Yoluma başka bir üniversitede devam ediyorum..

Pazartesi, Ağustos 18, 2014

  Çok iyi hatırlıyorum 2010 yılının Ağustos ayında babamla üniversiteye hazırlık için test kitabı almaya gitmiştik. Ben böyle hevesli hevesli kitapçıları dolaşıyorum. Hangi yayınevinin test kitaplarını alsam diye düşünüyordum heyecanla. 
   Başlangıçta kitapçıları bulamamıştık. Çünkü yerini tam olarak bilmiyorduk. 15 dakika tavaf ettik bulunduğumuz yeri ama bir türlü bulamadık. En sonunda köşedeki büfeciye sordum nerede bu kitapçılar diye. Bir güzel tarif ettiler anında bulduk. Kitapçıları gezip istediğim test kitaplarını alıp çıktık.
   Eve doğru yürürken elimdeki poşeti hevesle taşıyordum. Yolda yürürken yanımızda bir üniversite kampüsü vardı. Babam ödediği kitapların kaç para tuttuğunu hesaplıyordu düşünceli bir tavırla. 
   ''Baba bak bu okul ne kadar güzelmiş. Sence ben bu okulu kazanır mıyım?'' demiştim o zamanlar babama hevesle. O da bana '' Çok çalışman lazım çok. Her önüne geleni almıyor bu okul.'' demişti. Moralimi bozmuştu o an, yüzüm birden düşmüş hevesli halimden eser kalmamıştı. Çünkü ben o gün test kitabı aldığım için çok mutluydum. Geleceğimin anahtarı o kitaplardaki soruları çözmekte gizliydi. İçimden ''Üniversite sınavını kazanıp bu okula geleceğim'' diyerek kendime söz veriyordum. 
  
   2011 yılında istediğim üniversiteyi kazanamadım. Babam o sene ''Asla vakıf üniversitesini yazma, maddi durumumuz o kadar iyi değil ödeyemeyiz taksitlerini'' demişti tercih haftasında. Komşunun kızıyla gizlice tercih yapmıştık. Bütün arkadaşlarım tercih yapıyordu. Benim neyim eksikti ki? Alt tarafı istediğim puanı elde edememiştim. Çünkü okuldaki derslere çalışmaktan sınava doğru düzgün çalışamamıştım. Üstelik dikkat dağınıklığı vardı bende. Test sınavlarında istediğim notları alamazdım. 
  Emel bir keresinde bana ''Sen klasik sınavlarda çok başarılısın ama test sınavlarında çuvallıyorsun be kanka'' demişti. Bu söyledikleri biraz moralimi bozsa da ödün vermemiştim güçlü duruşumdan. 2011 yılında okul derslerimi başarıyla geçip erkeklerde okul birincisi olmuştum. Derece listesinde adımı tepede görünce dünyanın en mutlu insanı gibi hissetmiştim kendimi.
  O sene sınıf arkadaşlarım Facebook'ta teker teker eğitim bilgilerini güncellerken ben sadece durumlarını beğenmekle kalmıştım. Bana o kadar ''Sakın tercih yapma, puanın kırılacak'' demişlerdi. Tercih yaptım ve bir vakıf üniversitesini kazanmıştım burslu. Babam bursların kesilme ihtimalini düşünüp bu durumdan beni vazgeçirmişti. 
  2012 yılında dershaneye yazılıp adam akıllı çalıştım. Geride kaldığım için depresyona girmiştim. Arkadaşlarımla eskisi gibi görüşemiyordum. Onlar çoktan üniversiteye uyum sağlamıştı. Bende dershane sıralarında cümle bilgisi testleri çözerek hayal kırıklığımı bastırmaya çalışıyordum. İlk hafta zaten alışamamıştım ortama. Sonradan açılanlardanım ben.
   
  Dershanede güzel arkadaşlıklar edindim. Zaman zaman oraya tahammül edemezdim. Sınıftakilerle iyi bir etkileşim halindeydim. Sıra arkadaşım Çikolop'un bana sarılmasını, başını omzuma yaslayıp ders dinlemesini, dersteyken çubuk kraker yemesini çok sevmiştim. O sene okul puanım kesildiği için epey çaba sarf etmem gerekiyordu. Herşeyi bir kenara bırakıp test çözüp konuları anlamaya odakladım kendimi. Bu arada dikkat dağınıklığım yok olmaya başladı. Test çözdükçe daha iyi anladım herşeyi. 
  2012 yılında Ankara'da bir devlet üniversitesini kazanmıştım. Çok iyi hatırlıyorum yine gece açıklanmıştı sonuçlar. Arkadaşlarım teker teker mesaj atıp sonucumu soruyorlardı. Ben pek sevinememiştim. Babam sıcak bakmıyordu pek. Annem desen askere gidecekmişim gibi durmadan ağlıyordu. Hal böyle olunca iyice soğudum Ankara'dan. Bölümün geleceği olmadığı için sıcak bakmadılar. Bide siyasi olayların epey yoğun olduğu bir üniversite olunca babam iyice uzaklaştı Ankara hayalimden. O kadar çalışıp emek vermiştim ama yine üniversiteli olamamıştım. Arkadaşlarıma gidemeyeceğimi söylediğimde üzüntüden konuşamazdım. 
   
  2013 yılında ailemin baskısıyla işe girdim. İş görüşmesinin olduğu gün üniversite kaydımın olduğunu anlatmıştım sana daha önce. Hayatımın belki de en kötü günü oydu. O kadar yıkıldım ki tamam artık dedim benden artık bir bok olmaz. Bir işe girer hayallerimden vazgeçerim dedim. O gece epey ağlamıştım. Düşünsene o kadar emek veriyorsun ama hepsi bir anda çöpe gidiyor. Üstelik ilk iş görüşmemdi bu. O kadar acemiydim ki gideceğim yeri bile bilmiyordum. Defalarca adresini kontrol ettim kaybolmamak için.
  O sene epey kilo kaybı yaşadım. 76 kilodan 62 kiloya düştüm. Ailem ve arkadaşlarım neden zayıfladığımı, neden iştahla yemek yemediğimi sorar olmuştu bana. Stres demiştim sadece. Deli gibi üzüldüğümü, çalıştığım yerde üniversite öğrencisi gördüğümde kalbime kazık saplanıyormuş gibi hissettiğimi söylemedim tabii ki. 2013 yılı benim için berbat bir yıldı. Arkadaşlarımdan tamamen kopmuş durumdaydım. Ailem beni eskisi gibi sevmiyordu. Yemek yiyemiyordum. Ufak mutluluklar yaratarak günü atlatmaya çalışıyordum daha çok. İş yerinde molalarda gözlerimi kapatıp müzik dinleyerek hayal kurduğumu sen daha iyi biliyorsun.

  Neyse işte 3. kez üniversite sınavına girdim. Kendi imkanlarımla hem işte çalışıyordum hem de ders çalışıyordum geceleri. Durmadan seneye neler olacak diye düşünüyordum. En sonunda istediğim bölümü kazandım ama vakıf üniversitesiydi. Babamın nefret ettiği üniversite tipinden. Adamın böyle üniversitelere karşı fobisi oluştu. Kazandığımı söylediğimde yarım ağızla tebrik etmişti beni. Hevesim kursağımda kalmıştı. Arkadaşlarım ''Hmm hayırlısı'' diyerek geçiştiriyordu beni. Kazandığıma bile sevinemiyordum doğru düzgün anlayacağın.
  Üniversitenin ilk günü kimseyle konuşmadım. İlk hafta benim için çile gibi birşeydi. Sonra Nisbi ile tanıştım. Kütüphane başkanıyla kanka oldum. Çok çalışıp sınıf birincisi oldum ilk dönem. Arkadaşlarım ortalamamı sorduğunda (3,90) şaşkınlıktan ne yapacaklarını şaşırıyordu. İkiyüzlü tavırlarını daha çok ortaya koydular ortalamamı söyledikten sonra. ''Cnm sndn not alırz bizz '' diyerek numaramı istiyorlardı. Sınav haftasında ortalıktan kayboluyordum. 
  İkinci dönem dersler biraz daha zordu. Ona rağmen zor derslerin üstesinden gelip iyi notlar aldım. Kenafir gözlü bir siyahi ablanın bakışları yüzünden nazara uğradım. O günkü sınavım kötü geçti. 

  En sonunda babamın kolunu çekiştirip hevesle işaret ettiğim o üniversiteyi kazandım. Yatay geçiş başvurusunda bulundum ve kabul edildim. Artık tam anlamıyla bir devlet üniversitesindeyim. Sonucu gördükten sonra evde halay çekti bizimkiler.
  Ben hala kabul edildiğime inanamadım tabii. Arkadaşlarımdan mesaj geliyordu durmadan. Hepsine tek tek  cevap verdim. Kazandığıma benden çok sevindiler valla. Annem ilk başta anlamadı kazandığımı, sonradan anlayınca eşe dosta sevinçle haber verdi. Nasıl gurur duyuyordu bir görsen. Nisbi benden daha çok sevindi kazanmama. Zaten ilk ona söyledim. Üniversitedeki ilk arkadaşım sonuçta. Üstelik benim için çok kıymetli birisi. Ardından Özgelere söyledim sonucumu. Çok sevindiler.
   O akşam çiğköfte yiyip başarımı kutladık. Dün anneannemlere kutlama yapmaya gittik. Babam kazanmamın şerefine en sevdiğim pastayı aldı. Eniştem de mangal partisi yapmış. Teyzelerimin hepsi kazandığıma sevinmişti. Pastayı üflerken sanki yeni bir hayata başlıyormuş gibi hissettim. 
   Kısacası canım içi, artık istediğim üniversitenin istediğim bölümündeyim. Şeytanın bacağını kırdım anlayacağın. Bu hayatımın en önemli anlarından biri. Dershane ya da iş yerindeyken berbat bir hayatım var diye düşünüyordum. Şimdiyse harikalar yarattım kendi elimle. O kadar mutluyum ki bunun için evde mezdeke açıp göbek attım. Sonra annem kalkıp o da benimle göbek attı.
   Demek ki neymiş? 'Ne oldum dememeli ne olacağım demeli' felsefesini hayatımıza daima uyguluyormuşuz. Bu arada blogu açalı 4 yıl olmuş. Şaka maka 4 yıldır burada sana sevincimi, mutluluğumu anlatıyorum. Sıkılmıyorsundur umarım. Burası olmasaydı kafayı yerdim galiba. Pazartesi doktora gitmiştim ultrason için hatırlıyor musun? Hah işte onun sonucu temiz çıktı. Sadece gazım varmış sdjfnskdj. İnsanlar neyin var diye sorduğunda gazım var diyemiyorum utançtan. İlaçlarımı düzenli olarak kullanıyorum. Bu ilaçlar kilo yaptı bende. 62 kilodan 65 kilo olmuşum olm. Tartıda 65 kilo olduğumu görünce epey sevindim. Teker teker hayallerimi gerçekleştiriyorum sanırım.
Ve kazanan yine Vişne Çürüğü oldu ^_^
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran

Hamiş: Gizliliğim yüzünden hangi üniversiteye kabul edildiğimi burada söyleyemiyorum maalesef.

You Might Also Like

25 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. 2010 da yola başlıyorsun ve 2013 e kadar sürüyor.. ben 1 yıl zor katlandım bu strese.. şaşılacak şey.. helal olsun ancak anlayamadığım şey vakıf üniversitesindeki ısrarın.. ailenin onaylamadığı ve kendi başına da altından kalkamayacağın bir durumda bile bile kendini ateşe atmak gibi geldi.. başarılar diliyorum.. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben stresle epey uğraştım ya. Özellikle işte çalıştığım dönemde aşırı stresliydim. Devlet üniversitesi olmayınca vakıf üniversitesine çevirdim gözümü. Alternatif olarak düşündüm yani. Biraz riski göze almak zorundaydım. İyi ki de yapmışım :)

      Sil
  2. Yaaaa canimin ici visne curugum! Bu resmen bir basari oykusu. Hem de oyle boyle degil en guzelinden bir basari.

    Resmen pes etmedin ve su an istedigin yerdesin seni gercekten tebrik ederim. Cok icten bi sekilde soyluyorum hayatimda tanidigim en azimli insanlardan birisin. Hatta belki de en en en azimlisi sensin.

    Vakif unv olsa bile ben cok sevinmistim acikcasi. Ve yine de evde ayni kutlamalar olmaliydi gibi dusunuyorum. Sen o is stresiyle, o moralsizlikle neler basardin ya heyyyt be!

    Ayrica amaan zaten kazandim diyip oylesine davranmadun ve super bi ortalama ile yatak gecis yaptin!!! 😍

    Supersin visnem ya cok ama
    Cok mutluyum senin adina!tekrar tenrikler ve yeni hayatinda mutlu gunler ehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Mia Wallace'm ne güzel yorum yapmışsın böyle. Nasıl sevindirdi bu yazdıkların beni anlatamam. Çok teşekkür ederim. Pes etseydim şu an istediğim yere gelemezdim herhalde. Vakıf olduğunda hiç kutlama bile yapmamışlardı. Ben kazandığıma bile sevinememiştim ya. İş stresi gerçekten felaket bir şey ya. Ama ona rağmen sınava girip istediğim bölümü tutturdum. Tekrar teşekkür ederim canım arkadaşım ^_^ Hep beraber mutlu günler görürüz inşallah :)

      Sil
  3. Yeyyyyyyyyy :D Helal sana be! Seni takip ettiğim için gurur duydum senle! Sen o kadar zorlukdan o kadar seneden sonra üni'ye gir hemide bölüm birincisi ol sonrada yatay geçişle hayallerindeki üniye geç.Ohhh kendim kazanmış gibi sevindim :D Not:K,bakma seninde baban ama nedense yazılarında baban ne zaman geçse geriliyorum ve sinir oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heey teşekkür ederim :D İstediğim bölümde olduğum için başarılı oldum. Önemli olan doğru bölümü seçmek bence Artemis. Şu an istediğim üniversitede olduğum için epey şanslı ve mutlu hissediyorum kendimi :) Eskiden daha ketumdu ama şimdi biraz daha uysal bana karşı. Ona rağmen geçinip gidiyoruz işte.

      Sil
  4. Tebrikleeer! ^.^ Umarım hayatın harika gitmeye devam eder~
    İçime umut doldu seni okuyunca, azimle her şey başarılıyor gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^_^ Her zaman böyle gitmiyor maalesef. Arada böyle mutlu oluyorum işte :)
      Evet çoğu şeyi azmime borçluyum diyebilirim Loretta :)

      Sil
  5. Bu ilk yorumum..Usanmadan sıkılmadan 3.üncü kez girmişsin sınava helal sana be vişne!:) Umarım daha fazla hayalini gerçekleştirme olanağı bulursun..
    Bir dost..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için çok zor oldu 3 kere üst üste girmek. Çünkü çok stresli bir olay sınava girmek. Üstelik defalarca giriyorsun aynı sınava. Gerçekleştirmeye çalışıyorum işte olabildiğince. :)

      Sil
  6. Tebrik ederim seni Vişne :) Yaklaşık 2 aydır yazılarını okuyorum ve inanır mısın vişne bugün ne yazacak acaba diye hep merak içerisindeyim.Bende bu sene gideceğim üniversiteye.İnanır mısın kazandığım üniversiteyi görünce inanamadım.Çünkü hep içimden 'keşke bu okulu kazanabilsem'diye geçirdiğim çok zaman olmuştu.İnşallah hayırlısıyla kaydımı yaptırabilirim.Umarım artık hayatta daha mutlu olursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :D Kazanmana çok sevindim. Umarım hayallerindeki gibidir kazandığın üniversite. Kayıt olayı biraz meşakatli ama sonrası çok keyifli oluyor. Eskisi kadar sık yazamıyorum ya. Yazacak konu bulamıyorum pek. Sen daha çok mutlu olursun umarım :)

      Sil
  7. Tebrikler tebrikler tebrikler!!! Bunu başaracağına inancım Hep vardı vişne. Tekrardan tebrikler. Onca kötü şeyden sonra güneş doğdu sanırım ha. Umarım bundan sonra hep gündüz yaşarsın. :)
    Sevgiyle hep böyle mutlu kal Vişne. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler teşekkür teşekkürler Eleanoor :) Ya valla ne ara buralara geldim hiç bilmiyorum ama epey yol kat ettiğime inanıyorum ben. İnşallah bunun devamı da gelir :)

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben lisedeyken pek üniversite sınavına yönelik çalışamamıştım doğru düzgün. Herşey diplomayı alana kadar Zeynep ya. Ben ona inanıyorum. Liseden 4-5 arkadaşımla anca görüyorum. Herkesi hayatında tutamıyor insan maalesef. Ama bak kazanmışsın. Ne kadar güzel bir şey senin için. Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Yorumu silmek zorunda kaldım çünkü hala hayatımda olan çok değerli arkadaşlarım var. Yalnızca zorlandığımız düşünce tarzına vurgu yapmak istemiştim. Olur da gören olursa bozulmasın, yanlış anlamasın diye kaldırdım

      Sil
  9. Ben bir sene hazırlanmaya zor dayandım. Helal olsun. Kuzenimde üç kere girmişti sınava onu da hep takdir etmişimdir. İstediğim yer olmasa ben de girerdim mutlaka ama çeker miydim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Ya bu sabretmekle alakalı biraz. İsteseydim hiç girmezdim ama çok istiyordum o üniversiteyi. Ve bu istediğimden vazgeçmedim. Ne kadar şanslıymışsın, istediğin yer gelmiş :)

      Sil
  10. Yine çok geç görüp sonradan yorum atanlardan oldum ya kendimden utandım şu an.
    Çooook tebrik ederim Vişnecimmmmmmmm! Bunca zaman reelde hiç görüşmesek de, burda kendimi belli edemesem de hep okudum yazdığın her şeyi. Destek olamadım belki ama dua ettim senin için. Sen inandın, çalıştın ve gerçekten hak ettiğin sonuca ulaştın :) Çok mutlu oldum senin adına.

    Belki şansımız dönmeye başlamıştır ha ne dersin? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan düşünüp yorum atman Rockunzel ^_^
      Teşekkür ederim. Sen de çaktırmadan okuyorsun yazdıklarımı desene :D Dua ettiğin için teşekkür ederim. Bloggerın bana kazandırdığı şahane insanlardan birisin sen ya. Bence de şansımız dönüyor gibi :D

      Sil
  11. Çok geç gördüm yazını. Bunun için özür dilerim. Bir süre internetten uzak kalmıştım. Olanları kaçırmışım.
    Okuyunca yüzümde kocaman bir gülümseme oldu. O kadar mutlu oldum ki sanki ben okuyacağım. Senin adına o kadar mutluyum ki.
    Mutluluğu en çok sen hak ediyorsun Vişne'm. Yeni üniversiten ve blogunun 4. yılı kutlu olsun. Umarım birlikte nice senelere geçiririz. Seni okumayı seviyorum. Yazmayı hiç bırakma.
    O kadar sevindim ki bir an duygusala bağlayıp ağlamak bile geldi içimden. Mutlu olduğunu okumak beni çok sevindirdi.
    Umarım hayatında her şey güzel olur. Bu başlangıç senin için en iyi şeyleri çıkarır inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dert etme Spotty ya. Vakit ayırıp okuman bile sevindirdi beni. Gülümsemeni sağladıysam ne mutlu bana :D Sen de en az benim kadar mutluluğu hak ediyorsun. Benden çok senin mutlu olmanı isterim. İnşallah daha çok buralarda olurum da güzel şeyler anlatırım. Ben de yazmayı yorum okumayı çok seviyorum. Sen de sakın gitme buralardan bak :) Güzel bir başlangıç oldu benim için bu değişiklik. Umarım hep böyle devam eder :)

      Sil
  12. Bloguna geçerken ugrayıp mesaj bırakan biri olsam da sadece , tebrik etmek istedim. İnsan isteyince neler başarmıyor ki. Çok sevindim senin adına. Umarım hep böyle devam eder yaşamın. :)

    YanıtlaSil
  13. cidden helal olsun okurken resmen kendi kendime yalvardım lütfen sonu güzel bitsin be berra diye :) sanki bi yaptırımım var senin yazına :)) her şey hayallerinde ki gibi olsun şu iş yerinde gözlerini kapatıp müzik dinlerken kurdugun hayallerin gibi :)
    darısı benim başıma inş....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe