En Dinlenilesi Albümler #2

Cumartesi, Mayıs 10, 2014

  Alo Vişne Müzik hattı köşesiyle karşınızdayım canolar. Bu hattı kurduğum iyi oldu. En dinlenilesi albümlerin birinci bölümü burada. Hem yazarken çok eğleniyorum hem de günlük hayatın olumsuzluklarından uzaklaşmamı sağlıyor. Günlük hayatımın sıkıcılığını burada yeteri kadar anlatıyorum zaten. Biraz da değişik şeyler yazmak istiyorum size. Bugünkü tavsiye köşesinde şahane albümler tanıtacağım. Ben dinlerken mest oluyorum açıkçası bu albümleri umarım siz de keyif alırsınız. Gören de benim evimde arşivlik müzik albümü koleksiyonu olacak ha. Yok be nerde, Youtube sağolsun bütün şarkıları dinletiyor bana. Fizy puştluk yapıp paralı oldu nasıl sinir oldum anlatamam.
  Ya sen kaliteli bir müzik sitesi olarak nasıl paralı bir uygulamaya geçersin yılların emektarı puşt Fizy. Ulan mood bölümünü bile paralı yapmışlar. Bu kadar mı paraya düşkün oldular anlamıyorum ya. Zaten dediğim gibi her şey cebinizdeki parayı almak için tasarlanmış. O para cepte durmuyor yani bir türlü. İlla harcamak gerekiyor. Bazı insanlar da para harcama olayıyla mutlu oluyorlar. O da güzel bir şey tabii ama dozunda harcamak lazım. Neyse ben albümleri tanıtayım.
1) Sıla - Vavelya: Sılayı ve albümlerini çok başarılı buluyorum. Kadın bir kere yaptığı işi ciddiye alıyor ve büyük emek harcıyor. Kafa patlatıp söz yazıyor olm daha ne olsun. Emeğinin karşılığını da fazlasıyla alıyor bence. Birkaç haftadır bu albümü dinliyorum ve her dinlediğimde ayrı keyif alıyorum. Sıla rakı masası şarkılarının kalitesini bu albümünde de göstermiş. Onun şarkıları için bu tabir kullanılıyor. Ben efkarlı Sıla şarkılarını seviyorum ve dinlemekten hiç bıkmıyorum. Albümde en sevdiğim şarkıları Hala, İmkansız, Açık deniz, Her şey yolunda. Yeni albümünü henüz dinlemedim ama çok beğeni almış dinleyicileri tarafından. Saki şarkısını dinledim sadece ve o da güzeldi. Bu kadın ne söylerse söylesin çok güzel söylüyor. Sesinin tınısına aşık olmamak mümkün değil. Özellikle uzun yola çıkacaksanız müzik listenizde bu albümden birkaç şarkı olsun. Yolculuğunuz daha keyifli hale gelir. Ruha alınan ilaç gibi şarkıları ya. Ayrı bir güzelliği var.
2) Cem Adrian - Şeker Prens ve Tuz Kral: Bu albümün ayrı bir önemi var benim için çünkü çok sevdiğim arkadaşım Aylinin hediyesi. Dinlerken iki kere keyif alıyorum anlayacağınız. Bu albümündeki şarkıları çok seviyorum. Her bir şarkıda ayrı bir hüzün, ayrı bir yaşanmışlık var sanki. Bazen cd'yi takıp yatağıma uzanıp gözlerimi kapatıyorum ve şarkıları dinliyorum. Terapi gibi bir şey benim için bu şarkılar. Cem Adrian sözleriyle yine bam telimizi titretiyor resmen. Bir şarkının sözleri bu kadar mı anlamlı bu kadar mı güzel olur ya. Umay Umay ile çıkardığı albümü çok başarılı bulmadım ya. Mesela Anlat Onlara şarkısı güzel ama sesler çok kötü düzenlenmiş. Umay Umay'a elektronik ses yakışmıyor bence. O kadının sesinin duruluğu yeter. Şeker Prens ve Tuz Kral albümü kadar başarılı bulmadım. Ama ortada bir emek var ve bu önemli bir şey. Kalitelerini her daim koruyorlar. Gerek yazdıklarıyla gerek söyledikleriyle. Bu yüzden başarıyı hak ediyorlar diye düşünüyorum. Bu albümün en sevdiğim şarkısı Sen Ağlama, Kurtar Beni, Beni affet bu gece. Bu albümü araba dinlemeyin çünkü ağlayarak araba kullanmak kaza yapmanıza sebep olabilir. Depresyondayken çok iyi gidiyor bu şarkılar. Verdiğiniz paraya değecek bir albüm. Bu yüzden alıp dinlemek gerek. ''Pff Cem Adrian gay yhaa :S'' diyen gerizekalılar bu albümün önünden bile geçmesin. Kirli düşüncelerini mümkünse albümden uzak tutsunlar. O gerizekalılar Cem Adrian'ın tırnağı bile olamazlar.
3) Cesaira Evora - Best Of Cesaira Evora: Bu kadının sesi o kadar güzel ki duyar duymaz sakinleştiriyor insanı. Bu yüzden ne zaman canım sıkılsa Sodade şarkısını açar melodiye eşlik etmeye çalışırım kendimce. Cesaira Evora şahane bir kadın, şahane bir sanatçı. İyi ki böyle birisi müzik dünyasında varmış. Müziğin ne kadar güzel bir şey olduğunu hatırlatıyor şarkıları. Besame Mucho şarkısına bayılırım mesela. Bu albüm Latin rüzgarıyla savrulmanızı sağlayacak. Şarkıların her birinde latin müziğinin enerjisini hissediyorsunuz. Farklı bir tarzda müzik arayışında olanlar için bu albüm ideal bence. Hem dinlerken keyiflendiriyor hem de dinleyicinin yaşadığı ortamdan uzaklaşmasını sağlıyor. Bu bağlamda kaliteli bir albümdür bu. Müzik dünyası senin gibi şahane bir kadını unutmaz Cesaira ablacım. Luiza, Sodade, Besame Mucho şarkıları çok lezizdir. Dinledikçe dinleyesi geliyor insanın bu albümdeki şarkıları. O derece güzel o derece keyifli şarkılar var anlayacağınız.
4) Cafe de Beyoğlu II - Violins & Piano: Bu enstrümantal albümü dinledikçe içiniz huzurla doluyor. Klasik şarkıların piyano ve viyola eşliğinde çalınmasıyla oluşturulmuş bir albüm. Kafanız mı karışık? Huzura mı ihtiyacınız var? Alın bu albümü dinleyin, arkanıza yaslanın ve mazideki şarkıların güzelliğine kapılın. Ben en çok Sen gelmez oldun şarkısını sevdim. Arabada dinlenilebilecek bir albüm. İş çıkışında düşüncelerinizin arınmasını sağlıyor melodiler. Trafik akıp giderken siz de şarkıların güzel melodisiyle keyifleniyorsunuz. İyi ki böyle bir albüm oluşturmuşlar. Ben bu albümü daha çok kitap okurken dinliyorum. Hem ruhumu dinleniriyorum hem de kulağım kaliteli müzik duyuyor. Ee müzik ruhun gıdası diye boşuna demiyorlar. Ben de bu şansımı klasik müzik eşliğinde değerlendiriyorum. Güzel bir albüm bu ve dinlenilmeyi hak ediyor.
5) The Smiths - The Sound of The Smiths: Bu albüm hayatımdaki en değerli albümlerden birisi. O kadar çok seviyorum ki bu grubu bir gün şarkılarını dinlemezsem huzursuz oluyorum. Ben ergen iken sadece rock müzik dinliyordum. Ne kadar aptalmışım, ne kadar güzel şarkıcılar, albümler varmış oysa. Siz siz olun tek bir türe bağlı kalmayın. Diğer müzik türlerindeki güzellikleri kaçırıyorsunuz sonra. Bu albümün güzelliğini anlatmaya sözcüklerim yetmiyor. Gollum gibi kıymetlimiss o benim için. Hafta sonu dinlenilebilecek bir albüm. Dinlerken kah hüzünleniyorsunuz kah enerjik oluyorsunuz. Şarkıların her biri ayrı güzeldir. Sözleri ayrı bir anlamlı. Dinlenilmeyi çok hak ediyor. Hayal kurarken bu albümdeki şarkıları dinleyebilirsiniz. Ben genelde öyle yapıyorum. Ve işe yarıyor diye bilirim. Şarkıları adeta ilaç gibi geliyor insana. İyi ki böyle şahane bir grup kurup böyle şahane şarkılara imza atmışlar. En sevdiğim şarkıları How is Soon, The Charming Man, William It Was Really Nothing.
6) Beyonce - Beyonce: Bugünkü son albümü Beyonce ile tamamlamak istiyorum. Albüm çıkarmayacağım dedikten sonra herkesi ters köşe yapan Kraliçe Beyonce, bu albümle yine farkını ortaya koydu. Durdu durdu turnayı gözünden vurdu resmen. Şarkıların klipleri ise ayrı bir güzel. Bu albümünde dişiliğini çok ortaya koymuş Beyonce. Bu özelliğini sevmedim çünkü onu o yapan şey şarkılarının kalitesi bence. Tamam dişiliği olmalı ama çok fazla dişiliğini ön plana çıkarınca şarkılarının güzelliği arka planda kalıyor. Ben bunu sevmiyorum sadece. Şarkıları ön planda olsun istiyorum. Söylemek istediğim şey bu. Konserleri ise ayrı güzel. Bir Beyonce konserinde olsaydım eğer mutluluktan kafayı yerdim herhalde. Bayan Nisbi ile bu albümü çok sık dinliyoruz. Şarkıların sözlerini neredeyse ezbere biliyor ve aşırı bir Beyonce hayranı. Ben şarkı sözlerini salladığımda bana gülüyor mesela. Birlikte şarkı sözlerini salladığım için gülüyoruz. En azından Yetenek sizsiniz Türkiye'deki Türkan gibi meelemiyorum. Abi o nasıl bir meelemektir ya. Şarkıyı söylerken koyun gibi sesi titriyor. Heyecandan falan deme bana çünkü değil. Ses telleri daha gelişmemiş belli ve şarkının ortasında bağrıyor. Bide Hülya Avşar ayakta alkışlıyor bravo falan diyor. Bu mu müzik kulağı allasen. Beyonce Türkanı dinleseydi koşarak ortamdan uzaklaşırdı herhalde. Beyonce şarkılarını söylemek her yiğidin harcı değildir. Boru mu olm kadında zenci gırtlağı var. Güçlü bir sesin olması gerekiyor söyleyen kişinin yoksa şarkıyı mahveder. Bu albümdeki en sevdiğim şarkı Partion, Drunk in love, Prety Hours. Albümün tuzlu olmasının sebebi kliplerinin de içinde ayrı bir cd olarak yer almasından kaynaklanıyor. Şarkı sözleri biraz edepsiz olsa da kalitesi edepsizliğin üstünü örtüyor. Beyonce müzik dünyasının kraliçesi olma özelliğini fazlasıyla hak ediyor. Aldığı Grammyler anasının ak sütü gibi helal olsun valla. 
Ben size şahane albümler tanıtmaya devam edeceğim. Daha bir sürü albüm duruyor arşivimde.
Bu albümlerin her biri çok kaliteli şarkılar barındırıyor ve dinlenilmeyi hak ediyor diye düşünüyorum.
Bu da şarkımız olsun
Kendinize iyi davranın.

Hamiş: Katy Perry'nin bu şarkının klibini nedense çok seviyorum. İlk izlediğimde çok etkilenmiştim. 

You Might Also Like

4 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Sıla,Cem Adrian benim de her daim favorilerimden.Beyoncé ise şu aralar en sık dinlediğim :) Yeni şarkısı Pretty Hurts pek güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde neşeli olmak istediğim dinliyorum Beyonce. Çünkü şarkılarının enerjisi iyi olmamı sağlıyor. Klibi de çok güzel o şarkının. Cem Adrianın bir önceki albümü de çok güzel :)

      Sil
  2. Sıla ve Cem 'i dinlerim zaten her şarkısını ama diğerleri hakkında pek bilgim yoktur :) Güzel bir derleme olmuş ama güzel olan bir çok albüm var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer albümler de çok kalitelidir. Ben dinlerken çok keyif alıyorum.
      Teşekkür ederim beğenin için :) Keşfedilmeyen daha nice güzel albüm var.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe