Mutlu olmayı bir türlü öğrenemedim.

Cumartesi, Mayıs 23, 2015

 Hayatımın büyük bir bölümünde boşluk hissiyle yaşadım. Hala da yaşamaya devam ediyorum. Bu hayat benim hayatım değilmiş gibi hissetmeye başladım artık. O kadar kötü bir şey ki bununla yaşamak bazen nefesim kesiliyor. Birkaç haftadır neler yaşadığımdan bahsetmedim burada. Hoş, bahsedilecek pek fazla bir şey yok ya. Tipik arkadaşlık ilişkileri işte. 
  Hayata olan bakışım hiç değişmiyor. Birileri yol gösteriyor fikirleriyle, yolumu aydınlatıyor. Sonra ben yolda yürürken o aydınlık birdenbire sönüveriyor. Kendi karanlığımla koca yolu yürümek zorunda kalıyorum. Korka korka, öfkelenerek, çaresizce yürümek dışında bir şey yapmıyorum. Kendi sessizliğim kabusum oluyor birdenbire. 
  Korkunç rüyalar görmeye başladım. Bilinçaltım beni kötü etkiliyor bugünlerde. Finallerin stresi mi bilmiyorum ama etkisinden kolay kurtulamıyorum bu durumun. Bu haftayı hastalanarak geçirdim. Okulda bir saate yakın terli terli voleybol oynayıp metroda soğuk hava yiyince yataklara düştüm.
  O kadar çok hapşırdım ki bir ara ruhumu teslim edeceğim sandım. Bi ara boynum ağrıdı öne doğru eğilmekten. Ne zaman güneşi görsem hapşırık tuttu bu hafta. 19 mayısta hafif ateşle dinlendim. Ne iştahım vardı ne moralim düzgündü. Annem ıslak bez koymuştu alnıma ama pek etki etmedi. İlaçlar da fayda etmeyince daha çok hapşırmaya başladım. Dün toz ilaç içip bir güzel terleyince daha iyi hissettim kendimi. Rita'nın verdiği ilaç sayesinde daha iyiyim şimdilerde. 
  Rita ile gruptakilerden daha fazla konuşuyorum. Bu durumu hoş karşılamıyor benim gudubet grup arkadaşlarım. Kızı kıskanıyorlar resmen. Rita benim arkadaş grubumu pek sevmedi. Ona bizimkilerin gerçek yüzlerini anlatınca daha da uzaklaştılar. Bizimkiler ise onunla konuşmak istiyorlar ama Rita pek oralı olmuyor. Telefonda en çok konuştuğum tek arkadaşım şu an Rita. O kadar çok konuşacak konu buluyoruz ki bazen sohbetlerin sonu gelmiyor. Sırık ile aramız iyiye dönüyor. Okuldayken bana çok iyi davranıyor. Sınav zamanı yaklaşıyor diye mi böyle davranıyor diye düşünmeden edemiyorum bazen. Kolunu omzuma koyup yürüyoruz yemek yemeğe gidince. Kendimi çok güvende hissediyorum arkadaşlarım yanımda olunca. Sırıkla geçmişteki sorunlarımıza sünger çekmiş sayıldık anlayacağın. Okul dışında mesaj atmıyor gerçi. Rita ve Arap Faik dışında mesaj atan yok zaten.

   Şu sınavlar bitsin istiyorum artık. Birkaç hafta sonra sınavlarım başlayacak. Ben napıyorum? Anlamsız bir varoluş sancısı çekiyorum. Üstelik bu sancının şiddeti bir an olsun azalmıyor. Sed ile tiyatroya gidecektik fakat iş yerinde mesaisi olduğu için tiyatro oyununa gelemedi. Ben yine tek başıma sosyal bir faaliyete katıldım. Yok anam yok ne yaparsam yapayım keyif alamıyorum böyle tek başıma gittiğim yerlerden. Bazı insanlar mutluluğu yalnızlıkta bulur ama bende tam tersi yapıyor. Beni huzursuz yapıyor yalnızlık. En çok gitmek istediğim oyuna gittim sonunda. Mutlu olmam gerekiyordu ama asık suratla oyunu seyretmeye çalıştım. Hayatımın her alanında yalnız olmak benim kaderimde var sanırım. Zaten insanlar belli bir süreye kadar eşlik ediyor sana sonrası yalnızlık azizim. 
  Asık suratla oyunu izlemek mutlu etmedi tabii beni. Oyunu genel anlamda beğendim kötü değildi ama ben kötüydüm. Bide Trump gibi bi alışveriş merkezinde tiyatro izlemek tuhaftı. Bildiğin mezar taşı gibi bina ya. İn cin top oynuyor koca alışveriş merkezinde. Mağazalar bomboş, gelen giden insan yok. Orada çalışsam sıkıntıdan patlardım herhalde. Üstelik yemek yenilecek doğru düzgün bir yer bile yok. Ben yemek katında karışık tostumu yiyip ayranımı içerken bi tane gerizekalı kız yere kola döktüğü halde umursamadan arkadaşının yanına gitti. Nasıl sinirim bozuldu anlatamam ya. Hiç mi düşünce olmaz insanlarda anlamıyorum. İşçiye haber verse nolurdu sanki gerizekalı. Bide utanmadan tiyatroya gelmiş. Ya sen o zihniyetle tiyatro izleme kardeşim. Kafana işlemez o duygular. Böyle şeyler beni çok sinirlendiriyor. Dışarda tost yemeyi sevmediğimi fark ettim o gün. Tost yerken utandım mesela. O günü zaten utanarak geçirmiştim. Babam tiyatro için para vermemişti. Annem son parasını verince o para bilete gitti. Sadece 10 lirayla bütün 12 saat dışarda kaldım. Taksimde elimde 1 liralık simitle yolda yürüyüp durdum. Bir yandan simit yedim bir yandan hayatımdan nefret ettim bir yandan da mağazalara baktım işte. Kötü bir gündü benim için anlayacağın.
   Gruptakiler sanırım beni benimsemeye başlıyorlar yavaş yavaş. Bugün derse geç kalacağımı bildikleri için yer tutmuşlar bana. Faik sabah geç kaldığımı fark edince aradı mesela. Rita ile olan konuşmalarımı engellemek için mi ilgi gösteriyorlar acaba? Matmazelle olan konuşmamı da kıskanıyorlar. Arap Faik ''Sen onlarla konuşursun ama cenazene ben gelirim'' dedi hep bu hafta. Bende ''Nalakası var olm sonuçta onlar da arkadaşım'' diye geçiştirdim. İşin ilginç tarafı Arap Faik'in arkadaşlığını sevmeye başlıyorum. Gruptakilerle fazla vakit geçirince epey kaynaştık sanki. Çoğu şeye birlikte gülüyoruz artık. Sarışın'ın kahkahası çok melodik mesela. Duyunca mutlu ediyor insanı o kahkaha. Tabii arada kopukluklar da oluyor. 

   Başkaları hakkında her yerde konuşmak doğru değilmiş bu hafta onu anladım. Geçen gün bi derste siyasi tartışma çıktı. Kürt meselesiyle alakalı bir tartışmada epey katılım vardı. Ben okulda siyasi görüşümü pek yansıtmamaya çalışıyorum. Sınıfta bu meseleyle ciddi ilgilenen insanlar vardı. Ders artık iyice yoldan çıkınca dersten çıkma kararı aldım. Ertesi gün sınıftaki birkaç arkadaşımla bu konu hakkında konuştuk. Onlara tartışma hakkındaki fikirlerimi söyledim. Bazılarının propaganda yaptığından bahsettim. Meğer konuştuğum insanlardan birisi propaganda yapan bir çocuğun arkadaşıymış! Bildiğin pot kırdım anlayacağın. Arkadaşının arkasından konuşmuş gibi oldum. Bunu fark edince kendime kızdım tabii. Sadece bir - iki kişiyle bu tür konular hakkında konuşacağım artık. Sonra başıma iş açmak istemiyorum. Demek ki neymiş? Yabancısı olduğum bir ortamda başkaları hakkında konuşmayacakmışız.
   Ya benim moralim bir türlü düzelmiyor blog. O kadar mail adresimi yazıyorum buraya kimse mail atmıyor. Eskiden mail atıp ''Önerdiğin kitaplar/ filmler çok güzelmiş'' diyen ve beni mutlu eden bir sürü insan vardı. Şimdi hiçkimse kalmadı. Bir türlü kafamı toparlayamıyorum. Sınavlarda çuvallamaktan korkuyorum. Bir sürü konu var nereden başlayacağımı bilmiyorum. Geçen gün bizimkilerle tatlı yemeğe gittik. Hepsi tatlılarını alıp bir güzel yedi. Ben ağır tatlı sevmediğim için yemedim. Gözümün önünde tatlıları yediler valla bir güzel. Ben de onları seyrettim. Cindy ''Paran çıkmıyorsa biz tamamlarız sen de al'' dediğinde sesim bir çatallaştı ki sorma gitsin. Çatallaşan sesimle ''Yok ya siz yiyin ben bu tatlıları sevmiyorum ağır geliyor'' dedim. ''Böyle olmaz ki sen bakıyorsun biz yiyoruz ama.'' demesine aldırış etmeden ''Olsun ya yiyin siz'' dedim. Rita olsa böyle yapmazdı. Beraber tatlı yiyeceğimiz mekan bulurdu. Keşke aynı yerde iki yerde olabilsem. Bir yandan Rita ve arkadaşlarıyla sohbet edesim var bir yandan bizimkilerle eğlenesim var. Nerede olursam olayım aklım hep başka yerlerde oluyor. Gerçi Rita'nın arkadaşları benimle konuşma hevesli değil pek. İletişim kurmaya çalışıyorum ama pek oralı olmuyorlar. Birinden hoşlanıyor gibiyim aslında ama çok sessiz birisi. Kısa cevaplar veriyor genelde. Çok güzel gülümsüyor falan. Bugün bizimkiler bana kız beğendiler yemekhanede. Kızın sevgilisi çıktı sonradan. Kızın sevgilisiyle kavga edişine şahit olduk. Garip bir andı benim için. Sanırım beni duygusal anlamda kimse sevmeyecek. Artık bu gerçeğe alışmam gerek. İnsanlar hep yanlış insanlara aşık olmayı tercih ediyor. Oysa aşkın temelinde sevgi vardır hüzün değil. Bazen mutlu hayaller kuruyorum ders ortasında. Sonra kendi gerçekliğime döndüğümde üzülüyorum. Çirkinim diye sevmiyorlardır belki de beni. Güzel hayallerim var aslında neden olmuyor anlamıyorum. 
Bu da şarkımız olsun
Kendine iyi davran bana da sınavlarda şans dile olur mu ^^  

You Might Also Like

9 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Mail atmada da seni takip edrn ve kendine cok yakin bulan biri var visne (ben seni visne olarak tabidim visne demem sorun olur mu)
    ne desem bos aslinda insan her seyi yasayarak ogreniyor.ben de sana benzer olaylar yasadim ve sonunda bir yol cizdim kendime böyle yapinca hem arkadaslik iliskilerim düzeldi hem de benim davranislarim.
    Anladigim kadarıyla yalnizlik seni geriyor, utangacsin biraz.cevrende birileri olunca kendini güvende hissediyorsun bu yuzden yalnizlik zor geliyor.
    visne birisi ol.arayis icinde olmaktan vazgec ve birisi ol iste.kendine bir yol ciz.insanlari yatak ya da takma hhangisi mutlu ediyor ise se n i onu sec ve vazgecme o yoldan. Özgüvenini arttirmaya calis. Emin ol faydasi olacaktir bana oldu daha aciklayici yazmak isterdim ama vakit cok gec ve telefondan yazıyorum kendine iyi bak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski adımı bazen ben de özlüyorum biliyor musun. O yüzden unutmak kolay olmayacak benim için H. Sanırım bazı şeyleri yaşayıp kendime yol çizmem gerekiyor ama nereden başlayacağımı bilmiyorum. Fazlasıyla geriyor. Hayatım boyunca yalnızlıkla baş ettim. Bu yüzden onunla aram pek iyi değil. Dediklerini dikkate alacağım. Teşekkür ederim düşüncelerin için :)

      Sil
  2. Seni çok eskiden de okurdum şimdi de okumaya devam ediyorum H. gibi benim de sana bu yuzden vişne diyesim var ama entelsen artık öyle de deriz sorun değil :)
    İki farklı arkadaş grubunun birbirini kıskanması kadar saçma bir şey yok gözümde. Yaşamadım mı? Yaşadım tabi ama yine de saçma geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa eski bir okuyucumla karşılaşmak sevindirdi beni doğrusu :> Ya bu ismin bana daha çok uyacağını düşündüğüm için seçtim. Kesinlikle çok saçma ve bu saçmalık bazen gözüme çok batıyor. Gereksiz buluyorum bu kıskançlıkları.

      Sil
  3. Telefon elimden düşüyorken bir anda tutmaya çalışınca yorumu yayına yolladığımı fark ettim. Hayır aslında o kadar kısa yazmayacaktim.
    Yalnız bir şeyler yapmayı ben de seveceğimi isteyeceğimi düşünmüştüm zamanında ama seni çok iyi anlıyorum. İstediğin bir filmi, tiyatroyu ya da etkinliği yanında biri olmadan katılınca bir şeyler eksikmiş gibi oluyor gerçekten.
    Seni seni kimsenin sevmeyecegini düşünüyorsun ki? Herkes mi çok yakışıklı, dikkat çekici ya da güzel, alımlı? Hayır değil, sen birinden hoşlandığında karşındaki de gayet tabi senden hoşlanabilir. Kendine olan güvenini zedeleme belki senden hoşlanan ama yanına gelmeye çekinen biri bile vardır bir yerde. Kimse sevilemez diye bir şey yok ki sen genel olarak üzgün ve düşünceli de takilsan çok iyi bir karaktere sahipsin. ki genele bakınca kızların baktığı da benzer şeyler oluyor. -belli bir takım kızlar dışında tabi onlar fazla yüzeysel-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha iyi ki tutmuşsun telefonu :D Kesinlikle o eksiklik duygusunu çok hissediyorum Chadaqiel. Yani bu eksikliğin nası bertaraf edileceğini de bilmiyorum. Bu eksiklikle yaşamak bazen zor geliyor. Rita benimle tanışmaya çekinmiş mesela biliyor musun. Ben onunla tanışınca bu yok olmuş. :> Da işte benden hoşlanan biri yok ki etrafta. Olsa hissederdim, insan böyle şeyleri hissetmez mi. Bi bakış, bi gülüş neblim. Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için ama kızların ne istediğini hala çözmedim

      Sil
    2. Kızların ne istediğini bir kız olarak ben bile çözebilmiş değilim bu yüzden kendinde sorun arama. Çözdüm diyene de zaten inanma birbirine benzer 2-3 kız görmüş hepsini aynı kefeye koyuyordur :D
      Ama insan bazen hissetmeyebiliyor. Belli eder karşındaki bir şekilde diyorsun ama etmiyor ya da sen "yoktur öyle bir şey" diye kafanda işi bitirdiğin için göremiyorsundur. Olabilir yani böyle şeyler :)
      Biriyle tanışmaya çekinme olayını da anlamıyorum. Hayır yani nemrut böyle agresif bir şey olsa bile bir insan tanışmadan anlayamazsın ki. Asık suratlı birinin bile genelde kendini koruma dürtüsünden o şekilde baktığı açıkken hem de.

      Sil
  4. Canım Vişnem;umarım biraz daha iyidirsin.Çok çok geçmiş olsun.

    Arkadaşlık ilişkilerinin bir parça rayına oturmasına sevindim.En azından eskiye oranla birileriyle iletişim halindesin.Bunun için senin adına çok sevindim.Sırık'ın yakınlığının sınav zamanına denk gelmesine şaşırmadım desem yalan olur.Bu tutumunu sınavdan sonrada sürdürecek mi? açıkçası merak ediyorum.Umarım düşündüğümüz gibi sonlanmaz.Tek başıma herhangi bir etkinliğe gitmekten bende pek hoşlanmıyorum.Ama zamanlama denk gelmeyince kendi başımıza kalmaktan başka elimizden birşey gelmiyor,sanırım kendi başımızın çaresine bakacağız böylesi durumlarda.

    Geçenlerde "vazgeçince vazgeçilmez olduğunu göreceksin Vişne" demiştim..ne kadar da doğruluyor anlattıklarını..Zor zamanlarda Rita bir cankurtaran gibi geldi.Evet;kıskanılıyor olabilirsin,belki ilgisizliğini hazmetmiyor olabilirler.Faik de ne laf etmiş öyle! güldürdü okurken beni,ne desen yeri Entel:)) Ne olursa olsun aynı düşünceleri paylaştığın insanları bulmak belki kolay olmayacak ama önemli olan tek kalmaman ve önemsenmen.Bak Rita ile konuştuğunu söylüyorsun en azından o kalın duvarlar arasında değilsin,birileriyle iletişim halindesin ve bu senin için olumlu bir gelişme.İki yerde de bulunma isteğini anlayabiliyorum,bir tarafın oradayken diğer tarafın orada olma hali:) her grup içinde yeni kişiler her zaman kolay benimsenmiyor olabilir belki ama Rita'nın grubunda da zamanla oturacak yavaş yavaş herşey..yine de onlarla iletişimini kesme,havadan sudan sebepler olsa bile bir şekilde varlığını göster onlara.Ne alakası var Vişnecim güzel yada çirkin olmakla! o şekilde düşünüp kendini hafife alma.Herkesin yapısı farklıdır.Belki bir topluluk içinde
    konuşmuyordur,çekingendir,dinlemeyi severdir..bir şekilde sohbet edip tanışmaktan kimseye bir zarar çıkmaz.

    Vişne...geri dönüş olmasa bile bazen buraya mail atıyorum,fakat ne düşündüğünü bilemiyorum umarım bu sorun olmuyordur.

    Her ne olursa olsun en iyisini yapabileceğini biliyorsun.O sıralarda oturmak için neleri başardığını,nasıl zorluklara göğüs gerdiğinide biliyorsun,tek başına kazandığın savaşlarını...Yapabileceğini biliyorsun Vişne..Umarım herşey istediğin gibi tamamlanır inşallah:) Sana bol şans diliyorum.
    Kendine iyi bak olur mu?
    Sevgiyle,huzurla ve sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  5. Çirkinlikle ne alakası var? Etrafına bak ve ne kadar tuhaf tiplerin birlikte oldugunu görünce gözlerine inanamayacaksın. Kıvanç Tatlıtug türevi adamlarla güzel diyemeyecegim kızlar çıkıyor. Anlam veremiyorum. Bunu bir anlayabilsem insanlık tarihinde çıgır açacagım da açamıyorum :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe