Üniversiteye yeni başlayacaklara tavsiyeler

Cumartesi, Eylül 06, 2014

  Blogger aleminin en depresif kişiliği Vişne Çürüğünüz geldi telli turnalarım. Aslında geçen hafta yaşadığım berbat ötesi günleri anlatacaktım ama bu yazımı üniversiteyi bileğinin hakkıyla kazanmış şahane insanlara adamak istedim. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak birkaç öneride bulunacağım sadece. 
  Benim üniversite maceramı yazılarımı okuyanlar az çok bilir. Üniversite macerası değil adeta bir dallas mübarek. O üniversiteden bu üniversiteye gittim anca. Şu an ikinci sınıfta okuyan bir üniversite öğrencisiyim. Birinci sınıfın ne kadar zorlu olduğunu en iyi ben bilirim. Öyleyse tavsiyelerime başlıyorum; 

  • Öncelikle kendinizle gurur duyun. Binlerce insanın arasından en çok istediğiniz bölümü kazandınız. Birçok insanın başaramayacağı şeyi başardınız. Sonuçlarınıza baktıktan sonraki o mutluluğunuzu hatırlayın. Okul açılana kadar bu pozitifliğinizi korumaya çalışın.
  • Yeni bir okul, yeni insanlar, yeni dersler, yeni kitaplar, yeni ortamlar.. Bunların hepsi ilk başlarda size yabancı gelecek. Nereden başlayacağınızı bilemeyeceksiniz. İlk hafta neyin nerede olduğunu bile bulamayacaksınız. Okula, ortama yabancısınız çünkü. Bazen kafayı yiyecekmiş gibi olacaksınız yalnızlıktan. Ama o durum geçiyor. Ben ilk hafta kimseyle konuşamamıştım. 
  • Siz benim yaptığımı yapmayın. Tam bir işkence oluyor kimseyle konuşmamak. Üstelik bir hafta, az bile değil. Etrafınızdaki insanları tanımaya çalışın. Okul hakkında bir konu açın mesela. ''Ya bu kantin de epey uygun aslında sen sevdin mi okulu'' diye söze başlamak çok sağlıklı bir tanışma cümlesi olabilir.
  • Konuşmanın gidişatına göre kendinizi tanıtırsınız. Eğer karşınızdaki insanla aranızdaki uyumu seviyorsanız, arkadaşlığınızı sürdürün. İlk tanıdığınız insan muhtemelen uzun bir süre yanınızda olacak.
  • Arkadaşlarınızı iyi seçin. Bu herşeyden önemli. İkiyüzlü, not meraklısı insanlardan uzak durun olabildiğince. Kişilik sahibi olmayan insanları arkadaş ortamınıza almayın. Bu size çok zarar verir. Kişilik sahibi, esprili, derslere önem veren insanları etrafınızda tutun.
  • Not için arkadaşlık yapan insanlardan uzak durun diyorum çünkü onlar gerçek arkadaşlarınız değil. Onlar, sizi kullanmayı amaçlayan zavallılar. Kendinizi kullanılmış gibi hissetmek hoşunuza gidiyorsa seve seve arkadaşlık edebilirsiniz. Yoklama listesinde size imza attırıp, derslere gelmezler. Sınav döneminde peşinize takılıp not almaya çalışır. 
  • Derslere geç kalmayın. Hiçbir hoca dersine geç kalınmasını sevmez. Bazıları tolerans gösterebilir ama çoğu bu durumdan rahatsız oluyor. Ödevlerinizi zamanında getirin ki final döneminde hocaya yalvarırken bir sebebiniz olsun.
  • Okul kaydını yaptırdınız eminim. Okulun ilk günü kayıt yaptırdığınız anı hatırlayın ve gökyüzüne bakarak gülümseyin. Bu size iyi gelecektir. Ben okulun ilk günü girişten okulun kapısından geçtikten sonra gökyüzüne bakıp gülümsemiştim. Bu çikolata yemek kadar mutlu ediyor insanı inanın bana.
  • Sizi gerçekten olduğunuz gibi seven insanlarla arkadaşlık yapın. Sizi gerçekten tanımak isteyen, sizin arkadaşlığınızı seven insanlarla arkadaş olun. Sizi dinlerken sıkılmayan, aksine konuşmanızı pür dikkat dinleyen, meraklı gözlerle size bakan insanlarla arkadaşlık kurun. Ortak noktanızın çok olduğu, sohbet etmekten hoşlandığınız insanlarla aranızı iyi tutun diyorum.
  • Kıyafetiniz yüzünden size aşağılayıcı bakışlar atan gerizekalı insanlara aldırış etmeyin. Kendinizi bunun için sakın suçlamayın. Unutmayın siz oraya defileye gitmiyorsunuz, oraya okumak, keyifli vakit geçirmek için gidiyorsunuz.
  • Dersleri takip etmemezlik yapmayın. ''Amaan nasılsa geçeriz, koy götüne gitsin'' demeyin. O umursamadığınız dersler alttan alttan büyüyerek sınıf geçmenize engel olur. 
  • Vize ve final döneminde stresten kafayı yiyeceksiniz. Buna şimdiden kendinizi hazırlayın. Başınız ağrıyacak, hayattan, okulunuzdan, hocalarınızdan nefret edeceksiniz. Özellikle final döneminde işiniz Allaha kalacak. O yüzden bu dönem sıkı çalışmanız gerekiyor. Herşeyi bi kenara bırakıp o dersleri en iyi şekilde vermeniz gerekiyor.
  • Sosyal aktivitelere fazla ağırlık vermeyin. Öğrencisiniz, elbette eğlenmek sizin de hakkınız ama dozunu kaçırmayın. Evden okula gidiyorum diye çıkıp cafelere gitmeyin. Ailenizin sizin için ne kadar emek verdiğini düşünün. O kadar harçlık verip sizi okuttuğunu hatırlayın. 
  • Çantanızda mutlaka ama mutlaka bir roman taşıyın. O roman sizin kurtarıcınız olacak. Kalabalık bir sınıf ortamında sığınabileceğiniz tek liman okuduğunuz kitaplar olacak. Kimseyi tanımıyorsunuz sonuçta, sıkılacaksınız ilk hafta. Bu yüzden yanınızda kitap taşıyın. En azından sıkılmazsınız sınıfta. Böylece vaktinizi iyi bir şekilde değerlendirmiş olursunuz.
  • Şehir dışında okuyanlar; İlk seneden hemen eve çıkmayın. Öyle kolay bir şey değil yani eve çıkmak. ''Yaa ben eve çıkıcam abi başka türlü yapamam'' demeyin hemen. İlk önce yurt arayın. İlk sene etrafı iyice öğrenin, arkadaşlık ilişkilerinizi geliştirin, yurtta kalmanın iyi ve kötü taraflarını görün. İkinci senenizde zaten tecrübeli olacaksınız. Arkadaşlarınızla eve çıkıp öğrencilik hayatınıza daha çok keyif katabilirsiniz.
  • Eğer bu sözümü dinlemeyip hemen ev tutacaksınız, her önüne gelenle ev arkadaşı olmayın. Güvenebileceğiniz insanlarla evi paylaşın. Günün sonunda sofrada sohbet edip dertleşeceğiniz, birlikte güleceğiniz insanlarla ev arkadaşı olun derim. Yediği herşeyin hesabını tutan insanları evinizden uzak tutun. Eve zırt pırt misafir getirip huzurunuzu kaçıran insanları evinize almayın.
  • Etrafta zaten diken üstünde olacaksınız. Komşular tarafından sürekli denetleneceksiniz gizli gizli. Bu yüzden davranışlarınıza, arkadaşlarınıza, faturalarınıza, kiralarınıza dikkat edin. Sonra kışın ortasında sokakta kalırsınız mazallah.
  • Açlığa, uykusuzluğa alışmanızı öneririm. Vize ve final dönemlerinde çalışmaktan uyuyamayacaksınız. ''Nasılsa okulda çalışırım'' demeyin çünkü işe yaramıyor. O stres yüzünden okuduğunuzu anlamıyorsunuz okulda. Bisküvi ile akşam yemeğinizi yiyebilirsiniz büyük ihtimalle. Yemek yapmayı öğrenmenizi tavsiye ederim. 
  • Makarnadan nefret etmeyin. Makarna sizin kutsal tacınız, kurtarıcınız. Hazır çorbaların her çeşidini deneyin. Okulunuzdaki yemekhanede güzel yemekler çıkıyorsa oradan atıştırın.
  • Sakın üniversite hayatından, bölümünüzden vazgeçmeyin. Eğer vazgeçerseniz hayatınız daha da kötü olacak. Üniversite öğrencisi olmanın tadını çıkarın. Kimse sizden kahraman olmanızı beklemiyor zaten. Sadece doğru zamanda doğru yerde olun. Gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.
  • Öğrenci işleriyle haşır neşir olduğunuz için oradakilerle aranızı iyi tutmaya çalışın. Ters davranırsanız size cephe alırlar, öğrenci belgenizi bile vermezler. 
  • Mantıklı hareket etmeye çalışın. Alkol sefalarınızı mümkün olduğunca kısa tutun.  İki haftada bir sinemaya gidebilirsiniz mesela. Kafanızı dağıtmaya çalışın. Derslerle kendinizi boğmayın. Okulun bahçesinde yürüyüş yapabilirsiniz. 
  • Sınıftaki ortamı benimsemeye çalışın. Güzel bir espriye sınıfça gülmenin ne kadar güzel olduğunu göreceksiniz. 
  • Aşk meşk olaylarına hemen atlamayın. Durun hele bir daha yeni geldiniz okula. Etrafınızdaki insanları gözlemleyin bol bol. Sevgili profilinizi düşünce süzgecinizden geçirin. Doğru karar vermeye çalışın. Biri size gülümsedi diye hemen sizden hoşlandığını düşünmeyin. 
  • Arkadaş grubunuz olursa bol bol fotoğraf çektirin. Hatıralar insanı mutlu eder. Hafta sonu plan yapın. Bir akşam film gecesi yapın mesela. Birkaç tane film seçip arkadaş ortamında oylama yapın. 
  • Herşey birdenbire ters gittiğinde kendinize kızıp durmayın. Bu sizin hatanız değil. Böyle olması gerekiyormuş deyip geçin. Bir konunun üzerinde fazla durmayın. 
  • Büyük ihtimalle okulun ilk haftası ''Ben bu insanlarla nası aynı sınıfta okuyacağım bütün sene ya'' diyeceksiniz. Arkadaş edindikçe bu fikrinizin toz olup uçtuğunu göreceksiniz.
  • Okulun kütüphanesini mümkün olduğunca bol bol kullanın. İlginizi çeken kitapları alıp okuyun. Vaktiniz varsa bölümünüzle alakalı araştırma yapın.
  • ''Bütünleme de geçeriz'' sözüne sakın inanmayın. O bir tuzak. Herşeyi zamanla öğreneceksiniz zaten. Aceleci olmayın. Gün gelecek fotokopiciyle kanka olacaksınız. 
  • Kendinizi mutsuz hissettiğinizde annenizi ya da çok sevdiğiniz birini arayın. Sesini duymak moralinizi anında düzeltecektir.
  • Vaktiniz olursa film izleyip dizi takip edin. Herşeyi kontrollü yapın derim. Sabahtan akşama kadar dizi izlemek doğru değil. 
  • Paranızı dikkatli kullanın. ''Nasılsa para verir bizimkiler yaa'' diye para savurmayın oraya buraya. Ay sonunda okula gidecek dolmuş paranız olmaz sonra.
  • Bu dönemler hayatınızın en güzel dönemi. Onu çarçur etmeyin. Dolu dolu yaşayın öğrenci hayatınızı. Kendinizi sevin. Bölümünüzü sevin. Her sabah okula için hazırlık yaparken aynaya baktığınızda ''İyi ki bu üniversiteyi kazanmışım ya'' deyin mesela. Otobüse yetişmek için koştuğunuz anların tadını çıkarın. Gün gelecek, o günleri özleyeceksiniz.
  • Size değer veren insanlara sırtınızı çevirmeyin. Üniversite hayatı yalnız çekilmiyor inanın bana. Kimseye kazık atmayın. Kimsenin güvenini boşa çıkarmayın. Sizi sınıfta sevmeyenler olacak, onlara aldırış etmeyin. Herkes sizi sevemez zaten. Tek yapmanız gereken sizi önemseyen insanlara yönelmek. Sevmediğiniz sınıf arkadaşlarınızla mümkün olduğunca uzak durun, arkasından konuşmayın, zamanınıza yazık. Onun yerine bir film hakkında konuşun arkadaşınızla. Daha faydalı olur en azından.
  • Okey, tavla, batak ve çeşitli kağıt oyunlarını öğrenmeye çalışın. Stres atmak için ideal oyunlar bence. 7/24 okey oynayıp evi kıraathaneye çevirmeyin sakın. 
  • Kitapları, müziği, filmleri, gülümsemeyi hayatınızdan çıkarmayın. Siz artık üniversite öğrencisisiniz. Bunun ne kadar güzel bir şey olduğunun farkına varın. Hayatınızın en güzel, en acı dolu, en stresli, en neşeli günlerini yaşayacaksınız. Geçmişe takılıp kalmayın. 
  • Lisedeki ortamı özlemeye son verin. Lise geride kaldı. Hiçbir ortam, lise ortamı kadar güzel olamaz. Oradaki arkadaşlarınız kadar samimi arkadaşlar bulamayacaksınız zaten. Hayatınızdan bir sürü insan çıkacak teker teker. Onları gidişine üzülmeye son verin. Hayat her türlü devam ediyor.
  • Umarım şahane arkadaşlıklar edinip mutlu bir öğrencilik hayatı yaşarsınız.
Ve bu sözüm üniversiteyi çok istediği halde kazanamayanlara;
   Biliyorum asık suratla bu yazılanları okudun. Hiçbir şey için geç değil. Bak ben 3 kez sınava girdim, istediğim okulda olmak için canımı dişime taktım. Sen de öyle yap. Kendinden vazgeçme lütfen. Sen de üniversiteli olacaksın bir gün. Mezuniyet fotoğrafların olacak. Arkadaşlarınla fotoğrafın olacak bir sürü. Henüz her şey bitmedi. Sağlıklısın, nefes alabiliyorsun. Bu sene olmadıysa seneye olur, seneye olmadıysa bir dahaki seneye olur. Yeter ki vazgeçme. Yapabileceğine inan sadece. Seni en iyi ben anlarım. Hayatın mahvolmadı merak etme. Sen de bir gün üniversite kapısından geçerken gökyüzüne bakıp gülümseyeceksin. Sadece inan. Kendine inan. Bir gün güneş senin için doğacak. 

Bu da şarkımız olsun.
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

12 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. resmen babaanne tavsiyeleri olmuş bunlar ^_^ ama seni dinlesinler tabi derece yapıp yatay geçişi sen yaptın, ben sınıfta kaldımm. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence tavsiyeyi dikkate almakta fayda var :D Beni dinlesinler demiyorum, sadece dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum :) Umarım bu sene kalmazsın sınıfta.

      Sil
  2. Öncelikle öneriler için teşekkürler. *-*
    Üniversiteye başlayacağım bende ve bir türlü moralimi toparlayamıyorum.
    Çünkü lisedeki sınıfımdan toplam on kişi aynı bölüme geçiş yaptık. Ve çoğunu da sevmiyorum. Onlar da beni sevmiyor. Bir sıfır geriden gidiyorum resmen. Ağlamak istiyorum. Umarım bende direk geçiş yapabilirim... Gerçi sayısalım berbat ötesi ve dgs sanırım sayısal olacak... Ah. Ah...
    İçim yanar içim kanar da...
    Tekrar teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Bence moralini bozma aksine yüksek tut. Bence kendini kötü hissetme. Eğer kısmetin varsa olur. Hayırlısını istemek en mantıklısı diye düşünüyorum. Canını sıkınca daha kötü olursun, boşver olacağı varsa olur zaten :)

      Sil
  3. + aşık olmak gibi saçmalık yapmayın sonra vizelerden kalırsınız :p

    YanıtlaSil
  4. Ben şimdiden sosyal paylaşım sitesinden birkaç arkadaşımla tanıştım bile.Ben üniversiteye ilk girdiğimde değil otobüste eve giderken gökyüzüne bakmıştım.Sonra annem kızmıştı etrafına baksana,ezberle bu yolları diye.:)))Üniversite açılır açılmaz kütüphaneye atcam kendimi.Çok teşekkür ederim tavsiyelerin için. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHAHAHAHAH :D Annenin yorumuna çok güldüm ya. Rica ederim, umarım işe yarar söylediklerim :)

      Sil
  5. Bu yazıyı okuyunca nasıl güldüm ya :D bloğunuzu merakla takip ediyorum :) Sizde benim bloğuma uğrarsanız çok sevinirim :) sanatinsaklisirlari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakiy ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederiim :)

      Sil
  6. Gayet güzel tavsiyeler olmuş ya. Ben yazamazdım sanırım. İşte bunlar hep üşengeçlikten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen daha güzelini yazardın bence. Şehir dışında okuyanların halini en iyi sen anlatırdın mesela Spotty. Ben de çok üşeniyorum bu aralar ya. Blogun yollarını unutacağım yakında :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe