Yeni okulumdaki ilk günüm..

Pazartesi, Eylül 15, 2014

  Bugün hayatımın belki de en yoğun aynı zamanda keyifli günlerinden birini yaşadım. Benim başıma ayda yılda bir gelir böyle bir şey. Normal şartlar altında müşkülpesent tavrımı koruyarak hiçbir şeyden memnun olmuyorum biliyorsun. Fakat bugün öyle olmadı. Çok tuhaf başlayıp güzel bitti benim için. Koca günde neler yaptım, ne ara yaptım bu işleri hala inanasım gelmiyor. Neler mi yaptım? 

  Dün gece düşünmekten gözüme pek uyku girmedi. Benim uyku düzenim epey bozuk. Gece ikiye kadar oturup kitap okuyorum ya da film izliyorum. Dün bir tane film iki tane de dizi bölümü izledim. Normal şartlar altında bir günde 6 bölüm izliyordum 6 farklı diziden. Tabii bu tatil zamanındaydı. 6 farklı dizi takip etmek çok zor oluyordu valla.
  Klasik okul öncesi uyuyama sendromuna yakalanmışım. Öğrencilerin tipik sendromlarından biridir bu. Ne zaman uykuya daldığımı hatırlamıyorum. Takoz telefonumun alarmı sayesinde uyandım. Bu aralar onu çok yere düşürüyorum diye çalışmamazlık yapıyor puşt. Tam arkadaşımla mesajlaşırken kapanıyor mesela, deliye dönüyorum. 
  Sabah kahvaltımı yaptım, şans getirsin diye en sevdiğim tişörtümü giydim ve beleş otobüse bindim. Okulun ilk günleri otobüslerin bedava olmasını çok seviyorum ya. Sanki şirinler köyünde yaşıyormuşum gibi hissediyorum her seferinde. Herşey bedava, herkes mutlu falan... Derken otobüsüm bozulmasın mı!! Olacak iş değil. Ee külüstür otobüse binersen böyle olur Vişne efendi. Ya tam yolun ortasında durdu otobüs. Şaka mı bu ya diyorum içimden. Bir yandan geç kalma telaşı sardı beni.
   
  Okula vardıktan sonra sınıf arama hali başladı bu sefer. Sınıflara tek tek bakıyorum acaba burası mı diye. Neyse ki en sonunda buldum sınıfı. Sınıfın duvarlarında kopya yazılıydı. Duvar kağıdı olarak kopya seçmiş bu sene okul herhalde. Kantini gördükten sonra biraz hayal kırıklığına uğradım. Bildiğin bakkal gibiydi ya. Sınıfa girip romanımı okumaya başladım. (Bu manzarayı geçen seneden hatırlıyorum sanki :) ) Kitap okumadan rahat edemiyorum ben ya. Huzursuz hissediyorum kendimi. 
  Sakin sakin kitabımı okuyup hocanın gelişini beklerken sınıf arkadaşlarım geldi. İçlerinden bir erkek, samimi olmadığı bir kıza öyle bişey dedi ki okuduğum cümlenin sonunu getiremedim şaşkınlıktan.
  Çocuk kıza ''O kadar güzelsin ki keşke senin gibi sevgilim olsa'' dedi yavşak bir şekilde. Ulan bu gerizekalı bu kafayla bu bölümü nası kazandı anlamadım ya. Kız neye uğradığını şaşırdı, geçiştirdi söylediklerini. Ondan sonra hoca geldi ders işledik. Okulun ilk günü ders işledik ya görüyor musun. Eski okulum olsa bugün parti yapıyor olurdu. 

  Ne hissediyorum biliyor musun, üzerimden bir yükün kalktığını hissediyorum. Mesela okula giderken daha keyifliyim artık. Eskiden olsa hep bir mahcubiyetle giderdim. Şimdiyse gram mahcubiyet taşımıyorum. Gayet doğal bir şekilde gidiyorum. Vakıf üniversitesindeki öğrenci profilinden çekiniyordum belkide. Buradaki öğrenci profili bana daha çok hitap ediyor. Bide insanlara okuduğum üniversiteyi gururla söylüyorum artık. Bu nasıl bir rahatlık katıyor insana bir bilsen. 
  Sınıftakiler sonradan geldiğim için benimle pek konuşmadı. Benim gibi geçiş yapanlarla öğrenci işlerinde karşılaştım ders sonunda. Görevli memuru soru yağmuruna tutarak deliye çeviriyordu. Benim de katkım olsun dedim girdim konuşmaya. Öğrenci kimliğinden girdim, derslerden çıktım. Adam allahtan iyi birisi. Yoksa çoktan fırça yemiştik. Sabırlı anlayacağın. Bende tüm nezaketimle teşekkür ettim zaten ilgilendiği için.
  Ders saatini beklerken geçiş yapan biriyle konuştum bahçede. Yan yana oturuyorduk zaten. Yanımıza daha sonra birinci sınıfa başlamış bir çocuk geldi, bizimle tanıştı. Adamla 45 dakika yan yana oturuyoruz ama bana ismini bile söylemedi. Yeni başlayan çocukla tokalaşıp tanışırken nasıl sinir oldum anlatamam. Lan ben 45 dakikadır seninle konuşuyorum, insan adını söyler kendini tanıtır hırbo. Başkalarıyla nasıl tokalaşıp tanışıyor bak hele bak. Sinir oldum o an ona. Sonra bir başkası geldi o da tanıştı. Çok garipsedim. Çünkü eski okulumda hiç böyle şeyler görmemiştim. Yanımıza gelen iki kişiyle de konuştum. Yeni oldukları çok belliydi zaten. Yeni öğrenciler kendilerini belli ediyor zaten. Eski okulumdan sağlam bilgili bir hoca dersime girdi. Hoca adeta haşladı ilk derste hepimizi. Neye uğradığımı şaşırdım valla.

  Ders çıkışı hocaya derslerimi onaylattım, öğrenci belgemi aldım. Yemekhaneye gidip yemek yiyeyim dedim. Yemekhaneyi zar zor buldum koca okulda. Üstelik yemekhaneye ters yönden girdiğim için rezil oldum herkese. Kapıdan girdim etrafıma bakıyorum uzaylı gibi. Nasıl utandım var ya anlatamam. Oranın müdürü de şansıma oradaydı. Durumumu anlattım, beni girişe götürüp oradan girmemi sağladı yemekhaneye. 
  Yemekler çok güzeldi. Eski okulumda böyle bir şeyle karşılaşmadığım için çölde vaha görmüş bedevi gibi mutlu oldum. Yemek yedikten sonra kendime vakit ayırmalıyım diye düşündüm. Taksim'de istediğim kadar gezdim. Yolda tanıdık bir arkadaşımı gördüm ama ismini unuttum. Dakikalarca ismi neydi bu kızın ya diye düşündüm. Ben sana alzheimer olacağım diyorum inanmıyorsun bana bak. En sonunda ismi aklıma gelmişti ama kız çoktan gitmişti. Şansa bak abi.

  Mephistodan en sevdiğim filmi aldım. Baskısı yoktu tekrar basmışlar filmdi. Gördüğüme epey sevindim. Oradaki kitapları, filmleri inceledim tek tek. Kitap ve film bağımlısı olduğum için babam kredi kartı kullandırmıyor bana. O yüzden fazla kitap alamıyorum. Baktım kitaplar çok pahalı ''eeh bunlar çok pahalı ya, kütüphaneden alırsın olm siktir et'' dedikten sonra çıktım oradan. 
 Kütüphaneye gittim. En çok sevdiğim mekanlardan birisidir kütüphaneler biliyorsun. Orada en sevdiğim kitapları buldum. Bulana kadar koca kütüphaneyi karış karış dolaştım mal gibi. En sonunda görevliye sordum. Anında bulup verdi bana kitapları. Kitapları ödünç veren görevli gözüne eyeliner çekmeye çalışırken kaleci rüştüye benzemişti. Yolda yürürken kitaplarımın arka kapaklarını inceledim bir süre.
  Ayaklarım o kadar ağrıyordu ki yere yığılmaktan korktum bir an. Ee bir günde bu kadar çok koşuştursam olacağı buydu. Kuaföre gidip saçımı kestirdim. Şansıma orada ilkokul arkadaşım karşıma çıktı. Biraz neler yaptığımızdan konuştuk ettik işte. Annem yeni halimi çok beğendi. Babam işte şimdi öğrenci olmuşsun diyerek beğenisini dile getirdi. Onlara hevesle gün içinde neler yaşadığımı anlattım.

  Şunu da kesin olarak öğrendim ki arkadaş grupları her iki türdeki okulda da aynı. Devlette de aynı, vakıf üniversitesinde de aynı. Yani arkadaş profilleri bana aynı gibi geldi. Birbirini çok seviyormuş gibi görünen aslında birbirini sevmeyen üçlü kız grubu, aylak erkekler takımı, ne yaptığını bilmeyen ve boş konuşan geveze bir salak vs.. Bu profil tipteki öğrenciler her yerde sanırım. Ve işin ilginç yanı ne biliyor musun? Bugün ilk defa kendim birşeylerin üstesinden geldiğim için mutluydum. Yalnız oluşum umrumda bile değildi. Ha arkadaş grubuna dahil olmak aklımın ucundan geçti. Ama böylesi daha çok hoşuma gitti. Sanırım bu konuda aştım kendimi biraz. 
   Okul güzel başladı güzel biter umarım. İlk günüm böyle güzel geçti ama bundan sonrasının kötü geçmesinden korkuyorum. Alttan alacağım dersleri düşündükçe deliye dönüyorum zaten. 3 tane ders nasıl çakışır aklım almıyor ya. Umarım devamsızlıktan kalmam. Kütüphaneden aldığım kitapları koklayıp koklayıp keyifleniyorum. Eski kitap kokusu uyuşturucu gibi. 
   Ha bu arada şu an Ankara'da okuyan kıymetli arkadaşım Summer ilk haftanın zorluklarını yaşıyor. Alışamamış daha ortama. Ona buradan seslenmek istiyorum; bu hep böyle sürmeyecek canım arkadaşım. Birkaç hafta sonra arkadaşlarınla vakit geçirince zamanın nasıl geçtiğini hatırlamayacaksın bile. Üzülmek yok bak ona göre. Seneye bu anlarını hatırlayıp gülümseyeceksin belki de. Hadi şimdi gülümse. Summer mutlu olsun dimi sevgili okuyucu. Sen benden daha çok mutlu ol emi canım okuyucum ^_^
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran.

You Might Also Like

12 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Umarım herşey güzel gider ve ortama çok çabuk adapte olursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla pek umduğum gibi bir ortam bulamadım ama alışmaya çalışıyorum.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Aaa hadi bakalım, güzel okullar.. Tadını çıkar desem pek mi klasik olur?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yok yahu güzel bişey bence keyfini çıkarma faaliyeti. Denemeye çalışacağım :)

      Sil
  3. Gün gelecek ve bir bakacaksın okul bitmiş. Bu nedenle her vaktini iyi değerlendirmeni dilerim. Güzel anılar biriktirdiğin bir yıl olsun. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gün gelecek metroya koştuğum anları özleyeceğim :D Şu an onları düşünmek yerine okula alışmaya çalışıyorum. Güzel anıların peşindeyim :)

      Sil
  4. Bakkal gibi ahahah :D cidden çok güldüm ee tabi vakıf üniversitesinden sonra devlet üniversitesi gözüne çok paçoz gelmiştir :D
    İnşallah hepimiz süper bir yıl geçiririz yeni ortamlarda yeni arkadaşlarla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bi nebze öyle geldi Rockunzel. Pek beklediğim gibi bi kantin değildi valla. Senin okulun çogzel ya. Her türlü insan var valla orada. Yenilikle dolu okulun :)

      Sil
  5. Ayyyyyyyyyy bloguna girdiğimde yeni yazı görmeyi çok seviyorum. :)
    Bu yazın geçen seneki okul yazılarına göre gayet güzel olmuş. Mutlu gördüm seni. Umarım hep böyle olursun. Bence arkadaş grupları her sene değişiyor zaten. Ben bağlı kalmadan takılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel bir yorum alınca çok sevindim valla. Teşekkür ederim takibin için Spotty :)
      Evet geçen seneye göre daha iyi ama gözüme batan şeyler var. Bağlı kalmadan yaşamak en mantıklısı ya. En iyisini yapıyorsun

      Sil
  6. Vişne'm, bayağıdır "sakin kafayla okurken" diye ertelediğim yazılarını okudum.
    Hepsine tek tek yorum yapmak isterdim ama kalabalık etmek istemedim. :)
    Her şey git gide daha iyi oluyor sanki di mi? Okula adapte olunca da daha da keyifli olacak eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Weba nerelerdesin sen ya. Hoşgeldin. :)
      Yaz ya istediğin gibi hiç kalabalık etmezsin. Yorum okumayı çok seviyorum ben. Bazen iyi oluyor bazen kötü oluyor. Bu dengeyi ayarlayabilmek önemli bence. Adapte oluyorum yavaştan ^_^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe