bir günde iki sınavım vardı. Biri sabahın sekizindeydi ötekisi ise öğlen dörtteydi. İkinci sınava girmek için bütün gün okulda kalıp ders çalıştım. Evim okula uzak kaldığı için gitmek istemedim. Zaten yol 2 saate yakın sürüyor gitmeme değmez anlayacağın. Bende okulda kalıp kitap okudum, ders çalıştım, etrafı seyrettim, çimlerde oturanlara imrendim biraz, gökyüzüne bakıp hayal kurdum, okulun bahçesinde yürüdüm bol bol, pahalı kantin fiyatlarına sövdüm. 
  Buraya uğramadığım süre zarfında güzel anlara imza attım arkadaşlarımla. Erkan ve Meralle kahvaltıya gittim mesela. Hayalimdeki o tabloyu yaşadım anlayacağın. Bu kahvaltı olayını iş arkadaşımla yapmıştım zaten. Ama lisedeki arkadaşlarımla yapınca daha bir mutlu oldum. Onların kahkaha dolu sohbetleriyle kahvaltı yapmak bana iyi geldi açıkçası.
  Sonra kahve dünyasına gidip bir süre orada takıldık. Hiç değişmemişler biliyor musun. Hala aynı samimilikte gülümseyerek bakıyoruz birbirimize, hala deli dolu kahkahalar atıyoruz sohbet aralarında. Edebiyattan tut, siyasete kadar her şeyi konuşabiliyoruz. Kahve Dünyasındaki tatlı sohbetimizin ardından birlikte Bebek'e kadar yürüdük. 
  Beşiktaş'tan Bebek'e kadar yürümek benim için hiç eziyet olmadı. Sahil havası almak bana iyi geldi. Hem yürüyüp hem sohbet etmenin etkisi bünyemde ilaç etkisi yarattı diyebilirim. Ayaklarımın ağrımasını bile dert etmedim. Güneş gözlüğüm olsaydı daha güzel olurdu ama yok. Ben çimde oturmayı çok severim. Bebek'te çimlere oturmayı teklif ettim ama çok kalabalık olduğu için oturmadılar. Blogger arkadaşlarımla Moda sahilinin çimlerine oturup birlikte cips ve çekirdek çitlerken çok mutluydum mesela. Benim için çok samimi bir ortamdı orası. Düşünüyorum da o gün çok mutluydum.
   Motor Gizem beni satıp lisedeki sınıf arkadaşlarımla görüşünce bozulmuştum. Bu durumu çok iyi bir şekilde onun yüzüne vurup onu pişman ettim. Nasıl bozuldu anlatamam. Bayan Nisbi böyle yaptığım için benimle gurur duydu. Ona başkalarıyla buluştuğu için değil, bana söz verdiği halde sözünü tutmamasına bozuldum sadece. Gerçi içimdekileri yüzüne karşı söylediğim için rahatım. Geçirdim lafları bir bir. 
   Bayan Nisbi'nin arkadaşlığı sayesinde kendimi çok rahat hissediyorum. Aynı kafadan olduğumuz için anlaşmamız kolay oldu. Doğum günlerimiz bile birbirine çok yakın. Beraber kutlamayı düşünüyoruz. Göçmenle şu sıralar iyi anlaşamıyorlar. Üçlü bir arkadaş grubumun olmasına seviniyorum ama böyle anlaşmazlıklar çıkınca ne yapacağımı şaşırıyorum. 
   Vizelerim genel anlamda iyi geçti diyebilirim. Sadece son girdiğim sınav istediğim gibi geçmedi. Sınavdan büyük ihtimalle düşük not alacağım. Son sınavın iyi geçmesi gerekiyordu ya ben öyle hayal etmiştim. Sınavdan sonra bahçede oturup müzik dinleyecektik ama yapmadık. O moral bozukluğuyla bir süre sınavın etkisinden çıkamadım zaten. Kitaptan cevapları kontrol edip yaptığım yanlışlara kızıyordum. Neyse ki Nisbi'nin eğlence anlayışı bu durumu örtbas etmeye yetti. 
   Artık Maviş ve tayfasını umursamıyorum. O neden öyle yaptı, şu niye bana öyle baktı diye düşünmüyorum. Bu benim için devrim niteliğinde bir karar. Kendi adıma seviniyorum. Bu hafta Göçmen ve Nisbi dışında kimseyle uzun uzun konuşmadım. Sınav sonrası Kıvırcıkla karşılaştığımda sınav hakkında konuştum daha çok. Kıvırcık, Maviş'in en yakın arkadaşı. Onun yanındayken beni görmezden geliyor. Geçen hafta göz gele gelmemize rağmen selam vermedi. Bende oralı olmadım hiç kitabımı okumayı sürdürdüm. 
  Bayan Nisbi yanımda olmayınca genelde kitap okuyorum. Vaktimi en iyi o şekilde değerlendiriyorum. Sınıfımdakilerin çoğu gösteriş olsun diye okula geldiği için onlarla muhabbet etmek bile istemiyorum. Çok gereksiz ve boş söylemlerde bulunabiliyor bazıları. Kitap okumak en iyi seçenek oluyor benim için. 
  Taşlar yavaş yavaş yerine oturuyor anlayacağın. Artık kafamdaki bu arkadaş belirsizliği Nisbi'nin arkadaşlığı sayesinde ortadan kalktı. Bu bağlamda kendimi daha huzurlu hissediyorum. Göçmen ve onunla mesajlaşmak keyiflendiriyor beni. Her ne kadar metrobüste onlara mesaj yetiştirmekten canım çıksa da iyi bir etkileşim halindeyiz. 
  Geçen gün Nisbi'nin arkadaşı sınavda benden kopya istedi, sinir oldum. Tanımadığım insana kopya vermedim tabii ki. Üstelik çocuğun tavırlarından hiç hoşlanmadım. Aşırı laubali ve yapmacık tavırları vardı. Döndüm sırtımı bir güzel soruları çözdüm, seslenişlere kulak asmadım. Bu sayede cevabımı vermiş oldum. 
  Babam evi terk etti. Evde yaşanan tartışmalar sonucunda her zaman olduğu gibi memlekete gitti annesiyle birlikte. Annem ve ben öylece kaldık. Giderken para bırakmadığı için zor durumda kaldık haliyle. Annem bana harçlık verirken zor durumda olduğumuzu anlıyorum her seferinde. 
   Bu durumu Bayan Nisbi bilmiyor. Okulda yemek yiyesim bile gelmiyor. Bazen dersten çıktıktan sonra okulda yemek yemeyip eve geliyorum. Ertesi güne param kalsın diye uğraşıyorum anlayacağın. Geçen gün eniştem kendi çapında bir ayar verdi. Teyzem bizi evine yemeğe çağırdı. Yemekten sonra niye çalışmadığımı sordu bana. Bende şu an sadece kendimi okula odakladığımı, okulumu iyi bir şekilde bitirmek istediğimi söyledim. Söyledikleri moralimi daha da bozdu. 
  Moralim bir türlü düzelmedi birkaç gün. Hem çalışan hem okuyan arkadaşlarım var görüyorum. Ama onlar ikisini aynı anda yürütemiyor. Çoğu başarısız oluyor derslerde. Ben aynı şeyi yapsam aynı durumla karşılaşmaktan korkuyorum. Bide bursluyum, o bursun hakkını veremezsem diye düşünüyorum. Çoğu sınav kağıtlarını yarım yamalak veriyor, düşük notlar alıyor. Part time maaşı bile yetmiyor masraflarıma. Geçen sene çalıştığım halde param olmazdı. Okul için bankaya para yatırırdım gerisini anneme verirdim. O parayla ay sonunu getiremezdim.
   Geçen sene karşılaştığım iş stresi yüzünden iş hayatından soğudum diyebilirim. Artık çalıştığım kitabevine uğramıyorum mesela. O kadar bıktırdılar ki hayat en çok sevdiğim varlıklardan, yani kitaplardan uzaklaştırdılar beni. Hayatımın iki ucu boklu değnek anlayacağın. Durmadan akıl veriyorlar, biri çıkıp da bak şöyle bir iş var ne dersin diye söylemiyor. Ben artık tavsiye dinlemek istemiyorum. Çünkü bozuk plaktaki bozuk şarkılar gibi aynı şeyleri dinlemekten sıkıldım açıkçası.
   Geçmek bilmeyen karın ağrım yüzünden geceleri uyuyamıyorum. Haftaya doktora gideceğim tekrardan. Ben bu ağrıyla sınava gittim bir hafta boyunca. O kadar zorlandım ki lanet ettim sınavlara. Çok zor bir haftayı geride bıraktım anlayacağın. Şu an biraz daha iyiyim. Moral açısından iyi olmaya çalışıyorum. Hayat bu sonuçta. İnsanın başına her şey gelebiliyor. 
   Umarım vizelerden iyi sonuç alırım da annemin yüzünü güldürürüm. Geçen dönemin bölüm birincisi olduğum için okulun sahibi toplantıya çağırdı beni. Haftaya o toplantıya gideceğim. Toplantı davetiyesini gören annem çok sevindi. Hala birilerini sevindirebilmek güzel bir şey doğrusu. 
   Yine de moralimi yüksek tutmaya devam ediyorum. Yaşadığım şeylerin beni yıldırmasına izin vermemeliyim. Bunlar benim daha iyi günlerim. Yakın arkadaşlarımın desteği sayesinde atlatıyorum. 
İyi ki onlar var. İyi ki beni seven bi annem var.
Yoksa kendimi çoktan denize atardım.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

10 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Vizelerinin genel olarak iyi geçmesine çok sevindim. Hakediyorsun bunu çünkü.
    Ah arkadaşlar. Özellikle de lise olanlar. Onlar aranıyor illaki.
    Baban terk mi etti?! Çok üzüldüm :( umarım geri gelir tekrar.:(:(
    Ülserin olma ihtimali var mı peki karın ağrının? Umarım o da ciddi bir şey değildir.
    Annemin olmamasını düşünemiyorum bile . En kötü şeylerden biri belki de bu hayatta.
    Sen de kendine iyi davran :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o stresten kurtulduğuma seviniyorum daha çok.
      Tabii ki, lisedeki arkadaşlıklar bir başka oluyor gerçekten :)
      Ne zaman geleceğini bilmiyorum karışık biraz ya
      Sınav zamanında oluyor daha çok bu, sanırım stresten kaynaklanıyor.
      İyi ki varlar gerçekten anneler ^_^

      Sil
  2. bölüm birincisi olmana çok sevindim vişne umarım elinden hiç kaybetmezsin bu birinciliği. bizimkiler kavga edince hep annem çeker gider, bizde babamla kalırdık. zaten bir kaç gün sonra da babam gider annemi getirirdi. çalışmak zor ya ben hayatımda hiç çalışmadım, o yüzden ne kadar zor olabileceğini de bilemem. aslında keşke okuduğun bölümle ilgili bir işe girsen. bu dayına da deki bana işe gir deme bana iş bul. :D işkembeden sallamak kolay, iş bulmak zor. sen hiç değilse okula gidiyorsun, ben okula gitmeyi de bıraktım. :) nefret ediyor o amfiden sıralarından, insanlarından. hayatımda hiç bu kadar beni rahatsız eden bir yer olmamıştı sanırım.
    sınıfında iyi geçinemediğin insanları da sallama kendileri bilir deyip geçmek lazım ortam gerilir sonra seni suçlu duruma düşürürler. bu piskolojide insanlar her şeyi yapar sonuçta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mert. Ya ben geçen sene çalıştığım için az çok tattım iş ortamını. Hiç öyle hayal ettiğin gibi muhteşem değil. Hayattan soğutmak için ellerinden geleni yapıyorlar resmen. Sen tıp alanında olduğun için hastaların yakınları epey kafanı şişirecektir :D Aynen öyle diyesim geliyor bazen ama susuyorum işte boşverdim ya. Ben amfileri çok seviyorum. Bizim okulda olsaydı şikayet etmezdim sanırım :D
      Oluruna bırakmak en iyisi galiba bu durumda :)

      Sil
  3. Vişne'm mimlendin. Yeni yazını okuyup düzgünce yorum yapacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spotty teşekkür ederim, bakıyorum hemen sayfana :)

      Sil
  4. Bu vizenin bir de finali var olmadı, o da olmadı bütü :))) Ömrümü yedi sınavlar, ah zalım sistem... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma o final stresini şimdiden hissetmeye başladım. Sınavlar yüzünden gençliğimizi yaşayamıyoruz valla ya. :))

      Sil
  5. Biz de varız hiç saymıyorsun :)) babanın gitmesine çok üzüldüm ve çok şaşırdım. Umarım hatasını anlar yakın zamanda. Babalar böyle işte, gidebiliyorlar. Ama anneler asla bırakmazlar, çok iyi bilirim bunu.
    Dönem birincisi olmana çok sevindim :) tebrik ederim. Demek okulun sahibi toplantıya çağırdı he :)) vayy diyorum vişne. Başarılarının devamını dilerim. Bu arada öğrenciyi yormayacak en güzel iş ne biliyor musun? Ders vermek. İlkokul çocuklarına saatlik matematik, okuma yazma, ödev yardımcılığı gibi dersler verebilirsn. Annen de tanıdıklarınıza söylesin. Kuzenin falan varsa arkadaşlarına söylesin. Belki bir fırsat çıkar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük desteği zaten siz veriyorsunuz, hiç yok saymamak olur mu :)
      Onun her zamanki hali artık şaşırtmıyor beni yaptıkları açıkçası. Valla ben de seviniyorum ama hiçbir halta yaramıyor Moira. Evet toplantıya çağırdı ama çok gereksiz bir toplantıydı gittiğime değmedi valla. Ders verme konusunda nasıl olurum bilmiyorum. Öğretmenlik konusunda sabırlı değilim galiba ya. Çabuk sinirlenip öğrenciyi soğutabilirim dersten. O yüzden hiç bulaşmamak en iyisi :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe