Tatil yapıp kendime geldim..

Perşembe, Temmuz 10, 2014

  Uzun bir aradan sonra işte geldim buradayım canolar. Beni özlediniz mi bilmiyorum ama ben sizi çok özledim. Umarım iyisinizdir. Evet evet iyisinizdir bence. Ben mi? İyiyim ya nolsun. Tatilin tadını çıkarıyorum kendi çapımda. Okul olmayınca hayatımda tarifsiz bir boşluk oldu. ''Manyak mısın olm ne güzel bitti işte daha ne istiyorsun tadını çıkar'' dediğinizi duyar gibiyim. Okulda gösterdiğim başarı için babam bu sene sürpriz yaptı bana. 
  11 sene sonra ilk defa tatile çıktık ailecek. Babam hem kilo almam için hem de okulun stresini atmam için tatile çıkma fikrini ortaya atınca hayır diyemedim. Hayatımda iki kere tatile gittim. Biri 5 yaşında biri 10 yaşındayken. İlk tatilimi teyzemlerle yapmıştım. Epey eğlenceliydi benim için.
  Annemle birlikte tatil alışverişine çıktık. Anam herşey ne kadar pahalı olmuş ya. Babamla alışverişe çıksaydık eminim hiçbir şey almadan geri dönerdik. Adam herşeye gereksiz gözüyle bakıyor ya. İstediğim kıyafetleri bir bir kabinlerde denedim. Eskiden kabinlerdeki aynalara baktığımda kendimi kötü hissederdim. Artık aynalara daha pozitif bakıyorum. Öyle yapmaya çalışıyorum da diyebilirim. 
  Ya bu kadınlar mutluluğun sırrını biliyor yemin ederim. Alışveriş yapınca bütün üzüntüm anında yok oldu, keyiflendim. Kendime, anneme, babama yeni ve güzel şeyler aldım. İkisi de aldıklarımı beğendiler. 
  Tatil yapacağımız yer Fethiyedeki bir oteldeydi. Bu otele 10 yaşımda da gitmiştim. İkinci tatilimi burada yapmıştım yine ailemle. Annem çok memnun kalmıştı, tekrar gidelim o zaman dedik. Fiyatları da ramazan dolasıyla uygun olunca fırsat bu fırsat diyerek yollara düştük.
  Şunu öğrendim ki uzun yolculuklar bana göre değil. Özge ''Sen şehir dışında okuyamazsın çok zor'' dediğinde ne kadar haklı olduğunu anladım. 865 km yol gitmek nedir bilir misin sen Olric? 12 saat boyunca ön koltukta yollara bakmaktan içim şişti. Götüm koltuğa yapıştı valla. 
   Bazı insanlar yolculukların huzurlu yanını sever. Ben o kadar sabırlı olamıyorum uzun yolculuklarda. Kendi kendime dağlara isim takma oyunu oynadım. Radyo kanalı arayıp durdum. Ya yüzlerce radyo kanalından sadece Trt fm çekiyordu.  Kanal kanal gezmekten bunaldım. Bir süre sonra telefonuma kulaklığımı takıp sevdiğim şarkıları dinledim. Tabii annem arka koltukta ikide bir beni dürtüp konuşturmasaydı daha güzel olacaktı ama neyse. 
   Sabahın köründe yola çıktığımız için uykuluydum haliyle. Navigasyon sayesinde oteli bulduk. Yoksa yollarda kaybolacaktık valla. Navigasyondaki kadın sesiyle yol boyunca konuştuk. 500 metre sonra sağa dönün diyor mesela ben ''Bana ne ya dönmeyeceğiz işte'' diyerek ona karşı çıkıyordum. Sıkıntıdan navigasyon sesiyle uğraşıyordum bak. O derece sıkılmışım.
    Bütün ömrünü yollarda geçiren insanları düşündüm yol boyunca. Düşünsene ailenden ayrısın, o otoyoldan bu yola sürükleniyorsun. Epey zor bir şey. Yol boyunca radyoda İrem Derici, Demet Akalın'ın şarkılarını dinlemekten müzikal algımı yitirdim diyebilirim. İrem Derici aslında iyi birisi, kötülemiyorum. Önyargılı davranmayıp şarkılarını da dinledim ama bir türlü sevemiyorum ya. 
    Hani her gün mutlaka dinlemen gereken şarkılar vardır, dinlemezsen için rahat etmez ya, işte İrem Derici'nin şarkıları benim için o kategoride değil. Onu severek dinleyen var tabii ama dediğim gibi benim sevdiğim tarzda şarkı söylemiyor. Annemle babam için müzik sorun olmadı hiç. Onlara ne açarsan aç dinlerler arabada ama benim için öyle değil. Bir yolculuğun en büyük kısmını dinlenilen şarkılar oluşturuyor bence. Telefonumdaki o şarkılar olmasaydı hayatta çekemezdim o 865 km'lik yolu. İyi ki kulaklığımı yanıma almışım.
   Akşam 7 gibi otele vardığımızda yorgunluktan resepsiyonu bulamadık. Resepsiyon işlemleri sırasında garson bize kek ve çay ikram edince annemle anında keki mideye indirdik. Nasıl acıktıysak tabağı elimize aldığımız gibi keki hemen bitirdik ya. Bunu fark eden babam şaşkın şaşkın bize bakıyordu. Bu durumu fark ettikten sonra gülerek çaylarımız içtik.
   Yine aynı odayı tuttuk. Ulan 10 sene geçmiş aradan hiç mi değişmez bir otel ya. Her şey bıraktığımız gibi duruyor. Gerçi ufak tefek değişiklikler vardı ama genel anlamda aynıydı otel. Akşam yemeğini yedikten sonra dinlendik, bahçede televizyon izledik. Ben evden yanıma aldığım kitabı okudum keyifle. Kitap da şansıma güzel çıktı yarıladım ilk günde. 
  Klima Allahın bir mucizesi bence. Nasıl keyiflendiriyormuş insanı meğer. Püfür püfür esince bütün yorgunluğum toz misali uçup gitti. Balkonda Fethiye manzarasını seyrettik bir güzel. 3 öğün yemek yedikten sonra kilom yerine geldi. Kilo aldığımı fark eden annem sevindi. 
   Otel odasındaki aynaya baktığımda yanaklarımın şiştiğini fark ettim bende. Demek ki düzenli bir şekilde yemek yeyip spor yapınca otomatik olarak kilo alıyor insan. Gelirken yoldayken tartıldığımda 4 kilo aldığımı fark ettim. Bu arada saçlarım epey gürleşti tatildeyken. Saçlarımı kuruttuktan sonra adeta bir Türk sinemalarındaki jönlere dönüşüyorum. 
  Gündüzleri havuzda yüzüyor akşamları insanlarla sohbet ediyordum. Havuzda yüzmek çok iyi geliyor insana. Hem stres atıyorsun hem vücudundaki bütün kaslar çalışıyor. Oradayken bir sürü insan tanıdım. Annem çok konuşkan biri olduğu için çoğu insanla arkadaş oldu. Mesela otelin sahibinin karısına ''Yemek yemeğe mi gidiyorsun gel oturalım beraber'' dedi ya. Ben şaşkınlıkla yüzüne bakıyordum o ise aldırmıyordu. ''Anne kadını tanımıyorsun bile niye öyle diyorsun'' dedim. Kadın şaşırdı annemin sözlerine, tepki bile veremedi doğru düzgün. Annem başka birine benzetmiş ondan öyle demiş, şaka gibi ya. Onun sayesinde ben de tanımış oldum birkaç insanı. Mesela bir kadın vardı 72 yaşındaydı sanırım epey dinç bir kadındı. Hayat enerjisi benden bile fazlaydı. Önceden kansermiş çok zor bir süreçten geçmiş. Bir sürü ameliyat olmuş ama ona rağmen hayata tutunmaya devam etmiş. İyi ki öyle bir insanı tanıdım. Hayatıma renk kattı. 
   Otelin yemekleri çok güzeldi. Babam ''Hadi şanslısın bak burada hep sevdiğin yemekler çıkıyor'' dediğinde tabağıma sevdiğim yemekleri dolduruyordum. Mesela akşam yemeğinde mücver olduğunu öğrendiğimde gözlerimde mücver ışıltıları belirir anında. Otelde müzik yoktu. 7 gün havuz başında öylece etraftaki böceklerin sesini dinledik. Ulan eğlenmeye gelmişiz insan hareketli şarkılar çalar biraz. Nerdee. Tatil köyü değil yaşlı bakım evi mübarek. Yürüyüşe çıkıp eğlence sokağına gittiğimizde asıl tatilin burada olduğunu anladım. Nasıl hayat dolu, nasıl enerjik bir ortam vardı o sokakta anlatamam.
  Bu arada tatildeyken yüzmeyi öğrendim. Benim için büyük insanlık için küçük bir gelişme. Makarnayla her yere yüzerek gidebiliyordum zaten. Sonra bir gün ''Olm makarnasız yüzersin sen bir dene bak'' dedim kendime. Kendi kendimi cesaretlendirdim anlayacağın. Makarnayı kollarımdan bırakıp derin yerlerde yüzmeye başladım. Bu durumu gören babam neşeyle başını salladı. Annemle babam yüzmeyi bilmiyor. Onlara cesaret vermeye çalıştım ama pek yanaşmadılar. Ayaklarının değdiği yerlerde yüzdüler daha çok.
  Yüzmek çok keyifliydi benim için. Daha çok eğlendim kendime yeni şeyler katarak. Akşamları sohbet etmek de iyi geliyordu. Yeni insanlar tanımaya ihtiyacım vardı. Sabahları huzurla uyanmak, taze yiyecekler yemek, üzüntülerden uzak durmak bana çok iyi geldi. İstanbula geldiğimde bir süre alışamadım evime, bilgisayarıma. İnsan kendini garip hissediyor bir haftalık tatilin aradan sonra eve gelince. İstanbul dert yumağından başka bir şey değil ya. Bak daha gelir gelmez uyku tutmadı. Sabaha karşı uyuyabildim. Uyku probleminden nefret ediyorum. Sabah ezanıyla uyuyabildim. 
   Karnımın sol tarafı ağrıdığı için uykumda bölünmeler oluyor. Tatildeyken ilaç kullanıyordum. Tatil dönüşü ilaçlarım bitince ağrılar geri geldi. Yüzüstü uyuyamıyorum. Çünkü karnımdaki kaslar geriniyor. Hani rüyadayken birden düşer irkilirsin ya işte ben sağ ya da sol tarafa doğru yattığımda karnımda bir irkilme oluyor, uyuyamıyorum. Babama göre göbeğim düşmüş. Tedavisi ne bilmiyorum. Araştırıyorum ama net bir tedavi bulamadım. Devam ederse doktora gideceğim. Derin uykularımı özledim ya. Onun tadı hiçbir şeyde yok. 
   Bir haftalık süre zarfı boyunca beni sadece Bayan Nisbi merak etti. Telefonumun internet paketi bittiği için ulaşamadım ona tatilde. Geldiğimde mesaj attım. Deliye dönmüş kız. Başıma bir iş gelmesinden korkmuş. Valla böyle önemsenmeyi hiç beklemiyordum. Mesajlarını okuyunca sevindim. Bu dünyada beni önemseyen hala arkadaşlarımın olması beni sevindiriyor. 
Bu da şarkımız olsun
Daha sık yazı yazmaya çalışacağım burada.
Kendine iyi davran.
Sözlerime Yalan Dünyadaki Zerrin'in sözleriyle noktalıyorum.
Vekiliim duy bizi!!
Ne istiyoz? 
Melatonin. 
Ne zaman? 
Şimdiii

You Might Also Like

16 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Cok güzel bir yazi olmus, su gibi okudum :) Fethiyeye bende cok gitmek istiyorum, insallah bir gün nasip olur!
    Tatil iyi gelmis, yeni insanlar iyi gelmis, kilo alinmis ohhhh, cok gecmis olsun insallah karin agrilarinda gecer bir an önce, ama gecmezse mutlaka doktora git, benimde kizkardesim sikayetciydi ve en son bir hafta hastanede yatti-hicbir sey bulamadilar. Kendi kendine cözümü buldu ondan beri rahat: bazi meyveler, süt ictigi zaman ve et yedigi zaman agriyormus, dokunuyor demek. Dikkat et bakalim yedigin birseylerden sonrami agriyor. Tekrar cok gecmis olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Fethiye çok güzel valla inşallah bir gün sen de gidersin.
      Tatil iyi geldi valla. Ben bu kadar keyif alacağımı hiç tahmin etmiyordum. Tekrarlarsa bu ağrı gitmeyi düşünüyorum. Ben de dikkat etmeye başladım artık. Gazlı içeceklerden uzak duruyorum mesela. Kardeşin için geçmiş olsun. Bak o ne güzel çözüm bulmuş :) Umarım bir daha karşılaşmaz o hastalıkla.

      Sil
  2. Ohh ohh tatiiler yapilmis.havuzlara gidilmis ee helaaalllll olsun bolum birincimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet uzun bir aradan sonra ilaç gibi geldi valla :)
      Havuzda yüzmeyi öğrenmem ayrı bir güzel oldu benim için. Hayatımdaki eksik bir parça tamamlandı diyebilirim. ^_^

      Sil
  3. ohhh çok iyi olmuş bu tatil sana anne ve babana. güzel anıları biriktirmek lasım :)
    bu tatil sana çok iyi gelmiş vişne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf makinesini unutmasaydı daha güzel anılarım olacaktı. Telefondan birkaç fotoğraf çektik ama ben beğenmedim pek. Evet bence de iyi geldi Queen. İyi ki böyle bir şey yapmışız. Stressiz bir hayat meğer ne güzelmiş ya :D

      Sil
  4. Uzak bir yerde okusaydın uzun uzun yolculuklar yapsaydın ona da alışırdın Vişne.Ben Konyada okudum,şimdi yolları uzata uzata gidiyorum yolculuk keyfimden asdf.Bağımlılık yapıyooo uzun yol aşkıı (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben alışkın değilim işte pek. Konya da epey uzak bana. Sabır istiyor uzun yolculuklar. Ben o kadar sabredemiyorum. :) Kulağında sevdiğin şarkılar varsa o yollar mis gibi olur aslında :)

      Sil
  5. Güzel yazılar buldum neee güzeeeeell :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenin için
      Bloguma hoşgeldin :)

      Sil
  6. Uzun yolculuklara bende katlanamıyorum. Çok zor oluyor.
    Tatil sana iyi gelmiş. Çok sevindim senin adına. Yazını da çok pozitif buldum. Bu beni daha çok mutlu etti.
    Benim babam göbeği düşünce çalı süpürgesini alıp, yere yatıp süpürgeyi göbek deliğine koyardı. O ne işe yarıyor hiçbir fikrim yok ama işe yaradığını söylerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoty ^_^
      Ya sen nasıl uzun yolcuklara katlanıyorsun çok merak ediyorum. 12 saat yol beni çok yordu valla. Evet, stres atmaya çalıştım kendimce. Teşekkür ederim. Depresif yazılarımı kışa saklıyorum. Yazın depresiflik pek çekilmiyor. Babanın yaptığı yöntem güzelmiş aslında. Onu deneyeceğim. Teşekkür ederim bunu söylediğin için :)

      Sil
  7. Hoşgeldiin :)
    Tatil sana yaramış belli :)
    Cidden müziksiz otel mi olur ya :)
    Ben kulaklık olmadan 1 saat yolculuğa bile zor katlanıyorum.
    Çocukluğundaki otele tekrar gitmen çok tatlı bence :)
    Bence bir an önce doktora gitmelisin.Geçmesini bekleme. Allah korusun ya önemli birşeyse. İhmal etme.
    Daha sık yaz:)
    Hoşçakal :)

    YanıtlaSil
  8. Çok mutlu oldum senin için vişne :)) ailenle aranızdaki bağları güçlendirmişsiniz, çok iyi yapmışsınız tatile giderek. İnşallah pozitif modun böyle devam eder:)

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle yazılarını keyifle takip ettiğimi söylemek isterim :)
    Tatile çıkmana da çok sevindim.Seni mutlu görmek ne güzel :)
    Bu arada aranıza yeni katıldım.
    http://cikolataarsizi.blogspot.com.tr/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. var mı tatil gibisi yaaa :))))
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe