Game of Thrones 7.sezon 1.bölüm incelemesi

Çarşamba, Temmuz 19, 2017

    Uzun bir aradan sonra tekrar sahalara döndüm telli turnalarım. Aslında bloguma yazmayı bırakmıştım. Buraya yazı yazmamak için direniyordum ama evde anksiyete krizleri geçirirken aklıma burası geldi. Hazır izlemişken game of thrones'un yeni sezonundaki bölümleri inceleyeyim dedim kendi çapımda. Bide size haber vermeden yazmayı bırakma fikri içime sinmedi. Yazı yazmamı bekleyen birçok insan vardır belki. Gerçi blogum o kadar sessiz bir ortam oldu ki yakında mezarlığa dönüşecek. Ağır bir depresyondayım şu sıralar. Sevdiğim tüm arkadaşlarım şehir dışına gitti. Kocaman şehirde yalnızım. Mezun olmanın tadını çıkaramıyorum falan filan. Haftalarca kendi kendimle mücadele ettim hala bir karış yol alamadım. Kötü günler yaşıyorum anlayacağın. Umarım çabuk geçer. Neyse ben fazla lafı uzatmadan bölümü inceleyeyim. Bak şimdiden söylüyorum yazımın içeriğinde spoiler olacak. Sonra vay efendim bilmiyordum, bana bunu nasıl yaparsın, nayır nolamaz diye başımın etini yemeyin sakın. 

  
  Kuzeyin asi kızı Arya Stark geçen sezon finalinde ailesinin intikamını öyle bir aldı ki ağzım bir karış açık izledim valla. Ee o yüzsüz adamın boşuna temizliğini yapmadı tabi. Geçen sezon arya çok mücadele etti çoğu şeyle ve hepsinin üstesinden geldi. Bu kadar güçlü bir karaktere dönüşeceğini beklemiyordum. Helal olsun kıza ya. Ned Stark gökyüzünden kızına bakıp gururlanıyordur eminim. Arya Stark altıncı sezonun finalinde bizim bu sinsi, muşmula suratlı Walder Frey'i bir güzel gırtlaklamıştı. O sahneyi izlerken içimin yağları nasıl erimişti anlatamam. Kocaman bir alkışı hak etti bizim kız. Sinsi Frey ise saniyeler içinde öldü.
  Dizi geçen sezonları hatırlatarak başladı. Bu anlamda iyi bir başlangıç yaptıklarını düşünüyorum. Öbür türlü izleyenler ''Olm nolmuştu geçen sezonda ya'' diyerek diziden hafif bir kopma yaşıyor. Geçen sezonda yaşananları hatırlatmaları iyi bir şey olmuş. Ne oldu ne bitti hemen hatırladı tabii izleyenler. Walder Frey ailesindeki güçlü kişileri çağırıp ziyafet veriyor. Daha sonra bir konuşma yaparak neden bunu yaptığından bahsediyor. Ben bu sırada ''Nası ya bu adam ölmemiş miydi abi'' diyerek ekrana bakarken Frey birdenbire ''Yavrusuna hamile bir kadını öldürdünüz'' dediğinde durumu anladım. Bizim deli kız Arya bu adamın yüzünü almış, onun yerine geçip konuşuyor. Bu ziyafete gelen adamlar bir güzel zehirlenip geberiyor. Nasıl sevindim anlatamam. Eee o red wedding bölümünde bizi mahvetmişlerdi, görsünler şimdi günlerini dimi ama canım.
  Hepsi it sürüsü gibi can çekişe çekişe ölünce yanındaki hizmetçi kıza North Remembers diyerek şahlanıyor. Duygular bu sırada şelale tabii. Daha sonra bir kurdu hayatta bırakırsan kuzulara rahat vermez diyerek lafını ortaya koyup gidiyor havalı bir şekilde. Ve açılış sahnesinin o eşsiz müziği kulaklarımıza işliyor. Nı nı nınınını duyuyorsunuz dimi? Aah ah ne güzel bir açılıştır bu allahım.
  



Kuzey'de durumlar karışık matmazel!  
   Bizim white walkers mağdurları ise Duvara ulaştı sonunda. Bu kız da ne güçlü çıktı ha bizim Bran'ı sürükleye sürükleye bir hal oldu valla. Bran'ın Duvarda olması güvenli bir yerde olması açısından iyi bir gelişme bence. En azından o karda kışta donmayacaktı. İlk önce tabii inanmıyor onun bir Stark olduğuna. Bran'ın ikna kabiliyetiyle birlikte içeri girmeye başarıyorlar.
   Kuzey'in kralı Jon Snow ise başında binbir dertle baş ediyor. Ölümden döndüğünden beri bir gün yüzü görmedi şu çocuk yazık ya. Sancak beyleriyle yaptığı toplantıda Sansa oldukça sinir bozucu davranıyor. Savaş hazırlıkları konuşuluyor toplantıda. Bizim deli kız Lady Mormont tüm cesaretiyle orada farkını ortaya koyuyor tabii. Emir berke zincidi şu kızdan azıcık oyunculuk dersi alsa keşke. Kızda baştan aşağı yetenek akıyor. Repliklerini söylerken güçlü yanı kendini belli ediyor. Bu kızın cesaretini seviyorum. Sansa desen ayrı bir cins. Durmadan ''Hı sn bni koruyamazsn tmm mı slk şy :s '' diyip insanları sinir ediyor anca. Kızım ne bu trip allah aşkına millet aç aç!
  Jon Snow babasına duyduğu özlemi cümleleriyle sık sık dile getiriyor. Ned Stark'ı özledim valla ya. Adam kral olunca çok büyük sorumlulukların içine girdi tabii. Hal böyle olunca halkını savunmak için elinden geleni yapıyor. Night King'i görünce yusuf yusuf olmasından dolayı da böyle hazırlık yapıyordur belki de. O King de ne korkunç allahım! Gece karşıma çıksa kaçacak yer bulamam herhalde.
  Jon- Sansa arasındaki diyalogları sevdim. Jon'u herkesin içinde küçük düşürmeye çalışması çok gereksiz bir hareketti. Baş başa konuşurken hiç böyle şeyler yapmıyor. Cercei'den korkuyor anca. Kızım o sana neler yaptı bırak allahını seversen ya. O kim? Hangi hükümet? Hepsini çıkartırım ortaya, hepsini! 


  Lannister cephesinde ise ortalık arap saçına dönmüş durumda. Cercei'den nefret ediyorum. Kızım senin oğlun ölmüş, azıcık yas tut ne bileyip ağla, etrafa bağır çağır ne diye hemen tahta oturuyorsun. Ay ne tahtmış anacım oturmak isteyen isteyene ya. Bu kadar taht hevesli olmak bu kadının sonunu getirecek ben size söyleyeyim. Bu oyuncular gerçek hayatta evlerine böyle taht almışlar mıdır acaba? Ben olsam alırdım. Çok karizmatik bir taht ya. Oturunca insan +15000 bir havaya sahip oluyor. Bizim saftirik Tommen'in ölümü Cercei'yi hiç etkilememiş anlaşılan. Bide utanmadan oğlum bana ihanet etti diyor. Kızım senin yatacak yerin yok ya. Jamie'nin tedbirli hareket etmesi doğru bir davranıştı.
  Cercei'nin koca salona harita çizdirmesine bayıldım. Çok güzel görünüyordu. Strateji yapmak için kullanılabilir. Düşmanları belirlemek için ideal bir harita olmuş. Jamie'nin bu sezon bu kadından çekeceği var. Şüphesiz ki Cercei çok güçlü bir kadın. Aklını kullanmayı çok iyi biliyor. Bu yüzden o tahta oturmayı başardı zaten. Kadın şaka maka tahta oturdu. İnsan gerçekten hayret ediyor.
  Bu Euron Greyjoy tam bir şerefsizlik abidesi. Bir insan bu kadar mı itici olur ya. Gemilerin de sen de yerin dibine girin dedim izlerken. Pişkin pişkin bide ''sana hediye getircem bebeğim, benim olacaksın'' diye böbürleniyor. Kardeşi öldüren insana güven olmaz diyerek çok iyi dedi Cercei. Aferin kız kafan çalışıyor böyle durumlarda. Yara dışında Greyjoy sevmiyorum. Gemileri dışında hiçbir olayları yok zaten.  

  Bu çocuğu gördükçe tokatlayasım geliyor. Bir insan bu kadar mı gereksiz bir şekilde hikayede yer alır ya. Geçen sezonda da hiçbir olayı yoktu. Usta olucam ben diye diye kendini kaybetti iyice. Karısını ve çocuğu alıp bu bilgelerin diyarına usta olmaya geldi biliyorsunuz. Sam tam bir külkedisine dönüşmüş burada. Adama her işi yaptırıyorlar anacım. Yer siliyor, yemek veriyor, bok temizliyor, kitap diziyor. Sam'in sahnelerini izlemeye dayanamadım. Dışkı sahnelerinde öğürmesi beni tuhaf etkiledi. Tam külkedisi olmuşsun da ne gerek var bu kadar drama? Benim için iğrenç sahnelerdi açıkçası. Yani onları kesip direkt sonuca bağlasalardı daha güzel olurdu. Hele o otopsi sahnesinde kesilen organları içimi iyice tuhaf etti. Görmek böyle ediyorsa doktor olsam kesin bayılırdım galiba. Sam bu serinin en gereksiz karakteri. Kim ne derse desin abi. Cesur biri evet, karısına sahip çıktı, bilgi aşığı bir adam eyvallah ama gereksiz sahneleri dizinin akışını bozuyor. En sonunda bir bilgi buldu da bir işe yaradı. Bizim Jon Snow efil efil ejderhacamı arıyor. Ee white walkersları bir tek ejderhacamı öldürüyor. Bu ejderhacamı da bizim khalessi'nin topraklarında varmış sadece. İlerleyen bölümlerde oraya gidecekler galiba.


   Senin bu seride ne işin var allahın gingerı. Suratını görmek bile sinirlerimi bozuyor. Ed Sheeran bu bölümün en alakasız ismiydi. Ünlüleri böyle dizilere yerleştirme mantığı bana her zaman anlamsız gelmiştir. Şarkı söylemek dışında yeteneğin yok ne diye oradasın sen havuç. Sinir oluyorum ya böyle durumlara. Oyunculuğun o'sunu yapamıyor abi. Yeteneği olan bir sürü oyuncuya haksızlık oluyor. Bide utanmadan şarkı söylüyor, oldu olacak shape of you şarkısını da söyleseydin kardeşim. Arya'nın bu askerle karşılaşması beni hafiften telaşlandırdı. Kraliçeyi öldürmeye gidiyormuş bizim deli kız. Yürü be Arya kim tutar seni.



Bizim köpek akıllandı galiba. Ee Arya'nın onu terk etmesi iyi şeylere vesile olmuş anlaşılan. Bu sezon sevdiğim karakterlerden biri de Tazı oldu. Adam çok net, dürüst ve güçlü biri. Söyledikleri çoğu şey doğru, üstelik ne söyleyecekse insanın yüzüne söylüyor. Tazı ormandaki ışığın tanrısı yoldaşlarına katılıyor. Geçen sezon bunun halkını katletmişti bir grup denyo. Tazı da onları bir güzel gebertmişti. Eline sağlık be. Şimdi bu Tazı geçen sezon gariban bir ailenin yanında kalmıştı Arya ile birlikte. Onların gümüşlerini çalmış bizim davar. Şimdi tekrar o eve gelince bir tuhaf oldu tabi. Kadınla bebeği ölmüş açlıktan, günah be. Onları öyle görünce üzüldü haliyle Tazı. Ben de üzüldüm valla. Sonra bu ışıkçı yoldaşlar Tazı'ya ateşe bakmalarını söylüyor. Bölümün en saçma sahnesiydi bence. Nasıl ateşe bakıp görebiliyor hayret ettim. Galiba o da bu ışık tanrısına inanma yolunda. Tazı'nın söyledikleri gelecek bölümlerin ipuçlarına da işaret ediyordu aynı zamanda. Bakalım söyledikleri çıkacak mı göreceğiz. Haksızlıkların karşısında duran Tazı'yı sevdim ben. O anneyle bebeğini gömmesi güzel bir hareketti. Aferin lan Tazı, akıllanıyorsun.



Dizinin en cool kahramanı Khalessi'yi gördük sonunda. Ejderkaya'ya gelme sahnesi çok duygusaldı be. Valla insanın kendi toprakları gibi yokmuş. Bi ara kumsala yatıp kumları öpeceğinden şüphelendim. Yalnız burada da kimsecikler yok, in cin çok top oynuyor. Stannis'ten sonra bomboş kalmış kale. İnsan iki üç asker bırakırdı. Bunlar da güle oynaya kaleye gidiyor. İnsan bir şüphelenmez mi lan bu işte bir iş var diye. Ben olsam ilk önce adamlarımı yollardım. Şak diye girdi valla kız. Keşke gelirken azıcık aksiyon sahnesini de beraber getirseydi. Çok yavan bir giriş oldu ya. Yalnız kale çok güzelmiş, bayıldım. Kaleye giderken iki taraftan dalgaların kıyıya vurması çok estetik bir görüntüydü. Adamlar çalışıyor işte abicim. Helal olsun size çocuklar. Khalessi çok güçlü bir lider. Karakteri zaten güçlü olmasını gerektiriyor. İlerleyen bölümlerde çok iyi şeylere imzasını atacak. Ee üç tane ejderhası var olm boru mu! Yürü kızım, senden alınanları geri al. O uyuşuk Sam yerine daha fazla Khalessi sahnesi koysalar on numara olurdu. Kalesine geri dönmesi onda büyük etki bırakıyor tabi. Ee baba ocağı başkadır tabi. Bakalım ikinci bölümde neler olacak. Deli gibi merak ediyorum.
...
Eyyorlamam bu kadar canlarım. Umarım başınızı ağrıtmamışımdır. Kişisel şeyler yazmam belki bir süre buraya. Anlatsam da bir bok değişmiyor zaten. Hayatım gittikçe berbat bir hal alıyor. Bataklığa saplandım iyice anlayacağın, çıkamıyorum. Bakalım nereye kadar götürecek bu gemi bizi. Henüz yazı yazmayı bırakmış değilim. Böyle yaşamaktan nefret ediyorum. Umarım bunu değiştirecek bir mucize yaşarım. Mucizeye şu sıralar çok ihtiyacım var. Keşke bir mucize olsa ya. Yaşamak bu değil arkadaşlar. Böyle olmamalı..

You Might Also Like

11 kişi benim de tuzum olsun dedi

  1. O mucize buralara şöyle bana doğru da gelse, yanımdan geçse yeter 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin bir mucizeye ihtiyacı var aslında. Umarım en kısa zamanda sana da ulaşır. Keşke güzel şeylere tanık olabilsek. İlaç gibi gelirdi :)

      Sil
    2. Mim yapıyor musun bilmiyorum ama bir müzik miminde mimlendin, bu da şarkımız olsun diyerek kaçma bir güzel liste yap diye 😄

      Sil
    3. Ben pek mim yapmıyorum ya. Yapacağım deyip sonra unutuyorum hep. Teşekkür ederim beni de düşündüğün için ^_^

      Sil
    4. Ne demek yaparsan seviniriz sadece 😄

      Sil
  2. Kısaca özetleyeyim;

    - Ed Sheeran ne alaka gerçekten yani ?? Piyasanın balonu.
    - Sam karakterinin "bok"tan hayatından usandık fazlasıyla. Olayı ne ki zaten ? Ejderhacamının işe yaradığı biliniyor, sen ne arıyorsun "bok"tan yerde peki ?? Öf.
    - Khaalessi'yi oynayan oyuncu (!) sezonlar ilerledikçe yeteneğini mi kaybediyor ? Ne biçim rol kesme ya öyle ? :( Hiç beğenmedim gemideki bakışını. Üzdü bizi.
    - Stannis'i özledim <3
    - Arya ^^
    - Giriş iyiydi.

    Olenna'nın askerleriyiz fdfsdfds (şuan tek sevdiğim karakter, net).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zihin twitter'da yokluğun çok belli oluyor haberin olsun. ilk bölüm hakkında neredeyse aynı düşünüyoruz :D Ed Sheeran gerçekten piyasanın balonu ya. Umarım bir an önce söner. Diziye yakışmamış. Sam'in hikayesinden gına geldi. Çok gereksiz sahneleri var. Khaalessi kalesine biraz duygusuz girdi sanki, duyguyu veremedi bana. İlerleyen bölümlerde kendini daha iyi belli eder umarım. Stannis ölmemeliydi ya. Adam tahtı hak eden tek kişi. Arya bu sezon iyi şeyler yapacak. :D Giriş çok havalıydı ben de sevdim. Olenna bu sezon ne yapacak merak ediyorum. Kadın efsane :D

      Sil
  3. Ed Sheeran'ı görünce ben de şaşırdım. Arya ile yanyana pek bi komiktiler :)
    Bu sezon kadınların yılı olacak gibi geliyor. Cercei, Arya ve Khaleesi ortalığı yakıp yıkacak.

    Bloglar bu aralar çok sessiz ve boş zaten. Herkes bir yerlerde...O yüzden keyfin ne zaman iyi olursa dön gel. Biz buradayız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sezon kadınların sezonu olacak dediğin gibi. Dizinin bu yönünü çok seviyorum zaten. Khaalesi'nin tahta oturmasını istiyorum. Ed Sheeran'ın sahnesini açıkçası çok gereksiz buldum. Arya'dan çok şey bekliyoruz. Bloglar artık hep öyle ya. İnsanlar youtube'a kaydı. Benim keyfim çoğu zamanda iyi olmuyor ama yine de yazmaya çalışıyorum. Teşekkür ederim desteğin için :)

      Sil
  4. Yazmayı bırakmak ne demek yaa, bare sen yapma. Evet yazılarını bekleyen insanlar var bundan emin olabilirsin :)

    Ama Ed Sheeran hakkındaki yorumuna şaşırdım açıkçası Vişne. Sen ki insanların dış görünüşleriyle yargılanmasından ve hatta dış görünüşleri iyi diye sevilmelerinden nefret eden bir insansın. Şaşırttın beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum Moira. Şu sıralar acayip kötüyüm. Hiçbir şey yapmak istemiyorum Yazı yazmak da buna dahil. Ne için yazdığımı bile anlamlandıramıyorum içimde. Yıllarca yazıyorum hep aynı terane. Ed Sheeran'ı sevmiyorum açıkçası. Depresyon beni gittikçe dibe çekiyor.

      Bu bölümde olmayı da hak etmiyor. Onun yerine daha yetenekli oyuncular olabilirdi. Bu tarz haksızlığı sevmedim için yüklendim adama biraz. Yoksa dış görünüşüyle sorunum yok. Evet benim bu yönümü biliyorsun bak. Dış görünşüyle sorunum yok ya, yazarken coşmuşum öyle canım. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe

subscibe