Tatile mi gittim çilehaneye mi belli değil

Çarşamba, Eylül 07, 2016

   Annem beni şans eseri doğurmuş galiba. Bu kadar şanssız olmamın başka bir açıklaması olamaz. Günlerdir buraya yazı yazmaya çalıştım ama elim bir türlü kumanda paneline gitmedi. Yazmamak beni huzursuz etti biraz. Çünkü ben yazarak huzur bulan bir insanım. Kendimi bildim bileli konuşmakta beceriksizim. Yazmak her zaman daha iyi bir seçenek olmuştur benim için. Konuşma zorluğu da çekmiyorum aslında ama kelimeleri bazen toparlayamıyorum kendi içimde. Bu yüzden vlogger olamıyorum maalesef. Çünkü ne dış görünüşüme ne de sesime tahammül edebiliyorum şu sıralar.
   Stajım bittikten sonra tatile gitmeye karar verdim. Normalde Emreyle birlikte tatile gidecektik ama bizimkiler her zamanki gibi yoluma taş koydular. Ailemle birlikte kabus gibi bir tatil geçirdim. Şimdi beni nankör olarak görme hemen. Dur bak anlatacaklarımı dinle bi önce ondan sonra karar verirsin. Sağ olsun babam fedakarlık gösterip tatile götürdü bizi ama keşke düzgün bir yere götürseydi. O kadar kötü bir otele götürdü ki gitmek için gün saydım adeta.
  Kuşadası'nda dandik bir otele götürdü bizi. Sabahın köründe kalkıp kahvaltı dahi etmeden yollara düştük. Ben çabuk acıkan biri olduğum için gişeleri geçtikten sonra kahvaltı yaptık. Hesabı öderken söylendi her zamanki gibi. Uykulu bir halde ona laf yetiştiremediğim için he he deyip geçiştirdim. Şu sıralar zaten sinir kupü olarak etrafta dolaşıyorum bide tartışarak enerjimi harcıyamam. Bide ben normal şekilde tartışamıyorum çünkü blankaya dönüşüyorum. Bambaşka biri olarak sinirli bir şekilde kelimeler çıkıyor ağzımdan.
  Köprü gişelerinde para verdiğinde de söylendi ne yazık ki. Tatil yeri bulmadan önce saatlerce otel araştırdık. Benim beğendiğim otelleri pahalı veya uzak diye geçiştirdiler. Kendi seçtikleri oteller 2 yıldızlı bir şeydi neredeyse ve aşırı kötü yorumlar okuduk seçtikleri oteller hakkında. Onlara ''Gideceksek güzel bir yere gidelim ki sonradan pişman olmayalım'' diye söylememe rağmen hiç oralı olmadılar.
   Babam birdenbire kendisinin seçtiği bir oteli seçip yer ayırttı ve parasını ödedi. Benim moralim biraz bozulmuştu çünkü hiç istemediğim bir yerdi. Otel gerçekten çok kötüydü ya. Annemle birlikte hiç beğenmedik orayı. Daha sonra epey uzun bir yolculuk serüvenine girdik. Ben saatlerce hareketsiz oturduğum için yolculuktan çok sıkıldım. Uzun yolculukların bana göre olmadığını anladım bu sayede. Yollar git git bitmiyor anacım. Tır şoförü olsam kafayı yerdim büyük ihtimalle.
   Susurluk ayranı içtikten sonra uykum geldi. Susurluk ayranı söyledikleri kadar güzel ama yolculukta insanın uykusunu getiriyor. Annem ayranı içtikten sonra küt diye arka koltukta uyumaya başladı. Ben radyoda güzel şarkılar bulmaya çalıştım. İstanbul'dan uzaklaşmak bana iyi geldi. Dertlerimi, sıkıntılarımı orada bırakıp başka diyarlara gitmek bir nebze olsun iyi hissettirdi. Yola çıkmadan önce sakinleştirici aldığım için üzüntüye dair hiçbir şey hissedemedim zaten. Çok tuhaf ilaçmış bu Alora. Üzgün şarkılar dinlediğimde bile üzülmedim hiç. Normalde bu tarz şarkılarda depresyona bağlardım hep ama sakinleştirici içtikten sonra gram üzüntü duymadım hiçbir şeye. Dünya yansa umrumda olmazdı yani o an.
   Otele vardıktan sonra kayıt işlemleri sırasında oteli inceledim uzaktan. İlk gittiğimizde kalabalıktı ama sonradan tatilcilerin sayısı azaldı (Niye acaba?) Bavullarımızı havuzun kenarından sürükleye sürükleye odaya çıkardık. Bir belboyları bile yok anlayacağın. Onca insanın arasından bavullarla geçmek tuhaftı biraz. Snack bar diye bir şeyleri vardı. Geldiğimiz günden gittiğimiz güne kadar paso makarna verdiler. Orada makarna hiç yemedim. Normalde Snack saatlerinde hamburger, patates kızartması, pizza falan oluyormuş. Bizimkinde de sade makarna vardı.
   Otelin havuzu eh işteydi. Kendi çapımda yüzmeyi öğrendiğim için yüzdüm bol bol. Annem başkalarının bakışından etkilendiği için yüzemedi pek. Büyük özgüven eksikliği var kadında. Onun bu durumu bana da yansıyor arada çaktırma. Mesela resepsiyonu arayıp çarşaf istemesini söylüyorum arayamıyor. Otelin koridorlarında pis bardaklar, tabaklar, çatallar, yarım bırakılmış yemekler görmekten iğrendim. Nasıl bu kadar pis olabiliyor bazı insanlar gerçekten hayret ediyorum doğrusu.
   Benim dışımda çoğu insan ya sevgilisiyle, ya karısıyla ya da arkadaşlarıyla gelmiş tatile. Ben emreyle tatile gitmeyi çok istiyordum aslında. Çünkü bu zamana kadar hiç tek başıma tatile çıkmadım. Güzel bir anı olacaktı benim için ama ona bile karşı çıktılar. Kendi paramı kazandıktan sonra başka eve gitmeye karar verdim. Çünkü bu şekilde istediğim hayatı yaşayamadığımı fark ettim. Sürekli kısıtlanmalar, aldığın her şeyin para hesabını vermek beni boğuyor. Arkadaşlarımla bir şeyler yapmam, internetten kitap almam ya da kitabevlerinden dergi almam onların gözüne fazla geliyor. Anlayacağın varlığım onlar için fazlalıktan ibaret. Bu durum karşısında nasıl hayatta kaldığımı sen düşün. Bu yüzden efil efil part time iş ilanlarına bakıyorum ama istediğim işi bulamıyorum. Staj yaptığım yer part time olarak işe alsaydı giderdim büyük ihtimalle ama almıyorlarmış.
   Tatildeyken otelin spor salonuna gidip kalori yakmaya çalıştık annemle. Spor yapmak bana iyi geldi. Gerçi dingil spor hocasıyla tartışmasaydım daha iyi olurdu ama oldu bir kere. Spor yaptığım ilk gün neredeyse bütün kaslarım ağrıdı. Hele ertesi gün daha kötüydü. 15 kişiden dayak yemişim gibi her tarafım ağrıyordu. Göğüs kafesim, sırtım, kollarım aşırı ağrıdı. 2-3 gün ağrısı geçmedi. Bir gün kahvaltıdan sonra spora gittik. Öğlene kadar spor yapabiliyorsun otelde, olaya bak. Neyse koşu bandına çıktım koşuyorum bir baktım spor hocası o çalışmıyor dedi. Halbuki takır takır çalıyor alet. Bende çalışıyor işte koşuyorum dedim. Daha sonra gelip makineyi alttan kapattı. Pişkin pişkin''Bu bozuk çalışmıyor. Bisiklet sür sen'' dedi orospu çocuğu. Nasıl sinirlendim anlatamam. Daha sonra ''Çalışıyor işte ne diye yalan söylüyorsun'' diye bağırarak dışarıya çıktım. Resepsiyona gidip adamı şikayet ettim. Resepsiyondaki kız da idare eder bir şekilde konuştu ama hiç ikna olmadım.
   Oteli şikayet edebileceğim her yere şikayet edeceğim. Sonuçları ne olursa olsun umrumda değil. Şerefsize bakar mısın ya çalışan koşu bandını gözümün önünde kapattı. Biz gittikten birkaç saat sonra koşu bandında koşan insanlar gördük. Babam çok sinirlendi bu duruma. Şaka gibi bir durum anlayacağın. O gün çok zor sakinleştim. Hala da düşündükçe sinirleniyorum. Öğleden sonra paralı özel müşteriler geldiği için onlara her şeyi açıyor pezevenk. Böyle orospu çocukları çalışmasın abi. Aldığı para haram zıkkım olsun şerefsizin. İnsanda azıcık çalışma namusu olur. Yalancı köpek işte.
   Annem arkadaşıyla hamama gitti. Hamamcı 15 dakika sonra ikisini çıkarmış. Otelin verdiği hizmete bak amk. Ertesi gün otelin plajına gittik. Denizi pis ve yosunluydu. Bir kere girdikten sonra bir daha girmedim. Babam tostun 10 lira olduğunu duyunca bizi apar topar otele götürdü. Küçücük tosta o kadar para verilmez kalkın gidiyoruz dedi ve havluları çantaya koymaya başladı. Böyle cimri insanlarla tatile gidilmiyor yeminle. Gittiğimden hiçbir şey anlamadım. Bizi bir minibüse bindirdi. Minibüsçü bütün Kuşadası'nı dolaştırdı bizi. Yollar git gide uzadı anlayacağın.
   Her gün aynı yemekleri ve tatlıları yedik. Bir süre puding yemeyi düşünmüyorum. Gerçekten gına geldi. Peki hiç mi güzel bir şeyi yoktu diyeceksin eminim. Havuzu biraz güzeldi sadece. Onun dışında hiçbir artı özelliği yoktu. Demek ki neymiş? Gideceğin yeri iyice araştırmak gerekiyormuş. Bir daha tatile gidersem arkadaşlarımla gitmeyi düşünüyorum. Ben hiç eğlenemedim ailemle. Çünkü birbirimizden çok kopuk yaşıyoruz hala da öyleyiz. Zorunlu olarak bir arada yaşıyormuşuz gibi hissediyorum çoğu zaman. O yüzden derin bağlar hissedemiyorum. His demişken benim bu hislerime yine noldu bilmiyorum. İstanbul'a geldiğimden beri yine bi düşük moralle dolaşıyorum. Teyzelerim her zaman ki gibi kilo aldığımı söylüyor. Bayılıyorlar insanları eleştirmeye.
   Ders seçimlerini yaptım. Bu dönem fazlasıyla yoğun olacak benim için. Geçen dönem istediğim gibi bir başarı elde edemedim. Bu durum canımı çok sıkıyor. O yüzden bu dönem köpek gibi çalışacağım (yan gelip uyumaktan ders çalışamadı) Ya bu sınıftakiler ciddi anlamda hasta insanlar. Ya bende bir problem var ya da onlarda. Anwar beni çok şaşırttı. Okul kapanmadan önce bir cafede Anwar, Zaza'nın arkasından epey konuşmuştu. Geçen gün grupta sanki aşırı yakınlarmış gibi güle oynaya sohbet ettiler. Ben nasıl şaşırdım anlatamam. Yahu arkasından konuştuğun insanın yüzüne gülmek ne zamandan beri meziyet oldu? İnsanda azıcık karakter olur. Bu tür şeyler bana çok ters. Sen sanki yapmıyor musun diyeceksin biliyorum. Ben sevmediğim insan hakkında arkasından konuşmam. Ha konuşuyorsam da onu gördüğümde yapmacık davranmam. Gerek yok böyle şeylere, gerçekten. Bütün bu olanları şaşkınlıkla izliyorum.
   Belki de bu durumun farkına vardığım için insan ilişkilerinden kaçıyorum. Çünkü insanoğlu böyledir, başkalarının arkasından konuşmaya alışık bir mekanizmaya sahip. Eminim benim arkamdan da konuşuyorlardır. Bunu hiçbir şekilde engelleyememek bazen sinirlerimi bozuyor aslında. Yaşadığım sürece bu durumu bilmek beni fazlasıyla yoruyor.
    Tatile gitmeden önce ilk basın gösterimime katıldım. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Vizyona girmeden herkesten önce film izlemek çok güzel bir faaliyet. İkramları boldu allahtan. Çifte kahvaltı yaptım o gün. İzlediğim film fena değildi ya, eleştiri yazısını başka bir yere yazdım. Buraya da başka filmleri yazarım artık. Yetişemiyorum anacım hiçbir şeye.Bak yine bir sürü güzel dizi çıkmış. Narcos, Stranger Things falan hep güzel diye bahsediliyor. Hiçbirini izleyemedim şu an. Mr. Robot'u izliyorum sadece ki o da muhteşem ötesi bir dizi. Darlene'e bayılıyorum.
   Bundan sonra ne yapacağımı bilmiyorum. 1. numaralı teyzem ''Sen artık bir yetişkinsin. Kendi hayatını kurmalısın'' gibi bir söz sarf etti bir konuşmamızda. Kendi hayatımı ben de kurmak istiyorum ama nasıl? Bu koşullar altında elim kolum bağlı gibi hissediyorum biliyor musun. Okul arkadaşlarım da soğuk davranıyor şu sıralar. Özge görev için doğuya gittiği için eskisi gibi konuşamıyoruz. Emreyle ara sıra film izliyoruz sadece. Belki bu sayede derslere yoğunlaşırım. Beni aşağılayıp hor gören insanları pişman etmek istiyorum. Bunun için ne gerekiyorsa yapacağım. Stajda günlerimden bahsetmiyorum sana pek farkındaysan. Açıkçası fazla bir şey yaşamadım pek orada. Karşılaştığım çoğu insan bana iyi davrandı. Çalıştığım bölümdeki insanlar da yardımcı oldular. Sinir olduğum çok az insan vardı zaten. Sabrede sabrede stajı da bitirdim ha.
   İnsanların benden uzaklaştığını hissediyorum artık. Kimseyle öyle eskisi gibi uzun uzun konuşamıyorum. Çok tuhafıma gidiyor bu durum. Gençliğimin baharında böyle şeylerle yüzleşmek, yalnızlıkla başa çıkmak, sevilmediğini bilmek çok zor. Hayat erkeği sevimediği bilmek özgürlüktür der her zaman. Bana göre sevilmediğini bilmek acı verici bir şey. Kalbimi yerinden söküp defalarca bıçaklamışlar gibi hissediyorum. Keşke bütün bunlara katlanmanın bir yolunu bulabilsem.. Keşke..

You Might Also Like

4 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. Dert etme bu kadar bir süre sonra ailenle tatile gitmek yerine hiç tatil yapmamayı seçiyorsun. Bende öyle oldu en azından. Ne demek istediğini o kadar iyi anlıyorum ki sana tarifini yapamam hah işte aynı ben dedim okurken. Benim yaşadıklarım. Artık biz tatile gitmiyoruz tabi. Bu gitmek istemediğimden değil ailemle olmak istemediğimden. Ne yaparsan yap tatil gibi olmuyor. Büyüyoruz ve onlar bunu bizi kabullenmiyorlar, farklılaşıyoruz, değişiyoruz, bizi biz yapan şeyleri buluyoruz ama yeterli gelmiyor demek ki onlara. Kabullenemediklerine göre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu konuda sana hak veriyorum. Ya insan farklı bir tatil deneyimi yaşamak istiyor. Arkadaşla tatile gitmek nasıl bir deneyim mesela merak ediyorum bazen. Bu gidişle biz de gidemeyeceğiz sanırım. Sanırım değiştiğimizi kabul etmek istemiyorlar.

      Sil
    2. Seni bilemem ama ben şu ana kadar arkadaşlarla tatil nasıl oluyor bilmiyorum, yaşamadım. Umutlu muyum, hayır :). Ne zaman kadar böyle sürer bununla da ilgili hiç bir fikrim yok. Ama bekleyip göreceğiz sanırım.Hayat bazen süprizlerle dolu olabiliyor.

      Sil
  2. Ne biliyim sadece yakın hissettim sana kendimi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe