Finaller, kronikleşen mutsuzluklar ve ben..

Cumartesi, Haziran 07, 2014

  • Final haftasında ders çalışamama olayı kadar berbat bir şey yok. Bir yanda ders kitapları dururken bir yanda okuduğum roman karşıma çıkıyor. Hal böyle olunca iki arada bir derede kalıyorum. Zaten şu sınavlar Hazirandan önce bitmeliydi bence. 
  • Ders yüküm hafif olduğu için sınavlarımı daha erken yapabilirlerdi bence ama programı ayarlayan dingiller kafalarına göre bir şeyler yapmış. Bence her fakültenin sınav takvimi ayrı olmalı. Çünkü Mühendislik, Hukuk gibi fakültelerin sınavları bir haftada çalışılmayacak şekilde ağır ve zor. Dolayısıyla onlara ayrı bir sınav takvimi oluşturmaları gerekiyor. 
  • Şurada sana anlatabileceğim bir şey yok bu aralar. Çünkü hiçbir şey yapmıyorum. Hayatım rutin bir monoton hali alıyor giderek. Beni az çok biliyorsun. Kronik mutsuzluğumun hüküm sürdüğü günler yaşıyorum yine. Bu durumu düzeltmek için fazla düşünmüyorum yaşadıklarımı. Bir çıkış yolu aramaya çalışıyorum kendimce. Ufak bir hatıranın kollarına sıkıca sarılıyorum. 
  • Alzheimer hastalığına yakalanacağım gibi bir his var içimde. İngilizce sınavında bildiğim konuları unuttum mesela. Sınavım genel anlamda iyi geçti kötü bir not almam. Ama ben daha iyi sonuçlar alacağımı bilerek girdim o sınava. Aklıma bazen kelimeler ya da isimler gelmiyor. Bunun için dakikalarca düşünüyorum. Mesela geçen gece uyumadan önce Gülben Ergen'in oynadığı Dadı dizisindeki Haldun Dormen'in dizideki karakter adı aklıma gelmedi bir türlü. Nereden aklıma esti bu dizi anlamadım. Düşünüyorum düşünüyorum adamın aklı bir türlü aklıma gelmedi. Tam uykuya dalacağım sırasında Pertev dedim ve öyle uyudum. Ne manyak bir hafızam var benim böyle ya.
  • Nedir benim bu yabancı dizilerden çektiğim anlamıyorum. Doctor Who'da Rose Tyler'a aşık oldum kız 2. sezonun sonunda paralel evrene sıkışıp diziden ayrıldı. David ile çok yakışıyorlardı. Onu izlemeyi çok seviyordum. Ayrıldığı bölüm sonunda ağlamıştı. İlk defa bi dizi karakteri için ağladım. Çok tuhaf bir durumdu benim için.  
  • Grey's Anatomy'de Cristina Yang ayrıldı. Nasıl üzüldüm anlatamam. O karakter benim idolümdü. Bazı izleyicileri onu sinir bozucu bir karakter sansa da benim için hırs küpüydü, zekiydi, cesurdu. 10 sezonu onun sayesinde izledim bir nebze. O olmayınca nasıl izleyeceğim 11. sezonu hiç bilmiyorum. Dizi karakterlerine bu kadar bağlanmasam keşke. House'a da bağlandım mesela. Vampir Günlüklerinde Bonnie nası öteki tarafta kaldı öyle. Ya o vampir günlüklerinin 5 sezonu nasıl bitti öyle. Gezginleri hiç sevmedim. Köken vampirler daha iyiydi bence. Klaus gibi güzel gülmek için her şeyimi verirdim. 
  • Bayan Nisbi taklitçilik konusunda aşama kaydetti. Bu kızı anlamıyorum. Neden beni taklit ediyor? Whatsapp durumumun aynısını yazmış. Nasıl şok oldum anlatamam. Kullanılan emojiler bile aynı ya, yok artık. Ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum. Benim de örnek aldığım insanlar var tabii ama hiçbir zaman böyle taklitçilik yapmadım. 
  • Uzun boylu bir çocuktan hoşlanıyor. Çocukta hiç enerji yok ya. Bu kız bunu nesinden hoşlanıyor anlamıyorum. Bugün sınavda bir arkadaşım benden kopya istedi vermedim. Normal zamanda benimle konuşmayan insana mı yardım edeceğim? Alnımdaki enayi yazısını sildireli çok oldu canısı. Kendi bacağından asılsın bakalım. 
  • Bu üniversitede geri zekalıdan bol bir şey yok yemin ediyorum. Dün sınav bittikten sonra sınıftan tam çıkacakken sınavı olan bir grup hurra diye içeri daldı. Kapıda karşılaştığım rezalete bak. ''Bir durun da geçeyim'' diye çemkirmeme rağmen içlerinden bir tane pembe tişört giymiş ayı kılıklı erkek '' Biz girelim öyle geç'' dedi. Böyle aptal insanlarla nasıl olur da aynı üniversitede okuyorum aklım almıyor. 
  • Sınavdan çıktıktan sonra Nisbiye '' Nerede boş insan varsa hepsini buraya toplamışlar ya'' dedim. Okulun çimlerine oturup sınav hakkında konuştuk. Soruların cevaplarını karşılaştırdık. Ben genelde sınavdan sonra cevaplara bakarım öyle bir huyum var. Kötü bir huy aslında bu moral bozuyor. Ama cevapları karşılaştırmayı seviyorum.
  • Sınav sonuçlarının açıklanma sürecinden nefret ediyorum. Çok stresli oluyor benim için. ''Hepsi açıklansın öyle bakarım yea'' diyorum ama merakıma yenik düşüp açıklanan sınava anında bakıyorum. Sonra gelsin mesajlar ''cnm kç aldn :s''. Kafasına baltayı geçirip pekmezini yere dökmek istiyorum böyle soru soran insanların. 
  • Özgeyle olan arkadaşlığımı gözden geçiriyorum. Beraber çiğ köfte yedik, sohbet ettik. Sonra çok farklı davranmaya başladı. Emre o gün şehir dışından gelmişti. Ona çiğ köfte ayırmıştım. Özgelere gittik o da oraya geldi. ''Of finalim var ya'' diyerek çeşitli bahaneler uydurdu. Bende ''Nasılsa akşam olacak sınav o zamana kadar çalışırsın'' dedim. 
  • Üç kişi mutfakta oturmuşuz kız yanımızda roman okuyor. Üstelik aşk romanı? Aksiyon roman bağımlısı çocukluk arkadaşım Vefa enver okuyor ya, şaka gibi. Sevgilisi almış kitabı ondan çok sevmiş, yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyormuş. O romantik kitaplardan nefret ederdi. ''Bak biz buraya yanına geldik sen roman okuyorsun, ayıp ediyorsun'' dedim çatır çatır. Haksız mıyım ama ya o kadar gelmişiz yaptığı davranışa bak. O benim evime geldiğinde ben her şeyi bir kenara bırakıp onunla ilgileniyorum.
  • ''Sinemaya gidelim diyorum gelmiyorsunuz. İlla peşinizden mi koşucam yani'' diye serzenişte bulunmama rağmen hiçbir tepki göstermedi. ''Sen takip et işte'' dedi. Asıl nedeni sonradan söyledi. ''Sevgilim hasta bir yere gidemem'' dedi resmen bana ya.Yok artık amına koyayım dedim ya. 
  • Bu ne demek? ''Sevgilimle gezmek varken seninle niye gezeyim'' demek. Ben bu kızı artık tanıyamıyorum. Telefonunda Demet Akalın şarkıları var. O pop müzikten nefret ederdi. Hep o üniversitedeki apaçi kızlar yüzünden oldu böyle. Sevmediğim insan tipine dönüştü anlayacağın.
  • Emreyle bizi mutfakta bırakıp salonda dizi izlemeye başladı. Biz de salona geçtik, sonra Emreyle dışarı çıktık. Dışarıda bir süre yürüdükten sonra evcil köpeğini alıp yürüyüşe çıkardı. Ben '' Finali olan kıza bak köpek gezdiriyor'' dedim. Söylediğim hiçbir şey için pişmanlık duymadım. Eskiden birine laf sokarken pişmanlık duyardım ama artık pişmanlık duymuyorum. Ben üzüleceğime o üzülsün. 
  • Annem doğum günümü kutlamadığı için ona iğneleme yaptı ama oralı bile olmadı ya. ''Unutmuşum ya'' bile demedi, hiçbir şey söylemedi inanabiliyor musun. Sanırım sadece Emreyle arkadaşlığımı sürdüreceğim. Etrafımda dost diyebileceğim tek insan o var şu an. Geçen günü bana tespih hediye etti Emre. Birlikte Vampir Günlüklerini izliyorduk. İçinden gelmiş hediye etmiş. Şaşırdım valla. Evin içinde tespih çekip volta atıyorum. İyi geliyor bir nebze.
  • Haftaya finallerim bitiyor sonra sonuçlarını bekleme serüveni başlıyor. En sancılı dönem o bence. Gerçi tercih dönemi daha beterdi. 
  • Ben mücadele etmedikçe arkadaşlık ilişkilerim tam bir fiyasko oluyor. Ve ben bu durumdan çok sıkıldım açıkçası. 
  • İmkansız bir aşka tutuldum yine. Umarım etkisi çabuk geçer. Çünkü sürekli aynı şeyleri yaşamaktan gına geldi. Sev, önemse, karşılığını bulma, unut, unut, unut. Sikeyim böyle aşkı ya. Bu aşık olma olayı hem iyi hem kötü bir şey. Berbat bir hafta geçiriyordum. Onunla bir konuştum anında moralim yerine geldi. ''Mutsuzluk mu o da ne :) '' der oldum onunla konuştuktan sonra. Onu çok seviyorum. Her ne kadar bizden bir halt olmaz dese de onu seviyorum.
  • Yeni kitaplar almaya ihtiyacım var. Kafamı dağıtacak kitaplar almalıyım. Keşke ailem edebiyat ve sanat düşmanı olmasaydı. Kitaba para verdikleri için üzülen aile mi olur ya. Okul kapandığı için kütüphaneden de alamıyorum kitap. 
  • Yaz tatilinde kursa ya da işe girmeyi planlıyorum. Hep yapacağım edeceğim diyorum ama icraat sıfır. Bu nasıl iştir anlamadım. 
  • The Beatles'ın One albümü çok güzel. Dinledikçe daha çok dinleyesim geliyor. Şarkılar o kadar güzel ki ilaç gibi geliyor ruha. 
  • Geçen gün metrodan inerken yaşlı bir çiftin el ele tutuşmasına tanık oldum. O kadar doğal, o kadar samimi el ele tutuşuyorlardı ki keşke dedim içimden keşke ben de böyle güzel bir şey yaşayabilsem. 
  • Etrafımda izlediğim dizileri izleyen biri olsa çok mutlu olurdum aslında. Cristina Yang'in diziden ayrılmasından bahsediyorum mesela Nisbiye anlamıyor. Ya da Vampir Günlüklerinden bahsediyorum yüzüme ''Ne diyor bu mal'' ifadesiyle bakıyor. 
  • Bu kadınlar sevgilisi olunca neden dünyayla olan bağlantısını koparıyor hiç anlamıyorum. Arkadaşlarını unutmak daha kolay belki de. Bide toplu taşıma araçlarında erkeğin yanına oturmayan kadınları anlamıyorum. Kimse erkeğin yanındaki o boş koltuğa oturdu diye bir kadına kötü gözle bakmaz ki. Toplumsal cinsiyetçilik giderek yayılıyor. Ve bu engellenemiyor. Geçen gün dolmuşun en arka dörtlü koltuğunda yolculuk ediyorum. Cam kenarının yanı boş. Ben koridor tarafındayım yanımda bir kadın oturuyor. O türbanlı kadın yanıma oturmadı çünkü iki erkeğin yanına oturmuş olacaktı. Cam tarafında oturan adam yanıma gel de kadın otursun oraya dedi, gelmiyorum dedim. Sırf başkalarının isteğine göre başka yere oturmam ben. Neymiş abdest bozulurmuş yan yana oturursa. Böyle bir manteliteyle dışarı çıkıyorsa o zaman hiç evden çıkmasın abi. İşte bunlar yobazlığın örneklerinden sadece biri. İşte 2014 Türkiyesinde geldiğimiz son durum bu. 
  • Bütün bunların yanı sıra toplumdaki abaza erkek kitlesi yüzünden kadınlar rahat yolculuk yapamıyor. Belki de o yüzden öyle davranıyorlar. Pembe metrobüs olayı gibi. Ben gözlediğim kadarıyla söylüyorum bunları. Bence bu ülkede yaşayan kadınlara hayatta kalabildikleri için madalya falan verilmeli. Çok zor bir şey çünkü erkeklerin o pis bakışlarına rağmen hayatta kalmak.
  • Final haftası yüzünden Vasfiye Teyzeye bağladım iyice. ''Ne çektin be Vişne'' diye diye bir hal oldum. Bir yandan taklit yapma dürtüm beklenmedik zamanda ortaya çıkıyor. Nisbi'nin yanında Yalan Dünyadaki Zerrin'in taklidini yapıyorum. Çok gülüyoruz. Taklit konusunda çok yetenekli olduğumu söylüyor. 
  • Finallerim bitsin yine gelirim cano.
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

7 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Christina Yang :((
    O zaman sen sakın Game of Thrones izleme, o kadar çok karakter ölüyor ki, bazen bölümlerden sonra ağzım beş karış açık bakıyorum birkaç dakika boyunca.
    Okuldaki biz girdikten sonra geç diyen bildiğin öküzmüş,öküz!!!
    Ayrıca evet, bu ülkede kadın olmak çok zor. İçimden ettiğim küfürleri bir duysan... Geçen gün motorla yanımdan geçen bir hayvan, motoru yavaşlattı ve çok iğrenç bir şey söyledi. Hayatımda ilk defa beddua ettim. Büyük ihtimalle motor kazası yapmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl gitti öyle ya, nasıl üzüldüm o bölümde anlatamam Moira :(
      Game of Thrones dizisini arada izliyorum. Oradaki ölüm sahneleri çok yaratıcı ve güzel bence. Her karakteri öldürüyor George abimiz. Adam tuğla kalınlığında kitap yazıyor. O kadar çok karakter öldürmesi doğal bence. Ben Arya'yı seviyorum. Bence herkesten intikamını alacak.
      Kesinlikle öküz. Öküzlüğün vücut bulmuş şekliydi resmen ya. Kesinlikle zor bence. İşte böyle insanlar yüzünden ülke gelişemiyor, cahil kalıyor. Kaza yapmasa bile bedduan bir yerde onun karşısına çıkacaktır bence Moira :)

      Sil
  2. Wuww ne yazıydı =) Taklit kadar sinir olduğum bi olay yok. yediğimi ye giydiğimi giy bide saç kestirdim diye gidip kestiren var. lan saç bu diyesim geliyor bazen.
    final deme. Ölücem ya. Bu sefer ders çalışayım diye tek kitaba başlamadım gözümü kitaplığımın yanından geçerken kapıyorum. Yanlışlıkla başlarımda sınava çalışamam, elime yapışır diye ama yine bütt yine bütt..
    Sen bide onu sevgilisiyle ayrılınca gör diyorum sadece =)
    Anne bu o doğurdu hatırlar diyosun ama benimde başıma geldi. ama o kadar tavır yaptım ki şimdi günler öncesinden derdine düşüyor =)
    Son bişey daha yumutlayıp gidicem. arkadaş ortamında kız arkadaşının yanına erkek geldi diye yer değiştiren gördüm bu sene. iyice fikir iğrençliği yaşar olduk...
    amma yazmışım.. Hoşçakall =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin taklitçilerin epey taklit ustası olmuş resmen. :D Finaller insanı strese sokmaktan başka bir halta yaramıyor ya. Çabucak olup bitse de kurtulsak diyorum her seferinde. Ben hem roman okuyorum hem sınavlara çalışıyorum. İkisine de eşit şekilde yaklaşmaya çalışınca sorun olmuyor pek. Ben artık onun hakkında hiçbir şey düşünmek istemiyorum. Oha ne kadar da aptalca bir davranış bu. Çok yanlış bir davranış bence. Medeniyetten uzak bir davranış sergilemiş çocuk. Daha neler göreceğiz acaba bu ülkede merak ediyorum :)

      Sil
  3. Vişneeem :)
    Sıradan yazıyorum yorumlarımı.

    - Çok unutuyorum diyosun ya B12 eksikliği olabilir bence ihmal etme bi baktır.

    - Grey's Anatomy son sezonu yarım bırakmıştım ama Christina'nın ayrılacağını sezon başında öğrenmiştim :( Benim de idolüm oydu, geçen yıl onun için diziyi hatmetmiştim. Dizi karakterlerine ben de feci bağlanıyorum gerçek olaylarda o kadar ağlamam ama dizi karakterlerinin başına bir şey gelince üzülüyorum falan, pek normal değiliz bence :))

    - Arkadaşının seni evine davet edip kitap okuması?? Hayatımda duyduğum en saçma şeylerden biri, görüşme canım böyle tiplerle ya sevgilisi var diye arkadaş satan insandan hayır gelmez.

    - Otobüsteki erkek yanına oturmama meselesinde malesef seninle aynı fikirde değilim. Kendim için konuşacak olursam, yani ikili koltukta yanında oturmakta bence sorun yok ama ben de en arkada erkeklerin yanına sıkışmaktan açıkçası rahatsız oluyorum. O yüzden yer olsa bile en arkaya geçmiyorum ve bunun sebebi bana bir şey yaparlar düşüncesi ya cinsiyetçilik değil. Senin yaşadığın olayda da abdest bozulur diye özellikle belirttiler mi bilmiyorum, ama öyle bile olsa bu da yobazlık değil çünkü İslam'da Şafii mezhebindekiler gerçekten elini değseler bile bozuluyor ve belki o kadının sonradan abdest almaya vakti olmacayak ve namazını kılamayacak. Bütün bunlar birer ihtimal tabi, hiçbir sebebi olmayabilir de ama bence dini konularda insanların hassasiyetleri farklı olduğu için eleştirirken daha objektif bakmalıyız. Sebep dediğin gibi abaza erkekler de olabilir, benim başıma gelmedi ama her gün o kadar iğrenç olaylar duyuyorum ki. O yüzden erkek yanına oturmayan kadınlarda kötü niyet arama lütfen sebep ne olursa olsun.

    Fazla mı uzattım bilmiyorum. Arayı fazla açma ve umarım sınavların istediğin gibi gelir Vişne'cim. :)

    YanıtlaSil
  4. Açıkçası yazının uzunluğundan gözüm korkmuştu :)
    Ama sonra bir baktım ki sonuna gelmişim :) İnsanların günlük hayatta yaşadıklarını ve hissettiklerini okumayı seviyorum sanırım.
    Hepimizin örnek aldığı biri/birileri vardır mutlaka. Ama "taklit" cıksss olmaz hiç sevmem :)
    Şu -kusura bakma ama- uyuz arkadaşından hiç hoşlaşmadım :) İnsan hiç evine gelmiş misafirin yanında kitap okur mu yaa? Olacak iş değil. Çarp ağzına iki tane :D
    Final sonuçların da iyi gelir umarım.
    Hoşçakal :)

    YanıtlaSil
  5. Geçenki gibi yorumumu göndermezse kıyameti koparırım.
    Rose gittiğinde ağlamaktan gözlerim şişmişti. Hayır sonra David de gitti ben iyice beter oldum. Moffat öldürme işlerini çok seviyor. Tek o dizide ağladım ben.
    Sınavların umarım beklediğin gibi gelir. Benim hala iki sınavım açıklanmadı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe